Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: Canon Canon PowerShot SX110 IS, clona: f/4.0, ISO: 80, 1/1250s


Tuto fotografii hodnotilo 15 lidí.
Jan.F   12.05.2011 19:39:56
Jakej řidičák je nato potřeba?(nebo nějakej průkaz)
Jeto zemědělský stroj, ale dlouhé jeto jako autobus.smile
alda   12.05.2011 19:52:22
Je nutná skupina "C"smile
tomD   28.03.2012 22:55:16
proč C?...vždyt je to samojízdný zemědělský stroj? Tedy T?...
PAJA XX   29.03.2012 11:10:14
Skupina C - Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel skupiny D1 a D, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg tak že proto skupina C smile
Kulis   29.03.2012 11:14:13
To mi chceš jako říct,že na traktor který má 10tun musím mít "C"smile asi blbost né???
tomD   29.03.2012 11:35:55
Všechno co spadá pod zemědělství (holmery,řezačky,kombajny) je na Téčko + samozřejmně nějaký ten papír o tom že jsi proškolený ale to asi policii nezajimá spíš zaměstnavatele...Jediná vyjímka je asi Fastrac nebo nevím jak je to u něj ale řešilo se to tu...todle je na "Téčko" smile
téesák   29.03.2012 13:15:07
já měl taky vždycky za to že na kombajny a podobný stroje muže bejt T nebo C, pokud taháš lištu tak C+E, ale někdo mi řikal že T nestačí, asi spíš záleží co máš v techničáku, když tam budeš mít že je to nákladák tak musíš mít C a když traktor/pracovní stroj tak ti stačí T, na fastraca ti taky stačí T, C potřebuješ akorát pokud je psanej jako tahač a ne traktor
Jano SK   29.03.2012 13:40:58
Neviem, ci to je uplne inak v CR, ale u nas plati, ze vozidla sa delia na 2 zakladne skupiny:

1. cestne vozidlo = motorka, auto, nakladak, bus......
2. zvlastne vozidlo = vyrobene na ine ucely, ako na prevadzku na ceste, ale po splneni stanovenych podmienok moze ist na cestu ( traktor, kombajn, pracovny stroj a atd.).

Jednoznacne je uvedene, ze pre zvlastne vozdla je treba vodicak "T", a je teda jedno, ci maju 5 alebo 50 ton. Ta hmotnost je rozhodujuca iba pri vodicakoch na cestne vozidla.
Aleš S   29.03.2012 13:42:06
Jen pro upřesnění. Řidičák C+E tedy stačí na všechny stroje a všech hmotnostech kromě autobusů? Není potřeba mít třeba na John Deera s Jumbem řidičák T? Stačí C+E?
téesák   29.03.2012 13:46:01
pokud vim a pamatuju si to z autošoly tak je to přesně tak, pokud máš b, můžeš jezdit traktorem do 3,5 tuny a tahat vozík do 750 kg ale nesmíš překročit celkovou 3,5 tuny, když máš C tak mužeš jezdit traktorem o jakýkoliv váze ale s vozíkem jen do 750kg, pokud máš C+E mužeš za nim tahat co chceš, pokud neporušuješ jiný předpisy.... (zatížení na nápravu, dýlka, šířka...)
Polci   29.03.2012 14:04:23
Tak teď budu tuto diskusi s pečlivostí sledovat a zajímá mě to množství názorů. Již jsem jich posbíral dost od policistů, učitelů autoškol, řidičů z povolání a dokonce i od člověka, který školí posádky sanitek...a nevěřili by jste, kolik je to názorůsmile . A doteď nevím, ale můj názor je T.
