Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
VonVagel   06.08.2020 11:29:49
Včera jsem uvažoval jakým směrem se bude vyvíjet využití překládacích vozů s ohledem na trend dnešní doby - snižování výměr pozemků na 30ha(do budoucna předpokládám další snižování). Jakým způsobem ekonomicky počítáte překladač vs. klasický odvoz. Z aktuálně probíhajících žní u nás v podniku do 30ha pozemků nevidím využití překladače. Na 30 ha nebudu posílat více jako 2ks sklízecích mlátiček. Na 30ha mně stačí bezproblému sypat za jízdy dvě traktorové soupravy s návěsy...
Zetor   09.08.2020 22:10:40
No, já myslím, že kdo ho bude chtít používat, tak ho prostě používat bude na jakémkoliv poli. Podle mě má překladač smysl kdekoliv, kde je dost dlouhá lícha, aby se na ní kombajn za jízdy vysypal. Viděl jsem překladače na hodně malých polích a nebyl tam žádný problém. A u tří kombajnů je překladač už spíše za hranou smyslu, takže bych tam s ním ani nepočítal. Pro příklad Vašeho podniku se lze podívat na to, co mají soupravy za pneumatiky a co se dá obout na překladače... Ale jinak samozřejmě, cenu pořízení celého překladače to nemusí ospravedlnit.

Větší vliv na osud překladačů spíše bude mít případné zpřísnění kontrol dodržování současných vyhlášek a především povolených hmotností návěsů. To by mohlo traktorové návěsy také úplně vymazat z odvozu obilí. Pak by překladače hrály obrovskou roli. smile
Stepan   20.12.2020 14:25:36
Překladák dokáže vždy ušetřit!

Modelový příklad: dva velké kombajny, vzdálenost z pole na silo do deseti kilometrů. Nasadím buď tři traktory se sklopnými návěsy (objem návěsů na dvě sypání za jízdy), a nebo jen dva a třetí z nich bude jen na poli s překladákem.

A teď ty mnou viděné výhody:
- Větší flotrační pneumatiky na překladáku (správně nahuštěné), které neojíždím na silnici, ale jen na poli. Zato na silničních soupravách mohu mít naopak silniční, levnější pneu, které budou mít i za nižší pořizovací cenu větší kolimetrový nájezd. Plus menší valivý odpor, lepší spotřeba soupravy... (a to bude platit i na klasických flotračních pneu, ale nahustěných na silniční provoz).
- Pokud se začne řešit maximální hmotnost silničních souprav, stačí mi váhy na jednom návěsu - a to právě na překladáku, a přitom budou všichni jezdit s maximální povolenou hmotností.
- Pokud mám malé pole, překaldák sype vždy na začátku první jízdy, kdy kombajn začíná jet od silnice "k lesu", za předpokladu, že kombajn na jeden bunkr je schopen objet celé kolo. Tím pádem, nelítá žádný z odvozů po celém poli a to úplně zbytečně. Naopak být nasazeny klasické odvozy, musí jet každý odvoz ke kombajnu na to místo kde bude kombajn "plný" aby si na dvě sypání nabral plný návěs a to celé s pneu nafouklýma na silniční provoz.
- Další výhoda tohoto provozu na malém poli - překaldač stihne obsloužit více jak dva kombajny!!
- Naopak na velkém poli. Tam má řidič překladáku výhodu v tom, že vidí kde který kombajn bude asi sypat a už poblíž tohoto místa je nachystán. To znamená, neletí na poslení chvíli "přes celé pole" (za větší spotřebu atd.), aby stihl kombajn začít sypat, než bude úplně plný a bude muset přerušit sklizeň. Navíc já už jedu v té stopě, ve které budeme vysýpat od úvratě. Pokud to totiž stíhám, otáčím se výhradně na souvratích a nejzdím šikmo přes pole a tudíž i přes řádky slámy.
- Nezanedbatelná výhoda překaldáku, jako prostředku dělené dopravy, je i uchránění komunikací od nadměrného znečištění za špatných podmínek. A to i v případě nutnosti vjetí odvozců kousek do pole. I tak si naberou jen minimální objem blata, oproti tomu, než když musejí jezdit po celém poli, navíc se zatíženými pneu, ketré naberou nepoměrně více blata oproti nezatíženým pneu. Systém chápejte jako odvozce vjetého do pole, kde se na co nejmenším místě otočí (nebo ještě lépe na pole jen couvne) a pak už čeká nejblíže výjezdu na naplnění a následný odjezd.
- Další výhodou, v poslední době vídanou, může být osazení překládací soupravy hasícími přístroji a nebo vodní nádrží s hadicí na hašení. Přeci jen je překladák, ze všech přítomných na žních, je kombajnům stále nejblíže. Tím pádem může začínající požár první vidět a většinou i zasáhnout.

Ještě mimo téma překladačů. Za mě, vždy větší stroj sklidí, připraví, zaseje… sebemenší pole dříve jak stroj menší.

A s tím související, nic není tak horké, jak se zprvu zdá. I když budu mít půdní bloky o max. třiceti ha, vždy, a nebo téměř vždy (ať tady nemusíme zbytečně zakládat diskuze na slovíčkaření) budu mít více těchto bloků se stejnou plodinou (i odrůdou) pospolu. Ať už na jednom 100 a více hektarovém poli, a nebo na polích sousedních. Takže tam i s velkými kombajny a stroji dokážu přejet bez lištování, skládání.

Co vy na to? smile smile
Honza.S2   20.12.2020 15:55:23
Stěpán: " Ať už na jednom 100 a více hektarovém poli, a nebo na polích sousedních. Takže tam i s velkými kombajny a stroji dokážu přejet bez lištování, skládání."

Souhlas. Ona se toho většina bojí. Ale může vzniknout i větší počet polních cest, takže to usnadní přejezdy i velkých pásových traktorů mimo asfaltové cesty. Často jsem slyšel "No ale pozemky budou menší, musíme mít menší techniku. Nebyla ani výjímka kdy si někdo chtěl kvůli tomu koupit traktor výkonově slabší ale táhal by s ním to stejné nářadí o záběru 8 metrů. A když pominu sklizňovou techniku, tak kloubovým pásákem s nářadím 10m se otočím jak nic i na poli 15ha, akorát mě nabude víc rohů a na špice musel zajíždět stejně malý traktor ať bylo pole 10 nebo 50ha. Je to zase o hledání způsobů a v dnešní době gps navigací si s tím půjde pohrát.
karanice   20.12.2020 19:02:08
"Ještě mimo téma překladačů. Za mě, vždy větší stroj sklidí, připraví, zaseje… sebemenší pole dříve jak stroj menší."

Svatá pravda, že výkon udělám větším strojem, záběrem.

Škoda, že to mnohde ještě nepochopili.
Honza.S2   21.12.2020 16:18:42
Jsou podmínky kde to nejde. Ale dost jich je kde by to šlo a tam to nepochopili a asi ani nepochopí.
U výrobců závěsné techniky by se to chtělo zaměřit i trochu jiným směrem než vývoj nových typů a kombinací. Ale to ať si vývojáři vezmou boty a vytáhnou paty do pole, z praxe toho dostali už zadarmo dost.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0062999725341797.s