Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Luděk   22.12.2015 17:26:05
Budu za rejpavce,ale podle 13 a 14 fota , tyto soupravy nemají vůbec co dělat na silnici
TomášJ.   22.12.2015 17:43:27
Takových souprav, co by v provozu být neměly a jsou, existuje .. smile
Jano SK   22.12.2015 18:50:39
Ludek : neviem ako v CR, ale v SR by som to podla týchto fotiek az tak tragicky nevidel.

13 - prives z nakladneho auta za traktorom - stanovisko ministerstva dopravy SR je take, ze ak to je technicky mozne, takto je v poriadku. Technicky mozne znamena vymenit 24V ziarovky za 12V - lepsie dat ledky 12/24 V, aby niekto neriesil, ze 12V namiesto 24V je prestavba vozidla.. Traktorovy prives za nakladnym autom tahany byt nesmie, to je vo vyhlaske.

14 - suprava 2 prívesov za traktorom - takato suprava moze mat 22 m, spolu max. 40 ton, takze ok.
miťo   22.12.2015 19:08:36
Čo som pozeral ledky 12/24 V všade uvádzajú, že nie sú schválené na premávku.
Luděk   22.12.2015 20:16:35
TomášJ. : to vím,že praxe je jiná.
JanoSK. : Nemyslel jsem rozměry,ale to,že traktor Zetor 7x xx - má v techničáku nebo přímo na zadním blatniku max. váhu přívěsu a ta se v tomto případě pohybuje okolo 7,8 až 8,3 tun . Nehledě na to,že souprava má být řazená v pořadí těžší vůz a pak lehčí.Čili nejdříve 9 tuna a pak 7 tuna. Ale jak píše výše TomášJ. praxe je úplně jiná.........a já dodávám......dokud se nic nestane ,tak to jezdí a jezdit tak bude.smile
Honza B.   22.12.2015 20:25:03
U toho autovleku, jak váha, tak i brzdy . Traktor má jednookruhové a vlek dvoj. - přidaná koncovka na traktoru na dofukování - zásah do konstrukce vozidla. Jde jen o řidičovu peněženku a v případě technické nezpůsobilosti i o řidičáksmile .
Honza.S2   22.12.2015 20:27:22
Jano SK: Tak to máte ještě dobré když to takhle můžete provozovat. U nás vyhláška vyloženě nezakazuje spřažení kategorií O (O4) a T. Kdo ale čte mezi řádky dozví se že přikazuje něco jiného a běží schválit přestavbu nebo pro nový návěs. Samozřejmě český človíček je hlava koumavá a tak si kličku vždy najde jak to obejít
smile Pak by se i dalo říct podle některých, že i ta sedmsedma s autovlekem je de facto v pořádkusmile
Honza B.   22.12.2015 21:27:00
V tomto případě zpražení (O4 a Zetor 7011) vyhláška vyloženě zakazuje !!Za překročení povolených hodnot se ukládá pokuta do 30tis., v blokovém řízení do 15tis. a 3 body + další peněžitou odměnu pro majitele vozidel a okamžité odstavení soupravy !!! To jen ohledně hmotnosti. Další věc je přetypování na traktorový přívěs, tzn. papíry a předělání brzd + schválení. Když vemu okamžitou hmotnost vleku, tak ta 70ka ho může tahat prázdný, což je stejná pi.ovina, jako voda v košismile
Honza.S2   22.12.2015 22:33:15
Při přestavbě se podává žádost výrobci, zaplatí se faktura, na Odboru dopravy zapíšou do TP změnu, že je vozidlo v přestavbě a ve lhůtě stanovené (už nevím kým) se musí provést přestavba. Tj. umístit trojúhelník, nálepku 40km/h, vyměnit žárovky, s tím se zajede na přestavbovou TK. Na odboru dopravy vystaví pak event.novou RZ (podle toho jaká na vleku byla), změní se známka o TK (4 roky místo jednoho) a zapíšou změny do techničáku. To je tak asi vše. Ještě je třeba si zrušit silničku na tom... Výhodu to má akorát v tom že mám levnou vlečku na 40km relativně v pořádku. Jinak je to na hovno protože se v tom vozí 10tun jenom a je to těžký.
neznalek   22.12.2015 22:44:59
vtip je v tom, že za cenu kolem 60 tis. mám slušný, konstrukčně poměrně předimenzovaný vlek, na kterém v prstem v nose odvezu přes 15 tun obilí...tady je poměr cena/výkon úplně někde jinde, než u nových návěsů se srovnatelnou tonáží ( klidně i + ty tři tuny na závěs v jejich prospěch)
Honza B.   22.12.2015 23:28:21
Panav BSS PV 22.16 (22t celková, 16t užitková) po přestavbě jedině za traktorem T3 a T4.
