Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Honza.S2   16.08.2020 22:40:49
K čemu si tím pomohli? Složitější a komplikovanější krám neexistuje.
karanice   17.08.2020 07:23:24
Taky si říkám když dělají přes 1000ha kukuřice na zrno, tam dostane zabrat ten jejich hybrid system.
lexikon   17.08.2020 12:04:23
haha, preto je na poliach vidiet najviac lexionov, lebo je to krám... trošku súdnosti chlapci :) keď začal Claas s APS systémon, tiež to bol nezmysel toľko bubnov, ale keď má NH, JD a iní 4 a viac bubnov, tak už to nie je zložitý a komplikovaný krám :) to isté vario lišty, pásové podvozky atd...
VonVagel   17.08.2020 14:08:27
Mně by zajímalo která značka je teda TOP jednoduchá. Díky. Kromě Rostselmash prosím.
David89   17.08.2020 18:23:24
Přesně tak nevím co tady pláca uživatel-Honza.S2 když Claas je nejprodávanější značka v ČR dlouhodobě jak v kombajnech tak řezačkách tak že asi tak špatný nebudou.A musím říct že hodně nových Claasu nového modolevého typu už u nás jezdí tuto sezonu. Na nové Claasy bohužel nikdo s konkurence moc nemá a na model 8900 už vůbec.smile smile
Solňa   17.08.2020 20:24:16
Copak kombajny, ale za povšimnutí spíš stojí, že mají oba žlutozelené klobouky smile smile
Honda   17.08.2020 21:08:54
Myslím, že není žádné tajemství, že JD má jedny z nejlepších navigací a pokud třeba mají JD flotilu traktorů, tak by to bylo spíš divné, že mají jiné.
Cailoor   17.08.2020 21:54:55
@David89, bohužel je pravda že je claas a jeho kombajny lexion nejsložitější a nejkomplikovanější co na trhu je. Ta nová řada obzvlášť. V porovnání s John Deere nebo např Case. Ale to je věc názoru. Možná je claas lexion nejprodávanější mlátička v Čr ale co se týče světového hlediska, nesahá John Deeru ani po kolena. Co se týče nových lišt Convio, moc recenzí jsem nenašel ale prý nic moc. To si taky myslím že je Flex Draper ůplně na jiném levelu ale určitě dojde na conviu k mnoha vylepšením. Taky není dobrý říkat že nová generace claasu nema na trhu konkurenci. Nemůžete se dívat do jednoho tunelu, kde na konci je světle zelený stroj. Podle mě je na trhu už pár let nová generace John Deere řady T, která odvádí kvalitní, úspornou a šetrnou práci. Ještě ve verzi HillMaster. S tím, že nebude mít konkurenci lexion 8900 bych taky uplně nespěchal, až vyjde porovnání s novou X9, můžeme diskutovat. Navíc to, co nabízejí zeleno-žlutí kolegové ke svým produktům uplně konkurenci taky nemá.
lexikon   17.08.2020 22:36:55
@Cailoor - čím je nová rada "obzvlášť" zložitejšia ako predchádzajúca generácia? Ja som bol v tom, že je to principiálne tá istá mláťačka, ale všetko je väčšie :) Samozrejme je to zložitejší systém ako majú konkurenti, ale nemôžme porovnávať 3 tangenciálne bubny + 2 axiálne miesto vytriasadiel oproti jednému, resp. dvom axiálnym bubnom u konkurencie, ktorá teraz objavila ameriku a pred axiálne bubny pridáva tangenciálny bubon. Mne sa napríklad páči CR od New Hollandu, alebo Case axiál, ktorý je ešte jednoduchší, ale keby to Claasu nefunguje, tak by sa asi nedržal svojej hybridnej koncepcie vyše 20 rokov. Takisto je trošku mimo porovnávať Convio a MacDon, ked Convio predávajú koľko? 