Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
skacel99   17.03.2016 18:59:41
Ten výfuk na Quadtracku je opravdu neuvěřitelnej. Jak velikostí,tak umístěním. Další věc,co se EU opravdu povedla
Honda   17.03.2016 19:07:14
No to je, ale vážně šílenost. Předpokládám, že povinnost splnit euro něco...každopádně z jakého důvodu to Case umístil, tak hrozně?
skacel99   17.03.2016 20:05:01
Ono asi nebude moc možností,kam tuhle obludnost nacpat
Jano SK   17.03.2016 20:10:39
Emisna norma Stage IV ( USA : TIER IV ), dokonca v USa prisenejsia ako v EU.
Motory FPT sa zaobisli bez EGR ( recyklacie výfukových plynov za ucelom znizenia teploty horenia a teda vzniku NOx ). Oproti konkurencii uvadzaju ucinnejsie katalyzatory ( 95% oproti 85% ). Vyzera to ale tak, ze ucinnost sama asi nestaci a katalyzator musi byt trochu vacsi....
PYTEL   17.03.2016 21:20:07
Jano SK, skutečnost je taková, že jak správně píšeš, zvýšila se účinnost celého systému SCR, ale.... katalyzátor se nezvětšil, pouze k němu přibyli další 2 katalyzátory a to DOC katalyzátor (to je ta bandaska, o kterou se to proti starším modelům s Tier IV A zvětšilo) a dále je tam navíc CUC katalyzátor. DOC připravuje spaliny na to, aby u nich lépe proběhla chemická reakce v SCR katalyzátoru a CUC řeší amoniak (NH3), který vzniká při reakci v SCRku. Tím vším však úpravy ještě neskončili, změnil se vstřikovací tlak (lepší rozprášení) a vstřikovaná dávka, takže spotřeba močoviny nepatrně vzrostla, avšak pořád motory FPT na rozdíl od jiných výrobců motorů nasávají POUZE čistý vzduch!!! Ostatní výrobci, ačkoliv nedávno vedli boj o to, zda je lepši systém řešení emisí pomocí SCR, nebo pomocí EGR ventilu a filtru pevných částic, dnes mají tyto varianty obě. smile
Ares 836   17.03.2016 22:45:56
Mam za to, že od roku 2019 bude platit norma Tier 5, tak sem zvědavej, co tam ještě nacpousmile.
Trubka   17.03.2016 22:57:12
Já s tim egr ventilem nemám dobrou zkušenost. Na jelenu se to věčně věků hřálo a ztrácelo to výkon. Za mě jednoznačně lepší scr, nehledě na oblíbený argument, leješ jenom naftu.
skacel99   18.03.2016 07:17:21
EGR máme na všech vozidlech,včetně traktoru zaslepen (stačí záslepka z plechu udělaná podle těsnění) a na Forteře 124 už i demontován a je po problému.Stejně se dá řešit DPF
Matúš.V   18.03.2016 08:16:33
Tier IV final by mala byť posledná norma, aj keď všetko je možné, ale neviem, čo by ešte chceli vo výfukových plynoch obmedziť, pretože ak je norme Tier IV splnená, tak tam je zlikvidované prakticky všetko.
Radšej by sa bolo zamerať na lodnú dopravu, ktorá znečisťuje najviac.
pre Skacel99 ľudí, ktorý uvažujú ako vy by mali dostať riadnu pokutu a zakázať podnikať. Zariadenia na plnenie noriem sú síce zložité a poruchové, ale myslím si, že životné prostredie je dôležitejšie. Čo ma zaráža že takto uvažuje poľnohospodár, ktorý by mal mať nejaký vzťah ku prírode. Ak si myslíte, že nejakou záslepkou je po probléme tak zjavne nemyslíte. smile
Jano SK   18.03.2016 10:22:12
Stage IV final uz nie je final, bude od 2019 Stage V. Ostavaju hodnoty, iba sa bude pri PM merat aj velkost prachovych castic, nie len celkova hmotnost ( g/kW/h ).
Pytel : vychadzal som z toho, ze zostava SCR je rovnaka u FPT aj iných, ten CUC katalyzator ma iba FPT ? ( nepoznam ten nazov )
Skacel : to sa dalo na motoroch prvých generacii, dnes to je tak vsetko navzájom poprepajane cidlami, ze mozes zabudnut na to, ze jednoducho nieco odmontujes...