chomyz   23.12.2015 09:16:46
Tak ten původní autovlek samozřejmě když půjdeme do detailu není OK kvůli těm jednohadicovým brzdám na traktoru (a při přestavbě autovleku na kat. R musí zůstat dvouhadicový systém), dle jakého paragrafu je za sankce nevím v praxi zatím se to moc neřeší, kdybychom odhlédli od tohoto tak by s takovými 6 vaky hmotnostně mohl, u té dvouspřeže ta zadní vlečka přece není 9t, může to být i 6t (nejsem takový znalec abych z této fotky poznal zda je to 08.06, 09.07 nebo 10.08) akorát že 7011 spadá do toho období, kdy měly Zetory ve velkém TP tu poznámku že mohou tahat jen 1 přívěs...
to Honza.S2: od letošního roku už kombinace kat. O + T bohužel není dle vyhlášky možná...
to Honza B.: za T3 teda určitě ne a za T4 spíš taky ne, normálně lze za T1 resp. T5, a hlavně: nemíchat hrušky s jablky - to vážení co popisuješ vůbec nesouvisí s tím co se tady řeší, při vážení dle zák. 13/1997 (které odpovídá tebou popisovaným sankcím) by musel mít ten PV 22.16 víc než 24t aby bylo co pokutovat, a pokud máš na mysli překročení 2,5 násobku to se týká "vážení" dle zák. 361/2000 a bere se to jako porušení par. 125 c) odst. 1 bod k) a tedy bloková pokuta do 2tis. Kč a bez bodů... Jen na okraj - od Nového roku bude po novelizaci 268/2015 bez bodů i to "ostré" vážení dle 13/1997...
tomD   23.12.2015 11:27:41
Ten zadní vlek je na 99% 8tuna...další věc je,jestli závěs na vleku je ofiko a ne jak u nas kde si to chlapy dodělali o dlouhych zimních dnech (a pulka vleků už má šásko do vrtule)smile
Honza.S2   23.12.2015 12:01:41
Chomyz: Není. Tuším je to kategorie R. Musel bych se podívat do TP co tam je přesně ale dávali to na R.. plus další označení.

TomD: s dodělávkama je od roku 2016 útrum, hotovka, finish ende... Od začátku roku se bude vše na STK fotit, tj. levý přední roh a zadní pravý roh + velmi solidní rozlišení. Takže co nebude schválené a techničáku, je závada. Samodomo závaží, bedny na traktorech, závěsy atd. K tomu hromada starých verglů půjde z kola ven protože to neprojde jako dřív. Už neprojde ani sjetá guma tak jako dosud když se dělalo spousta traktorů a vleček v podniku bez dokumentace.
skacel99   23.12.2015 12:29:05
V podmínkách ČR se všechno nějak "vyřeší". Nevěřím tomu,že by jako mávnutím kouzelného proutku přestaly jezdi přestavěný vlečky,samo-domo dvoukolky a různý jiný věci. Jak mi zabrání nepoužívat na traktroře neorigo závaží,když ho na STK prostě nevezmu?
Taky máme doma letos čerstvě 8t vlečku předělanou na plecháč s 1 stranným sklápěním a bočnicemi 120 cm. STK se dělala letos a počítám,že za ty 3 roky,než tam opět půjdu se to nějak vyřeší.
Jiri Rakus   23.12.2015 13:04:38
No, STK od nového roku čekají generální změny. Samozřejmě Ti nemůžou zakázat používat stroj, pakliže nebudeš mít technickou, tak prostě budeš jezdit bez ní... ale tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu.... dál to znáte. Jsem opravdu zvědavý, co budou dělat ti, kteří nemají zapsánou přestavbu v TP, jako např pláta z vleček, různé úpravy vleček.. Ti půjdou z kola ven. A pozor na to! sazba provozu stroje bez STK je velmi nepříjemná. za 1) pokuta ve výši až 10 000 Kč, což by tak nevadilo.... ALE zákaz činnnosti na 6-12 měsíců. (odnětí ŘP) čerpání dle § 5 odst. 1 písm. a) zák. 361/2000Sb čímž pácháte přestupek dle § 22 písm l zák. č. 200/1900Sb
tomD   23.12.2015 13:58:35
Tak to bude hodně zajimavé...nás čekají celopodnikové STK teď na přelomu unor/březen...tak jsem na to zvědav,protože přesně většinu toho co ta novela řeší přesně porušujeme...a od vedení slyšíš jen , investovat se moc nebude vždyt ty vleky jedou maximálně do lesa nebo pro písek někomu na stavbu...jsem na to zvědav, aby jsme rok 2016 nezačali stim že se s vozy rozloučíme...
