Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.
Tuto fotografii nikdo nehodnotil.
chomyz   07.03.2023 14:07:42
to Martin: kdo je výrobcem té kádě? Nebo je to samodomo? Dost nezvyklé je to přední rejdovací kolo. Pokud dobře vidím tak je to jen pasivní nádrž nevyžadující přítomnost traktoru? Díky
skacel99   07.03.2023 16:44:25
Docela se divím,že je tento způsob překládky tak málo rozšířený. Počítal někdo,o kolik víc fůr za den dovozní soupravy přivezou?
Polci   08.03.2023 06:20:51
Také se divím, že se to u nás nevyužívá více. V zahraničí poměrně rozšířený způsob "meziskladu". Přívozky se točí ke kontejneru a nemusí čekat až k nim doleze aplikátor. Ten si zase může nasát kdy potřebuje. Pro popotažení se to zvedne na těch kolech a popotáhne o kus dále. Výrobců je poměrně dost.
VonVagel   08.03.2023 08:37:31
Myslím že důvod je že většina linek je napasována přímo na aplikátor a nejlépe na jeho 2x násobek. Pokud někdo má různé objemy tak má kontejner smysl.
Já kdybych dneska kupoval samochoda tak když mám 2xZun 18,5m3 šel bych do aplikační techniky s tímto objemem. Problém je jestli by mně to někdo splnil:) Pokud vím XERIONy mají většinou 15m3. Vredo mělo tuším 32m3.

Martin ma 12m3 a předpokládám že cisterny mají víc.
Martin   08.03.2023 09:14:58
Děkuji za otázky a reakce.
Kontejner je 4 roky starý ,je to dovoz z Holandska ,ale je byl nasazen v Dánsku . Výrobce teď nevím ,ale jak pojedu na pole tak se podívám smile
Je to jen 55kubíků pasivní nádrž , traktor slouží k potahování po souvrati ať aplikátor nemusí jezdit moc daleko .
Kontejner je pořízen právě z důvodů různých objemů cisteren. Podle prvních dnu použití se nám výkon zvednul tak o 20% jelikož cisterna nemusí čekat až z ni Xerion vysaje zbývající kejdu . Přepuštění trvá 5-7min podle velikosti cisterny ,tento čas zlepšíme většími průměry savic ,ty jsme na jaro nestihli smile
Kontejner budeme používat při aplikaci do ozimých porostů , při plečkování kukuřice a při mokrých podmínkách kdy bychom zašpinili silnice. V dnešní době velký problém a stále hádky s občany ,že na silnici je 1 kousek hlíny. Tohle řešení překládání kejdy přes příkop je ideální, na poli pořad jedu a na cestě není bordel smile
Když by byl svět ideální a kupovali bychom komplet aplikační linku tak ji určitě udělam tak jak napsal VonVagel . Ale při našich 20 000m3 + nějaká služba po okolí se nám linka za 25mega určitě nezaplatí . Tak jsem pohledal po celé ČR co se dalo kde sehnat a udělali jsme to trochu za jiné peníze smile
Hlavní bylo použit kejdu tam kde je potřeba tím šetřit nakupovaná hnojiva .Proto máme tolik adaptérů abychom mohli aplikovat přesně tam a v době kdy je to potřeba .
Teď ještě pracujeme na rozšíření skladovacích kapacit ,abychom nemuseli vůbec aplikovat na podzim a vše použili od jara po setí řepky smile
skacel99   08.03.2023 18:20:21
20% je parádní zlepšení. I u sjednocené linky by měl teoreticky kontejner zvednout výkonnost zkrácením prostojů,ne? Otázka je,jaká je investice do kontejneru/návratnost na ušetřeném čase
Stepan   09.03.2023 08:43:03
U sjednocené linky by kontejner zdržoval. Protože když dovoz stíhá, stojí vždy tam, kde skončí aplikovat prázdnej samochod. Kdežto ke kontejneru by si musel samochod pořád víc nebo míň dojíždět. A druhá věc je, že na samochodu je většinou silnější čerpadlo, takže dovozku vysaje dřív, než když se dovozka sama vypouští do kontejneru. A tím by samochod zdržovala, v případě že dojedou ke kontejneru oba zároveň.smile
Honza.S2   11.03.2023 20:01:17
Je rozdíl jestli jde o podnik s 4000 - 10 tisíc ha jako Rostěnice nebo Bonagro kteří mají logistiku vyřešenou jinak oproti podniku s 1500 ha který si to řeší sám. U těch je to jak píše Martin.
Nicméně mám dotaz - jak to funguje v praxi, kontejner musí být úplně prázdný aby se mohl potáhnout a někdo u toho musí být celý den? A co poškození souvratě?
Jinak myšlenka dobrá smile
Martin   13.03.2023 12:17:07
Doplňující odpověď k výrobci kontejneru , není tam žádný štítek tak jsem nedopátral kdo to vyrábí. Jen vím že je z Dánska
V praxi to funguje tak, že pro přesun tam musí byt méně než 1/3 ,jinak to ty pisty nezvednou a nepopojede. Popojíždí si s tím kluk z Xerionu, většinou tak 1x za směnu.
Poškození souvratě minimální spíš jen dost pěny z přepadu Xerionu, protože delší dobu saje na jednom místě.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0045540332794189.s