Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevo nahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.
Jakub Herot   17.11.2012 10:52:45
Nechce se mi zákládat na foru nové vlákno jense chci zeptat odborniků přes pneu které pneu jsou lepší jestli tyto ALLIANCE a380 .. 560/60r22.5 nebo MITAS AR 02 560/60R22.5

Předem díky
Zetor   17.11.2012 10:59:48
Myslím, že jakékoliv Alliance budou vždy lepší než Mitas. Záleží na použití. V případě konstantního přetěžování (asi ne u soupravy na obrázku) mají ty gumy problém. To je vidět u ZDTček, kde se ty Mitasky dávají poměrně běžně, a často se ty gumy mění za Micheliny, protože bouchají...
Jakub Herot   17.11.2012 13:25:45
No to si myslím taky že ty mitasky nejsou nic moc ... Uvažujem že vemem návěs podobny tady tomu na fotce ale bočnice už 1.2 m a jsou tam mitasky smile Což já jsem proti mitasu už od doby co jsme je měli na traktoru s nakladačem kde se jednak rychle ojely a pak i defekty
George8030   17.11.2012 14:43:58
když jsem viděl,co dovedou MITASky na návěsech,které jsou konstantně přetěžované,jak se zmiňoval kolega Michal,tak šílený,divil jsem se,že obsluha nechtěla Michelin AxioBib,že jsou široké a vozí to vše na Mitasech,v takovém šíleném stavu. Opravdu Mitas jedině pokud koukáte na prvotní pořizovací cenu,ale jinak? Nedoporučuju!!! možná tak na nějaké vlečky,co jsou využívané "jednou za uherák" ... Opravdu já osobně bych doporučil Michelin,ano prvotní cena je neúměrná ostatním,ale jejich výdrž a vlastnosti - odpor na silnici a v terénu je úplně někde jinde,což se bude projevovat i na spotřebě soupravy! Opravdu na pneu nešetřete kolego smile
Jiri Rakus   17.11.2012 14:47:37
Ony Mitasky se dávají všude kvůli ceně. Na gumách se dá hodně ušetřit.( někde i 100 000,-) Nevím, jak konkurence, ale My vždy dáváme na výběr. a to,co kdo chce, to mu prodáme. Dokonce někdo chce i polské protektory. Jsou ovšem lidé, co si nechají poradit a koupí si Mischelinky.Můžu potvrdit,že Mitasky praskají. U návěsů do 7 tun bych výrobce gum ani moc neřešil. Ale u těchto středních, až velkých už ano
Honza.S2   17.11.2012 15:09:34
Neřekl bych. Dokonce jsem vzal v létě dvě Mitas 540 na přední nápravu 240Hp traktoru a za 400mth nebyl problém. Bereme obutí od dvou specializovaných firem a běžně doporučují i Mitas. Že by byly výrazně levnější se říct nedá, všehovšudy ušetřím 200 Kč na jednom kuse a zatím nemůžu říct že bych řešil reklamačku. Tím se nijak této značky nezastávám.
A co se Michelinu týká, nevím jak návěsy, ale nedávno jsem byl u známého v servise kde řeší dvakrát do roka prasklou 1000 michelinku z TerraGatoru. Cena cca 100 tisíc, způsob reklamace ze strany Michelinu dlouhý a nekonečný. "Proto ti už Michelinky neprodám ani na návěs". No a jinak kontinuální přetěžování
stenlynko   17.11.2012 15:54:32
s pneumatikami som robil celkom dosť, Mitas je stlačená tma a trochu sadzí, Michelin je špička, na čomkoľvek čo sa týka poľnohospodárstva, na osobné auto ani zadarmo smile napr v rozmere 17,5LR24 na manipulátory sú špička, aj keď tá cena... smile na prednej náprave NH TG255 vydržali pneu Alliance asi polovicu životnosti čo Michelin ale aj tú polovicu stáli... ale človek by sa divil, aký rozdiel je medzi značkami vol valivom odpore, zábere, atď... nie je guma ako guma, taká samočistiaca schopnosť je u traktorov na nezaplatenie a v tomto je Kléber a Michelin na špici smile a Honzo, reklamácie pri pneumatikách sú ťažké úplne pri všetkých výrobcoch... neraz som som si to zlízol od zákazníkov ja smile
Martin Hruška   17.11.2012 16:40:35
Pro Jakuba Herota: Pokud si chceš koupit jednonápravový návěs ,tak buď s pořádným odpružením a radiální gumou 560/60-22,5" (já bych volil Michelin) nebo zvol jinou strategii a to velké kolo třeba 650/55-26,5" nebo extrémně 750/60-30,5" v radiálním provedení. Obávám se ,že ani česká ani polská konkurence nic takového ale nedodává na takovéto vozy. U jednonápravových vozů je důležitá nosnost gumy a to ve většině případů dokážou až větší gumy s ráfkem ,který jsem popsal.

