Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
k10   21.12.2014 13:11:46
Mohutný 8,4 litrový motorsmile
Metallica   21.12.2014 13:18:42
Kde jsou časy, kdy to nejmodernější na motoru v traktoru byl Common Rail.. Když čtu popis příslušenství tohoto motoru, připadne mi to jako další sloka Mládkových zkratek..
Filip 90   21.12.2014 13:32:17
"...v provedení R6, Biturbo, CR, Intercooler, SCR, EGR, EPM, DOC, VGT, CAC..." smile Pobavilosmile
Jakub Medera   21.12.2014 13:39:30
Technici tyhle zkratky znají. Nebo alespoň většinu z nich. smile Je hezké, že jsme tu trošku na úrovni po těch technických stránkách. Kdo neví o čem je řeč a zajímá ho to, tak si to vyhledá na internetu. smile
Magrixak   21.12.2014 14:45:50
Pro ty pomalejší a méně vyspělé pár překladů těchto zkratek když jsem je sem psal tak sem usuzoval že to většině bude jasné když tu někdy probíhají tak zajímavé debaty...
SCR - motory s technologii SCR používají vodný roztok močoviny – tedy AdBlue. Tento roztok je naplněn do oddělené nádrže celého systému, odkud je vystřikován v závislosti na zatížení motoru do proudu výfukových plynů poté dojde k chem. reakci kdy nebezpečné výfuk. plyny přeměněny na neškodný dusík a vodní páru.
EGR - umožňuje snížit emise výfukových plynů vznětových motorů na úroveň norem Euro IV.Jednoduše řečeno část výfuk. plynu je ochlazována a nasávána zpět do motoru, kde se znovu účastní procesu spalování.
Systém EPM (Power Management) poskytuje zvýšení výkonu až o 30 k.
DOC - oxidační katalyzátor
VGT - Turbo s proměnnou geometrií lopatek.
CAC - (Charge Air Cooler) nebo - li chladič stlačeného vzduchu.
Radek 8250   21.12.2014 15:48:55
Myslím si, že 400 koní už je opravdu pouze na ty nejtěžší půdní práce. Do dopravy atd. si to nedokážu představit. Tím chci říct, že nerozumím zde zvolenému rozměru obutí smile
sim111   21.12.2014 16:25:55
Rozmer obutia je taký asi preto, že traktor bude jazdiť na rôzne predvádzacie akcie a podobne.
Marek K   21.12.2014 16:48:38
Ak bude jazdiť na predvádzacie akcie, o to viac by som sa ako predajca snažil ukázať to najlepšie čo mám.
Tomas1   21.12.2014 17:14:05
Co vše zahrnuje výbava Exclusive u MF?
Magrixak   21.12.2014 18:32:32
To tomas1 Výbava Exclusive u MF zahrnuje : Opěrku ruky s Command Control s pákou Multipad,páka předvolby směru jizdy,odpružení přední napravy Quadlink,odpružení sedadla Super Deluxe,elektronická a vyhřívaná zrcatka,automatickou soustavu klimatizace,odpružení kabiny OptiRide Plus,Střešní okno,Radar. zařízení a regulaci prokluzu kol,CCD,Datatronic 4 se zobrazenim videa ke sběrnici Isobus,Dual Control,Systém řizení činnosti na souvrati,Auto - Guide 3000,systém AGCOMMAND,funkce Power beyond a spoustu dalšího...
To Radek 8250: Takové to obutí bylo zvoleno zákazníkem a větší pneu nemůže být kvůli tomu aby se vešel do brázdy a také se protáhnul po úzkých silnicích...
TomášJ.   21.12.2014 18:33:34
to Magrixak - nějaký vylepšení optiride doznalo nebo je to pořád ta stará poruchová písnička? smile
Magrixak   21.12.2014 18:37:22
To netuším zkus zavolat do AGCo třeba ti odpoví smile A že by to byla zas taková poruchová písnička to neiím. Spiš si hodně zaujat proti značce protože co jsi pamatuju tak si tu naposledy nemohl nějak přenést přes srdce tu 86** co jsem tu prezentoval.. smile
deere-hanys   21.12.2014 18:38:52
a výdechy klimatizace maji stále ve střeše?
