Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: OLYMPUS IMAGING CORP. SP350, clona: f/3.5, ISO: 50, 1/500s

honzabru   29.06.2011 11:10:11
Tak tenhle je parádní, HNG už ho koupilo? V takovémto provedení návěs nemá chybu, jen by mne zajímalo, jak s těmi pásovými jednotkami funguje teleskopická náprava? Řekl bych, že asi v tomto případě teleskopická nebude... Řekne mi o tom někdo víc, kdo ten návěs viděl? Díky
Zetor   29.06.2011 12:14:42
Tohle byl pokus. Pásový podvozek má veliký odpor a raději se zaryje do země, pokud není úplné sucho. Jelo to asi den nebo dva, pak se jezdilo se starým UV160. Při první vhodné příležitosti to půjde hned na kola.
honzabru   29.06.2011 12:25:01
Je to škoda, protože tohle mi přijde jako jedno z nejlepších řešení. V Americe jezdí takových vozů stovky a tahají je stejně silné traktory, jako vozy na pneumatikách (byť to jsou nejčastěji Steigery 440, JD 9330-9530(T) či Challenger 865B). Do země se to rozhodně nezaryje (teď nemluvím o tomto konkrétním vozu, ale o amerických na obdobných podvozcích). Viděl jsem již horu situací, jak traktor s takovým vozem projel obrovské jezero (navíc tak 0,5 metru hloubka) na poli naprosto bez problémů. Stejný vůz na kolech by se tam utopil snad celý. Důležité jsou správné pásy, stejně jako tady použité 900 mm. Možná je na něm potřeba ještě něco vychytat, ale tahle koncepce je podle mne bezkonkurenční.
honzabru   02.07.2011 14:00:14
Dovolím si ještě poslední úvahu ohledně překládacího vozu Horsch Titan 34 UW. Tento návěs se mi opravdu hodně líbí. Má velice kvalitní konstrukci, účelný jednoduchý design, obrovský výkon překládání (největší v Evropě), velmi dobrý výhled na výsypnou koncovku, velice pohodlné plnění z kombajnu. Podniky, které po tomto voze sáhnou, ho berou z několika obrovských plusů: je to překládací vůz, velký objem, výkon překládání, má nízké tahové nároky a díky jedné nápravě je velice obratný.

Ale pro mě osobně má také jednu nevýhodu, která zastíní všechny tyhle plusy, což je právě jedna náprava. Horsch Titan používá kombajnový rozměr pneumatik 900/60R32. Pokud do něj naložím 26 tun pšenice + 8 tun návěs - 4 tuny na závěs traktoru, dostanu 30 tun na nápravu.

Co z toho plyne? U největších kombajnů nám připadá při stejném rozměru pneumatik 20 tun na nápravu příliš a snažíme se používat pásové kombajny a tady najednou bez obav nasadíme takový překladač? Potom veškerá snaha o minimalizaci tlaku na půdu jde stranou a veškerý efekt pásových kombajnů naprosto pohřbíme.

Deklarovaná výhoda, že při roztažené nápravě jedou kola vozu mimo stopu traktoru, je bezvýznamná, protože traktor má oproti vozu zcela zanedbatelných 5 tun na nápravu. Řešením podle mne mohou být pouze 2 nápravy se stejně obřími koly (něco jako Balzer, který používá o něco menší rozměr 850/50R30,5, ovšem i na tridemu), nebo pásový podvozek. V obou případech nejspíš padá zásadní výhoda vozu Titan, kterou je teleskopická náprava.

Z těchto důvodů je zřejmě návěs Titan řešen právě tak, jak je řešen, a není příliš technicky možné tuto koncepci změnit, i kdyby si to firma Horsch přála...
Martin Hruška   02.07.2011 21:49:12
Velice zajímavý komentář od honzabru, který vystihuje řadu skutečností, které jsou lidem v oboru známy. Tento překládací vůz nemá nic společného s filosofií firmy Horsch ohledně malého tlaku na půdu. V Německu ,ale i u nás nemůže tento vůz prakticky vyjet na silnici s nákladem, protože váží 8 t a možná i více. Hydraulicky výsuvná náprava je jen řešení, jak dostat vůz na silnici do 3 m, aby se v Evropě mohl pohybovat z farmy na pole.

Běžný uživatel překládacího vozu chce vůz použít na plnění rozmetadel, případně secího stroje. Řada uživatelů používá překládací vozy na plnění železničních vagónů. Kapitolou samou pro sebe jsou překládací nástavby na universálním podvozku, kde je efektivita využití ještě větší.

Tuto skutečnost si uvědomuje řada zákazníků v Německu, ale i v jiných zemích.

Vyjet s Horschem s plným zásobníkem na silnici znamená potencionální průšvih.I přesto se na oficiálních stránkách (bezorebně) o této variantě píše zcela bez problémů.

Jen jedna poznámka k závěsu. Oficiálně platí 3 t příčné max. zatížení. Jen u nových typů silných traktorů platí 4-4,5 t, ale závěs musí být schválený(u nás to zatím neplatí), což platí i o schválení pánve na návěsu. To také není samozřejmá věc u všech typů traktoru. osobně bych tipoval větší zatížení závěsu u tohoto překládacího vozu než 3 t.

Řekl bych u tohoto vozu, že je hodně vzdálen od filosofie minimalizace firmy Horsch. Technicky se to dá ale doložit.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0097191333770752.s