Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
deno   06.12.2015 21:11:53
To musí byť neskutočné množstvo vyaplikovaného digestátu s takej obrovskej bps smile to aj taketo dve linky su málo smile
Milda11   06.12.2015 21:58:57
Jak veliká je ta bioplynová stanice?
karanice   06.12.2015 22:13:22
Podle googlu 17 MW.
Honda   07.12.2015 00:13:42
Tak to je zvěrstvo... smile
15Ha rozloha areálu bioplynky...
Brano   07.12.2015 02:10:29
Vie niekto koľko vôbec váži tá súprava s jeleňom?
Zetor   07.12.2015 05:58:54
Odhadem tak 60 tun... Kuriózně ten Holmer nebude mít o moc méně...
Milda11   07.12.2015 08:20:43
jednoznačný trend je vidět odklonění od samochodů a aplikace traktor plus cisterna... Tohle je podle mě těký extrém....
Hadicák a rozstřik už je mimo..
tady je vidět, že to perou ven hlava ne hlava.....
jak jim vychodí objemově přívoz ku aplikační cisterna?
Honza.S2   07.12.2015 12:50:07
Nevím jak to mají oni ale bral bych tady v potaz i ten fakt, že traktor za tři roky snadněji vyměním za jinou cenu než samojízdný nosič nástavby, s kterým pak kam? Rozložení tlaku na půdu je další věc, jinak rozloženou hmotnost bude mít cisterna na 4 nebo 3 nápravách a traktor na dvou s nizkotlakýma gumama.

U nás v čr se pro změnu chystá dokonce i varianta pásového traktoru s třínápravovou cisternou a vzadu neseným diskovým podmítačem.
Zetor   07.12.2015 20:58:09
To s tím odklonem od samochodů je pravda spíš tady u nás. V Německu těžko říct, tam je pořád velká poptávka a bohužel samochod přes všechny svoje nevýhody má největší výkon, což prostě pro některé zákazníky je rohodující. Samozřejmě prodat ten samochod je problém to je fakt... Co se týká těch přívozů, tak já myslím, že ty cisterny mají taky kolem 30 m3.

Co se týká pásáku a třínápravové cisterny, tam je velký problém se spojením. Navíc taková cisterna se nemůže hnout z pole, je závislá na přívozu. A vůbec otázka proč pásák... Velikost diskáče není ovlivněna tím, co traktor utáhne, ale tím, co ta cisterna vydrží. Pokud to je stejný případ o kterém vím, tak i cisterna měla být na pásech a upustilo se od toho kvůli ceně.
Milda11   07.12.2015 22:00:42
tady se pořád řeší předražené samochody, super drahé cisterny,ale dovoz neřeší nikdo...
Dovoz rozhoduje o výkonosti, tak aby pasoval dovoz velikostně na aplikační cisternu,aby třeba nemusel aplikátor přes celé pole s prázdnou bečkou...tady jsou opravdu obrovské rezervy.....
Honza.S2   08.12.2015 07:44:05
Zetor: Pokud už bude někdo uvažovat o takové variantě, tak už musí brát automaticky přívoz, jinak to nesmí jet ani po silnici s nákladem.
Spojení problém není, je to kloubák, problém je vývodový hřídel. Nevím v jaké fázi to je aktuálně, možná se od toho upustilo.
Měl to být tridem na kolech a důvod proč byl ten, že to za sebou zapravil na 100% po kukuřici. Ono s tím mají koláky problém. Dostal jsem se k tomu tak nějak...
Přívoz se dá obejít i mezizásobníkem, pokud jsem ještě v obraze o této technologii. Něco málo to mělo dělat i na službách pro okolní podniky, kde se to také řešilo a potíž měli se zapravením při jednom přejezdu.

Nosnost a pevnost cisterny - no stavěné to někdo musí mít, konstrukce jako třeba Pichon se svým aplikátorem asi těžko ale něco se přece jenom najde.
Milda11   08.12.2015 11:50:04
Honzo mezizásobník je cesta do pekel!!!!
Ve vašich podmínkách bych to lel na pole čím se dá a za tím vším pojede QT s podmítačem a vše zapraví..bude to nejrychlejší a asi i nejlevnější....
Honza.S2   08.12.2015 12:02:42
To není pro nás, to je pro jiný podnik který to chce řešit touto cestou + služby v okolí. Já to víceméně neřeším.
Chtěli to pro urychlení celé operace a ušetření času.
tepanek   08.12.2015 12:37:39
Milda11:
Jsem laik, tak se zeptám: Proč by měl být mezizásobník cesta do pekel? Já bych řekl, že do řetezce vloží určitý buffer a nezávislost (odpadne nutno synchronizace) těchto dvou linek.
Honza.S2   08.12.2015 12:52:05
Hlavně odpadne situace popsaná v jedno z nedávných čísel MZ kde byla popisovaná linka na aplikace digestátu v nejmenovaném podniku.

