Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoru vpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 13 lidí.
JOhn Deere 8100   19.08.2009 09:13:24
Mám dotaz jak to ten John Deere zvádalsmile
vadersta   19.08.2009 09:28:48
já bych řekl že asi hodně funělsmile smile
TomášJ.   19.08.2009 14:13:45
To já bych zas tak moc netvrdil, že funěl. Ono většina těchto vozů je koncipována tak, aby kladla co nejnižní takohový odpor, proto k jejich tažení stačí i slabší traktor. A toto je jestli dobře vidím JD 8410 a ten má 270Koní. Což zrovna málo není.smile
Zdenda Deere   28.08.2009 07:31:00
Hoši, nechci vám kazit iluze, ale do tohoto návěsu je ideální traktor JD9530T, tento co je na fotce je absolutně nedostačujícísmile
George8030   28.08.2009 07:52:39
tak s tim 9530T si myslim,že si trošku přestřelil,ale 8530 by v tom vypadala hezkysmile
George8030   28.08.2009 07:56:50
o roztahnutí návěsu si myslim,že až tak nepůjde,ale jde o to,aby byl traktor dostatečně vytíženej na maximální hmotnost,aby ho návěs neroztrkal a ubrzdil si ho tim traktorem smile
Zdenda Deere   28.08.2009 19:46:17
8530 by v tom opravdu jen hezky vypadala, vím o čem mluvím a fotograf téhle galerky taky, jezdil s tím několik dnů a nadšený nebyl, myslím že zažil několik dní strachu a stresu. Návěs(y), jsou naprosto k ničemu do našich provozů a zbytečně se vyhodilo několik milionů, navíc nebyly schváleny pro provoz na našich pozemních komunikacích, dostaly jen osvědčení jako mají např. podmítače a tudíš můžou jezdit po pozemních komunikacích jen prázdné, což postrádá absolutně smysl, to nemluvím o rozměrech a váhách, pokud jsem ještě na něco zapoměl, moji kolegové mě jistě rádi doplní. Mimochodem, oba dva zakoupení návěsy už stojí v kopřivách a tam pravděpodobně zůstanou, a to jen díky chybě prodejců a špatné komunikaci mezi zákazníkem a prodejcama. Jinak pokud by měl někdo zájem o koupi zánovních Hawe, firma je jistě ráda prodásmile smile
Martin Hruška   28.08.2009 20:34:28
Pro Zdenda Deere: můžu se zeptat, proč zažíval traktorista několik dní strachu?

Ohledně schválení a této firmy je to asi o diletanství zastoupení.

Když chceš kupovat návěs nebo výměnný systém v této třínápravové kategorii, tak musíš mít nějaké zkušenosti. Nejde o to to dovézt, ale musí to pracovat a musí to být tak dobré aby jsi prodal další.

Pokud o tom prodejce nic neví, tak je zaděláno na pěkný průšvih. Já osobně bych na takto velkou korbu nedal ani náhodou diagonální Alliancky. To je jenom zaděláno na problémy.
U Annaburgeru máme u výměnného systému homologaci, velký techničák je na podvozek a malé těchničáky na nástavby. Navíc jsme asi jediná firma na trhu se šířkou vozu do 2,55 m u výměnného systému!
Jakub Medera   28.08.2009 20:36:44
To TomášBoura: To není moc k pobavení, přečti si popisek a přemýšlej. Hmotnost prázdné soupravy skoro 25 tun, když odečtu nějakých 9 tun traktoru ( nevím kolik přesně váží tento JD ) seš na 16 tunách, co váží jen prázdný návěs. Naložíš na něj dalších 30 tun, tak to už je pořádná porce. A jde hlavně o brždění z kopce, do zatáček atd. To by nebylo pro mě už jen podle toho jak to vypadá mohutně. Z kopce bych brzdil očima.
Tomas1   28.08.2009 20:40:00
Viděl jsem ho když brzdil z kopce na asfaltu a prázdný, žádná srandasmile
Martin Hruška   28.08.2009 20:46:06
Můžu se zeptat má tento podvozek nucené řízení náprav? U některých vozů s vyšším těžištěm totiž u náběžného systému řízení může dojít k nestabilitě v zatáčkách.

Ještě jedna otázka, je podvozek hydraulicky odpružen nebo má parabelické pružiny?

Info pro Jakuba Mederu: U nás v ČR platí u třínápravových vozů celková hmotnost 27 t. Záleží na tom, kolik celkově vůz váží, tipoval bych 10 t, možná 12 t.
V praxi se alespoň u nás vozí v těchto tridemech 25 t, více bych nedával.

Překládání vozů s výtlačným čelem je obecně problém, protože mají extrémně velkou korbu určenou na převoz senáží.
Občas si dělám srandu, že do Schubmaxu navrtám díry v místě kde je hranice nosnosti pro obilí nebo to označím barevně.

