Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevo nahoruobrvpravo
obr
Exif: Nokia E6-00, clona: , ISO: 100, 1/809s

Martin Hruška   05.09.2012 22:15:48
Bezesporu zajímavý koncept. Trochu bych polemizoval s tím názorem ,že SGT se vypracovala do pozice největšího výrobce kejdových speciálů. Na to jsou tady v Evropě podle mého názoru u nástaveb na samochody ještě jiní šíbři. U cisteren za traktory firma SGT nic nevyrábí. Jinak tato firma využívá asi hodně spolupráci s firmou Kaweco, která má zajímavý koncept, když dnes již jen prodává a nic nevyrábí ,ale své výrobky si nechává dělat u několika firem. Jednou z nich je SGT.

Jen jedna otázka, jaký dosah má toto rameno? 8 m se mi nezdá.

Ještě jedna věc mně napadá když vidím nasávací hadici NW 150, ten nasávací výkon je potom asi trošku nižší, protože ty výkony u čerpadel Vogelsang jsou počítány při určitém průměru a otáčkách. Chápu ,že technické parametry jsou udány od výrobce,což je normální.
Jen možná jedna praktická otázka by mně zajímala s ohledem na info ,že Xerion má tlak 260 bar. Je to taky pracovní tlak pro nástavbu? Nebo je u hydrauliky nástavby přetlakový ventil na max. tlak 210 bar?
Martin Hruška   05.09.2012 23:05:23
Jen malá oprava textu. Ten údaj 8 je 8" průměr nasávací ruky a né dosah . Někde se vloudila chybička.
Tomáš Kopa   05.09.2012 23:30:14
Informace o tom, že společnost SGT se dostala do pozice největšího výrobce kejdových speciálů je opřena o statistiku prodejů za rok 2012, kde SGT obsadila 27% evropského trhu (další nejbližší výrobce měl podíl 25%).
Dosah ramene je opravdu 8m, a jedná se o údaj od středu předního kola traktoru ke středu nasávání na přívozní cisterně. Údaje k výkonům nasávání se samozřejmně týkají sání pomocí hlavního ramene, které má průměr 200 mm, resp. 8". Výkonnost při sání přes hadici NW 150 je nižší, sání trvá cca 4 min. Používání hadic NW 150 je pouze přechodné do doby, než se přívozní cisterny vybaví sacími trychtýři.
Martin Hruška   05.09.2012 23:54:20
Můžu mít otázku. Ta statistika je od firmy Claas na Xerion nástavby nebo na všechny samochody různých značek ? Jsou zde míněny nástavby a procentický podíl i pro cisterny za traktor? V tom je totiž velký rozdíl, jak to berete.
S tím údajem dosahu 8 m asi nic nenadělám, když je to údaj od firmy Claas ,taky by měl asi sedět. Moc se mi to ale nezdá.
Jano SK   06.09.2012 21:06:35
Aky vyznam ma merat dosah 8 m od stredu predneho kolesa, ktore je asi 1.5 m za bodom otacania ramena? To je to iste, ako keby sa udavala dlzka komina na kombajne od stredu kombajnu..

Hlavnu cast toho dosahu zabezpecuje rura, ktora je v transportnej polohe zvislo a rozhodne nie je vyssia ako cely Xerion, takze ma asi 3.5 m..
Tomáš Kopa   06.09.2012 22:27:02
Statistika není od firmy Claas, jsou to údaje, které si vzájemně vyměňují výrobci a jedná se o prodeje samochodných aplikátorů kejdy. Tažené cisterny nejsou v těchto údajích obsaženy.

Význam měření dosahu ramene od středu předního kola je z mého pohledu celkem logický. Střed předního kola je místo, o které se Xerion opírá při nasávání. Čím bude větší dosah ramene, tím větší vzdálenost může být mezi přívozní cisternou a samochodem pro aplikaci. Řeší to sitauce při nasávání přes příkopu, méně přístupný terén nebo výškový rozdíl mezi příjezdní komunikací a pozemkem určeným pro aplikaci. Pokud jsou přívozní cisterny s vyšším objemem tažené nákladními auty, může být delší nasávací rameno velkou výhodou.
Jano SK   06.09.2012 22:43:07
Tomu ani nerozumiem, ani logicke sa mi to nezda.

Sice je pekne, ze sa dostanem s nasavacim hrdlom 8 m od prednych kolies, ale nenasajem z cisterny, ktora je zaparkovana predo mnou a zvon je 7 m pred Xerionom.... takze preco neuviest realitu, ze rameno ma dosah od bodu otacania napr.4.5 m vo vodorovnom smere? Vsetko co je do 4.5 m od stroja sa da naplnit nezavislo na tom, ci je tam nejaka jama alebo nie.