Teď ještě malá odbočka od tohoto tématu. Přihlášení kombajnu a SPZ. Jelikož jsme se kdysi nechali (dnes už vím, že zbytečně) unést tím, že kombajn musí mít značku (haha, kolik jich tu jezdí nepřihlášených a nikomu to nevadí) a přihlásili naše stroje. V minulých dnech nám počaly chodit výzvy od Kanceláře pojistitelů (či jak se ta zlodějsko/vymahačská organizace jmenuje) kde máme platit balík za nepojištěné kombajny od roku 2008. Pojišťujeme je pouze na dobu sklizně a když jsme chtěli na počátku dát značky do depozitu, bylo nám řečeno, že je to sezónní stroj a kdyby to tak dělal každý, tak se na úřadě nehnou. Tudíž pro jistotu telefonát na ministerstvo dopravy, kde dobrá duše povídá: Potřebujete povolení nadrozměrné přepravy, když jej nemáte, nesmíte na silnici, takže plaťte povinné ručení pouze když máte povolení nadrozměrné přepravy. Telefonát na pojišťovny, pojistíme bez problémů pouze na toto období. A víceméně každý pojišťovák říkal to samé, co paní na ministerstvu a na úřadě. Takže 7 stejných názorů v roce 2008. Jelikož máme na strojích GPS, která je stále zapnutá, jsem schopen předložit i výpis z pohybu stroje... Tak vyčkávám, co kancelář vypotí za odpověď, ale již vím, že v tomto státě je možné opravdu vše.
Takže na závěr, raději mějte kombajny nepřihlášené, protože pak na vás nemohou smile
Jakub Medera   29.03.2012 14:56:18
Co se týče skupin řidičského oprávnění, tak momentálně je tomu tak, jak zmínil teesák. Zatím je v platnosti, že C je nadřazené T, ale problém je v tom, že s C nemohu tahat za sebou nic nad 750 kg, kdežto s T můžu za sebou tahat cokoliv. Všichni, kdo máte C+E a nemáte T, můžete běžně jezdit s jakýmkoliv traktorem a tahat za sebou co chcete jako se skupinou T, ALE připravte se na to, že 19.1.2013 tomu bude konec. Od tohoto data NEBUDETE moci řídit skupinu T s řidičským oprávněním C nebo C+E. Toto info mám ze školení profesní způsobilosti řidičů a kdo nevěří, nechť si to ověří a stáhne si nové znění Zákonu č.361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích. Jinak nejlepší na tohle je stránka - Centrum služeb pro silniční dopravu, kde mají komplet změněné znění v nové podobě a navíc i ty nové změny zvýrazněny barevně. Je to lepší než si to dohledávat, protože MDCR má pouze na konci zákona např. poznámku se změněným slovem a vy si to musíte zpětně dohledávat v zákoně.
tomD   29.03.2012 15:18:15
Přesně jak píše Jakub nám to říkal taky školitel smile ...ale ve finále jde o to že spíš víc lidí má jen T a nemá C+E takže se pro ně nic nemění...Ano vím o jednom člověku který má C E a zatim jezdí bez problému s traktorem s návěsem pokud si nedodělá t od 2013 má problém...
Radek 8250   29.03.2012 16:45:37
Četl jsem,že kdo získal řidičské oprávnění C+E ještě před platností této novely (nejsem si jistý jestli to nebylo ohraničené nějakým datumem),že se ho to netýká tak já už fakt nevimsmile
Jakub Medera   29.03.2012 16:48:26
V tom zákoně 361/2000 nic o vyjímce není. Musel by to upravovat jinej, ale o žádné vyjímce jsem neslyšel a ani na školení o tom nebyla řeč.
tatra 148   29.03.2012 16:51:10
To mě velice mrzí. Myslím že to zasáhne celkem dost lidí.
Radek 8250   29.03.2012 17:06:46
Hlavně by bylo dobrý kdyby se k tomu někdo povolanej z hradu oficiálně vyjádřil,abych věděl jestli si mám šetřit na T.
Jakub Medera   29.03.2012 17:11:50
Teď jsem si projížděl ten zákon 361 a tam, kde se píše o oprávněních, žádná poznámka či odkaz na vyjímky není. Zase dobrá zpráva pro ty, kteří by rádi měli skůtra a nechtějí si dělat řidičák na motorku. Bude se moci řídit se skupinou B skupina A1 s automatickou převodovkou, což znamená skůtr 125tku do 11 kW.
téesák   29.03.2012 17:18:12
ale zase špatná zpráva pro ty co chtěji neomezenou kubaturu, posouvaji to z 21 na 24
tatra 148   29.03.2012 17:18:17
Aha tak začínám šetřit a volám mému autoškolákovy že se budu hlást. Ale tak autoškola s Fendtem to jde. smile
chomyz   29.03.2012 17:58:01
Je to takřka na konci toho zákona - tak jako i v ostatních případech to u řidičáků nepůsobí retroaktivně - tzn. kdo získal C (resp. C+E) před datem účinnosti změny zákona tak mu platí skupiny "postaru" pořád dál
smile
Radek 8250   29.03.2012 18:01:39
Konečně má někdo stejnou informaci jako já díky chomyz!smile
Pája   29.03.2012 18:05:52
Přidám drobné zamyšlení ke znění zákona č.361/2000 Sb.:

- § 80a), článek 2. Do skupiny T jsou zařazeny traktory a pracovní stroje samojízdné, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo. Proto nevidím důvod proč by to nestačilo.

