Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: SONY DSC-F828, clona: f/2.0, ISO: 80, 1/30s


Tuto fotografii hodnotilo 7 lidí.
David Roudnicky   19.11.2011 21:15:35
no tak to je pěknésmile .. ale cvx což je plynulá převodovka ne? tak to už tak pěkné v magnumu nenismile
oryxman   20.11.2011 13:18:34
Mohl by mi někdo vysvětlit jaky je rozdil mezi plynulou a tou druhou převodovkou,a proč se k Magnumu nehodí?Děkuji
David Roudnicky   20.11.2011 14:01:17
u plynulé převodovky se mění převodovej poměr plynule s otáčkama.. a powerschift máš pevné rychlosti které řadíš elektronicky tlačítkem beze spojky.. plynulá převodovka je strátová a podle mě to jen můj názor je powerschift do těžkejch polních prací lepší..
Honza.S2   20.11.2011 15:06:03
Zajímavé. A zajímavé je také to že už i Američani začínají sahat po bezstupňových převodovkách, chtějí je... Alespoň co mám takové informace od zdroje. Chtějí je kvůli komfortu, více možnostem nastavení, snazší práci se secími stroji, lepší spotřebě.. Kupovat stále powershiftové traktory je trochu o ničem. Viz zklamání pravděpodobně nový Challenger MT700D s motorem Sisu a Powershiftem.
Bezstupňové převodovky budete mít co nejspíš i v Quadtracu nebo T9...
Akorát škoda že u nás někdo zavedl dogma o ztrátovosti Varia a od té doby tomu obecně kdekdo věří.


C208   20.11.2011 18:54:16
Ono záleží aj o ktorú plynulú prevodovku ide...je ich viacej či už to diferenciálnou hydrostatickou prevodovkou ,el . pohonom,hydrostatickým prevodníkom alebo klasickým remeňovým prevodom.Myslím že budúcnosť ide hlavne smerom k hydrostatickým prevodovkám , ktoré postupne vytláčajú powershifty (full powershift, powerschutle a pod.).Je tak trocha škoda že na bok sa odsunuli pomerne ,,jednoduché" hydrodynamické prevodovky.Koniec koncov uvidíme čo nám budúcnosť prinesie.
oryxman   20.11.2011 19:54:18
Diky za vysvětlení smile
PYTEL   20.11.2011 20:07:14
Rozhodně je vario převodovka ztrátovější než poweshift o tom není pochyb, hlavní výhoda, ale je, že se optimálně využijí otáčky motoru, což bude mít určitě význam na spotřebu paliva. v traktorech je budoucnost pouze v diferenciálních hydrostat. převodovkách (CVT) tam se dají dohromady, hydrostat s mechanickým pohonem, hlavní částí těchto převodovek je planetový převod, kde jedna část je poháněná mechanicky od motoru, druhá část je spojená také mechanickým převodem s rozvodovkou (mezi tím ještě bývá mechanická převodovka), Poslední část v planeťáku je poháněná hydromotorem a ten zajišťujě změnu vystupní rychlosti. Bývá to nastaveno tak, že při určitých rychlostech hydraulika stojí a převod je čistě mechanický.
Kdysi dávno (cca 2 roky) jsem četl o novém variátoru od NH byl tam ale místo řemenu použit řetěz, dokázalo to snad přenést výkon až 90 koní. Nevíte o tom někdo něco?
To C208: powershutle není klasická převodovka ale je to reverz. smile smile
Zetor   20.11.2011 20:17:52
Já nevím kde berete to, že budoucnost je pouze v CVT převodovkách... Zaplať pánbůh, že JD se stále drží Powershiftu, kéž by ho nikdy nedal do pásáků a kloubáků. Čím si pomůžete s CVT? Pokud vím, powershift taky stlačí otáčky níž, když není pod zátěží. Nižší spotřeba paliva? Podívejte se na tu trvanlivost. To si radši vyberu JD 8410 než Fendta 927. Fendt pojede za lepší naftu, ale za 12000mth udělám 4 převodovky a u JD jednu. Že se CVT převodovky dávají do vyšších výkonů (Xerion)... A jaká je tam spolehlivost? Není to náhodou po pár letech na odpis? Dejte CVT do Quadtraku a místo jedné převodovky za dva roky ji budete dělat každé 4 měsíce. Já doufám, že časem se dospěje k tomu, že fantasmagorické vychytávky nevyváží neskutečné náklady na provozuschopnost celého stroje a rádi se ještě vrátíme ke strojům jako JD 8000, Fendt Favorit či Case IH7000.