Pro Honza.S2: Pokud se dá mluvit za návěsovou techniku, tak já mám za 15 let v oboru zcela jiné zkušenosti s Michelin gumami, jejich spolehlivostí, řešením garancí apod. U návěsů a dalších strojů, které máme na pronájem máme zpravidla jen Michelin s ráfkem 26,5", u ráfků 30,5" Alliance A-380, lepší je ale A -390 a jen vyjímečně BKT u rozmetadel Gustrower.
U Michelinu je jeden problém. Oni mají obecně takové obraty a zisky (jako celá firma), že v některých segmentech dokonce doporučují zákazníkům, zda by nezrušili zakázku. Tento rok jsme čekali na rozměr 600/60-30,5" na dva vozy od května do září. Proto je nutné v některých rozměrech brát Alliance.

Ještě jedna poznámka. Jak firma Krampe, tak Annaburger nabízí svým zákazníkům v zemědělství jen dvě značky gum a to Alliance a Michelin. Při výrobě 500 - 700 vozů ročně jsou nápravy i gumy objednávány hodně dopředu.Na druhou stranu v sezoně jsou nejčastější rozměry vždy na skladě.

Zapoměl jsem na jednu důležitou věc. Dopravní technika je z důvodů sklizňové techniky stále větší, ale někteří výrobci nebo prodejci ještě nezaregistrovali tu skutečnost, že je třeba jít v určitém segmentu do větších gum, do regulace tlaku v pneu, do poradenství v oblasti pneu.

