Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 13 lidí.
tatra 148   01.02.2009 15:11:53
a oběd a pivo smile
deno   01.02.2009 15:16:30
v tejto dobe takto uz neuvidis nikde smile
NEW HOLLAND TM190   01.02.2009 15:33:53
deno: tak to stebou uplne suhlasim fuu stare dobre casi smile
selo   01.02.2009 16:20:37
deno:ještě,že tak.taky to u nás dělali a dnest tu máme o 514t
ku míň.smile jeden od nás se s ňou skutálel z kopca jak nicsmile
Libor169   01.02.2009 17:17:57
Jen jsem se chtěl zeptat, ta první E512 má zelenou lištu, dodávala se z výroby, nebo je to GO. U nás taky přesně takový kombajn jezdil, a nezdá se mi že by GO pro celou republiku dělala jedna STS. Navíc je to jedna z mladších verzí E512. Tipoval bych rok 1984.smile
Zetůrek 6211   01.02.2009 17:52:43
Připomíná mi to seriál plechová kavaleriesmile
Jen místo Pribináčka a dvou rohlíků mají něco vydatnějšího
petr113   01.02.2009 17:53:04
To nám vozí pivo na pole stále k svačině i když je to nealko ale dá se to. Jinak super galérka.smile smile
OŤAS   01.02.2009 20:24:47
Pokaždé zjihnu u takových fotografií, protože jsem rád že jsem tu dobu ještě zažil a je na co vzpomínat. Akorát tuhle idylku jsem nikdy nezažil, aby se mašiny zastavily na oběd, a nebo dokonce nedejbože na svačinu, kvůli nějakému pribináčkusmile .Na oběd jsme se prostřídali a k této situaci mohlo dojít jedině pokud přišla nějaká malá přeprška a byla možnost během dvou, tří hodin pokračovat v činnosti.
Dneska to je jiná idylka, když jste doma, tak na kombajnu sami a polívku dlabete za jízdy z ešusu mezi kolenama.
K té hnědé barvě lišty. V roce 1983 začal Fortschritt přecházet na jinou barvu (nevím proč,možná spotřebovali modrý pigment na Trabanty), prvně světle hnědou a potom na tu známější tmavou khaki. Proto docházelo k tomu že ke kombajnu přišla třeba lišta v ještě původní modré barvě, protože jich bylo vyrobeno víc dopředu. Nejvíc takhle byly kombinované světle hnědéE 516 B s modrýma lištama, ale jak vidíme z obrázku, šlo to i opačně.
Ondra A   01.02.2009 20:33:34
Joo,tak to museli být pěkně chvíle..Ted je to všechno strašně hrr...smile
Jak tak koukám na toho klučinu v těh červených šortkách tak takdle bych se asi před chlapama nesvlékl..smile No ale teploje teplo..
Ale někdy si říkám že to muselo béjt pěkný v té době..
Milos   01.02.2009 22:01:34
Hmm, tak chlapi to mají na stojáka. Co já si pamatuji ze svých hodně mladých let, když tatík jezdil s kombajnem, tak jim na pole vždycky přijela jídelna (předělaný bus RTO). To byla paráda, stolečky, lavičky,přibor,voda+mýdlo, holt troška kultury ke stolovaní;)A k svačíně žádný pribináček, ale většinou něco teplého. A pro pivo jezdil agronom smile Jinak E512 byl super stroj, jen jsem byl vzdycky strašně špinavej a osinky z ječmene se mi taky nelibily (hlavně za tričkem a trenclema-ty mrchy se dostaly všude)... smile
Jikor   01.02.2009 22:31:11
Co já vím tak některé podniky takovéhle zastaveníčko ještě drží smile
Jiří Švejda   01.02.2009 22:52:59
Akorát někde vozej svačiny a někde nesmile
Manny   02.02.2009 17:05:29
u nás jezdila avia s obědem, několikrát jsem se s chlapama nabaštil i na poli abych nemusel jít domu na oběd.smile smile
téesák   02.02.2009 20:19:27
no já nevim ale u nás se tohle eště pořád vidí ne teda že by tam do sebe lily basu ale obědy se vozej furt a u soukromníků vydíš i ty basy ale..smile smile
rudys   03.02.2009 19:08:55
U nás to bylo v různé době různé, byla doba, kdy se mašiny nezastavily ani na oběd, skočil do stroje střídač a jelo se v jednom kuse. Ale po většinu času co si teda vzpomínám se na dvanáctkách jezdilo pouze v jednom a stroje během oběda odpočívaly na úvrati. Pouze na E - 516 se jezdilo nějaký čas ve dvou lidech a dosud teda nevím proč. Pětsetšestnáctka je podle mého názoru na obsluhu pohodlnější a mnohem komfortnější než dvanáctka (viz hydraulické sklápění výložníku, reverzace ventilátorů chladičů, reverzace žacího - vkládacího ústrojí, a hlavně hydropojezd jednou pákou - žádné šaltrování dopředu a dozadu - kdy se ze spojky jen hulilo a nevím co ještě). Zřejmě 516 vypadala na mohutnější stroj tak tam vedení dalo radši dva kombajnisty.
OŤAS   03.02.2009 19:27:00
Když se jelo ve slušném obilí na velkém poli, tak ani u té E 512 se nemuselo tolikrát řadit, když to nepadalo tak se tam vrazila dvojka a bylo to na pohodu. Horší to bylo na záhumenkách, tam to bylo doslova na zasukování kvaltů. Tady chlapi poslední leta jezdili na E 514 taky sami, ale u nás na Vysočině se vyjíždí až po obědě, takže pokud se to moc nekazí, dá se to zvládat.
Když zastavíš E 512 na půl hodiny, tak to není až taková ztráta, samozřejmě když jich je tam 8 , tak jsou to zhruba 3 hektary. E 516 měla skoro dvakrát takový výkon jak dvanáctka, tam už je ta ztráta přece jenom větší.
romco514   03.02.2009 19:53:10
S tým Pánom v tej zelenej košeli som si ešte pred 4 rokmi zakosil a veľakrát mi vravel, ako to bývalo niekedysmile za JZD
Step   09.03.2009 20:50:51
To ešte kombajnista bol ..pan kombajnista
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.014114141464233.s