Tym, ze sa pripocita 1.5 m ku prednej naprave, sa nezvacsi dlzka ramena....
Matúš.V   06.09.2012 22:50:28
Ja som si mohol zajazdiť na xerione s SGT vo verzii trac VC. Plnenie sa mi nezdalo nejak problematické a obmedzujúce a tá dĺžka sa mi zdala celkom dobrá. No 8m to zďaleka nebolo.
Mal som možnosť sa rozprávať s majiteľom spoločnosti Zunhammer, ktorý mi prezradil, že ročne robia cca 40 cisterien na holmra a 30 na xeriona. Bolo to rok dozadu a tuším vtedy sa tiež zmienil, že to je najviac v Nemecku, ale je možné že sa to zmenilosmile
Tomáš Kopa   06.09.2012 23:07:31
Tak ten rozhovor s panem majitelem musel být zajímavý, měl jsem tu možnost v minulosti s ním mluvit taky...V roce 2012 montovali na Xerion 4ks nástaveb.
Tomáš Kopa   06.09.2012 23:21:30
Zmínka o 8m dosahu byla hlavně z toho důvodu, že je o dost vyšší v porovnání s nátavbami od ostatních dodavatelů.
Jano SK   06.09.2012 23:47:06
Tak potom treba napisat, ze dosah je 12 m, to bude este viac..
Polci   07.09.2012 07:13:22
Tak jsem z toho jelen. Jestliže je napsáno "Díky patentovanému uložení ramene a úhlu otočení o 180°je možno nasávat aplikovaný materiál ze vzdálenosti až 8m", myslel jsem, že z něčeho, co je 8m od toho aplikátoru je možno nasávat...a najednou se tu objevují informace o cca 1/2 této vzdálenosti..,ale třeba má výrobce jiný metrsmile
Matúš.V   07.09.2012 08:05:09
To Tomáš Kopa: Je možné, že sa mýlim o info na xeriona. Ale na Holmer to bolo určite 40smile
Tomáš Kopa   07.09.2012 11:27:56
To Matúš.V: Dle mého zdroje dodal loni Zunnhammer v Německu 10 ks nástaveb na Holmer Terra Variant. Nevím, jestli mají nějaké mega objednávky do ostatních zemí, je možné, že toho šlo víc dál na východ... Každopádně 40 ks by bylo i dost, celkový evropský trh za rok 2012 byl na úrovni 130-140 ks.
Martin Hruška   07.09.2012 12:41:22
Docela zajímavá diskuze, proto jsem se dotazoval na zdroj statistiky jak u Tomáše Kopy, tak i u Sebastiana Zunhammera juniora. Oficiálně ani neoficiálně žádná statistika trhu v Evropě pro nástavby na samochody neexistuje. Nástavby na pro firmu Claas a nosič Xerion dělá podle mých informací 5 firem v Evropě. Dále je na trhu ještě asi 5 firem, které dělají samochodné aplikátory. Firma SGT dělá nástavby jen na nosiče Claas, proto se mi moc nepozdává, že je největším dodavatelem nástaveb na kejdu v Evropě. Navíc když je to údaj přímo od firmy SGT, jak mi potvrdil Tomáš Kopa.

Když jsem se se Sebastiánem Zunhammerem jn. bavil ,potvrdil mi ,že si žádné údaje mezi firmami nedávají. Tady bych byl velice opatrný. Ten údaj od Matúše.V může i podle mých informací sedět. Navíc Zunhammer dodává nástavby Holmerovi i AG-Chem.

Ještě jedna poznámka k délce nasávací ruky. Protože servisujeme dvě nástavby (Vakutec a Zunhammer -je to stejné jen název firmy je jiný) a jednu jsme předělávali, tak už máme nějaké zkušenosti. Stranová ruka u této firmy vyhovuje plně pro nasávání z přivozných cisteren Annaburger s trychtýřem nahoře i od jiných cisteren. Naopak, tím že je na straně nevadí obsluze ve výhledu. Důležité zde je rychlé nasání bez komplikací ,ruka jde na Joysticku ovládat neparně do strany. U SGT (je to jen můj odhad) musí být ruka z prava(ve směru jízdy) pro nejdelší nasávací vzdálenost položena pravděpodobně šikmo na levou stranu. Takovéto manévrování s rukou je daleko časově náročnější na naučení než to řešení u Zunhammeru. Navíc ta ruka musí taky vadit výhledu, protože je částečně poziciována na střed. Je to moje doměnka, možná až to někdo vyzkouší bude říkat něco jiného.

Obecně pro výkon čerpadla platí, co nejkratší vzdálenost a co nejméně kolen je výhodnější pro vysoký výkon a menší pěnění kejdy. Proto bych spíše favorizoval co nejkratší vzdálenosti a co nejjednodušší princip.
Tomáš Kopa   09.09.2012 23:17:32
Hlavní předností řešení od SGT je delší nasávací rameno a kombinace hlavního čerpadla s dalším nasávacím čerpadlem Powerfill, které zkracuje čas nasávání. Moje zkušenosti z provozu obou nástaveb jsou pozitivní, každý výrobce má své výhody a nevýhody. U SGT šli dál ve směru rychlosti nasávání a objemu nástaveb. Nástavba má nižší těžiště a umožňuje použití velkých pneumatik s průměrem 2,05m, což u Zunhammer (Vacutec) nelze - ani u flotačních, ani u kultivačních pneumatik.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0061769485473633.s