Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Mirek33   14.03.2021 18:44:38
Podle mě absolutně postrádá smysl ocenění traktor roku. Nevím prostě, jestli se to dává podle toho, jak se traktor liší od ostatních nebo podle čeho.... Loňský traktor roku mě absolutně nenechal chladným. Claas vytvoří koncept který podle mě absolutně nemá předpoklady pro úspěch a vůbec užitkovost a praktičnost a je mezi finalisty. Za to John Deere, který představí novou generaci traktorů, které jsou absolutně technologiemi, komfortem a výkonem někde úplně jinde než ostatní a o něm není ani zmínka. Ke kategorii s ohledem na životní prostředí se nebudu ani vyjadřovat, traktory nejezdí v městech na sídlišti, ale jsou to pracovní stroje a jezdí na poli, kdyby se někdo ptal smile
TomášJ.   15.03.2021 09:29:42
Ono je vůbec nejlepší, když traktor co ještě nikde nic nepředvedl takové ocenění dostane.
Asi se to dává na základě hezkých plastů. Osobně jsem vcelku zvědavej, jak se traktor ukáže. Na firmě máme s traktorama MF bohaté zkušenosti smile smile smile
GTA   15.03.2021 18:56:20
Mirek33: Někdo to prostě vyhrát musí. Nevím, kdo, jak nebo proč hlasuje. Je to prostě anketa :) Btw. co si má člověk představit pod sdělením, že nový John Deere je "absolutně někde úplně jinde" ? Ostatní používají ještě parní motor a obsluha sedí na hoblovaném prkně, ale jen u JD mají už diesel motor a polstrovanou sedačku? Jinak si ten absolutní rozdíl nedokážu představit. :)
Pavel Fiala   16.03.2021 10:32:35
Je to novinářská anketa a i ČR tam má zástupce, vždy jednoho redaktora z Mechanizace. Myslím si, že vloni se s traktory ani nesvezli. Hodnotí se tedy, prezentace produktu, design, teoretické technické parametry a množství funkcí. Že je reálný provoz někde jinde, to je jasné asi všem a u těchto anket to ani jinak být nemůže viz. Auto roku atp.. Mě to nechává zcela chladným, navíc když vím, jak jsou kolegové od JD tvrdí.
David89   16.03.2021 17:10:19
To GTA zrovna ty který se pohybuješ v Severních Čechách by si měl vědět že tam je JD nejprodávanější co se týče traktorů a z novými modely tam budou prodeje ještě lepší. Ohledně kombajnů je prodej v SČ špatný.smile
GTA   16.03.2021 18:07:19
David89: Ale o tom jsem vůbec nemluvil. JD je přeci dlouhodobě na špici, co se týče prodeje zahraničních traktorů v ČR. Zajímalo mě, v čem spočívá ten absolutně jiný komfort, výkon apod..
David89   16.03.2021 18:26:05
Takto se bude k tomu vyjádřit níže Pavel Fiala.
Jakub N.   17.03.2021 20:04:24
Přesně jak píše pan Fiala, v loňském roce byl porotcům z různých státu zaslán balíček s kompletní video a 3D prezentací, kde si mohli do posledního technického detailu jednotlivé traktory prohlédnout. Pokud se jedná o klasický ročník, mají vždy možnost traktor po dobu několika dní řídit, použít různé nářadí a nezávisle na sobě hlasovat. Je to vždy samozřejmě i otázka marketingu a určitého komunikačního tahu na zemědělce, ale v mnoha zemích se o tom mluví poměrně často a část zemědělců na to slyší, stejně jako u automobilů roku atd smile
Polci   20.03.2021 05:19:08
Nemyslím si, že svezení na dvoře dovede odhalit kvality produktu. Je to pěkná marketingová akce, vítěz si nalepí samolepku na okno a jede se dál. Nám se v provozu traktorů osvědčila jiná značka, ale uznávám i jinou zelenou top značku se žlutými koly. Kdyby letos vyhrála, byla by ona samolepka "tractor of the year" u nich za oknem a marketingově by se to využilo.
V novém JD jsem neseděl, ale napsat o něm, že je technologicky, výkonově a komfortem někde daleko před ostatními je odvážné. Ale třeba to může být pravda. Až si tam sednu a svezu se s tím za pár let, kdy budou nějaké zkušenosti z provozu, uvidí se o kolik světelných let předstihl svoji dobu.
To samé Dlg PowerMix traktorové spotřeby. Dlouho to vyhrával Fendt, někde jsem zaznamenal, že v nedávné době v nějaké kategorii o prsa JD. A už se to marketingově využilo naplno. Ano, je to měřitelné, ale rozdíly budou v řádu jednotek procent a v jiném pracovním režimu by možná byl lepší červený, modrý nebo fialový... pokud se na tabulku kouknu teď, zelená se to do 10. místa statečně.