PYTEL   20.11.2011 20:37:03
OK neru zpět, blbě jsem to napsal tím, že budoucnost je pouze v CVT převodovkách jsem myslel jen z těch plynulých převodovek. Já taky nejsem zastánecem cvt ve velkých tahačích, ale traktor do 250 koní??? proč ne??? do sečky, do dopravy. Jinak když tady mluvíš o spolehlivosti tak proč by neměla vydržet 500 koní, když se nadimenzuje??? Nevím jak je na tom s převodovkama třeba ten zmíněný xerion, u fendtu už jsem párkrát slyšel, že se vysypala převodovka, ale co třeba case cvx (new holland tvt , T7500) nebo case puma cvx??? tam jsem neslyšel, že by se ty převodovky měli sypat. A powershift je nesmrtelná převodovka?? Když se ještě vrátím k těm velkým tahačům tak je jasný jak na tom bude vario, pokud má účinnost 75% než poweshift s 85% při 500 koních na motoru to bude rozdíl 50 koní (ty údaje u účinnosti jsem plácnul od oka)
C208   20.11.2011 22:01:40
No tak hneď na začiatku pre PYTEL ospravedlňujem sa mal som na mysli prevodovku SEMI Powershift ( z tých rôzných nazvov Shiftov mám už hlavu ...)
Pro Zetor myslím že tu nikdo netvrdí že POUZE CVT prevodovky prežijú.Osobne nehovorím že sú v každom prípade najlepšie.Asi pri každom mojom komentári tu píšem že všetko má svoje + aj - .S čím si pomôžem s CVT???Dobre si napísal napríklad spotrebou , ktorá je v dnešnej dobe dôležitá.S Vario je si myslím plynulejší a efektívnejši prenos hnacej sily.A životnosť? No priznám sa že tu s tebou súhlasím i keď nie úplne.Zasa zavisí od spravania sa k stroju údržbe a pod.O Xerionu kde išla prevodovka po pár rokou na odpis som nepočul ale tak môže byť...O Powershifte kde sa menila viackrát už som počul....
Na záver iba toľko že netvrdím že Vario je najlepšia alebo lepšia prevodovka ako Powershift.Iba čoraz viac pozorujem že Vario prevodovky sa začínajú presadzovať v takých strojoch kde boli výhradne prevodovky powershift.Poslednú vetu už nebudem opakovať smile
Jano SK   21.11.2011 01:11:38
Za poslednych par rokov presli vsetci vyrobcovia traktorov na CVT - takze asi to je schodna cesta. Vsetky nove modely velkych kolesovych traktorov ( Case magnum, Claas Axion 900 a pod) maju CVT - ma napriek par percentam vyssej strany oproti powershiftu to bohatu rezervu na usporu pri lahkych pracach a teda nizsich otackach. Co sa tyka spolahlivosti CVT - vyvoj asi pojde stale smerom k vacsej spolahlivosti, kym sa nepojde na nejaky dalsi vyvojovy stupen ( elektrika ? ), kde sa bude opat zacinat od znova.

Trochu filozoficka otazka je, co CVT patri aj do tazkeho polneho tahacu ( pasak / klbak ), ak ma byt jeho motor prakticky stale zatazeny na 100% a nema preco a kedy robit lahku pracu. Druhy stupen tejto filozofickej otazky je, ake ma dany koncern prevodovku k dispozicii....Vyrobcov prevodoviek az tak vela nie je ( AGCO, JD, CNH vlastne + ZF pre kazdeho..), takze trochu treba pozerat aj na to - to nie je lacny komponent ako lampicka na schodoch, ktory sa da kupit hocikde a ked to nevyjde, najst si ineho dodavatela.

