Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: OLYMPUS IMAGING CORP. uD600,S600 , clona: f/3.1, ISO: 64, 1/500s


Tuto fotografii hodnotilo 6 lidí.
George8030   15.02.2013 18:42:19
Asi by se prodejci od Agri CS divili,když by viděli tyhle koleje,co po tom zůstávají smile ... pak mě drtí demagogie jejich tvrzení. Měli by si s pásákem zajezdit na poli a né jen na dvoře a v farming simullator.
stenlynko   15.02.2013 18:59:12
všetci predajcovia si tvrdia svoje, som si istý, že predajcovia konkurenčnej značky na pásoch, by tvrdili, že ten ich stroj má na streche vrtuľu a nad povrchom sa bude vznášať smile lenže tvrdiť, že 4 pásy robia menšie koľaje ako 2 pásy či kolesá je trestné smile myslím si, že veľa ľudí z praxe by mi potvrdilo, že 90% predajcov nehovorí ani 50% pravdy, niečo prikrášlia, niečo zamlčia či poprú... a je jedno od akej značky sú, potom sa niektorí už nemôžu obajviť na dvore ak im na to prídu a ak im na to neprídu, tak je Case, JD, Fendt či Claas najlepší stroj na svete smile ale ak sa pozriem na tie brány, tak sa a ni nečudujem, že tam zostávajú stopy po 24 tonách smile
George8030   15.02.2013 19:12:32
asi podle toho,na jakého prodejce narazíš, osobně zastávám praktickou ukázku!!! To co píšeš,tak jsme se hodně setkal od prodejců z Agrotecu a Agri CS. Demagogické tvrzení. Když vemu v potaz,jakou agresivní kampaň dělali na používání SCR technologie.
Co se týče těch bran,hold je chyba někde jinde,ale nechtěl bych vidět,jak to bude vypadat po kolovém traktoru,kdy pásy mají určitě menší utužení. Ale osobně jsem viděl STX a Carrier a ten samý případ,jako tady na fotce
stenlynko   15.02.2013 19:24:44
hovorím za Slovensko, som predajca a zhodou okolností u dealera Case... hovorím, to o väčšine predajcov u nás bez ohľadu na značku a farbu... osobne som minulý rok s kolegom strávil na poliach pri ukážkach kvantum času a pár dní aj s Quadtrackom a ohlasy boli celkom pozitívne, nakoniec aj pri porovnaní s Chale (rovnaký podnik s odstupom asi 2 mesiacov) a tento rok ma čaká niečo podobné, bez ukážok už snáď predávať ani nejde (aj keď je pár predajcov a značiek ktorí to proste nanútia)
George8030   15.02.2013 19:33:08
Jedině ti to přeju,že se Vám tam daří ;-) ...nám osobně zase opačně,kdy STX v nějakých podnicích zklamal,tak je tam Challenger nebo nás oslovili o vyzkoušení! Takže ten poměr vah se vyrovnává a je to asi tak,jak by to mělo být smile
Honza.S2   15.02.2013 21:56:45
George: Přijeď, ukážu ti koleje po Challengeru. Resp. po vyváženém dvoupásáku v tahu. Nemyslím tím při zatáčení, ale v tahu a v kopcích.
Falko   18.02.2013 09:09:10
Honza: Tak to bych moc rád viděl, jestli by takové koleje zůstávaly i po Challengru smile Zatím jsem neslyšel od žádného uživatele, že by jsi na to stěžoval smile
Honza.S2   18.02.2013 11:04:41
Falko: Za žádnou značku nehoruji, chodím po poli, srovnávám a vidím. Přijeď se podívat, Challengerů tu pár je, u 865 se žádná hitparáda nekoná od roku 2008.
Na změně rozložení hmotnosti v tahu i u pásáků přece jenom něco je.
A na rovinu, vím že moje komentáře jsou spíš negativní, ale přesto řeknu že spolehlivost, dodávka ND, servis a spotřeba mě u 800vek zrovna moc neoslnila. Komfort a některé detaily možná lepší, ale přesto ne.
George8030   18.02.2013 12:21:02
to Honza.S2: ano,jak jsi podotkl, Tvé komentáře jsou z drtivé většiny negativistické. Nic ve zlém,ale až si občas říkám, jakto,že nepracuješ nebo nedostal jsi ještě nabídku někam do vývoje apod. ;-))) ... Co se týče pásových traktorů, odjezdil jsem si něco na JD,něco s Challengerem, u STX jsem se párkrát svezl,nic tak světoborného. Pásové traktory,ač vypadají konstrukčně jednoduše,což i jsou,když to srovnám třeba Fendt vs. Challenger,tak Challenger je na opravu a vše jednoduší podstatně. Když pominu,že tam jsou hlavně těžké věci na zvedání. Ale to,aby byl jakýkoliv pásový traktor (teď nezmiňuji značku) dobře využíván, chce to lidi, kteří o tom něco vědí !!! Správně dotížit,správné agregace, správně s tím jezdit,údržba a běžné kontroly a servisy!!! Není to klasický kolák,na který jsou většina zvyklá!!! Pak když tyhle věci jsou špatně,tak samozřejmě ty pásáky vypadají,jako špatné stroje! Myslím si,že o pásákách něco málo už vím,jak z plno školení,tak i z praxe a dovedu si srovnat co jo a co ne. Je to zároveň i můj koníček,moje práce!
A co se týče Challengeru,tak samotnému Ti neunikla informace,že P-Z už nemá zastoupení a dělá ho firma,pro kterou také pracuji - Agromex s.r.o. a troufnu si tvrdit,že nynější uživatelé strojů Challenger - pásáky,aplikační technika,kteří nás vyzkoušeli,tak jsou spokojení,co se týče servisu a hlavně dodávky náhradních dílů!!! Samozřejmě je to se vším běh na dlouhou trať ... Co se týče spotřeby té zmiňované 800ky, je to čistě o tom,kdo to užívá a kdo se mu věnuje. Troufnu si říct,že ten stroje už docela znám a dovedu s ním jezdit tak,že budou lidi se spotřebou více než spokojeni. Osobně jsem to předvedl na severu čech,kdy jsem si s tím udělal skoro 200ha pod řepky v dosti suchých a utužených půdách a měl jsem možnost si ten stroje "vychytat".
Nic ve zlém a přeju Ti pěkný den smile
Honza.S2   18.02.2013 14:22:07
Stoprocentní lidi a správné agregace to víme od roku 2005 kdy prvních pár Quadtraců začalo jezdit, podobně i Challengersmile
A ještě bych podotknul že ty Challengery co znám a co nám tu běhají, jsou agregované v 10m diskových podmítačích, 11r. pluzích, Vector 8m, nebo 15m kombinátorech. Spotřeba při orbě na rovinách 35l/ha nebo při podmítce na 10cm s 12m Jokerem při 12 - 15l/ha je dost. Nevím jak Johnek.... Jinak řidiči co je osobně znám na tom nejsou také špatně a známe se delší dobu. Takže asi tak. Co se týká oprav, tak ano, tam je relativně jednoduché provedení a dobře se opravuje.
Přeji také hezký a úspěšný den
smile
GTA   18.02.2013 15:42:19
Pokud vím, tak na farmě u Blažků jsou též zkušenosti s orbou a MT 800. Docela by mě zajímala nějaká čísla z jejich farmy, co se týče spotřeby u pásáku.
Jano SK   18.02.2013 17:28:15
Honza.S2: MT 865B + 12.5 m Vaderstad Carrier, rovinate plochy, lahsie az stredne tazke pod, niekolko tisic ha za2 roky: priemer na 1 ha pod 5 l, pracovna rychlost 15-17 km/h.