2 roky? 3 roky? A vygoogli si ako dlho sa vyrába MacDon. Samozrejme tvrdiť, že Claas nemá konkurenciu s novým 8900 je úplne mimo, lebo mať najsilnejší motor a najväčší zásobník je pekné na papieri, ale všetko sa ukáže až na poli. Hlavne keď noví konkurenti Agco IDEAL a JD X9 sa ešte poriadne neukázali v reále. Je to podobné ako keď NH spravil rekord s CR kombajnom a každý čakal, že všetkých nechá ďaleko za sebou, ale potom v reálnych podmienkach, keď behali vedľa seba s konkurentmi, tak to až také neprekonateľné nebolo... A samozrejme porovnávať predané kusy celosvetovo by bolo zaujimavé, ale treba sa pozrieť aj na to, že JD a Case majú trošku inú pozíciu v USA či Kanade. A keď som čítal jedno americké kombajnové fórum, tak niektorí užívatelia neboli veľmi nadšení z tých "šaškárin", ktoré JD ponúka k novým kombajnom, hlavne sa tam spomínala cenová politika JD ohľadom servisných paušálov, prípadne ceny nového stroja v porovnaní so zostatkovou hodnotou, lebo v USA je dosť podstatné pre veľa farmárov či službárov, aby každých pár rokov stroj predali a kúpili nový model.. Aby som zhrnul svoju dlhú správu - každý máme svoju oblúbenú značku, ale tvrdiť že ten druhý je vrak, je trošku mimo, lebo každá značka má svoje plusy aj mínusy a budme radi, že si každý môže vybrať, čo sa mu páčí..prípadne si vyberieme ten najlepší kompromis.. Mne by sa napríklad páčilo, keby si možem vybrať mláťačku od NH, dať tam pásy z Lexiona, väčší zásobník a rúru ako má napríklad Ideal a k tomu MacDona a kabínu tiež z každého niečo, ale hlavne NIE stierač ako majú Lexiony :)))
Cailoor   17.08.2020 22:51:45
@lexikon - samozřejmě, každý stroj má něco do sebe, mě se třeba lexiony vzhledově líbí asi nejvíc. Já jen reagoval na komentář, kde někdo tvrdí že nová řada lexionů nemá konkurenci ikdyž jich zde jezdí, to by jsi aji na rukách napočítal, je venku jen pár měsíců a někdo bude tvrdit že nemá konkurenci? To trochu postrádá logiku. Taky je nesmysl tvrdit, že na papíře může kombajn vypadat nepřemožitelně, ale na poli bude skutečnost jiná. Jak to psal lexikon. To že má kombajn bunkr 18 kubíků neznamená, že bude nejvýkonější a nejlepší.
Matous 7   19.08.2020 15:19:05
Tak toto opravdu nechápu. Asi zde musí hrát nějakou roli, že Horsch s Claasem mají nějakou trochu spolupráci což naznačovali a naznačují některé věci v Kněžmostě. Jinak si toto nedovedu vysvětlit i po těch zkušenostech co s těma kombajnama byli v Kněžmostě (780). Toto za mě určitě krok zpět ale samozřejmě nevím zákulisní informace, cena, atd. které mohli hrát roli.
Letos jsem měl možnost obsluhovat mlátičky NH CR 9.90 a 9080 (před léty jsem obsluhoval i Lex780) a udělalo to na mě obrovský dojem až jsem si řikal do Claasu už nikdy nesednu.
ta jednoduchost celé mlátičky je značná oproti 780 a od toho se odvíjí i každodenní údržba která je o polovinu rychlejší, snažší. Pokud se budeme bavit o kabině a zejména o ovládacích prvcích tak nastavovací prvky nemusím někde složitě hledat v cebisu a pořád kroutit čudlikem NH má na vše svoje tlačítko zvlášť (ot. ventilátoru, mezera, ot rotorů, síta atd.) je to maximálně přehledný a praktický. A o provozní spolehlivosti se nemusíme ani bavit. Toto je ve zkratce moje porovnání. Snad budou v HNG spokojeni s těmito stroji.
Jaroušek   19.08.2020 21:04:03
"Navíc to, co nabízejí zeleno-žlutí kolegové ke svým produktům uplně konkurenci taky nemá."

Co tím je myšleno?
Polci   20.08.2020 11:24:35
Ve žňové pauzičce jsem si řekl, co je nového a některé příspěvky jsou zajímavé. Jednovětové hlášky typu složitější krám neni či hydrid systém neumí sklidit 500 ha kukuřice...to asi ani nemá smysl komentovat. Divím se, že do toho nepřišel někdo kdo neřekl červený je krám, žlutý je krám, zelený je krám...