To co slyším na Farmwebu v této diskuzi o tom, že na gumách je rozdíl 100 000,-Kč. V pořádku, ale nikdo neřekl, že tahle guma má v provozu o 15-20% větší spotřebu a může po 2 letech skončit. U radiálních gum máme u ráfku 26,5" zkušenost s 4 -6 lety proběhu. Vše je relativní a záleží na vlastních zkušenostech.
Polci   17.11.2012 17:50:41
Určitě vím o pneu o dost méně než Martin Hruška či Zetor, ale mé poznatky z praxe. Traktorové pneu Michelin,Kléber do dopravy Vredestein, Kombajnové Michelin,Trelleborg, manipulátor Michelin, návěs Michelin, Alliance či Vredestein.
Mitas pouze dobrá cena, Continental na traktorech či kombajnech totální katastrofa.
to stelinko: Nevím, proč Micheliny ne na osobní auta...
stenlynko   17.11.2012 18:25:28
pre Polci: za toho stelinka budem považovať seba smile nemám s nimi dobré skúsenosti na osobných autách, Michelin Energy Saver, na vode hrôza napr oproti Continental Prremium Contact2... nie som žiadny pretekár, ale s mišákmi na osobných autách nemám dobrú skúsenosť... väčšine kamarátov a známych som odporúčal Conti, či leto, či zima aspokojnosť... inak súhlasím s rozdelením značiek v príspevku nado mnou... ešte pridám nákladné autá, tak tam určite Michelin... a k tým traktorovým Conti, značka Conti by mala z tohoto segmentu zmiznúť a zostať by mala značka Mitas... v podstate ten vyrába traktorové pneu Continental smile
Jiri Rakus   17.11.2012 18:34:15
pro Martina Hrušku: pouze konstatuju,jak u mě přemýšlí zákazníci. Když se ejdná o cenu, tak na prvním místě snižují kvalitu pneu. Oba víme,že Mitas vydrží půlko co Mischelin. Já vždy tvrdím, že mischelin je neljevnější guma. Lidi se na mě dívají jako na blázna.Ale ono i 10% snížení nákladů je dost
Jakub Herot   17.11.2012 18:35:20
A když už jsem tady založil plamínek k takové dobré diskuzy tak ještě bych prosil názor na : kola 560/60 R 22,5 NOKIAN COUNTRY KING ( myslím si ale že to jsou s michellinami nejlepší kola na návěsy i cena tomu odpovidá )
neznalek   17.11.2012 18:48:50
Klebery mi na traktoru vydržely přední 1400 mth a rozpadly se, zadní 3600 mth a už jsou taky KO...sjete. Nadruhou stranu přední sem nahradil Mitaskama, mají 2000 mth a zatim jsou zdravé a opotřebené tak na 80%
Bart   17.11.2012 18:56:36
Pro Jakub Herot: My máme na pronaru 700 kola 600/50 R22,5 Nokian Country King a zatím spokojenost. Co se tak ptáme tak pokud ne Michelin, což má být špička, tak poté doporučují Nokiany. Všiml jsem si, že je začal celkem dosti používat Bergmann.
tomD   17.11.2012 18:57:08
Tak nevim ale my jsme na traktor šli do Continentálu které bych řekl že dle ceny jsou asi mezi nejlevnějšíma , mají najeto 2500mth přední jsou tak 80% pryč a zadky tipuju že ještě vpohodě 2000Mth dají smile ... naopak na cisterně máje Alliance diagonální 26" a to je to nejhorší co může bejt po 2 sezonách znich lezou plátna sjížděj se nerovnoměrně , vzorek se ulamuje , jsou sjeté vnitřky prostě hrůza...problém že v 26" nemám šanci na něco lepšího než made in Izrael smile
Polci   18.11.2012 07:01:37
to stenlynko: Omlouvám se za komolení nicku, už jsem byl myšlenkama někde jinde.Já mám zase velmi špatné zkušenosti právě s tím Continentalem Premium Contact. Po 15 tis na předku na Passatu úplně na hadry...Už po nájezdu 5 tis nedržely na vodě a v zatáčkách pískaly jak blázen. Pak Michelin Primacy HP a zatím 40 000 najeto a vzorek 4mm...
to tomD: Nemyslel jsem diagonální Alliance, ale radiální (A-380 či nejlépe A-390).
to neznalek: Tak to jsi ojedinělý případ. My měli na starém Fendtu Klébery vzadu a měli namotáno 8000 Mth. Skoro každý zákazník, který je již jezdil, při objednávání traktoru (cca před 6 lety) chtěl Klébry...ale mohli se zhoršit.
Martin Hruška   18.11.2012 10:03:17
pro tomD: Pokud máte na té žluté cisterně pneu 28L26 , tak to je guma určená pro zadní kola válců. je strašně tvrdá, ale je levná, proto asi toto řešení. Navíc oproti klasické radiální pneumatice má kulaté boky, což je dobré například do porostu kukuřice (šířka) a také s ohledem na nápravu a úhel zatáčení. Zatím jsem takovouto gumu nikdy neprodal, protože je to nevhodná guma pro zemědělství.
Z rozměru 26,5" je výběr bohatý, není tu jen Alliance.
stenlynko   18.11.2012 10:18:12
pre Polci: možné to je, stretol som sa so všeličím, ale u mňa zatiaľ len dobré skúsenosti... Michelin Primacy HP je už trošku vyššia liga oproti Michelin Energy Saver... tie som nejazdil, ale už mám Voči Michelinu apatiu smile inak Michelin Pilot Sport 3 zase chváli skoro každý smile každý máme to svoje, ešteže máme také možnosti smile
tomD   18.11.2012 11:26:40
pro MH : Ano přesně ty z válců smile souhlasím , argumentem byla ta kukuřica ale v porostu jezdí i vámi dodaná Anča na 26,5" Michelinech a v pohodě , výdrž té Micheliny bude dle zkušeností na strarem kejdovači tak 3 násobná smile ... bohužel na ráfek 26" nedáme pneu 26,5" smile ...jediné co jsme teda zkusili že jsme koupili tu s nejvíce plátny....protože za 2-3 sezony budou zase určitě už na nás koukat ven....
stenlynko   18.11.2012 11:32:42
TomD: čo je zo za cisternu? neoplatilo by sa dať tam vyrobiť disky 26,5 a na to dať aj zodpovedajúce pneu? na takýchto kolesách vozí svoje lacnejšie verzie fekálov Joskin...
tomD   18.11.2012 11:59:38
Je to Zunhammer 15500L ... bylo by to dobrý ale na to vedení nepřistoupí , to radši každý 3 sezony koupí nový pneu. Jedna stojí kolem 25tis. Je fakt že se dělá kolem 1100-1200 cisteren ročně a ty pneu i když ted celej 3 rok byli uplně na šlupku tak to přežili ale opravdu se stim jezdilo dost s velkým strachem co když to křápne plný na silnici...nemám to zatim sčim srovnat , na starým kejdovači byli micheliny ale tomu skoro nezatáčela náprava takže stim to srovnávat nemužu a novej mají teprve sezonu takže uvidím o kolik vydržej víc smile
Martin Hruška   18.11.2012 19:26:33
pro tomD: tím starým kejdovačem máš na mysli 10,5 m3 z Králík? Obecně Zunhammer cisterny mají úhel natáčení nápravy jen 6-7 stupňů, pokud se jedná o tu samou cisternu co máme nyní v renovaci, tak tam se dělala rozsáhlá "domácí operace náprav". Vše má svá pravidla, proto je dobré se poradit pořádně s prodejcem jaké hraniční gumy jdou na jaké nápravy použít z důvodů zatáčení. Obecně radiální gumy mají hranu a tím mohou u určité šíře zasahovat do rámu. Doporučuju jednou koupit kompletní kola s diskem 600/55-26,5" Michelin a máte pokoj.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0077681541442871.s