- k tomu co píše Jakub Medera. Zase je vidět, že se zákonodárcům něco povedlo!
§ 80a), článek 1h. Do skupiny C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g.(skupina C1), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg. (kde jsou pracovní stroje samojízdné????)
§ 81 Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9 (D, D1), jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.

A teď, kdo se v tom má vyznat. Navíc, ten kdo má oprávnění řídit 40 tun, 80 km/h, proč nesmí řídit traktor??? Že by to bylo opět jen o penězích, v dobách minulých se skupina T automaticky dávala k C.
Jakub Medera   29.03.2012 18:21:40
Nedalo mi to a hledal jsem a nakonec má chomyz právdu. Vysvětlení zde: Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona; tato řidičská oprávnění opravňují ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona rovněž k řízení motorových vozidel, která jsou do skupin vozidel se shodným označením nově zařazena tímto zákonem, pokud tomu nebrání omezení nebo podmínění řidičského oprávnění.
terasem   29.03.2012 18:40:53
Takže pokud mám B, můžeš jezdit s traktorem do 3,5 tuny a tahat vozík do 750 kg ale nesmím překročit celkovou hmotnost 3,5 tuny??
sten8811   29.03.2012 18:48:03
takže tim chcete říct že dkyž mam C+E z roku 2005 tak si budu muset dodělat řidičák na T?tak ono to funguje 8 let a ted si vzpomenou že to chtějí zpětně měnit to je teda fakt hezké.
téesák   29.03.2012 18:51:05
terasem: můžeš, ale nevim jak je to s nesenym nářadím, podle mě se počítá do váhy traktoru, ale stejně na 2,5 tunovej traktor asi těžko pověsíš tunovej smyk....
sten8811: právě že když ho máš z roku 2005 tak si t dělat nemusíš, ale když si budeš dělat C+E v roce 2013, tak už ti stačit nebude a musíš si snim udělat T
sten8811   29.03.2012 19:07:09
fuj to my spadl kámen ze srdce už bych ho ani neudělal když jsem si zkoušel testy tak jsem to z 10 udělal jen 5x jinak mi to o 1-2 body uniklo.i když je dobrý jen že jedna odpověď je dobře a ne klidně 4 jako za mě.
Radek 8250   29.03.2012 19:16:01
Ještě by bylo dobré kdyby nám co už máme C+E to T na kartičku dopsali páč to bude pěknej zmatek při případných policejních kontrolách,nebo vám tam snad někomu to T připsali již s CE?smile
tatra 148   29.03.2012 19:17:51
C+E mám 2 roky a na kartičce to nemám.
téesák   29.03.2012 19:19:01
sten881:sice je jen jedna odpověď správně, al nevim jak to bylo když si dělal řidičák ty, ale když sem ho dělal já a měl jsem výpis všech otázek, tak tam bylo třeba 10 stejnejch otázek a byly rozdílný jen v tom že tam bylo napsáno měl bys, múžeš, musíš, neměl bys, nesmíš, nemúžeš.. a 90= z těch otázek je v podstatě jen o slovíčkaření a trašně rychle se do toho zamotáš, to je jako u těch křižovatek, v reálu nepřemejšlíš nad ničim a bezprovlémů projedeš, ale v těch testech se tě ptaj kterej pojede první, nebo třetí, nebo v jakym pojedou pořadí... a zase nad tim začneš přemejšlet a ztrácet se v tom, a že ti to uteče o 1 bod, je co znám z doslechu takový nepsaný pravidlosmile kdo to neudělá tak z 90% o jeden nebo 2 body smile
tatra 148: co tam nemáš? datum kdy si tu skupinu dostal?
tatra 148   29.03.2012 19:29:35
téesák: U C+E mám datum kdy jsem dostak skupinu a u T mám prázdné okénko. Poprve když jsem to vyděl tak mě to zmátlo a nebyl jsem si jistý zda to mám či ne.
lexion 540C   29.03.2012 21:40:05
to Polci: Taky se hádáme s ČKP za 33 dní nepojištěného podvozku lišty od 560, v období, kdy techničáky ležely v bance a my čekali na schválení úvěru.
neznalek   29.03.2012 21:58:19
... jak to tak čtu, tak ČKP jde po zemědělcích jak slepice po flusu...v okoli je taky nekolik připadů, kdy kvuli nekolika dnum kvuli převodu a pod, chtějí desetitisíce na pokutě..smile
Venni   30.03.2012 07:36:12
tatra 148: mám uplně to samé... C+E mám v kolonce vyplněno a u T není vyplněno nic,ale neřeším to.