Vypadá, že rodina Horsch jako majitelé pozemků berou to, co jim někdo nabídne výhodněji. Na zdejší pobočce byl John Deere, teď je tu New Holland... takže to je asi jen obchodní tah proč vzali v NHG tyto klumpysmile
Věřím, že pro někoho je orientace v cebisu složitý oříšek, ale pokud se to naučil člověk v důchodovém věku za 2 hodiny... pokud je pro někoho lepší mít na vše tlačítko, nic proti tomu. Někdo má rád dotykový displej na mobilu, někdo má rád tlačítka. A kvůli tomu nesedat do jiné kabiny do konce životasmile
Každodenní údržba na Lexionu 780 zabere 10 minut... ostatní značky na tom budou asi podobě. Pokud tam někdo klepne ložisko co se nemaže, není údržba žádná, ale jednoho dne se to dotočí.
A co dávají žlutozelení ke kombajnům se musím po žních zajít zeptat... třeba rok půjčení zdarma. Pak do toho jdu a budu si každý rok půjčovat nový strojsmile
VonVagel   20.08.2020 12:31:39
Každý rok to nepůjde, bude to jako s ložiskem jednou tě to doběhne a budeš muset podepsatsmile Těch 10 minut...u mně to chlapi dělají délesmile Co taky dělat než se vyjede že?
Ale podle některých příspěvků mně vychází nejlépe červený-jeden rotor pár řemenů a hlavně žebřík na pevnosmile

Nějak začínám pozorovat že zelenožlutých přibývá...tak nevím čím to je. Jak mně řekl jeden službař je to jednoduché, servis je levnější...ale když lištuju připadám si že to dělám poprvé. Váhám nad tím jestli je opravdu v jednoduchosti krása...
Ve finále se mně stejně pokazí něco co ještě nikdy nikomu...
Matous 7   20.08.2020 19:49:57
Polci: Samozřejmě to bylo porovnání ve zkratce a je to jenom můj pocit ale nepsal jsem tam že bych do Claasu už nesednul kvůli tlačítkům v loketce to bylo myšlenu trochu v nadsázce a v celkovém pohledu na tu mlátičku. Prostě když už je složitá mlátička tak proč neudělat složitě i uživatleské prostředí že smile. Já si pořád kladu otázku v čem je vlastně lepší ten hybrid oproti klasické rotorové koncepci?
Filip 90   20.08.2020 20:30:30
No zajímavá debata smile Ale ono ty věci jsou někdy daleko jednodušší než si lidé myslí. Moje informace jsou takové:
Tyto kombajny nejsou nové ale starší a jsou dovezené, lépe řečeno přeřazené do HNG od někud z Německa. Toť vše smile
Takže vůbec nejde o to, co je lepší, horší, složitější, jednodušší... Prostě to je o tom, že něco někde mám, protože jsem si to kdysi koupil a jen to přesunu tam, kde je to více potřeba nebo mi to tam tak nevadí. smile
Polci   20.08.2020 21:44:51
Třeba není lepší hybrid proti rotoru, nebo dvou rotorům nebo vytřásadlům... Jsou podmínky kdy je lepší ten a podmínky kdy některý jiný.
Stále nevidím na cebisu nic tak složitého abych preferoval na panelu 50 tlačítek. Kdo se naučí s chytrým telefonem, mohl by se naučit i cebis... Těch "složitých" mlátiček se v evropských podmínkách prodá kolik %?
Samozřejmě celosvětově je to jiná písnička. Ale měli bychom se dívat po srovnatelných podmínkách.
VonVagel   21.08.2020 09:33:55
V čem je hybrid lepší musíš zjistit sám. Nesrovnával bych ho ale s rotorem. Rotor je rotor. Hybrid je pro mně klasické mláticí ústroji + rotor místo vytřasadel.