Honza.S2: Challenger MT 700D ja som docital na nete Sisu + CVT, ak sa vzdaluje CATu motormi, nebude asi kupovat ani prevodovky, ak ma aj tak svoje. Uz sa nieco sepkalo aj o vyvoji FENDTU s CVT do 650 HP, co by poriesilo napr.velke pasaky MT800 ( motor SISU 12 valec ).
Honza.S2   21.11.2011 08:51:26
To Zetor: Proč máš tak negativní postoj vůči bezstupňovým převodovkám? Pomineme li Fendta a i tak stejné převodovky používá Massey Ferguson od prvních řad 8400 a to jezdí bez problémů. Kdykoliv jsem byl na dílně v servisu nebo mluvím s kluky od Masseye, nemají problém. Stejně tak zatím nevím na Moravě že by byly poruchy na bezstupňových JD. CNH, Claas, Deutz Fahr používají ZF. Jedna pokažená byla u Pumy CVX225 na jedné z prvních kusů během prvního roku, dosud se neví o Autocommandech. Deutz Fahr má TTV 630 který chodí bez problémů, jediný paskavil co tam je, je ovládání a elektrika. Teď chystají traktor až do 400Hp s ZF.
Jinak v USA jezdí Magnumy s CVT od roku 2008... Takže nejde říct nic o nevyzkoušených věcech.
Polci   21.11.2011 09:29:52
Tak to jsou mi zprávy. Nikdo nemá u MF problémy s Variem...ani první řady. To ty traktory stojí na dvoře? Jezdí? Mají třeba 5000 Mth? Od JD či koncernu CNH žádné zprávy nesbírám, ale někdy na začátku jejich plynulých převodovek jsem byl u Fendta na školení a úmrtnost převodovek od JD a koncernu CNH tam byla zmiňovaná cca 30%.
To, že se tím nikdo nechlubí je jasné, ale i Fendt má na nové řadě 900 poměrně dost převodovek vyměněných či opravovaných...mám zprávy spíše z Německa. Já vím o 3 kusech (1x tady, 2x Německo) do 5000 Mth.
Honza.S2   21.11.2011 10:05:55
Řady 8400? Od roku 2005? I 5000mth. Spíš šly na opravu motory, výměna kliky nebo vadné šrouby na ojnicích. Jo, dvakrát měněná převodovka na Challengeru MT665. A CNH měla úmrtnost převodovek na čem? Na CVX 195? Jo, tam to být mohlo, ale jaké měl procento Fendt?
Polci   21.11.2011 13:30:10
Opravdu nevím čísla od MF,Challengera či Valtry, pokud vycházím, že tam byla převodovka od Fendta, bude tam asi podobná úmrtnost... A 0% to určitě není. Takže bez problémů asi nejezdí...
Už si to nepamatuji, zda to bylo na CVX, ale zřejmě ano. Byly to tehdy u obou koncernů "žhavé novinky". Tehdy byl Fendt na cca 10 %.
mai8k   21.11.2011 14:41:51
Co jsem měl možnost mluvit s obsluhami Fendt, JD, tak ty převodovky strácí výkon +-80 koní což je poměrně dost ... :)
Jano SK   21.11.2011 14:51:34
Mai8k: a ako zistlila obsluha, ze strata je 80 koni? Strata oproti comu ?
Honza.S2   21.11.2011 15:45:54
To Polci: Nebylo to náhodou 25%? První řady 900 a další 900 s TMS(kulatou maskou)... U Masseye jsou poruchy, viz co jsem napsal plus drobnosti, sem tam kardan na přední nápravu, lamela nebo čerpadlo hydrauliky, jako všude jinde. Ale opravdu u toho co nám tu jezdí s převodovkou problémy nebyly. Neříkám že všude celková 0% ale... jednu dobu jsem se kolem MF a Challengeru pohyboval a dodnes mám spolehlivé informace.
