Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.
Tuto fotografii nikdo nehodnotil.
chomyz   22.11.2008 13:37:10
Vida - Pronar tam vystavoval i své poslední novinkysmile
Vojtěch   22.11.2008 15:11:13
ale na českém popřípadě na evropském trhu Pronar není moc vidět ne?
PYTEL   22.11.2008 16:38:48
To Vojtěch to by ses divil kolik jich v poslední době přibylo hlavne model T669/1 jsou vyráběný v polsku a podvozky v Rakousku cenove jsou docela výhodné zrovna u nás jeden jezdí má nosnost 14 tun a vozily na něm 20 tun písku prej to ten návěs ani necejtil.smile
chomyz   23.11.2008 07:13:33
No na českém trhu začíná frčet docela dost koukám, (samozřejmě asi hlavně kvůli zajímavé a otevřené cenové politice) a zásadní stížnosti jsem zatím kupodivu neslyšel. Zrovna ta 669/1 už jezdí i ve Višňové (resp. dceřinné společnosti). A na německém trhu je protlačován hodně, byť samozřejmě tam má značná část sedláků k čemukoli made in Ostblock velký despekt. Taky proto tam asi bývá prodáván pod značkami dovozních společností jako Leffers nebo Euro-Jabelmann. Ale jestli jsou to nějaké spešl verze pro náročnější trh nebo jen přelepují nápisy to nevímsmile
Martin Hruška   23.11.2008 11:59:37
Pro Chomyz: Nedalo mi to a podíval jsem se na stránky Pronaru. Program firmy vypadá impozantně, ale zkušenosti se zemědělskou dopravní technikou teprve od roku 2003!!!!

Diskutovaný model 669/1 má objem i s nástavkami 22 m3, což je na současnost trochu málo, když to vezmu, že tenhle vůz kupují i větší podniky.
Toto řešíme u Krampe s BB 550, kterou ale tahá traktor 100-120 k!!

U firem jako je Annaburger nebo Krampe je většina koreb aktuálně 6,5 -7,0 m na tandemu = 24-29 m3 v plechu na obilí + nástavby 60-80 cm.
Tridemy 7,8 m,8 m a 9 m jsou normální. K tomu velká kola 26,5", zachování šířky 2,55 m a široký výběr náprav včetně BPW.

Chtěl jsme jen říct, že na Pronaru je zajímavá cena, ale srovnatelný vůz od Krampe BB 540 -550 se moc neliší cenou a dáte do něj 27 m3.
Jakub Medera   23.11.2008 12:14:08
A cena takového Annaburgeru oproti Pronaru? Každá firma někdy vznikla a začala s výrobou
Martin Hruška   23.11.2008 12:22:07
Problémem řady firem bez zkušeností je to, že hodně kopírují bez toho, že by věděly co dělají. U verzí vozů s celkovou hmotností 20 t to není problém, protože do vozu dáš max.18 t obilí.
Pronar dělá podobně jako jiné firmy na trhu sériovou výrobu nějakého modelu. U Annaburgeru je vše na přání a začínáme s korbou 6,5 m a jdeme nahoru.
Na tandemu 20 t (celková hmotnost) korbu v plechu 27 m3 na trhu moc nenajdeš. Annaburger nabízí vozy s BPW nápravami - kloubové výkyvné nebo hydrauliku. Tyto dvě nápravy jsou považovány například u stavebních návěsů za jedinou možnou volbu. například Krampe ve stavebnictví používá sériově BPW nápravy, u svých zemědělských verzí má zesílené ADR nápravy -140 mm bubny a větší ložiska. Stále více vozů jde ale na BPW nápravách a v nejvyšším segmentu na hydraulické odpružení.

Na co je ti vůz, kde máš po 2 letech nápravu na výměnu!!!
Pája   23.11.2008 12:47:58
Já bych to zas tak černě neviděl. Tady u nás je mají po čtvrté sezoně, někdy hrubšího používání, zatím vcelku bez potíží a po letošní sezoně dokonce za Fastrakama. V současné době, kdy peníze "jsou až na prvním místě" (za cenu jednoho Flieglu se pořídí čtyři Pronary), a když tady sleduju některé fotky, co kdo používá na dopravu, tak buďme rádi za Pronar. Podnik vyzkouší modernější techniku, a příště si třeba koupí Annaburger.
Martin Hruška   23.11.2008 15:47:01
Problém není v tom !že peníze jsou na prvním místě", ale kolik stojí přeprava 1 tuny, jakou máš spotřebu , co do toho vozu vrazíš v průběhu 5 let (nafta, náhradní díly, kola ). Pokud máš vůz s 40 m3 v senáži a nahradíš
dva vleky 22 m3, pak je ekonomika někde jinde, protože nemusíš platit jednoho člověka a 1 traktor.
Možná ,že to vidím z jiného pohledu než kolegové, kteří vidí jen nízkou cenu.
Pája   23.11.2008 16:57:47
To je určitě pravda, ale když už nějaký podnik, který používá Matesy, Tatry, devítituny,... najde peníze na změnu dopravní koncepce podniku, tak radši koupí čtyři levnější návěsy než jeden sice kvalitní, ale drahý.
Matúš.V   23.11.2008 17:03:06
to pája možno prvotná cena je väčšia, ale ked sa na tú cenu pozreš dlhodobo a začneš rátať tak cena toho stroja sa ti za niekoľko rokov vráti a potom bude tá kvalita lacnejšia, ako tie štyri čo budú stáť v podniku pokazené v čase ked sa bude napríklad silážovať...smile *smile
Pája   23.11.2008 17:37:23
Mě přesvědčovat nemusíš, já bych taky byl pro kvalitnější techniku, ale když se něco kupuje, tak na to ty peníze musí být.
Taky záleží na využití těch návěsů. Pokud budou jen jako doplnění kvalitnější a dražší techniky při sezonních pracích, tak v tom nevidím vůbec problém.
chomyz   24.11.2008 11:15:09
to Pája 16:57 i 17:37: ty mi člověče mluvíš z duše, to by patřilo zarámovatsmile smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.005836009979248.s