Matous 7   22.08.2020 13:25:33
v čem je lepší na to už jsem přišel jen jsem myslel že mi někdo řekne ty situace kdy je hybrid opravdu lepší a vyvede mě z omylu. Podle mého názoru si Claas udělal velkou reputaci modelama např. Dominator, Mega, Lex. 450. 550. a z toho plyne ta prodejnost i dnes taková setrvačnost, neochota lidí zkoušet nové věci. Lidé ještě nezjistili nebo nechtějí zjistit že už jsou zde i jiné značky schopné konkurovat claasovi. Samozřejmě vytřasadlové lexiony jsou určitě kvalitní s těmi zkušenosti nemám bavím se tu o hybrid systému.
Dow   22.08.2020 19:32:14
Já Vám musím trochu otevřít oči..... HNG a změna v Claas je jen dočasná na 1-2 roky. Jde o interní posuny mlátiček mezi Kněžmostí a HNG. Kombajny jsou ještě v dobrém stavu a běží úvěry, takže jde o maximální využití z hlediska financí (odpisy atd) podnikatel asi ví co dělá..... Do HNG z hlediska toho co zde pěstují přijde nový JD X9 1100 (jeden kus) nebo JD řady S 790i (dva kusy) Co se týče X9 tak momentálně všichni dobře víme, že po světě je zatím pár kusů, kde se stroje intenzivně předvádí mezi farmáři. X9 bude spuštěna od roku 2021 v sériové výrobě, což znamená že HNG vyčkává a s tím koresponduje nákup v roce 2021 na 2022 cca...... ale může to být i jinak.... Když jsem mluvil s panem Neumannem, tak říkal že nemají důvod měnit značku. JD mají servisně 15 minut, Claas hodinu a servis jelena je mnohem pružnější. JD zde dělá od počátku firmy (2001) pochopitelně vyzkoušeli řadu jiných značek, ale vždy se vrátili k jelenovi z důvodu servisu a rychlosti náhradních dílů. Oba kombajnéři hledí na Claas v pozitivním duchu ale nedají dopustit na jednoduchost JD. A co se týče prodaných S690-tek tak nemůžeme srovnávat předprodukční stroje z roku 2011 s Claas s rokem výroby 2018. smile
Honza.S2   22.08.2020 21:26:30
Jsem toho názoru že konkurence a vývoj už to převálcoval v daleko větší míře a Claas už jenom těží z jeho renomé, nejen v mlátičkách. De facto dnes už nejsem vázaný žádnou značkou a proto si dovoluji to co sem napsal.
Cailoor   22.08.2020 22:07:25
Souhlasím s @Honza.S2, konkurence je dnes už mnohem dál jak v kombajnech tak v řezačkách, o traktorech ani nemluvím.
Je to můj názor, ten kdo si kupuje roky claas a nic jinyho nevyzkousi to rozhodně nepřizná.
lexikon   23.08.2020 02:12:21
Ano, konkurencia je tak daleko v kombajnoch aj rezačkách, že Claas predáva tie stovky kusov len takým, čo neskúsili žiadnu inú značku :-D Ja neviem, či fetujete chlapci, ale tieto posledné dva komentáre fakt stoja za to... Buď máte 12 rokov a kombajn ste videli jedine v prospekte alebo na internete, alebo fakt neviem akú máte poruchu... Skúste otvoriť oči a vrátiť sa do reality. Keby to bolo tak, ako píšete, tak by asi nebehalo po poliach najviac kombajnov a rezačiek Claas, lebo Česko aj SLovensko sú malé krajiny, kde sa každý pozná s každým, takže informácie sa šíria veľmi rýchlo. Keby tá konkurencia a vývoj převálcoval v daleko větrší míře, ako tu napísal pán odborník, tak by to asi veľmi rýchlo vedel každý franta a ten úbohý Claas by nikto nekupoval. A keď už píšete také priblblé komentáre, tak prosím napíšte v čom je konkurencia tak daleko, v čom ten vývoj prevalcoval, možno si to tu niekto z claasu prečíta a vďaka vám sa spamatajú :-D A takisto aj Polci určite uvíta takéto informácie, lebo on inú značku nevyskúšal, tak určite neprizná, že jeho kombajny by konkurencia a vývoj převálcoval v daleko větší míře :-D
skacel99   23.08.2020 07:29:19
Taky bych si rád přečetl,v čem je co lepší. Diskuze to byla zajímavá,ale začíná to zbytečně utíkat od tématu k útočným komentářům.