Radek 8250   21.12.2014 18:48:02
V tom případě mohli být vpředu pneu 650.
Magrixak   21.12.2014 18:53:22
Klimatizace jde asi stale z vrchu ale nejsem si jist protože na to jsem nekoukal.
To Radek: Stejně to nezměníš tak bych to asi neřešil... smile
Tomáš Kopa   26.12.2014 17:00:43
Pochopil jsem správně, že tento nejsilnější MF všech dob má max.výkon 370 k, a s navýšením 400 k? Při jakých podmínkách dosáhne max. výkonu s EPM? Na stránkách AGCO je také uvedeno, že max. kroutící moment tohoto siláka je o neskutečných 10 Nm vyšší, než u menšího modelu 8735. A taky o 100 Nm vyšší, než u modelu 8732. Max. kroutící momenty jsou zřejmě uvedeny pro max. výkon s navýšením. Platí pro koncern AGCO jiná matematika, než u jiných výrobců?
Matúš.V   26.12.2014 17:46:28
Mne sa zdá, že marketingová matematika koní funguje u všetkých výrobcov tak, že v skutočnosti tie kone, ktoré potrebuješ na silu sú všelikde inde len nie na kolesách....Výpovedná aspoň pre mňa je nebraska test, kde sú rôzne metodiky, ktoré ukážu čo je treba vidieť.
Jano SK   26.12.2014 19:11:25
TomasKopa : EPM sa aktivuje pri 15 km/h, vykon postupne narasta a pri 22 km/h je k dispozicii az po maximalnu rychlost plne navysenie. Plny boost je k dispozicii pri PTO, podmienka je ale 0,5 km/h. Automaticky sa spusta aj pri zvysenom odbere vykonu cez hydrauliku ( nepamatam si presne, ale asi pri odbere 30 HP cez hydrauliku )
Max.krutiaci moment je u 8737 1.540 Nm bez EPM, 1.600 s EPM

MF uvadza vykony podla normy ISO 14396 ( asi 2-3% optimistickejsie cisla ako ECE R24).

MAtus : nejake cisla sa do marketingových materialov musia davat...
Samozrejme by potesilo kupujúceho, keby jestvovala dokonala metodika merania, ale to sa neda urobit. Vzdy to aj tak skoci s tym, ci potiahne na podniku stroj skusane naradia alebo nie, nezalezi na tom, co je v papieroch. A prave IPM, EPM a podobne veci mozu skor uskodit ako pomoct prehnane aktivnym predajcom s najsilnejsimi strojmi....
Tomáš Kopa   26.12.2014 23:22:09
Jano SK: Díky za odpověď.
Každý výrobce má marketing, je jen na otázka, jak hodně agresivní anebo zavádějící má být. Mnohdy mi připadá skoro demagogický...
Nechápu však důvod, proč se vyrábí dva modely s rozdílem 10 Nm. Asi bylo úkolem pokořit hranici 400 k.
Vždyť všichni vědí, že ta převodovka snese jen ten kroutící moment, který ji vetknul před 20 lety jeden moravský konstruktér. A tehdy to bylo myslím 1.180 Nm, později vrcholných 1.280 Nm.
Jano SK   27.12.2014 00:09:57
Nechcem rozduchavat emocie, len na doplnenie ku info o moravskom konstrukterovi - povodna idea vario prevodovky nemala u Fendtu dlhu velku podporu, fakt vsak je, ze tvorcom bol konstrukter Hans Marschall, prevodovka bola patentovana v roku 1973 a ako vynalezca bol uvedeny vyslovene iba Hans Marschall.