PS:a jakpa je to s profesákem?Musím ho mít při jízdě "firemním" traktorem?
Pavel Toman   30.03.2012 09:23:15
Skupina C+E je Tčku nadřazená. To je jako když si uděláš sk. B, tak máš taky automaticky AM, ale u AM máš kolonku prázdnou. Zrovna tak i ostatní kategorie. Když máš C máš zároven i C1 atd..
Profesák mít na traktor v současnosti nemusíšsmile
Jakub Medera   30.03.2012 10:05:52
Navíc v budoucnu se profesák jako samostatný průkaz zruší. Bude pouze řidičák s platností 5 let, ve kterém bude záznam o profesní způsobilosti.
téesák   30.03.2012 14:00:01
zrovna tohle jsem kdysi řešil, jaktože někdo tam AM má a někdo ne, prej když si o to zažádáš tak ti to tam napíšou, mě to bylo teda jedno, protože mam vyšší skupinu motorek
roman7711   30.03.2012 14:22:01
Kamarád má C+E a na školení řidičů mu řekli, ať si dojde na úřad, že mu tam dopíšou T, ale na úřadu mu řekli, že to udělat nemohou. Takže si myslím, že to je stejné jako s dopsáním AM.
rouskou   30.03.2012 14:35:48
Teď jsem dělal zkoušky na T a ani zkušební komisař si nebyl jistý tím jak to bude. Takže je v tom slušný bordel. Jistý je prý ale to, že se od příštího roku nebude dělat zkouška z technických znalostí respektive bude se to dělat akorát na sk. C, D a jejich podskupiny.
pepe220   30.03.2012 15:39:04
Výsměch obyčejným lidem, protože tohle je zas výmysl, na kterým budou o5 vydělávat autoškoly. To samé jak profesáky, podle mých informací je máme jen u nás v kocourkově a když jsem se pídil jak to bude s dokazovámím proškolení při výměně průkazu po 5 letech, tak mi nikdo nebyl schopný říct podmínky. Myslím tím razítko s datumem, kde mi autoškolák řekl, že datum nového školení musí být stejný nebo nižší od předešlého roku a jak říkám když jsem to chtěl potvrdit na úřadě nikdo nic nevěděl. Pak se hádej s policajtem nebo na úřadě, zkrátka KATASTROFA!smile
Honza.S2   30.03.2012 16:41:51
Základní otázka zněla "Jaký řidičák na Ropu"? Na takové otázky mám jiný názor trochu neprezentovatelný. Nicméně pokud by se někdo divil proč C a ne T tak je dobře se na to dívat z jiného úhlu, jelikož nákladní automobil s vlekem je trochu jiné kafe než jízda se Zetorem 7011 a 5t vlečkou 10ti kilometrovou rychlostí někde v periferii maloměsta. Takže s náklaďákem člověk získá trochu větší nadhled a odhad nad věcí páč se to velikostně malinko blíží k mlátičkám, vyorávačům a soupravám těžkých traktorů s nářadím. Policie Čr nemá o těchto věcech ani ponětí, natož tak zkušební komisař, zvláště když neví že v této kategorii může existovat i vyorávač cukrovky. Profesní průkazy jsou kapitola sama o sobě, to bych ani neřešil...
Druhá věc je, že ten borec co v takové mašině má sedět, ani nemusí řešit otázku řidičáku, ale spíš by měl prokázat odbornou způsobilost a zkušenosti s podobným sklízečem nebo strojem. Tj. ptát se na školení, osvědčení a znalosti, mít zdravý rozum, přemýšlení pro práci, podnik a být trochu akční.... Tím bych tohle téma i uzavřel, jinak se to potáhne donekonečna zbytečně.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.010951995849609.s