Emisne normy nikomu nic okrem nakladov nepriniesli, vyvoj motor by prirodzene isiel cestou nizsich emisii a spotreby. Aktualne normy su vyhlasenie vojne fyzike. Co sa tyka napríklad lodi, aj tam su normy zavedene - napr.inland water ma Stage IIIA, ale pevne castice su 0,5 g/kW/h, kym u traktora to je 0,025 g/kW/h... takze 20x viac sadzi....
Floyd   18.03.2016 11:12:05
Kdyby přestali zpřísňovat normy až do té míry, že je skoro nemožné je plnit, udělali by líp. Hlavně že se po Německu i jinde zavírají "neekologické" jederné elektrárny a místo toho staví "čisté" uhelky. smile Tomu se nikdo nediví, to je v pohodě a v rámci pokroku společnosti, ale osobáky, kamiony a zemědělskou techniku budeme škrtit co to dá. smile
Trubka   18.03.2016 17:14:29
Matúš.V právě, že ten vztah mám, tak si uvědomuji ten dopad. Zemědělská technika, potažmo osobní a kamionová doprava má zanedbatelný vliv. Problémy jsou ve výše zmíněných lodích a uhelných elektrárnách. Tím se ale nechci zastávat zaslepování egr ventilů plechem, jen poukázat na mocipány, kteří řeší kraviny a to podstatné opět uniká.
skacel99   18.03.2016 18:57:23
Matůš.V: Když už to bereme osobně,já bych zase zavedl daň z blbosti.Ta by státu přinesla mnohem víc užitku,než spotřební daň a DPH dohromady.Jak tu bylo psáno,s ekologíí to má společné pramálo.Rádoby ekologická lobby v EU je pouze tahání peněz jednak z výrobců,protože vývoj stojí neskutečný ranec a zadruhé z kupujících,zbytečně se stroje prodražují. S přírodou a ekologií to nemá společného vůbec nic,je to jako vždy pouze a jenom o penězích,které vládnou světem.Evropská ekonomika je z velké části postavena na automobilovém průmyslu. Naše a Německá převážně. Proto je potřeba ji nějak stimulovat,aby to tu se současným hospodařením nepadlo na p*del. Z ekonomického hlediska není totiž žádoucí,aby se koupil stroj,který tu bude jezdit 50 let,jako například staré Zetory. je potřeba neustále vyrábět nové,a proto se staré musí vyřadit z oběhu.Pokud staré budou fungovat,nikdo je nevyřadí,proto se dnes všechno vyrábí tak,jak se vyrábí. Všechno je dnes spotřební zboží a všude se řeší pouze finanční stránka,nic jiného.
Z mého pohledu je mnohem ekologičtější jakoukoliv věc používat delší dobu na úkor nákupu nové,protože při její výrobě je spotřebováno kvantum energie,tudíž další emise,když jsme u té ekologie.
A právě proto mám na jedné Forteře venku EGR,na druhé EGR zaslepen + vyndaný DPF a na autě totéž. Hodlám si je totiž nějakou dobu podržet,ne zaplatit leasing a hybaj do světa.
Teď je "ekologie" strašně v módě,ideálně třeba elektromobily.Ale že jejich výroba je energeticky mnohem náročnější,životnost menší a emise vytvořené při výrobě elektřiny,kterou spotřebovávají jsou vyšší,než u spalovacích motorů už nikdo neřeší.

A upřímně,když se podívám kolem sebe,jak se se vším bezhlavě plýtvá,emise vytvořené vozidly ve vlastnictví mém,nebo naší firmy jsou opravdu to poslední,co mi vadí.

Omlouvám se,jestli jsem se někoho dotkl,ale k tomuhle názoru jsem došel po sledování,co se ve světě děje.
venca   18.03.2016 19:19:31
No ale tim,že si každej bude určovat ,který zákony jsou dobrý ( budu vyžadovat jejich doržování) a který špatný(ty budu hrdině obcházet) se podle mě nikam nedostanem.
Matúš.V   18.03.2016 19:20:44
Nuž neviem či má vôbec význan diskutovať s človekom čo napíše, že emisné normy nemajú význam a nemajú nič spoločné s ekológiou.