Martin Hruška   28.08.2009 20:51:11
Ještějedna poznámka ke schválení. když jsem se podíval na šířku vozu a šikmé varovné červeno bílé štíty, tak mi došlo, že tenhle vůz má minimálně 2,8 m šířku. Jako OT 4- výměnný systém u nás nemuže být širší než 2,55 m, proto možná ta homologace jako polní stroj - rozmetadlo, cisterna, nevím .
George8030   29.08.2009 14:48:20
pokud je pravda,to co tady všichni takhle k tomu vozu píšete,tak nechápu,proč to někdo nabízí vůbec a hlavně proč to ten daný podnik koupil a nedokázal si zjistit věci okolo těhto vozů smile přeci jen za to nedávám 10tisíc ...a koupili ste rovnou dva vozi,tak tlačit na dodavatele aby dodal více info a vše potřebné k tomu smile ...ale tak třeba v Německu nebo takhle by to někdo mohl koupit
TomášJ.   29.08.2009 16:05:05
On by měl mít nárok danný podnik také odstoupit od smlouvy pokud dodavatel nedodržel smluvní podmínky. Tím pádem pokud byla slíbena homologace a není, už tu máte nárok na vrácení peněz s tím, že vozy si musí dodavatel odebrat zpět.smile
Zdenda Deere   30.08.2009 17:07:08
Výška návěsu 4m, šířka 2.85 a váha je 12.5 tuny.. Bohužel smlouva byla na úpně jiné rozměry, než nakonec dodaly, mělo to mít homologaci a nic s toho neklaplo, bohužel to objednal prodejce z našeho podniku a zkušenosti v téhle oblasti nulové, chtěly jsme ho vrátit, ale firma Hawe pochopitelně nechtěla a sami se dost divily, že si to vůbes někdo do ČR objednal. Odpružené oje to má jen listovímy pery a návěs je hodně nestabilní, do našich kopcovitých podmínek obsolutně nevyhovující, s kopce to traktor nemůže ubrzdit a do kopce hrabe jako steklý. Navíc může vozit jen 17t, což na takovou korbu hodně málo, kombajny mají problém do návěsu vysypat, nevidíte do něj, až když je na kopec, ale to už je pozdě, to už je hodně přeložený, nevleze nám ani na váhu a do všech našich skladů se nevejde, nemá plachtování a o tom, kolik hmoty zůstává za čelem ani psát nebudu, prostě hrůza děs..
alda   30.08.2009 17:37:42
Zdendo to je dobře, že jste vzali hned dva tyto vozysmile no ale teď vážně já si myslím a jak píšeš, že byla smlouva na jiné rozměry tak se vám to povede určitě vrátitsmile no a když ne tak vám stojí v kopřivách 3-4milsmile
Zdenda Deere   30.08.2009 18:17:39
V kopřivách stojí 4.4mil kč a vrátit to nepůjde, protože jde o chybu prodejce z našeho podniku a jelikož je to koupené přes dotace z eu, tak to nemůže ani 6 let změnit majitele
alda   30.08.2009 19:39:52
No zrovna nejlevnější není smile a co prodejce ještě u vás dělásmile
Ondra A   30.08.2009 19:50:07
A jak jste to tedy mněli vyřešený?Tu přepravu?
chomyz   31.08.2009 11:13:35
Tahle "kauza Hawe" má spoustu zajímavých aspektů - dovolím si pár poznámek:
- je otázkou, co je myšleno jako chyby přímo Hawe a co je myšleno proti takto velkým přepravníkům obecně, z vlastní zkušenosti musím říct, že jen málo řidičů je nadšeno z toho, že mají tahat velký vlek, protože to vyžaduje víc starostí, soustředění, jedou pomaleji atd.
- asi je taky dost nešťastné zahájit nasazení jakéhokoli výtlačńáku zrovna na žních, kde musí nutně docházet k velkému překládání vozu, než to lidi dostanou do oka, zvlášť, když kvůli šířce nejdou vážit fůry...(To zrní zůstává za štítem kvůli chybné konstrukci že teče okolo štítu nebo proto, že je fůra tak velká že přepadává vrchem?)
- na druhou stranu pokud si pamatuji, tak jak chlapi co s tím jezdili píšou, jsou z oblasti s pořádnými kopečky a holt musí kompetentní osoba zvážit, kam se vůz s technickou celkovou 33 t poslat dá a kam ne, obecně JD řady 8000 zvládají takovéto vozy (jedno od jaké značky), v SRN mnohdy v silážích vidět i traktory o třídu menší. Návěs musí brzdit především sám sebe, pokud vše je sladěno tak jak má, není to přece tak, že ho musí "ubrzdit" traktor, samozřejmě fyziku nelze obelstít a tam kde nestačí cca 12 t hmotnosti traktoru a 3t ze závěsu k bezpečnému přenosu sil na ovládání pohybu soupravy a to jak směrové stability, tak decelerace a trakce, je asi třeba sestavit jinak hmotnostně rozloženou soupravu...Byť odhaduji, že tento vůz má závěs na kouli, nucené řízení náprav a hydr. odpružení což jsou předpoklady pro maximální zlepšení ovladatelnosti v rámci možností (z vlastní zkušenosti musím říct, že když člověk přepřáhl do totožného fekálu, ale místo horního závěsu a kloubových náprav byl vybavený spodním závěsem a hydr. odpružením, tak byl doslova nadšený ze zlepšení ovladatelnosti při totožné hmotnosti)
- co se týká hmotností - v ČR je sice povolená celková jen 27, ale to nemění nic na tom, že technicky je výrobek konstruován výrobcem na 30 nebo 33 t celkové (dle provedení - tím myslím obecně u všech zahraničních tridemů), takže brzdy atd. by měly tomuto odpovídat. Tridemů různých značek jezdí v ČR už docela dost těch 25 t nákladu je celkem obvyklých - to jen proto, abychom si uvědomili, že tento Hawe není nějaká obrovská obluda, větší než cokoli co v ČR jezdí. Samozřejmě výtlačňák je vždy těžší než obyč. sklopka, (pač je prioritně určen na objemné materiály) a pokud ho naložím 30t a k tomu 12 t váhy návěsu tak to pochopitelně s ohledem na místní terén musí být znát.
- k tomu schválení: měl bych dotaz - vy skutečně máte v osvědčení napsáno, že může jezdit po silnici jen prázdný?? protože osvědčení se běžně vydává na kategorii SPT 3, což jsou fekály, sběrací vozy atd. a ty normálně po silnicích samozřejmě jezdí také s nákladem. To se spíš divím, že vám dali SPT na něco, co připomíná sklápěčku, pač jak na to jde dát sklápěcí korba nebo její obdoba, tak už musí být značka (laicky řečeno).
Jinak samozřejmě jakékoli další informace uvítám
smile
Zdenda Deere   31.08.2009 19:12:08
Nešlo o to, kritizovat značku Hawe, nebo velké návěsy obecně, osobně proti nim nic nemám a rád si s ním zajezdím, nevadí mi tahat za sebou velké věci, nesedím v traktoře první den a ani rok, ale šlo mi o to, poukázat na chybu prodejců, kteří k nám takové hovado dodaly, absolutně se nehodí do provozu našeho podniku. Máme 9tis. ha, ale ani jeden kus hovězího, neděláme siláže, ani senáže a na obilí, řepku, nebo zrnovou kukuřici, je to zbytečně velké a půl korby je nevyužité, máme nízké sklady a návěsy měly částečně nahradit automobilovou dopravu, nepodařilo se, stojí v kopřivách a tam taky zůstanou. smile
chomyz   03.09.2009 10:27:05
to Zdenda Deere: tak tos mi vyrazil dech že nemáte živočišnou, pak je to fakt úletsmile (pokud teda nemáte bioplynku). To by se bývalo určitě dalo vyřešit podstatně méně investičně náročnými, technicky méně problematickými a přitom kapacitně srovnatelnými přepravníky... Jen mě ještě napadá, jestli nejste náhodou nějaká divize Lukromu? Pokud vím, tak Lukrom Hawe prodává, tak pak bych to viděl spíš jako snahu dostat sem pilotní stroje, na které se pak nabalí další zákazníci?smile
Martin Hruška   03.09.2009 11:00:10
Nechtěl jsem se již do této diskuze motat, ale přeci jenom přidám jednu poznámku.