Honza.S2   27.12.2014 09:40:00
To Kopa: Asi jsem tedy jeden z těch naivních co se nechávají lákat a věří Agcu. Tady musí být někde chyba když Fendt 939 a Massey 8737 vysoce překračují uvedenou mez vetknutou před 20ti lety neznámým konstruktéremsmile Dobře že to vímsmile
VonVagel   27.12.2014 14:48:15
To jmno je známo. Nám na moravě určitě.
To Jano SK: Je to jak říkáš, ale příběh pokračuje tím že tento moravský konstruktér uvedl tuto převodovku do stavu do jakého ho známe.
To Honza.S2: Kdyby někdo před 20lety psal na farmwebu o traktorech které budou mít 400koní, byla by to věru zajímavá diskuze...
Honza.S2   27.12.2014 15:14:11
To je možné ale já žil dosud v domnění že Agco investuje do vývoje, stejně jako ostatní a převodovku dimenzovanou z první řady 900 nebude používat ještě dnes. Ale holt jsem člověk důvěřivej a naivnísmile
Jiri Rakus   27.12.2014 15:28:57
Už to v sobě potlačuji delší dobu, ikdyž to s tímto problémem vůbec nesouvisí. Štve mě, že tak málo lidí chodí na forům! je tam tolik rad, postřehů a zkušeností že se to blíží skoro k kontrarozvětce! Vždy se diskutuje jen tady. když člověk hodí dotaz na forum, tak většinou nikdo neodpoví, protože tam nikdo nechodí! Je to škoda protože je dle mě dokonale zpracované a i témata jsou super.... Kdyby tam diskutovalo pravidelně dost lidí, tak to by bylo super. Autorovi se omlouvám, že mu mrvím galerii.
Tomáš Kopa   28.12.2014 20:31:47
To Jano SK: Ani já nechcu rozduchavat emocie. A myslím si že vím, kdy a kdo vyrobil první plynulou převodovku s děleným výkonem....
To Honza.S2: Nejsem ani naivní, a ani jsem neřekl, že nevěřím koncernu AGCO. Jen jsem poznamenal, že traktory o výkonu 400 k používají stále tu stejnou převodovku ML260.
To Jiri Rakus: onlouvám se, že nechodím na forum.
George8030   29.12.2014 02:25:31
Netuším, kde kdo vzal to,že převodovka Vario, kterou používalo AGCO v traktorech Fendt a nyní v MF má limit na necelých 1200Nm? A další nesmysl, že převodovka ML260 se nevyvijí a je stále stejná. Další nesmysl!!!
Převodovka zaznamenala pár technických změn,právě proto,aby byla schopna ustát narůstající výkony traktorů a na ně valící se nároky na tahový výkon. Byly použity jiná ložiska, zvětšena vačková hřídel, v planetovém soukolí přidáno 4 ozubené kolo, zesílený pohon přední nápravy přidáním 2 lamel, zesílený obal převodovky, aby odolal větším tlakům, dále celkově v každé modelové řadě od COM III, přes SCR, až k dnešní S4 byla vždy převodovka nějak vylepšena. A kdyby byla tak špatná, tak by na ní Fendt u traktorů SCR nedával prodlouženou záruku smile
VonVagel   29.12.2014 19:09:19
Sám jsi to popsal. Je stejná konstrukčně! Jen se vylepšuje=je větší pro větší traktory. Takže je vlastně stará z roku 1973 tady někdo psal:)
Honza.S2   29.12.2014 20:06:27
Tudíž dimenzovaná na větší krouťáksmile
Jo pane ono se to šťourá dobře do druhých ale už se nevysvětlí proč traktor se 420hp a naddimenzovanou převodovkou z větších tahačů vlastně netáhá a těch 420 kobyl tam nadává znát o soběsmile Prodeje toho také nejdou....
VonVagel   30.12.2014 13:27:37
Já tomu říkám diskuze:) Koně nejsou zdát? To je jen pocit který nelze změřit...
Uvedu příklad 420k traktor má 10,11,12,13,14,15 tun... myslíš že pocitově poznáš rozdíl? Maximálně u prvního a posledního.