Alespoň v našem okolí jezdí Classy zejména z důvodu servisu. Pružnosti a dostupnosti náhradních dílů 30 km 7 dní v týdnu.
Matous 7   23.08.2020 08:36:51
Tak za mě vím že Case a NH nejsou tak poruchové jako hybrid od Claasu. Casem do Kněžmosta jezdí král a ten vpodstatě dělal jenom údržbu a jezdil celou sezonu kdežto kluci s lexionama se v tom každý ráno hrabali do odpoledne vždy aspoň jeden z nich ( byli tam dva lex.) u těch kombajnů jsem se pohyboval tři roky jako obsluha vyvažečky a jeden rok jako obsluha mlátičky takže vím co jsem viděl a zažil. No a z čeho se dá usoudit čím to je? že by Case měl lepší materiál nebo díly? nemyslím si prostě je tam míň věci které se mohou porouchat to je vše
Matous 7   23.08.2020 08:51:18
Dow: v Kněžmostě byli 780 ne 770. Co vím tak jednoho prodali a druhýho si nechali takže se mi nezdá že by šlo o nějaký posuny mezi podniky
VonVagel   23.08.2020 09:40:03
Srovnávat poruchovost strojů podle toho jestli to v sezóně jede či nejede? Nevím. Co příprava? Někdo to po žních odstaví a nastartuje před žněma. My jsme kombajny chystali měsíc a odjeli jsme celé žně bez poruchy...jak na Claas tak na Case...
Matous 7   23.08.2020 09:56:00
No a proč ne. navíc nejde o jednu sezonu ale o 4 jak jsem psal výše. Ty kombajny byli nové tak na tom není asi zase tolik co připravovat. Ale tak co asi to prostě byli páteční kusy pokud vy s tím máte dobré zkušenosti tak jedině dobře.
VonVagel   23.08.2020 09:59:26
Ve finále je to úplně jedno...když se to pokazí tak se to pokazí. Kus od kusu to bude jiné. Značka stroje je úplně jedno. ND stejně nebudou mít...Servis stejně nemá čas...takže člověk si musí pomoct sám!
Polci   23.08.2020 10:12:32
Používáme již dlouhou dobu stroje firmy Claas a nejsem žádný jejich marketingový zástupce zde na FarmWebu, nic mě s dovozcem nepojí a někdy bych si jiný stroj rád na pár dní vyzkoušel. Nechci vyhodit za nový stroj třeba 15 mil, když za tuto sumu mohu mít 3 dobré stroje použité. Zatím o to nikdo nestál, abych si vyzkoušel nějakou konkurenční značku. Servis tu v okolí ještě nebyl, když jsme si první stroje Claas pořizovali, takže jsem se tímto kritériem nemohl řídit...byl tu NH, ale neměli zdroje na použité stroje. Nejbližší servis který alespoň něco byl schopen opravit byl 100 Km...smile
Já se samozřejmě na informace třesu. Zatím jsem se dozvěděl, že zelenožlutí mají nějaké blíže nespecifikované speciální služby. Nějaký kombajn někde jel celé žně bez poruchy. A hybrid systém od Claase je prakticky to nejhorší co je v současné době na trhu.
Byly ty žně týden a s výkonem 200 ha? Nebo už má natočeno třeba 1000 ha bez poruchy? Přesně jak píše kolega VonVagel...příprava je jaká? My máme cca měsíc na kombajn.
Jezdí nám ještě 2 klumpy (770tt) v západních Čechách které mají za letošek přes 1000 ha a celkové poruchy byly u obou jedna prasklá kladka, jedno ložisko a jeden řemen na radiální metač. Opotřebitelné ND jako palce průběžáku či dvojprsty či příčky nepočítám do servisu... Jeden z těchto strojů má 2750 Mth (cca 9500 Ha) , druhý 2250 Mth (cca 7000 Ha). Ty 4 stroje, co již stojí v hale (s výkony od 200 do 600 Ha) neměly v podstatě také nic - pár řemenů, 2 čidla...