Honza.S2   23.12.2015 14:00:11
Skacel99: je vidět že jsme pořád v česku. Místo aby se problém "léčil" u základu, tak se hned hledá klička jak to obejít. Nikdo vám nic nezakáže, jste li soukromník tak si jezděte s vlečkou i bez kol. Pokutu si zaplatíte sami a další postihy ponesete taky sami. V podniku si ale nikdo na triko nevezme aby chlap přišel o papíry nebo nes další rizika. To se raději fakt ten krám vyhodí do železa nebo teda opraví když není jiná cesta. Já se upřímně teda divím, když kolikrát vidím nějakou rujnu která byla kdysi traktor a má to SPZ se známkou s platnou stk. Nemá to blatníky, každou gumu jinou kapota z kovošrotu a místo sedačky dubovej špalek. O brzdách ani nemluvě. A to jsou majstři co hospodaří, berou dotace z EU. Jsem malinko vzal do živého ale je to tak.
karanice   23.12.2015 15:16:22
tomD: U vás to vyřeší ten tridem a s těma 9t nebo co to máte budete vozit max roští.smile
skacel99   23.12.2015 15:54:40
Honza.S2: Ano,jsem v česku a proto to neřeším,protože se to vyřeší samo. Ženeš to sice do extrémů,ale svým způsobem máš pravdu,po silnici se pohybuje spousta vraků. Nicméně pokud je vlečka technicky OK,pouze má korbu jinou,než z továrny (a dobře zpracovanou),pak je to pouze birokracie a nic jiného.
Agronomové a mechanizátoři jsou v pozici úplně jiné,než soukromníci. Jejich peníze to totiž nejsou a z cizího krev neteče. Ne,že bych na to neměl,ale už z principu proč bych měl dát 300 t. ze svýho za novou vlečku o tonáži 10 tun,když mě korba na 8tunu stála 45 i se schody a plachtou? Užitná hodnota úplně stejná,zpracováním je ta moje lepší,než jsem viděl plecháče z některé tovární výroby a navíc je ten stroj používaný 14 dni v roce.
Se závažím to budu řešit stejně. Nejsem padlej na hlavu,abych za 500 kg kus betonu s papírem dal 10000,- bez dph,když mi to šikovnej člověk udělá za 2000,- a navíc podle mých požadavků na rozměr.
Připadá mi,že všecho co se v poslední době reguluje neprospívá ničemu jinému,než tahání peněz z lidí.
Jakub Herot   23.12.2015 16:03:59
Předpokládám že i majáky, ten kdo je nemá zapsané v TP, tak je bude muset odstranit ?
roman7711   23.12.2015 16:15:07
Majáky, které nejsou pevně namontované na stroji(magnetické a na tyč), tak nemusí být zapsané v TP, ale když se nepoužívají, tak nesmí být na stroji nainstalovány.
Honza.S2   23.12.2015 17:20:15
Jakub Herot: Podívej se do TP, tam to najdeš. Na QT to také mám. Na Zetoru 7745 ne, ale z tohoto zatím nikdo vědu nedělal.

Skacel: Ano jsem jen mechoš, jsem také v jiné pozici. Kulantně ale řečeno, když tebe přizabije kompresor co neměl revizi, tak máš smůlu ty. Když mě někdo něco zdrbe a přizabije ho to, nebude to mít revizi, nesu zodpovědnost za něj já.
Tak krev z cizího neteče...
skacel99   23.12.2015 17:39:20
Myslel jsem to z finanční stránky. Ze svého úhlu pohledu máš pravdu
Jakub Herot   23.12.2015 23:06:44
Honzo myslíš jako že u nových traktorů tam ty majáky jsou už zapsané ?
Nevím no ale loni jsme brali fenda a hned druhý den jsme si zajeli na STK a nechali jsme si je tam dopsat protože při jednom rozhrnování v zimě jeden traktorista od nás odbočoval z hlavní do leva na vedlejší --blinkr blikal--majáky blikaly a ženská v meďáku začala předjiždět (přiznala že blink opravdu blikal) byla z toho jen drobná kolize ale byli u toho FBI, vina byla jak jinak než na traktoristovi protože ji zkřížil cestu ale při debatě s FBI se zmínilo i to že blikaly majáky (takže měla být obezřetná) a ti na to řekli že to stejně není zapsané v TP... tak proto jsme si to tam hned nechali zapsat .
Honza.S2   24.12.2015 08:57:30
Tohle popravdě nevím. Upravuje to vyhláška, tzn. při šířce nad 2,55 do 3 metrů by mělo vozidlo být vybaveno výstražným majáky. Při šířce nad 3m by mělo být vybaveno majáky a po silnici se pohybovat s doprovodem.
Pokud mám takhle traktor v některém z rozměrů, tak by to mělo být zapsané v TP. Máme to takto u Quadtraca. Jinak bacha na to protože dnes jsou trendem pneumatiky s šířkou 900 a tam už ten traktor může podléhat režimu přepravy s majáky.
cendar   24.12.2015 09:51:28
Jakékoliv vozidlo, které přesahuje šířku 2,55 m, musí být označeno výstražnými majáky.
Doprovodné vozidlo se přiděluje dle povolení o zvláštním užití pozemní komunikace při šířce 3,2 m a více.
Policejní doprovod je řádově od šířky 5,5 m...smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0087349414825439.s