Ještě k převodovkám jedinou sériově dodávanou převodovkou nad 400k-500k bez slavného Boostu-Power Managementu...má XERION.
Honza.S2   30.12.2014 15:14:29
Do té doby než se to stejné nářadí přepřáhne za druhý traktor žesmile To není jen jedna 420, to jsou i slabší řady kde tomu Fendt s Johnem vypráší kožich raz dva na jednom poli.
Jano SK   30.12.2014 15:50:59
VonVagel: myslis predpokladam CVT prevodovky.. Vyrobcov nad 400 hp nie je vela, kedze ani traktorov s tymto vykonom nie je najviac. Xerion a ostatne Claas, NH 8.rada / magnum je vsetko ZF Eccom, Agco do novej rady F1000 bude davat ML400(ak pamatam spravne nazov) a JD sa bude trapit dalej so svojou IVT..
Zdenda Deere   30.12.2014 16:14:30
u JD si můžete zvolit i v nejsilnějších modelech powerschifta, už ted jde objednat nová e23
klaun   30.12.2014 16:54:07
ale u jd tomu do nedávna tak nebylo!!!!u dvou nejsilnějších bylo jenom plynulá!!!! jak dlouho vydrží ta e23smile +-5tis mth????
Honza.S2   30.12.2014 17:02:27
Klaun křičet nemusíš. Navíc křičíš špatně protože Powershift byl po typ 8335R, standart Autopowr jen u 8360R. Dívám se do prospektu pro rok 2011 schválně.
Zdenda Deere   30.12.2014 17:15:22
Verze 2014, 8345R a 8370R, pouze autopowr, od roku 2015 e23 dostupná na všechny modely.
Kolik vydrží nikdo neví, zatím není odzkoušená, ale je to klasický poweschift, poslední tři kvalty Eko, tak snad bude fungovat bez problémůsmile
klaun   30.12.2014 18:13:39
právě ,že mi místní prodejce říkal,že u 2nejsilnějších je pouze autopower!zákazníci chtěli powershift ,tak přešli na honza.s2 opovrhovaný magnum 340smile já bych dneska neřešil barvu traktoru ,ani kolik vydrží,ale když se to pokadí tak jak se k tomu postaví servis!smile
Milda11   30.12.2014 19:21:31
John deere potřebuje novou řazenou převodovku jako sůl... IVT není žádná výhra a klasický powerschift už hooodně přesluhuje. Někdo se tu obouval do plynulé převodovky od Agca,ale klasický Power shift od John Deeru je daleko starší...
Jsem hodně zvědavý na novou E23 převodovku od JD a myslím, že by to mohla být dobá převodovka.. Pro zasvěcené bude se dávat i do řady 9xxx???

Jít s john Deera do Case to si ten zákazník fakt pomůžesmile
Zdenda Deere   30.12.2014 19:29:04
řada 9xxx bude mít novou e18
s690i   30.12.2014 19:32:37
Zdeněk mě předběhl. smile Jinak nemyslím si, že by byl starý powershift špatný, ano starý dlouho řadil mezi rychlostmi vpřed a vzad, skok mezi F12 a F13 byl dost znatelný, ale někdo si ho i oblíbil. smile Nebo se snad pletu? Měl někdo závažnější problémy? smile
EDIT: Klidně napište i do zpráv. smile
roman7711   30.12.2014 19:40:31
Co je na IVT špatného? Do pole si myslím, že je lepší powershift, ale jinak je autopowr super na všehcny běžné práce s traktorem. Ten skok mezi 12. a 13. rychlostí se dá odladit vychytáním vhodných otáček motoru při řazení.
Zdenda Deere   30.12.2014 19:40:51
Ty skoky mezi 12-13 se ztratily už u řady 8x20. je to sice stará převodovka, které se dávala do osmiček od roku 95, 96, ted přesně nevím, ale pokud můžu mluvit za sebe, tak nikdy jsem problém neměl a to mám šestou 8čku za 17let. Ve firmě máme spoustu poweschiftů a nikdo neměl problém s převodovkou.
