Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
wecker   11.08.2016 19:55:58
Nějaké recenze na mlátičky Deutz-Fahr? Na vlastní oči sem nikdy žádnou ani neviděl
sim111   11.08.2016 21:20:09
V podniku neďaleko od nás kúpili min. rok pred žatvou kúpili ako náhradu za starší kombajn Deutz Fahr 5660 HTS s ktorím boli spokojný, novší typ Deutz Fahr 7206 TS. Min. rok všetko v poriadku aj v kukuriciach a tento rok ako začala žatva im odišlo ložisko na hlavnej kľuke takže kombajn stál ked bolo najviac treba kosiť a potom tam bola počas žatvy ešte jedna porucha. Viac by možno vedel martinko.
martinko   12.08.2016 10:56:30
Tak ako píše sim , potom odišlo ložisko aj na druhej strane ale to už sa nestálo až tri dni smile prístup servisu som tiež čakal lepší , systém pravdepodobne tieto ložiská nepremazával , dokoncaa som myslel že poskytnù aj náhradný stroj ako to bolo v prìpade traktoru DF v minulosti. Nebyť druhého kombajnu , ktorý bol na službách a robil aj sám tak by žatva bola tušìm aj doteraz..smile
deno   12.08.2016 10:58:52
Servis bol vždy najslabším článkom ematechu.
lexikon   12.08.2016 12:46:11
Nič v zlom chlapci, ale čakať náhradný kombajn Deutz-Fahr počas opravy vlastného? Kolko ich tu behá celkovo? Náhradný kombajn sa dá čakať možno tak u Claasa, JD a NH, možno MF, ktorých behá ozaj dosť, ale DF by musel predať ešte pekných par kombajnov, aby si mohli dovoliť mať náhradný stroj.. Ono je to krásne predstaviť si takéto služby, len si treba uvedomiť, že žijeme na Slovensku... smile
Polci   12.08.2016 17:03:42
Chtěl bych se dožít doby, kdy prodejce v případě větší opravy bude mít půjčovací kombajn...nežiju sice na Slovensku, ale toto asi nefunguje nikde na světě. Pokud někdo někomu něco půjčí, je to skladový/neprodaný stroj. Pokud je ještě k tomu nový, myslím, že si to nebude chtít ošoupat a snížit hodnotu při následném prodeji třeba o 20%.
V době, kdy nejsou skladem základní náhradní díly a vše se objednává už vidím, jak si prodejce koupí půjčovací stroj za X miliónů smile
Honza.S2   12.08.2016 20:00:48
Polci: Přemýšlel jsem o tom, že by to měli začít provozovat dealerská střediska firmy Claas ve velkém. Hoří toho poměrně dost.
Jinak co se týká náhradních strojů, proč ne, věřím že jsou silné firmy co jsou schopné mít vlastní mlátičku která se pohybuje v okolí formou služeb a v případě problému může zasáhnout u zákazníka, i když jde o stroj předváděcí nebo vykoupený po čtyřech sezonách. Když není problém třeba záložní Quadtrac 620...
Polci   13.08.2016 11:03:08
Myslím, že služby se jim rozhodně nevyplatí...Už to zdaleka není co to bývalo. Pokud by byli někde na službách a po 3 hodinách jim odjeli když se někde jinde stroj porouchá a vypomůžou to by se určitě zákazník ze služeb zaradoval.A takto by přejížděl celou sklizeň. Pokud to tak někdo udělá, klobouk dolů. S tím pásákem u Case to je primárně,že je půjčovací nebo se neprodal? U traktorů je přece jen využitelnost trochu lepší, dá se s tím převážet nějaká závěsovina atd. Kombajn je hotový za 3 týdny...Už 3x jsme byli osloveni na půjčení naší náhradní lišty zákazníkům generálního dovozce při havárii. Takže to vypadá že není ani půjčovací lišta za cca 500 000 , tak kombajn za řádově vyšší cenu je utopie.
Honza.S2   13.08.2016 13:09:05
Těch poruch kdy zůstane mlátička stát víc jak 24 hodin není zase tolik že by to bylo třeba každý druhý den. Primárně se snaží problém vyřešit aniž by se tam hned vezl náhradní. Až pak když to nejde... Ale možná že už ten kombajn prodali zase dál. Ten Quadtrac byl za tím účelem koupený, akorát že v létě udělá podrývku na pronájem v jednom nejmenovaném podniku. Na tom je pak blbý to, že je ve smlouvě i to že v případě potřeby musí být volný.
Polci   13.08.2016 13:23:47