Nebráním se v podstatě ničemu (žlutý, zelenožlutý, černý...), ale zatím mě nikdo nepřesvědčil, že mix nákupní ceny, prodejní ceny a provozních nákladů má lepší nebo srovnatelný abych naráz vyměnil 6 strojů. A vzal 6 jiných strojů od jiné značky, oni by vzaly naše stroje protiúčtem a já doplatil na srovnatelný nový stroj třeba 7 mil...to by v současné době byla ekonomická sebevražda. Takže pokud nikdo neprocitne a bude myslet, že bude prodávat kombajny za 15 mil a více po desítkách kusů, přeji mu to a pokud se na to najdou zákazníci...jen tak dál.
Přivezl jsem již dost použitých strojů s hybrid systémem abych i od zákazníků měl nějaké odezvy a aby něco úplně vykolejilo a někdo se v tom hrabal každý den do odpoledne, jak píše kolega Matouš 7, už bych měl ty stroje zpátky na dvoře...
Cailoor   23.08.2020 17:57:15
@skacel99, ono je sice pěkné že je servis 30km a pružnost a dostupnost náhradních dílů je skvělá, ale je v tom jedno ale.... Pokud jsem službař, jedu x stovek kilometrů mlátit do čech, na kombajnu potřebuji vyměnit nejáké věci a čekám na servis od nejmenovaného agroservisu téměř 14 dní, bude asi něco špatně. Jakou bych měl motivaci koupit si další kombajn značky claas když nebude dostupný servis v nejdůležitější chvíli. Je krásné že je servis blízko a sklad náhradních dílů je velký. Ale když potřebuji jet měsíc v roce a servis mám po ruce, ale bohužel asi nestíhá, není to úplně dobrý. To si myslím že John Deere je v tomhle lepší, na servis od nich jsem žádnou kritiku neslyšel.
skacel99   23.08.2020 21:36:00
Zkušenost s nejmenovaným agroservisem mám zcela opačnou a tu,že funguje. Nicméně nevím,jestli myslíme stejnou firmu. Nicméně jeden z místních podniků nový kombajn od výhradního dovozce servisují taktéž u zmíněného servisu a dle slov obsluhy ze stejných důvodů,co jsem psal.
Máme Tucano,děláme pro sebe 200 ha ročně,takže těžko srovnávat se službařskými výkony.
Nicméně každoročně předsezónní prohlídka a ve funkčnosti nevidím problém
Milda11   24.08.2020 08:12:51
Polci nemůžeš porovnávat nové a starší stroje. Samozřejmě pro službaře tvé velikosti by bylo strašně hezké mít novou sklízecí mlátičku,ale vydělával by jsi prakticky na její splátky a nic z toho. Navíc čárky za staré stroje se nedávají, takže každý importér a dealer Vám přednostně bude tlačit novou mašinu, protože na něj výrobce tlačí, aby prodával nové mašiny... Ano Claas je hodně univerzální stroj vyvinutý do Evrospých podmínek, prodá se ho tady nejvíc (Evropa) má hodně dobře zasítovaný servis a logistiku náhradních dílů. Jak je těch strojů tolik tak když náhodou díl nemá servis, tak od souseda se dá pujčit, když momentálně nejede. Obrovská výhoda! S tím souvisí i velké množství ojeté techniky. Pro mě je spíš paradox, že pár let staré kombajný s pár mth, popřípadě traktory (obzvláště xerion) tak šíleně padají na ceně??? Kdyby tam ten pád nebyl tak veliký myslím, že ani ty prodeje by takové nebyly.
Co mají zelenožlutí užasné oproti konkurenci? Dvě věci, dávají tomu šíleně mnoho energie a peněz do marketingu a tak nějak doufají, že se jim to vrátí a ono se jim to překvapivě i vrací zpátky. Pořád to jsou všechno stroje a jsou závislé na tom mezi článku mezi volantem a sedačkou. Bohužel na každém družstvu a podniku je nejužasnější kombajnér co všechno ví, všechno zná, má praxi třicet let a nic nového se učit nechce. Jestli se mi něco líbí tak preciznost všech fotek a videí zelenožlutých, sklízecí mlátičky s navigací, využití lišty na plný záběr, měření ztrát atd... Když se podíváš na promo video, teda jestli to promo video je?, nového lexionu 8900 v Jiřících, tak se mi chce brečet! A podívej se na to video třeba pětkrát a hledej ty detaily, které můžou rozhodnout a rozhodují.