Honza.S2   30.12.2014 20:04:34
Nevýhoda byla akorát 16 rychlostí pro toho kdo to chtěl do dopravy a problém s náplní kde se přečerpával olej z jedné komory do druhé pokud si dobře vzpomínám. Takže se mě stalo že jsem i nesklopil návěs. Tehdá se to řešilo.
Poslední dobou jsem se ale už nesetkal s tím že by měl někdo rozsypanej powershift, ať na osmičkách nebo mnou opovrhovaných magnumech.
Řeší se tu co vydrží e23. Co vydrží CVX u Magnuma/NH T8, také to nikdo nevísmile
roman7711   30.12.2014 21:24:33
A co vydrží vario u fendta to ví všichni smile Průměrně tři převodovky a dva motory za 3500 mth. u 936.... No a CVX u Magnuma jsem viděl letos v dopravě, konkrétně 315 CVX, velký dojem to nezanechalo v nikom kdo u tohoto testu byl, ale možná vše vzniklo přístupem servisu.
George8030   30.12.2014 22:42:56
roman7711: Ano, Fendt měl problémy na COM III modelech. To ví asi tady všichni. Ale dělal jsem u JD a už 3 roky u Fendt a rozhodně ti řeknu jedno, to jak se Fendt staví k reklamacím i po záruce,to si mohou zákazníci od JD JEN nechat zdát smile a i u jiných výrobců. Popravdě není tady jiný výrobce, který by vám dal záruku 5let nebo 6tis mth záruku na motor a převodovku (aby si vrátil důvěryhodnost) na verze SCR modely 933,936,939. JD vám dává záruku 1+3, ale v tom si ty opravy na "reklamace" stejně každej z vás zaplatí a předplatí. Rozhodně to nenese výrobce na sobě. Akorát to mají tak šikovně vymyšlené.
roman7711   30.12.2014 23:08:26
Tak to je zase na druhou stranu pravda, že k záruce se staví dobře, ale zase kdyby tak neudělali, tak už by si Fendta jen těžko někdo koupil znovu. Jd má jiné záruční podmínky, ale i tak je celkově prodej někde jinde oproti všem ostatním.
alda   31.12.2014 07:05:12
Zase rivalita Fendt vs JDsmile
Já jako příznivec červenozelené značky trochu odbočím
Poslední revoluční věc u traktoru je Vario pana Honzka od Fendusmile
Protože za posledních patnáct let drtivá většina přešla ze staré autové dopravy (Tatry, Trambusy) na traktorovou a tam si myslím že vario je špička a podle mě kdo má na podniku takový traktor tak je velice univerzální
smile
Samozřejmě každý mi řekne, že na polní práce se vario nehodí a celkově vário že je špatné má velké ztráty (asi proto se ho snaží každý napodobovat)smile já budu tvrdit furt to svoje, že za patnáct let nikdo nepřišel z ničím lepším.
My jsme taky koupili pásáka z powershiftem na polní práce udělá 600mth na nejtěžší práce a odstaví se do garáže, ale před 15ti lety jsme chtěli univerzalitu a nikdo ani nesnil o traktoru jenom na polní práce
Je třeba připomenout, že všechny trumfy drží OBSLUHA a velice solidní JDrák z powershiftem a lehkou nohou a dobrým sluchem může konkurovat váriu
smile
Nejvíce mě mrzí, že každý při troše inteligence ví, že traktory vyrobené posledních pět let Fendt, Case, New Holland, Claas (Proximo promiň) atd. jsou spotřební zboží, které by mělo vydržet něco kolem 5000mthsmile
Jen JD si drží svoji spolehlivost, kovářskou jednoduchost, levný servis naprosto povedené všechny modely a převodovky nejnížší spotřebu, největší tahový výkon a nejlepší pořizovací cenusmile (pro některé školáky myšleno ironicky)
A jak už jsem jednou napsal "vše je o obsluze"
honzabru   31.12.2014 12:10:27
Další revoluce (a o to větší) přijde v době, kdy se kapacita akumulátorů zvýší natolik, že elektrický pohon pronikne i do traktorů. Pak převodovka zcela odpadne a maximální krouticí moment bude k dispozici při libovolných otáčkách. Dříve či později se to stane.
