<<< Následující galerie Předchozí galerie >>>
Autor:
chomyzEima 2022 - dopravní a aplikační technikaDatum focení: 11/2022
Místo focení: Bologna
Itálie je trhem, kde asi nejvíc zapůsobila tzv. Mother regulation, tedy možnost schválení přívěsných vozidel dle nařízení 167/2013. S ohledem na to, že národní legislativa tam byla a stále je dokonce ještě přísnější než v ČR (tandem max. 14t a tridem max. 20t) tak se tamní výrobci rychle začali snažit a dnes je tam již kolem 10 výrobců, kteří jsou schopni nabídnout quattremy se zatížením 36t a někteří i 40t. Plus samozřejmě 4t na oje k tomu. Škoda jen, že žádný klasický 4-osý "dumper", jak italové jednostranné návěsy nazývají, na výstavě nebyl "naživo", alespoň se k nim dalo něco zjistit na stáncích. Jinak jak je snad trochu i z fotek patrné - italská konstrukční škola je dost specifická- na jednu stranu běžné užití hliníku, nerezu, kotoučových brzd, automatického plachtování a spousty "users friendly" zlepšovátek i neobvyklých konstrukčních detailů, na druhou stranu běžně kola 22,5", otočná oka 50 místo obvyklých K80 a hlavně i u velkých návěsů zcela běžně neodpružené oje, což mi přijde asi nejpodivnější (i s ohledem na to, že třeba Opaváky měly odpružené oje už v první pol. 70. let...).
Zveřejněno: 10.02.2024 21:00
Zpět na seznam galerií v kategorii
Počet zobrazení 1920