To samé testy v časopise Profi. Novinář se se strojem povozí a udělá článek...co o tom za 5 hodin zjistí? To co mu řekne obsluha. Řekne obsluha, stojí to za prd. Nikdy.
Zatím bych řekl, že nejlepší, co která firma na poli traktorů udělala, pochází z 90 let minulého století. Až něco z toho, co opouští továrny dnes, natočí tolik co tito dědečkové s více jak 25000 mth, bude to pro mě traktor století.
Pavel Fiala   20.03.2021 11:24:44
Já chtěl jen říct, že asi vím jak kolegové od JD tlačí na novináře, ti se brání a výsledek je bohužel, tradiční. To, že mě to nevadí, znamená, že nemyslím, že by to mělo reálný dopad na prodeje. Obrázek si můžete udělat sami zde: https://www.tractoroftheyear.org/
U DLG PowerMix testu to je něco jiného, aktuálně není žádné objektivnější hodnocení, laboratorně se simuluje reálný provoz ve 12 dílčích měření. Nebraska měří pouze výkony na vývodovém hřídeli a tahové výkony. Mám pouze dvě ale: První, na všechny traktory se pohlíží jako na univerzální a tedy hodnotit ekonomiku provozu traktoru o výkonu 350k. podle toho jakou má spotřebu při práci, lis, rozmetadlo? ¨Druhé, na rozdíl od Nebrasky traktory nemusí být v sériovém provedení / nastavení. Takže se třeba 3 měsíce čekalo s uveřejněním testu v časopisu PROFI, než jim měření vyjde lépe než JD.
Ano, aktuálně se JD prezentuje nejlepším výsledkem 348g/kWh v dopravě u traktoru 6250R, test z roku 2018 a rozhodně to není poprvé kdy jsme byli lepší než Fendt.
Mě osobně moc baví rekordní výsledky spotřeby nafty, ale zapomíná se na spotřebu AdBlue a neřeší se, že papírově srovnatelné traktory mají maximální tahový výkon o 28kW jiný.
Prostě nic není jen bílé nebo jen černé.
Polci   20.03.2021 18:31:48
to Pavel Fiala: Souhlas. Nevidím vůbec smysl univerzální využití u traktoru Fendt 1050. Pokud za to zapřáhnu cokoliv na silnici, spotřeba mě sroluje a nákup pneumatik po používání v dopravě mě donutí vzít si špagát a hledat nějakou větev co mě unese.
I tak bych si nedovolil říci jako kolega Mirek33, že JD je jinde komfortem a výkonem. Technologiemi asi ano. O tom asi žádná.
Honda   20.03.2021 23:30:05
Tahle debata mně úplně vybavuje styl psaní časopisů jako je třeba Mechanizace. Jo redaktoři tam jsou miliony let, určitě mají spoustu zkušeností, občas tam je fakt zajimavá věc, ale jakýkoliv článek o stroji je jen jedno velké chválení a ......
Co bych dal za recenze typu Top Gear za doby Clarksona (roztrhání nečeho co fakt není dobré, či tam je prostě nějaká nedokonalost), jenže to si nikdo nedovolí napsat.
Takže vše je jen o tom, co si člověk dokáže půjčit a sám si to ohodnotit, či případně jestli ctí nějakou svou vysněnou značku, žádné tyhle rádoby hodnocení nemají vůbec žádnou váhu.
VonVagel   21.03.2021 09:21:23
A co by jsi přesně chtěl číst v časopise? Který je placený z reklamy. Napiš mně jediný nezávislý časopis z nějakého oboru kde někdo píše co si myslí. Na druhou stranu 10 lidí 10 chutí. Takže kdyby redaktor napsal že je to smile tak 9 lidí nebude souhlasit...

Mně jeden hned napadnul. FarmWebsmile
Honza.S2   21.03.2021 13:30:11
Myslím že to je úplně jedno. Když si to člověk koupí tak stejně kolem toho chodí po špičkách aby se to neposralo a nestálo to za sezónu půl milionu. Servis z toho má hlavu naditou, pak na ně každej nadává že chtějí peníze za zásah kde to stejně neopraví protože to ani najít nemůžou. Další věc je jestli tohle někdo bude za ty prachy vůbec kupovat. 400 hp traktor za sedm milionů kde aby se to prodalo musí nad tím sedět deset finančních manažerů. Pak nějáká anketa novináře/prodejce z Prahy kterej študuje prospekty v němčině a na základě toho se snaží prodat.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0077102184295654.s