Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 17 lidí.
OŤAS   22.01.2009 20:02:36
T 815 se sériově začaly vyrábět v roce 1982 v provedení S1 (sklopka jednostranná- neboli Dempr), S3 (třístranný sklápěč), V- vojenský speciál a potom byly podvozky bez pomocného rámu- P, a s rámem- PR, mezi ně patřila i tzv. AgroTatra s 12. válcovým motorem,na balonech a se vzduchovým pružením.
stenlynko   22.01.2009 20:26:31
to OŤAS: AgroTatra bola vyrábaná hneď zo začiatku? pretože boli pôvodne "dlhé" Tatry s vývodovým hriadeľom na listových pružinách a na úzkych pneumatikách, čo som počul, tak to bola prvá verzia pre agrosektor, teda vlastne prvé boli 148-ky smile
OŤAS   22.01.2009 20:33:13
Než se rozběhla seriová výroba tak bylo postaveno mnoho prototypů. Jedna z prvních AgroTater měla i vzhledově jinou budku, než jak je známe dnes.
stenlynko   22.01.2009 20:45:48
hej, tú kabínu som videl, neviem síce, či to bola celá kabína iná, ale predok bol úplne iný, videl som niekde fotky, myslím, že to bol časopis Mechanizácia v... z nejakého roku 83... v TAZ Trnava boli tieto tatry na skúškach, vyrábali sa tu pre ne spojky
rudys   22.01.2009 21:06:12
Tyto Tatrovky jsou super stroje. Znal jsem zemědělského odborníka, co tvrdil, že Tatrovky na pole nepatří. Ale je to podle mého nesmysl, když přepočítáme měrný tlak na půdu, tak zde nejrozšířenější zemědělská vozidla Liazky MTS nemají co dělat. Navíc ten krásný zvuk 10válců, popř. 12 válců do V vzduchem chlazených. Tomu se vyrovná maximálně 8 válec do V IFÁČ v E - 516 - fantastický zvuk. Současná nejrozšířenější 6V v řadě Turbo jsou na poslech "niemandi".
Rapid135   22.01.2009 21:58:21
Kluci kdyby někdo našel fotku té zvláštní kabiny AgroTatry tak kdyby ju mohl poslat do mejlu Rapid135@seznam.cz děkuju.já sám mám T815 S3 (původně S1-dempr před převařením uchycení korby a instalací závěsu ringfeder) z roku 1983,V10 a při plným výkonu ve velkých otáčkách je to "vití " motoru krásné poslech,ale nemá na T148 která má zvuk hezčí smile
Tatra Jamal 163   23.01.2009 09:09:30
T815 agro 6x6.1 byly pouze 10V. 12V byly ty samé podvozky ale auta pro jiné účely jako třeba hasiči a 12V 2x turbo tahače a vojácismile
chomyz   24.01.2009 12:51:53
No nejsem zrovna odborník na Tatry, ale trochu jsem zrešeršoval archiv a našel následující: (kdybychom to řešili na fóru, doplním i názornými foto, takhle můžu jen odkázat třeba na tatraprehled.com): myšlenka využití Tatry v Agro-variantě se objevila už na začátku 70.let, první pokusy byly tehdy s dlouhou T-138 S2 (vůbec systém dlouhé korby se sklápěním pouze do boku je charakteristický pro všechny agrovky), na té se už zkoušely i první nástavby rozmetadel, převážně vše prototypy. Následně vznikla takřka zapomenutá Tatra 157 Z, což byl prototyp určený speciálně pro zemědělství, vypadal velmi podobně jako T-815, měl tu odlišnou masku, měchy, motor 10V cca 250koní, nostnost 11,8t. Současně byly v mnoha různých podnicích vyvíjeny nástavby na tento typ. Tato 157 jezdila už v r. 1973! Nevím kolik prototypů vzniklo, ale ve většině knih a časopisů z 70. a 80. let je právě tohle na fotkách jako AgroTatra... Projekt 157 pak nějak přešel do 815 (víc u odborníků na Tatry) a už v r. 75 byl vůz označován jako 815Z. Ale do náběhu sériovky 815 bylo ještě hodně daleko a spousta nástaveb už byla vyvinutá, tak došlo na provizorní řešení a pod tyto nástavby se začala používat 148 Agro s označením 2-148 PPRH-39 Agro, nosnost 12,9t (na šasi). Na tu pasovaly všechny nástavby, ale byla na pérech. Odbočím k nástavbám - známá dlouhá korba (v rámci unifikace shodná jako na autovleku P-1001 S, pak přeznačeném na známý PS-1010H), rozmetadlo hnoje RM 2-045, velkoobjem. nástavba BVN-049, okrajově pak rozmetadlo hnojiv APH-046, cisterna oválná ACT-021, případně další nástavby samodomo. Až v průběhu 80. let přibyla klasická cisterna MA 5-0211 resp. 5-0311. Takže v roce 82 skončila výroba 148 a tolik žádaná 815 Agro pořád nebyla ve výrobě, takže krátce se asi 2 roky místo ní dodávala 815 P-13 dlouhá, s vývody, ale na pérech a na tuplákách. Ta je dnes celkem vzácná. A konečně zřejmě r. 84 začala výroba pravé