Pořád si myslím, že koupě nové sklízecí mlátičky, která v drtivě podníků pracuje prakticky 14 dní až měsíc a najede většinou do 500 ha je ekonomická sebevražda v přímem přenosu a kolik se těch strojů kupuje? to jsou všechno sebevrazi ti kupující? stejně jako tu jsou službaři kteří jsou schopni dát na žně stroj s obsluhou za 1200 za ha!!
ps. servis dělají jen lidé a ti jsou omylní, chápu když máš rozbitý stroj a chceš servis, že ho chceš hned, ale funguje to tak v automotivu? já čekám na blbou pravidelnou údržbu minimáně 14dní a musím jim to dovést do tepla do plně vybavené dílny a pracují minimálně za dvojnásobnou taxu za hodinu než kluci co spravují zemědělskou techniku. A to že kromě spotřebních věcí nic nemají skladem je standart.. Buďte soudní!
Polci   24.08.2020 15:35:54
To Milda 11: Máš pravdou, že nový a starý se nedá porovnávat. Vždy bude lepší si koupit stroj po 3 letech za cca 50%ceny nového a kolik se s ním udělá parády. Ale zajímalo by mě, co se bude dít s těmi teď novými úžasnými stroji za 10000 ha. Budou opět někde na prodejní ceně okolo 2500000-3000000...a kupecké počty jsou nemilosrdné. Musím s tím vydělat na čistou nulu 12-12,5 mil.
Nesmíme být zlí, zelenožlutí přece nemají pouze marketing a pěkná videa. Dávají do toho opravdu hodně peněz a energie a já Jirkovi fandím, protože je to můj kamarád. Rozhýbal tu sklízecí mlátičky JD opravdu hodně...
Každý obchodník s novou technikou chce čárky. Někdo myslí, že to půjde samo, někdo tomu štěstíčku jde naproti. To je zřejmě ten zásadní rozdíl.
Servis a dodávku náhradních dílů neřeším. Logistika dílů na rychlo celkem funguje. Cena dílů šílená. Servis si prakticky děláme sami. Občas zavoláme pro radu či nám servis něco pomůže. Když něco nevíme, zkoušíme z druhého stroje nebo zjistíme přes vlastní diagnostiku...
Já netvrdím, že kupující nových strojů jsou sebevrazi. Dostanou nějaké podmínky a udělají si radost nebo ne. Máme u nás spoustu bohatých zemědělců. Jen prodejci ví kolik strojů je prodaných, pronajatých, udaných s nulovým ziskem...kolik se jich po žních vrátí na dvůr. Kolik jich zabaví banky, leasingovky. Ekonomické opodstatnění ty stroje (sklízecí mlátičky) při této ceně nemají. Nebo pokud má někdo vnitropodnikově hektar za 3000 tak se tam možná nějak vejde...
Milda11   26.08.2020 09:49:32
Pokud ti nějaká značka zemědělského stroje spadne za tři roky o 50% z ceny dolů při nájezdu jaký na západě je tak je něco špatně... Samozřejmě pro kupujícího tady těch strojů je to luxus.... Pak ale pořád nechápu proč tolik lidí pořád kupuje nové stroje daných značek? To neví co s penězi, mají to přes nějaké dotace? Pořád se bavíme o vytížení stroje když budu grant tak jeden měsí v roce...
Dostáváme se do situace kde západ už je několik let. U nás začíná být obrovský problém s vykoupenou technikou. Nikdo ji nechce ani u nás ani na východě. Asi začnou vznikat obrovské vrakoviště, nebo si dealeři začnou betonovat piedestaly... Stroj který je účetně odepsaný s hodnotou nula a zákazník si diktuje za kolik se vykoupí, aby si koupil něco nového... to není normální situace!
Já nejsem zlý, dělají marketing, ten marketing stojí spoustu lidské energie a peněz ve formě demo strojů prezentace atd. je to sázka vabank. Mají vedení které jim toto dovolí udělat, na jednu stranu je to to obrovská loterie, na druhou stranu to asi bez toho nejde. Výrobce tlačí prodávat celý sortiment ne to co se obchodníkům hodí, takže musí....