A co se týká minulosti tak to muselo tenkrát být jednoznačně u CVX. A to je již minulost protože v současných Pumách je inovovaná CVX, nikoliv ta stejná. A ještě by byly zajímavé údaje z Fastracu 8250...
Polci   21.11.2011 16:11:41
to Honza.S2: V roce, kdy jsem byl na školení byl aktuální typ 900/800/700 Vario TMS. Pokud se bavíme o strojích, které tu převažují. V té době byla poruchovost Varií okolo 10%. Nebavíme se o pravěku a hranatých Variích z roku 1996...tam se to blížilo 30%. 900 TMS s kulatou maskou neznám.
Ony slavné MF měly převodovky vývojového stupně jako řady 900 TMS 2004-2007.
Máte štěstí, že u toho, co vám tam jezdí nemáte problémy s Variem. Ať vám to vydrží.
Jano SK   21.11.2011 16:20:54
Polci: Ak nevydrzi, podstatna otazka je, kolko stoji oprava a ako rychlo stroj opat jazdi.

Ak mam spravne info, ZF a AGCO prevodovky sa neopravuju, ale vymontuju a menia za repasovane kusy z fabriky. Co sa tyka nakladov - ta vymena moze byt rychlejsia a lacnejsia ako zborka/rozborka full-powershiftu u predajcu v dielni.
Radek 8250   21.11.2011 16:31:11
to Jano SK: Ano například u MF to tímhle způsobem funguje. Je to hlavně z důvodu jak píšeš a to doba opravy. Po finanční stránce si myslím,že to bude tak 1:1smile
Honza.S2   21.11.2011 16:50:06
To Polci: omlouvám se, překlep, TMS byly až od 2004. Měl jsem namysli Varioterminál.
Jinak u Fendta se provádí také výměnným fondem. Převodovka je repasovaná, kompletně zkontrolovaná (alespoň tak by to mělo být).
Dříve se tak opravovaly i Funk Powershifty v NH G/70 a v MF 8270 a 8280. Cena takto repasované Funk PS převodovky s prací vyšla na 800 tisíc,- Kč. Rozebrání převodovky, výměna dílů, spojek, hřídelí zabrala dva - tři týdny. Výměna za repas do pěti dnů - týdne. Ve skladu byla nachystaná v bedně repasovaná a hned šla do dílny na montáž. I to je výhoda.
Polci   21.11.2011 19:09:37
Už je pár firem, které se dostanou k vnitřním dílům ve Variu a může se to i opravit. Viděl jsem takto opravovat Vario do 936. Z časových důvodů je samozřejmě lepší výměna, ale pokud je v zimě čas, oprava vyjde levněji. Jinak výměnným fondem je vario okolo 400 tis (na TMS řady 900 a cca před 3 lety). Aktuální ceny sem možná někdo dá.
Je jasné, že repase powershiftu je cenově jinde...už jen těch součástek.
Jakub Herot   21.11.2011 19:18:45
To jako opravy(výměny) powershiftu se pohybujou okolo 800 tis?? smile smile smile
Honza.S2   21.11.2011 19:40:06
Záleží kde objednávaly věci, u koho to vyřizovaly atd. Dneska už je cena možná jinde protože traktorů s Funk PS ubývá. Aktuálně se to může pohybovat od 350 do 600 tisíc, dle rozsahu poškození, jestli budou měnit nebo ji už rozhodí v dílně sami. Je fakt že Power Shift a Vario je "sto a jedna" v jednoduchosti.
FarmaBlazek   21.11.2011 19:46:06
před rokem touto dobou mi odešla převodovka na 920 vario po 14000 mth a do 3 dnu od otevření filtru a zjištění závady znovu jela. Cena vnitřního modulu který se mění výměnným fondem byla 270tis.