Milda11   31.12.2014 12:20:26
revoluce příjde až budou provozovatelé bioplynových stanic používat bioplyn místo nafty....smile
medulin   31.12.2014 12:39:34
Já měl zapujčeny Case cvx a v porovnání s mím Fendtem bych řekl uživatelsky příjemnější i komunikace motor převodovka. Oba traktory ovšem pouze 160ps
Milda11   31.12.2014 12:51:17
spíš začnem žrát želé a pilulky jak to bylo kdysi v seriálu Návštěvníci....
Jano SK   31.12.2014 15:35:46
HonzaBru : netreba baterky, uz to funguje a fungovalo na dozeroch ( ruska vyroba, nepamatam si nazov ) a teraz CAT D7E. Motor ostal klasicky, nasleduje generator, elektormotor, prevodovka a diferencial. Druha etapa ma byt diesel, generator + 2 elektromotory bez prevodovky a diferencialu. Na dozery to funguje super, nekonecny krutiaci moment pri minimálnej rychlosti, pracovna rychlost je ale 2 km/h. V realite to spravilo asi 30% na spotrebe nafty.
Trochu ine je ale charakteristika pojazdu traktoru, elektromotor ma problem prave s poklesom krutiaceho momentu pri vyssej rychlosti. V trolejbusoch je to nejako poriesene ( super recenzia na webe DFens ), ja by som aj tuto cestu povazoval za moznu vo vyvoji.
alda   31.12.2014 16:04:18
Bylo to na kolových dozerech DOK, výroba ale nebyla sovětská, ale naše motor Tatrasmile

Bylo to na okopy pro tankysmile Mělo to sílusmile
Tam bylo motor Tatra - generátor a v každém kole elektromotorsmile
honzabru   31.12.2014 16:11:54
Ahoj Jano,

vím, co máš na mysli, nicméně já myslel zcela elektrický pohon, kde není třeba nafty a generátoru. Pak je jedinný problém právě kapacita akumulátoru. Třeba taková Tesla Model S je po stránce pohonu neobyčejně jednoduché auto. Navíc asynchronní motory jsou levné a bezúdržbové. Dnes se vyrábí Tesla s výkonem 515 kW a momentem 920 Nm, dojezd je 460 km. Na to už musí mít akumulátor pořádnou kapacitu. Nicméně akumulátor, který by dokázal rozumnou dobu pohánět traktor, k tomu je ještě dlouhá cesta. smile
JOhn Deere 8100   01.01.2015 14:44:29
Mně by třeba zajímalo,když jsou ty Autopowery tak ztrátové,tak jaktože třeba v Německu jsou vidět JD pouze s plynulýma převodovkama?
Tomáš Kopa   05.01.2015 22:34:52
To Honza S2: Který traktor se 420 k a naddimenzovanou převodovkou netahá a vypráší mu kožich každý JD a Fendt?
Honza.S2   06.01.2015 07:40:22
Psal jsem někde že každý? Zase jich tolik prodaných nenísmile
GoodfellowFrank   06.01.2015 20:01:08
Vzhled pěkný smile Opět je to písnička ... vysoký výkon.. a co převodovka?... Bylo by fajn osadit to novou převodovkou a staré nechat úplně být a ne že se člověk bude v tom hrabat a vylepšovat to je práce úplně k ničemu.

"naddimenzovaná převodovka" to umí jen MF udělat tak aby to bylo zase k ničemu. smile
Lexion 670   12.01.2015 17:21:55
Zdravím, vím že to k této galerii nepatří. Proč byla smazána novinka Vaderstad Tempo L ? smile
Zdenek Srytr   12.01.2015 17:35:09
Smazáno bylo na přání výrobce.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.012624025344849.s