Jen když vezmu shořelé Lexiony tak o pár kouscích vím. Jak pak? Půjčíme to tam do konce žní, nebo na 2 dny...nabourané lišty do vrtů, skruží atd. Není díl který se rozpadne v pátek odpoledne...dorazí v pondělí. Dáme ho tam na víkend? Proč pomáháte raději farmáři X, když pomoc potřebuje i farmář Y. Také jsme minulé pondělí prodali Lexion 580, ale asi bych ho nechtěl půjčovat každý týden někomu jinému. Skončí žně a stejně bude dealer ten špatný, protože přece měl pomoci více a častěji. Letošní žně to přece potřebuje každý...
Jiri Rakus   13.08.2016 21:50:26
My, jako firma máme od letošního roku již půjčovací lis, v případě havárie nějakého jiného. Je to stroj, který byl násilně uzmut neplatiči, takže jisté zkušenosti s tímto mám. První verze byla,že půjčovat se bude lidem, kteří mají lis v záruce a porouchal se. Rozlišujeme poruchy zákazníka jeho vinou a poruchu stroje chybou výrobní, či konstrukční. Z vlastní zkušenosti vím,že mnohdy výjde levnějí zákazníkovi říct, ať si naptá služby a nafakturuje nám službu..... Pojďme počítat. doprava k zákazníkovi lisu extra speed 10 000 Kč ( když není z Chebu) Doprava zpět 8 000 Kč. Opotřebení stroje 2 000 kč, ať nežeru. To máme náklady 20 000 Kč, samozřejmě,pakliže je stroj nový, tak jenom první prací ztrácí cca. 20% ceny.... Tohle raději nepočítám. Takže 20 000 Kč za srandu. Když si objedná službu při ceně lisování 120 Kč balík (u nás běžná cena) Tak to máme zaplacených 166 balíků. Což tak vychází při průměrném stavu českých prací na den,až dva, za které stejně servis dojede.. Takže je to vylej nalej. Jsem zemědělec i prodejce v jedné osobě. Co mě ale mrzí, že se toho zneužívá čím dál víc... 60% nájmů stroje se s námi snažili vy...at.....
Milda11   15.08.2016 07:53:13
Lidi stůjte na zemi. nový stroj Vám jako náhradní nikdo nikdy nepůjčí leda tak šílenec. Půjčují se buď předváděcí stroje nebo starší vykoupené stroje (stroje na prodej). Jak tu psal kolega Rakus... problém logistika atd... Vše stojí hromadu peněz. Spousta věcí se dá ošetřit dnes v kupní smlouvě a je potřeba být předimenzovaný.. Když mám jeden kombajn na 1000 ha, a posere se mi, tak můžu nadávat akorát tak sám sobě, že ty kombajny nemám dva...
Co se týká půjčovacích strojů jak má třeba Agrics (qt půjčovacího). Je spousta zemědělců co to mají v kupní smlouvě náhradní stroj a ti ostatní maj smůlu. U stroje co pracuje 24 hodin denně 7 dní v týdnu může být takový týdenní výpadek katastrofou... Nehledě na to, že dle Murphyho se vše kazí v pátek večer nebo o víkendu a vždy více strojů naráz.....
Matúš.V   15.08.2016 08:05:20
Asi 3 roky dozadu odišiel motor službárovi na Slovensku na lexione 670. bolo potreba vymeniť celý a doba niekoľko týždňov tak dostal náhradný čo mali na sklade.
Viac takýchto prípadov nepoznám, ale prioritne náhradný kombajn za 200 000€ a viac na sklade pre prípad poruchy nikto normálny držať nebude. V tej cene sa dá nakúpiť kopec ND ktoré sú obrátkový tovar a problém radšej riešiť servisom.
Honza.S2   15.08.2016 14:14:11
Předloni byl případ na dvou Lexionech 600, vyběhla jim ojnice. Claas to řešil dodávkou dvou motorů které se měnily. Otázka dvou dní. Horší pak je jak vyřešit vše s pojišťovnou a výrobcem.
VonVagel   16.08.2016 07:11:16
No, nevím... vlastní zkušenost je jiná. Zákazníci jsou schopni všeho a někdy si vyřvou nový, předváděcí, starší... vždyť je to jedno. Můžou za to prodejci kteří si zákazníky naučili, rozmazlili a teď se jim to vrací. Vzpomeňme když shořel jeden červený kombajn, prakticky ihned stejný červený ukončil DEMO tour a jel sekat k zákazníkovi...než si teda koupil nový:) Situace ohledně Q je podobná, vzhledem k tomu kolik jedna firma na Moravě prodala minulý rok Q je připraven náhradní/DEMO stroj. Stejná firma reagovala na Kyjovsku a Hodonínsku na polehnutím porostů ze dne na den zakoupením a provozováním DEMO MacDonu... věřím že se najde víc takových.