alda   21.11.2011 20:05:40
No my jsme to ještě zatím nepotřebovali F 930 12000mth, F 933 5500mth, ale myslím, že tady někdo už psal o 300-350tis kč.(výměnný fond)smile
Jinak můj názor na dnešní traktory je takový, že je to jen spotřební zboží jako cokoliv dneska (televize, pračky, auta, hračky atd) Hlavně hodně elektroniky to je dnešní trendsmile
Kde jsou staré dobré Fendy Favority ,JD 8xxx, Case, Fordy atd. které jak se pořizovali někdy před 18ti lety jeli těch prvních 10 let na "doraz" jo takové traktory si už nekoupímesmile
Mě vždy rozesmějě, jak místní fandové JD prohlašujou jak je plynulá převodovka ztrátová, ale nikdo už nenapíše její přednosti, ale každý výrobce by jí rád měl........naprosto nepochopitelná věc
smile
Jinak si myslím, že výměna Varia je asi jednoduchá a rychlá oproti opravě powershiftusmile
Jano SK   21.11.2011 20:22:59
Odvtedy co mi kamarat robiaci konstrukcne veci do aut renomovanych nemeckych znaciek vysvetlil, co je to "lifetime cycle management", v preklade asi riadenie zivotnosti ( slovencina nema vyraz ako cesky "kurvitko"), tak nemam iluzie, ze je to v traktoroch inak.. Ked neboli pocitace, simulacie a pod., tak sa proste diel musel spravit taky, aby vydrzal..dnes sa navrhne tak, aby vydrzal par rokov. To je bohuzial choroba celeho priemyslu, kde su dole tlacene naklady na ukor materialu a zivotnosti. Prevodovky a pod.komponenty su sice konstruovane na nekonecnu zivotnost, ale ten balast okolo, ktory je nabaleny nemusi vydrzat vela.

Co sa tyka prevodoviek AGCO ( Fendt ML260 ) pamatam si cenu 12.000 EUR za repasovanu + 3000 EUR kaucia za navrat povodnej. Nasledne sa este refundovalo nieco podla skutocneho poskodenia, ale to uz neviem, co to nie je iba v nejakom casovom intervale.
honzabru   22.11.2011 00:08:09
Jen poznámka k té ztrátě výkonu... Někdo tu dokonce napsal 80 koní dolů... Představa, že v Majcichově vypřahnou ze Samsona 8530ku a posadí tam traktor 250 koní (jmenovitého výkonu) s Powershiftem a souprava by měla jet stejně, je celkem úsměvná...

Jinak uživatelé zde píší životnost plynulých převodovek přes 12 000 mth. Docela by mne zajímalo od těch zarytých zastánců Powershiftů, kolik si představují životnost moderního Powershiftu?
Honza.S2   22.11.2011 12:00:15
Powershifty běhají i 20 000mth, ale už můžou být po výměně lamel ve spojkách nebo jiné opravě. Ložiska, hřídele nebo i kupodivu vylámané zuby jak se stalo. Některé tak byly limitované jen do 6000mth kvůli spojkám. Kolem těchto hodin většinou výměna lamel nebo repase celé převodovky. Přesto jsou borci co najezdily na powerhiftové převodovce bez zásahu 12 tisíc.
Co se JD týká, si nějak vzpomínám že tam powerhifty v osmičkových řadách neměly rády dopravu a práce s odběrem většího množství oleje...
sodik   22.11.2011 13:09:18
kdy konči ta vystava ? diky
téesák   22.11.2011 13:13:16
19.11.2011
pepe220   22.11.2011 13:25:22
Záleží jak je ta převodovka zatěžovaná, příklad naší 8100, která má namotáno necelých 15000 mth a na převodovku se nesahlo, velký faktor hraje to, že traktor je nejslabší v řadě, takže převodovka nedostává tak zabrat.
Falko   22.11.2011 15:46:16
V místním podniku jsou dva JD 8300: 1. Natočeno do 20 000 mth a opravy pouze rozvody+ostatní menší problémy a to pracuje přes rok s pluhem Lemken, seje s Amazone na dvojmontážích a v sezóně je v dopravě s vozem Bergmann (žně,senáž,řípa), přičemž je mu již 17 let. 2. 8300-ka má natočeno 22 000 mth, ale má již celkovou opravu motoru a jezdí se sekačkou Kuhn a s pluhem Lemkensmile
pepe220   22.11.2011 15:49:29
tak to je slušná porce mthsmile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.010257005691528.s