Domnívám se, že vůz nemá hydraulicky odpružené nápravy a nucené řízení náprav.
Objednání takovéhoto vozu je otázka zkušenosti prodejce, západoněmečtí výrobci dopravní techniky vám prodají standardní verzí a pokud o tom moc nevíte tak to může být průšvih.
Jinak Lukrom nepůsobí nijak aktivně v oblasti zastoupení Hawe a pokud můžu odhadovat tak i s tímto obchodním případem šlo do ČR max. 6 vozů a to jsem možná přidal.
Možná ,že by se tato verze vozu s výtlačným štítem dala nazvat jako "antipilotní verze" Jen na obilí je vůz s výtlačným čelem od jakékoliv firmy nesmysl.
Zdenda Deere   03.09.2009 14:45:16
Jj, jsme jedna z divizí lukromu, zabýváme se vyhradně rostlinou výrobou, tudíš nemáme ani kus dobytka a ani byoplynku. Návěs nemá hydraulicky odpružené oje a ani nucené řízení nápravsmile
GudiTM   19.02.2010 10:50:43
ještě k tomu Hawe. 9330 ani náhodou. to by ji sundalo z cesty. To musí byt težký traktor s klasickým řízením, pásy nebo Xerion. Jezdil jsem s tím v takových kopcích že po tydnu byly brzdove obloženi na cca 30%. mA to sem vozil cca 15-19t kvůli policejním kontrolám. Tam kde sem věděl že policie asi nepojede tak sme to překládacím vozem naložili opravdu povrch tak že sem stál na blatníku a ukazoval jsem kolik se ještě vleze. To sem pak dovezl fůru 34,5t pšenice. Ta 8410 neměla problém to roztáhnout po rovině to šlo, na rovném useku se to dalo rozjet i na plnou ale přišel kopec a zapinal sem předek a uzavěrku, chyběla váha traktoru. Dokonce sme se Zdenou Deere sypali za jízdy s lexem. Ovšem mezi komínem a vrchem korby bylo cca10-15cm. Kombajny JD tzv. "Z" měly asi jen 5cm.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0083892345428467.s