Agrovky s označením 815 Z-22.206 Agro s motorem 10V atmo 280k a na měchách. Nástavby a vlek ji předběhly o pěkných pár let, takže paradoxně v r.84 už se zase místo těch dlouhých vleků dělaly krátké 16.12... Oproti tomu Liazky MTSP-27 se dělaly už od r. 1978 a to se začaly vyvíjet mnohem později. Snad zde mohu uvést, že koncem 70. let byla také silná snaha nasazení tahačů s návěsy do zemědělství (možná právě kvůli zpožďování AgroTatry a nutnosti řešit dopravu kapacitněji než běžnými Ifami a V3S). Známé jsou nasazení dvoukorbáků s tahači 148 NTp i 813 NT 4x4, u Liazu vznikl jen prototyp tahače s předním náhonem pro zemědělství 101.65. U těchto návěsových souprav existuje hodně fotek, ale kolik jich skutečně v té době v zemědělství jezdilo nevím, takový pamětník zas nejsem a tisku z té doby se nedá tak úplně věřit...Raritou byl např. velkoobjemový návěs na senáž s posuvnou podlahou dovezený s Francie, tahaný 148-kou. Souběžně jedoucí E-281 vypadala vedle tohoto cca 80m3 návěsu opravdu titerně.smile
OŤAS   24.01.2009 13:07:41
Děkuji kolegovi za perfektní rekapitulaci vývoje nákladních automobilů pro zemědělství, bohužel nemám tak dobrý archiv ze kterého bych mohl čerpat, tak spíš lovím v paměti. To rozmetadlo hnoje RM 2-045 už vlastně bylo nové značení, které bylo povinně zavedeno v síti UPZT po roce 1980 a myslím že vžitý název byl RM 10 u těch prvních. Tatra 148 Agro u nás ještě před několika roky byla v plném vytížení a s tou dlouhou korbou a silážní nástavbou to byla opravdu loďsmile . Tatru 813 NT 4x4 jsem ještě na začátku 90. let potkával poblíž, v té době největšího sila v Evropě, v Šakvicích se zmíněným dvojkorbovým návěsem, a musím říct, že když v JZD kde jsme byli na žních najížděl na váhu, tak to byl taky velmi impozantní pohled.Zajimavá byla i historie AgroTater a vůbec samotných podvozků v úpravě AG Agropodniku Gottwaldov, ale to by bylo opravdu lepší na foru. smile
stenlynko   24.01.2009 13:17:06
agroTatra 148 bola v susednej dedine v dvoch kusoch, jednu vyradili už dávnejšie, jednu používali v siláži ešte v roku 2007, neviem, či nie aj v roku 2008, na jednej majú rozmetadlo a využívajú ju bez značiek, skúsim tento rok vypátrať, či to ešte jazdí smile
chomyz   24.01.2009 14:32:28
Díky OŤAS, já narazil na označení RM-10, pak RMA-10 a pak ta slovenská RM 2-045 ale mám za to, že ta se trochu lišila, už se to tu kdysi řešilo. Jinak ta dvouosá 813 začátkem 90. let už musela být nádherná rarita, já viděl poslední v provozu tak v půlce 80.let, tyhle krásné tahačíky zmizely ze silnic hrozně rychle...smile
Petr K   24.01.2009 15:00:02
Já mám doma vystřiženou malou černobílou fotku Tatry 148 s nějakým ohromným jednoosým velkoobjemový návěsem, vypadá to že má otvíratelný boční vrata a celý to je vysoký asi jako tři Tatry posazený na sebe. Nechápu jak s tím jezdily po drátamasmile
Václav01   25.01.2009 00:00:03
Tady v bývalém JZD taky jezdila Tatra 138 (myslím, že s takovou jezdil Drtikol), pak kolem roku 1985 přibyly dvě 815 Agrovky. Když se to pak všechno sešlo na poli 4x 516, 1x 514 a 6x 512, nesměla chybět ani pojízdná dílna (skříňová V3S) + Hasičské auto, to byl šrumec. A za nima se hned jela sláma 2x Toron a myslím, že minimálně 4 kusy IFA s velkooběmovým návěsem + Škodovka stohař. Jinak podotýkám, že tenkrát se musela všechna sláma sklízet takže o stohy nebyla nouze.
Kdyby se dneska do té doby dalo vrátit s foťákem.smile
cévéix195   25.01.2009 00:28:20
To Václav01:Drtikol jezdil s Tatrou 813 8x8.My měli 4x E-514 a 516, 516B, 517.Když jsme mlátily pole o 120 ha.tak jsme tom vydrželi skoro tejden.Dneska přijedou služby a maj to za den hotový.To už neni žádná romantika.Dneskaq je to všechno moc hrr..smile
Václav01   25.01.2009 13:37:21
jj, tahle byla taky 8x8 oranžová. A ještě jsem chtěl dodat, že ty velkooběmový návěsy měli něco jako výtlačný čela (místo pístu to, ale asi bylo poháněný řeťezem, ale to bych si nerad vymýjšlel), ty Ify byly udělaný jako tahače, takže už tenkrát taková kamionová doprava.
Kdyby měl někdo foto, budu rád, když by mi ho poslal.smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0061328411102295.s