<<< Následující galerie Předchozí galerie >>>
Autor:
JUKWATrocha z jiného soudku Datum focení: říjen 2020 - říjen 2022
Místo focení: Uhříněves
Původním záměrem této silvestrovské galerie mělo být využití traktoru FENDT ve stavebnictví a seznámení s prováděním stabilizace zemin, ale když je ten silvestr, napadlo mě to udělat trošku zajímavější a umožnit Vám nasát atmosféru jinou než zemědělskou. Na fotografiích můžete vidět průřez té nejzajímavější techniky, která se pohybovala na mém projektu v horizontu dvouleté výstavby bytových domů.
Celý proces výstavby začal vrtáním průzkumných geologických vrtů pro ověření skladby podloží Pragou V3S.
Následovalo provedení HTÚ – hrubých terénních úprav na pilotovací rovinu pomocí dozeru KOMATSU 65EX, do kterého byl nahrán přesný 3D model stavební jámy a který jezdil a hrnul pomocí GPS. Poměrná část vytěžené zeminy byla nakládána pomocí pásového rypadla CAT 320E a odvážena pryč, další využita ke zpětným zásypům atp. Bagrů se zde objevilo za ty dva roky mnoho (DOOSAN, CATERPILLAR, TAKEUCHI, KOMATSU atd.) i na další práce, například na různé výkopy přípojek (kanalizace, voda atd.), nebo přípravy komunikací či zpětné zásypy. V rámci stavby se o přesun zeminy staraly TATRY 815 a Jamal.
Zajímavostí k vidění jsou i pilotovací soupravy BAUER BG 36 a 28, které zajišťovaly vrtání základových pilot objektů. Založení zde bylo na pilotách průměru 900 – 1200mm a hloubky cca 15-25m. Do vypaženého vrtu byl osazen svařovaný armokoš a pomocí autodomíchávače a sypakových trub byla pilota zabetonována a pažnice postupně vytahovány. Odvoz vývrtku zajišťovali dva nakladače VOLVO a CATERPILLAR.
Dále je zde k vidění proces výstavby a demontáží dvou věžových jeřábů (LIEBHER EC-B a POTAIN), postavených též na pilotách, které se cca rok podílely na výstavbě tří bytových domů (přesuny cihel, betonu, armatury atd.). Na fotografiích jsou k vidění i různé typy a velikosti mobilních autojeřábů. Největší z nich byl TEREX DEMAG AC 200-1, který se podílel na výstavbě věžových jeřábů. Nosnost ramene je až 200t a vyložení až 84m. Nejmenší jeřáb byl naopak UNIC pásový diesel/elektrický s možností i dálkového ovládání, který sloužil pro montáže zábradlí za pomocí kloubové plošiny.
Proces výstavby železobetonového nosného skeletu objektů by se neobešel bez pump na beton PUTZMEISTER s různými dosahy ramen, osazených na podvozcích aut MERCEDES, které zajišťovaly betonáž stropů a zákl. desek., o betonáže stěn a sloupů se starali věžové jeřáby. Největší pumpa pro zajímavost dosáhla do výšky 46m, vertikální dosah 41m a do hloubky 32m.
V galerii můžete vidět také různé nákladní automobily a kamionové soupravy (MERCEDES, MAN, IVECO, TATRA, RENAULT, VOLVO atd.) například s vanami na transport sypkých materiálů, transportní podvaly čí cisterny na dofuky zdících malt, omítek či foukání střešního zahradního substrátu, nebo směsi pro stabilizace zeminy atd.
V poslední řadě zmíním něco málo k úpravě zemin pomocí směsi hydraulických pojiv pod komunikacemi a parkovištěm, kde byl pro HTÚ využíván dozer CAT, pro „vápnění“ (navržený poměr směsi 50% vápna a 50% cementu, celkově 25kg/m2 směsi) dávkovač pojiv STREUMASTER SW 16 MC na podvozku automobilu MAN, pro semletí pojiva se zeminou na hloubku 50cm byly využity recykléry WIRTGEN WR 2400 a nesený s FENDT 936 Vario, vyrovnání zajišťoval grejdr CATERPILLAR 120H a hutnění vibračním válcem na předepsané MPa, které se prokazují pomocí zkoušek.
Následně se již navozily předepsané vrstvy kameniva včetně hutnění, udělal se asfaltový postřik a mohlo se balit za pomocí finišeru BOMAG.
Přeji návštěvníkům, fotografům a adminům FARMWEBU, ale i všem zemědělcům to nejlepší do nového roku a nové sezony 2023, mnoho úspěchů, krásných fotek a hlavně zdarví.
Jirka
Zveřejněno: 31.12.2022 20:00
Zpět na seznam galerií v kategorii
Počet zobrazení 3463
Zajímavá netradiční galerka:-)