Ak norma stage I dovoľovala 10 NOx g/KWh a norma stage IV dovoľuje o 90% nižšie hodnoty. Čísla nepustia a skús si vypočítať len v poľnohospodárstve o koľko menej sa do ovzdušia vypustí NOx vďaka tejto norme. To, že niekde ide nejaká elektráreň je alibizmus a vyhováranie. Planéta zažíva veľké extrémy počasia, ktoré sa zhoršujú každý rok. Niekdy vytopí pol krajiny poplačeme si a potom sa budeme sťažovať, že niekto lobuje za to aby boli emisné normy a nedajbože recyklovanie odpadu a to samozrejme popri tom vyhodíme do kontajnera polovicu potravín.
Ak sa na ekológiu budeme pozerať takto a stále žiť ako v prasce v žite tak raz ten účet príde. Potom si na mňa spomeň. Ale je to tvoj postoj názor iný ti vnucovať nebudem.
smile
skacel99   18.03.2016 19:39:40
A strategií tupého stáda se někam dostaneme? Bioplynky vám nevadí?Asi jsi mě nepochopil,na to plýtvání jsem několikrát narážel (a ne z kladného hlediska).Vadí mi,jak se v tomto ohledu dnešní společnost chová,ale neschodneme se v řešení.Opravdu to nemá smysl tady rozebírat. Každej má svoji pravdu,ze které neuhne.Podle mě se prostě v EU všechno dohání do absurdity a absolutně míjí účinkem. Většinou bývá nejlepší,nechat věcem nějaký volný průběh a přirozeně se to začne ubírat tím správným směrem. Jakmile se začne něco regulovat,diktovat a nařizovat,dopadá to tak,jak to dopadá.
První příspěvek jsem tu dal pouze jako údiv nad tím,co dokáže výrobce dát do zorného pole řidiče. Nic víc jsem tím nesledoval.Tím bych to asi ukončil
sim111   18.03.2016 20:48:50
Skacel99: máš vo viacerých veciach pravdu napr.:to o elektromobiloch, ktoré nie sú až teké ekologické ako sa na prvý pohľad zdajú ale nomôžem súhlasiť s tým, že si z auta vymontuješ DPF a agrumentuješ tým, že si auto necháš dlhšie a že si vlastne podporil ekológiu to nie.smile Dieslové autá majú problémy s DPF hlavne vtedy keď jazdia v meste alebo krátke trasy, na ktorých sa ani nezohrejú na prevádzkovú teplotu, takže keď jazdím často po meste alebo jazdím menej ako cca 15 000 km ročne tak sa diesel neoplatí a je lepšie si kúpiť benzínový motor, ktorý síce znečisťuje ŽP ale nie toľko.smile Inak podľa mňa diesle čoskoro z centier veľkých miest zmiznú úplne.
venca   19.03.2016 10:58:37
Někdo ,kdo si nechá vymejt mozek natolik, že ze své VW Octavia nechá vyhodit filtr a egr , argumentuje 10let starou hláškou o stádu. Tím končím v této diskusi.
Jiri Rakus   20.03.2016 08:36:41
Na tohle mám už 10 let jednotný názor a ten se nezmění! Zemědělské stroje, ať už kombajny, traktory, či kterékoliv jiné hejbátko vyrábějící potravinu by mělo být vyjmuto z těchto nesmyslných blbin, které akorát zkracují životnost stroje, zvyšují náklady na provoz, tím pádem i ceny potravin...

Automobily rozhodně nejsou ekologickým problémem, který by zamořil svět. Akorát se zase odvádí pozornost od opravdu obrovských problému, které jsou dobře zaplaceny tak,aby to problémy nebyly... zajeďte si do Třince, či Radvanic.. Tam Vám to názorně vysvětlím.... PS: buďte v obraze.. je prokázáno, že vypalováním filtříčku pevných částic vznikají až o 50% škodlivější toxické látky pro lidský organizmus, než sazesmile Nemluvě o tom,jaká je ekologická zátěž při výrobě filtru a jeho likvidaci??

Tím chci říct jenom to, že když někdo říká A, je potřeba si zjístit i B. Přeberte si to, jak je Vaše ctěná libost :)
lexikon   20.03.2016 18:58:29
Zaujimava debata a po prečítaní názorov by som bol opatrný s výrokmi typu "Někdo ,kdo si nechá vymejt mozek..." smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0096199512481689.s