Pak je optimální tedy mít přívoz se synchronizovaným objemem, jako to má Horsch v Kněžmostě. Objem přívozné cisterny = objemu aplikátoru, tak, aby přívoz nečekal na vysátí např. 1/3 z objemu.

Mezizásobník se jen naplní a pak je to na vzdálenosti od základny a od toho se odvíjí počet přívozců. Alespoň podle mě. Tak jak to chápu z komentáře kolegy tepanka.
tepanek   08.12.2015 15:03:54
Ano, tak jsem myslel. Nezávislost je jak objemová, tak i časová, tak i co do počtu kusů (každé strany linky). Spíš bych řekl, že smekám pře tím, kdo dokáže takové dvě linky optimálně provozovat bez mezizásobníku.
Milda11   08.12.2015 19:40:52
tepanek: proč je to špatně:
1) samochod(cisterna s traktorem) musí zajíždět pořád do stejného místa, tím pádem dojezd s prázdným k naplnění se neustále prodlužuje.
2)nadměrné zhutnění místa plnění...
3) limituje to člověka minimálně na cestu s kontejnerem na pole a z pole.
nikdy nesmí v kontejneru nic zbýt protože přeprava by byla nemožná

další důvody bych našel.....
zásobník si kupuje ten kdo nepřemýšlí dopředu a řeší vše jak to příjde....
Honza.S2   09.12.2015 12:41:43
Vztáhnu li to na naše podmínky, pokud bych aplikovat tekutý materiál odněkud - budu li mít přívoz, kolik najdu míst, kam mě bude schopnej zajet? Tak vjezd na polní cestu možná, pokud se tam nějákej stočí. Kdyyž budu mít přívozku s traktorem, bude nám šmatlat po poli? Tady ten kontejner prostě bych musel řešit ať si tam ten aplikátor zajede. Že bude muset být prázdnej na přepravu - no jasně, bude muset být ale to je o organizaci práce, prostě vysaje zbytek nebo se nebude plnit tak, aby tam byl zbytek na přejezd.

Letos jsme si nechali vápnit. Proxima ví, kde si nechal stát cisternu s vápnem... na silnici kousek od zatáčky.

Tím bych asi nevylučoval paušálně tohle řešení.
Zetor   10.12.2015 22:15:11
Já si myslím, že kontejner není špatné řešení. Synchronizace objemů celé návozní linky je velmi složitá a vyžaduje obrovské investice, protože všechny stroje se musí koupit nové a musí se doufat, že si časem nerozmyslím, že chci větší objem. Kontejner odstraňuje nevýhodu různých objemů. Dále velká přednost je, že můžete kontejner navozit dopředu. Může se naplnit, než je aplikační cisterna na poli (při ranní údržbě) a pak se kontejner postupně vysává, ale je už zas postupně doplňován vracejícími se dovozy. Díky tomu je ve výsledku použito méně návozů. Jejich přísun není kontinuální, ale zásoba v kontejneru se nevyprázdní.

S tím utužením, to je pravda. Ale jak psal Honza.S2, nikde není řečeno, že u přívozky nebude situace jiná. Tam si taky nemůžete moc vybírat, kde se bude plnit a může se také stále jezdit na stejné místo. To, aby cisterna nejela prázdná, to se dá také nějak řešit, změna dávky, záběru, aby stroj vydržel až na kraj. Záleží na velikosti pole. Musí to někdo převést... No a co? To nikdo neumí řidit 120ku Zetor? Která v tom často je... Líbí se mi systém Dánů, kteří do kontejneru dají 350k traktor a mají tak hned na poli náhradní traktor, kdyby aplikační vypadl.

Jinak ekonomicky nejlepší způsob bohužel bude s kontejnerem, protože na ekonomiku návozu je nejlepší 30 a více kubíků za kamionem, a aplikační o tomhle objemu je nesmysl, takže mezisklad je nutný.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0093369483947754.s