Ale nikdy to nečekejte od těch kteří jsou na špici v prodejích ti si myslí že se nemusí snažit...ti co neprodávají tolik a mají před sebou vidinu že by mohli být první/lepší že s logiky věci budou snažit více...

Je to ale úsměvné, ten co prodá 50ks kombajnů náhradní nemá, ten co prodává 10ks ho má. Na druhou stranu pořád je to stroj který se kazí. Otázka zní je to v pořádku požadovat náhradní stroj? Dostane někdo náhradní kamion?
Honza.S2   16.08.2016 08:25:40
VonVagel, také mají za sebou mohutný "aparát", větší než třeba jednatel nebo předseda představenstva s obchodní sítí který si nechá koleno vrtat pro korunu i kdyby se přitom měl ještě stavět na hlavu.
A za další, ať se to líbí nebo ne, stejně v případě poskytnutí náhradního stroje počítám s patřičnou taxou za mth... I když jsou takoví co by to chtěli nejlépe grátis.
A jestli je to v pořádku, no narovinu, když se jim o dva týdny zpozdí setí řepky, bude po termínu, stejně jarní ječmen. Pak ale musí zemědělec splácet nejen splátky za stroje ale i další, zdá se to jako extrém co říkám, ale je to opravdu znát ve výsledku. Pak se dostáváte všichni do začarovaného kruhu.
Zetor   16.08.2016 08:54:14
VonVagel tu napsal věc, která mě napadla hned na začátku. "Můžou za to prodejci kteří si zákazníky naučili, rozmazlili a teď se jim to vrací". To je přesně ono. Někdo s tím začal, se slibováním strojů v případě poruchy, a teď už není cesty ven. A to není jen tohle, to je půjčování strojů zadarmo, to je říkání "nic není problém", odkládání plateb atd. Všichni musí pochopit, že obchod není o tom, že zákazník oškube dodavatele, tak to není. Toho dodavatele potřebuje. A je jedno, jestli to je farma vs. prodejce, farma vs. službař nebo službař vs. prodejce. Vždy to musí vypadat tak, že každý je spokojen. Jinak to fungovat nebude. Co se stane, když se vykakaj 3 QT naráz? Jeden má náhradní stroj a dva ho vrací?

Další nešvar, který se dost rozšířil díky prodejcům je: "nekoukej na parametry, hele jak to je levný..." To je hlavně u závěsoviny, dost u dopravní techniky. Prodejci naučili zákazníky koukat jen na cenu. Tak se v dopravní technice začlo prodávat ZDT... Jenže, pak přišlo WTC a bylo levnější. Tak se prodávalo WTC. Pak přišel Pronar... Pak S Profit... VAIA...Umega...LMR Azéne....Molčík....Zaslaw... A je problém. Z návěsů se staly bezejmenné stroje a argument "už máš jedno WTC, tak si snad koupíš druhý" je najednou bezpředmětný. A prodejci výše zmíněných značek, kteří prodávali cenou, najednou musí bojovat, protože je 10 levnějších alternativ a jméno nikoho nezajímá, zajímá jen cena. A mužou si za to prodejci, kteří byli líní a nechtěli se učit technický věci kolem návěsů a řekli si, že to budou bouchat skrze cenu, to je přece jednodušší, než se učit, jaký to má nápravy. Ve výsledku jsou bitý všichni, protože zákazník si cosi koupil, až tomu něco upadne, tak ten, od koho to koupil, už mezitím dělá něco jinýho, nebo fabrika zkrachovala, nebo nikdo nemá skladem žádný ND, protože jim z každýho prodanýho návěsu zbude pár korun...
martinko   16.08.2016 12:04:09
Ako sa dá ľahko odbočiť od témy k návesom. smile
Teraz ma akurát napadli tie popisy k fotkám na stránke CRS Marketing , pri čítaní niektorých textov neviem či sa mám smiať či plakať. Tak ale ono tie návesy treba nejako pretlačiť...
Keď už sme pri megách tak neviem o nijakých sťažnostiach a to ich tu je na okolí celkom hafo. smile
VonVagel   16.08.2016 13:12:05
Pokud někdo chce návěs na vození obilí do výkupu tak půjde po ceně a chápu to.