JD není špatná mlátička, řekl bych že mají podmotorizované stroje, aspon tady na Moravě to byl problém, prostě jak to byl hill master a kopečky tak to motoricky nestíhalo, spusta mašin čipovaých atd, udělali si tu špatné jméno. Dost klientů se toho zbavilo a těžko se budou natahovat zpátky, zase hromadu nových klientů přetáhli at už od claase nebo new hollandu...
Samo nejde nic, i ty když budeš sedět doma a čekat tak těch služeb asi moc neuděláš. Bohužel český zemědělec je jaký je, řeší se hlavně cena, cena za stroj cena za hektar atd. Ty další a podstatné věci vůbec nevidí, nebo nechce vidět???
Sehnat člověka co umí a zná a je ochoten pracovat nejen 8 hodin denně ale v sezonu prakticky nonstop, kdo je loajální, poctivý a svědomitý a zaplatit ho a udržet si ho je dnes prakticky nadlidský úkol!
Bohatý zemědělec si koupí co mlátičku nebo řezačku za 15 milionu a pak ten stroj stojí protože není odvoz, nebo nestíhá poskliznová linka? Každý řetěz je tak silný jak je nejslabší článek. Mě to přijde jako honba za nej, soused si koupil 300 ja musím 330 i když by mi stačilo 250...
Je to podnikání můžeš prodat 30 mlátiček s nulovým ziskem, protože ty peníze vytáhneš z jiné divize, prodej traktorů, prodej hnojiv, osiv atd... uděláš podíl na trhu, výrobce je spokojený...ty jsi spokojený.
VonVagel   26.08.2020 11:10:43
Koupit si sklízecí mlátičku není luxus. Dneska je to nutnost. Letošní žně ukázaly že stačí začít na Slovensku o týden později a začne se to sypat jak domeček z karet...spoléhat na služby? Díky nechci. Je nutné mít něco doma a přežít/vymlátit co je zralé a stejně se budu modlit aby mně služby přijely...
Vždycky se ten co je v prodejích na 2,3,4,...místě bude snažit více než 1-nička na trhu...Nebudeme si tady namlouvat že někdo prodá stroje z 0. Když prodám 30ks mlátiček určitě dostanu od výrobce na konci roku bonus + plán na 40ks v dalším roce:)
Honza.S2   28.08.2020 21:53:38
Von Vagel: My jsme spolu nikdy moc nesouhlasily ale první dvě tvoje věty naprosto souhlas z pohledu praktika.
Polci   29.08.2020 05:44:12
K té ztrátě hodnoty jsou zrovna sklizňové stroje Claas špatný příklad. Ty si hodnotu drží nejlépe a mám v budoucnu ještě nějakou naději, že se toho stroje zbavím za peníze. Některé značky jsou použité opravdu obtížně prodejné. Samozřejmě směr na západ neexistuje a ani na východě už nechtějí kupovat vyložený šrot. Proto se rozehraje hra protiúčtu s prodejcem nového stroje, ať mu to zůstane na dvoře. Stejně na tom nakonec tratí zákazník pokud však má prodejce všech 5 pohromadě a nejde mu zrovna o nějaký objemový bonus.
Ty stroje po 3 či 4 letech padají kombinací nájmů, odpisových zvláštností jednotlivých států, klesající kvalitou zpracování a komponentů, chrlení neustálých "novinek" a masáže výrobců/prodejců na nákup nových strojů.
Nutnost kupovat sklízecí mlátičky je samozřejmě vinou poskytovatelů i podniků. Službaří dnes kdo má ruce a nohy. Někdy jsou ti lidé slabší v počtech a nahrazují to kočováním po podnicích. Pokud si tedy podnik sjedná dodavatele, který začíná v deltě Dunaje a má mezi tím ještě 5 štací, nemůže se divit. Nemůžeme se však divit někdy tomu poskytovateli. Je tlačen podnikem do ceny, která je již 30 let stále stejná a musí dělat tyto kejkle aby přežil. Vstupy jdou i podniku stále nahoru, ale vždy si v rámci "úspory" zatlačí na cenu a pak žudlá, že mu ten nejlevnější nedojede...
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.029068231582642.s