Při naší diskuzi mně napadl jeden příklad za všechny, postřikovače-samochodné, tažené. Jak to že to jde bez náhradních strojů??? A který jiný stroj má proběh jako postřikovač?
Honza.S2   16.08.2016 18:55:13
VonVagel: Jde a nejde. 95% značek samochodných postřikovačů jsou s prominutím šrot. To by se z toho asi zbláznili všichni. Nicméně jeden prodejce nejmenované značky mě loni tu možnost nabízel, záložním strojem který vykoupil po třech sezonách. Ale bohužel ne úplně každý jezdí na 2,20 a záběr 24m. Takže někdo má servisáka jednoho na X strojů, někdo jich má více a zasahuje operativně, leč stejně díly zůstanou trčet někde... a jak to je u zákazníka? Zcela na rovinu s těma co jsem se bavil o samochodech byla většina s prominutím už nasraná.
sim111   16.08.2016 19:48:58
Zetor: A po čom sa má potencionálny zákazník návesu pozerať? Veď každý hľadá rozumný pomer medzi cenou a kvalitou. Niekomu to zabezpečí Annaburger, inému Fliegl a niekomu aj Umega alebo Mega. Keby bola len jedna značka taká najlepšia tak by tu jazdilo väčšina strojov tejto značky nie?
A ako píše martinko v okolí jazdí veľké množstvo vlekov Mega a, že by sa niekto vyslovene šťažoval som nepočul a väčšina miestnych poľnohospodárov by bola rada keby mali tú Megu namiesto starých 9ton a autovlekov.
OŤAS   16.08.2016 23:33:49
Nemá smysl zde takhle poplakávat. Každé odvětví má svá specifika a zemědělství je má asi nejpestřejší. Půjčovací nebo náhradní stroje? Jde to. Část svého života jsem se pohyboval okolo stavebních strojů. Buď měli prodejci své půjčovny , nebo demo stroje a nebo měli na place několik vykoupených strojů které mohli, v případě potřeby, okamžitě nasadit. Jenomže využití strojů na stavbách je takřka celoroční a prodejcům se vždy vyplatí mít nějaký stroj po ruce. Kombajny, traktory vyšších tahových tříd, samojízdné postřikovače a další různé sklízeče? To je fakt asi utopie. Když nám stávkoval samochod s hydromotory, tak to agronom řešil vlastní cestou. Tzn. obvolával všechny kamarády a známé a ti byli ochotni přijet pomoct tak maximálně na jeden den, takže se u nás vystřídal takřka celý okres. Ale přece nemůžeme vinit servis za to že nemá náhradní samochod se záběrem 30 metrů a naším rozchodem. Protože i když má něco na půjčení, tak zrovna ten váš 350 koňový pásák vám asi nenahradí 160 koňová vyšeptaná kobyla. Nebo náhradní lišta se záběrem 5,5 metru na supr kombajn s 10 metrovým záběrem. Tady přecházím k hlavní věci, že zákazník si musí holt většinou poradit sám. Takže když vám prodávající vytváří falešné naděje na možnost náhradního stroje, zkuste si radši ve smouvě zajistit nadstandartní servisní služby. Např. ND do 24 hodin, servis i po pracovní době a ve svátky a nebo ať makají přes noc a klidně to připlaťte, určitě se vám to rychle vrátí. A jestli vám tohle není určitý dealer schopen garantovat, tak rychle pryč.

P.S. I když jsem se spíše zastával dealerů a prodejců zem. techniky, tak uznávám že pokud existuje např. firma která naprodává 50 Lexionů na sezonu, tak ta vám určitě nepujčí novou 7stovku na pásech, ale proč by nemohli mít v záloze nachystanou nějakou vykoupenou Megu u které stačí dofoukat kola a zapojit baterii a může okamžitě odfrčet na pomoc.
Zetor   17.08.2016 11:27:21
A jéje, to jsem zase něco napsal... Těžko Vám napíšu dojmy z prodejů kombajnů, když to neprodávám...

Já souhlasím s tím, že pro každého se hodí jiný návěs dle jeho využití a každý návěs má někde svého ideálního zákazníka. I ten autovlek. Nic proti tomu nemám, to je realita. Narážím na schopnost prodejců nabízet i 6 různých dodavatelů dopravní techniky a je jim jedno co prodají. To si myslím, že není dobrá cesta, ale kdo chce kam...

To martinko: Každý, kdo si myslí, že ten marketing bude dělat lépe, nechť si to zkusí. Ona to není taková legrace, jak to vypadá. Stále vymýšlet co někam dát, vymýšlet si popisy, shánět fotky. Řešit co tam napsat, aby to byla pravda, ale zároveň to nevyzrazovalo know how, nemohlo přivést zákazníka do problémů, nepodporovalo to špatné zacházení s vozy, nehrálo do karet konkurenci, nevypadalo to moc agresivně, ale zároveň aby to v porovnání s vymýšlející si konkurencí nevypadalo moc blbě... Nemluvím o tom, že propagací jedné značky tu dělám zadarmo laskavost dvěma konkurentům, kteří na tu propagaci téměř kašlou a když něco vyprodukují, tak to je akorát plné chyb. Nebo propagují něco, co už se nevyrábí... Není to taková sranda jak to vypadá...
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.020570039749146.s