15 l/ha na podmientku je trochu extrem. MT 865 je schopny pri 75% zatazeni motora spalit tak 70 l/hod - mozes pozriet Nebraska testy alebo sa opytat v praxi. Tych 75% zatazenie na take naradie je moj odhad, da sa prepocitat z inou hodinovou spotrebou:

15 l/ha pri spotrebe 70 l/hod = 4.66 ha/hod.
4.66 ha/hod a 12 m naradie = 3.883 km/h

Myslis, ze pasak s 12 m zaberom naradia, 75% zatazenim motora robil podmietku na 10 cm s priemernou rychlostou 3.883 km/h ??
JohnDeere8430   18.02.2013 17:45:40
U nás v podniku je Challenger MT865C , má natočeno cca 5tmth , ze začátku to nebyla žádná sláva než se vychytaly mouchy . Co jsem měl možnost sledovat tak většinu času jezdí motor na 99% vytížení motoru , jak při podmítce tak i při hlubším kypřením . Při přípravě s Allrounderem 1400 spotřeba cca 6-7l/ha , Carrier 1125 spotřeba do 10l/ha a u Vectora kdy se mnohdy kypří na 20-25cm to bývá skoro 20l/ha . Ne jednou se stalo že pásák nevydržel jet skoro 12hodin v kuse . Jinak spotřeba 70l/hod sem tam na počítači mockrát neviděl , spíše to je 90-120l/hod , dle situace.
FarmaBlazek   18.02.2013 18:55:50
Tak dokážeme se držet na 12-15l/ha při orbě okolo 25cm. Otáčky okolo 1600-1800. optimální zatižení, rychlost a optimální podminky. Ale začala tu diskuze původně o kolejích. Tyhle koleje by tam byli i po Challengeru. Tohle jsou brány za traktor do 200hp na dvou montáže. To by jste museli mít vznášedlo aby měl 500 koní a neudělal koleje a jestli je červenej, žlutej nebo zelenej nehraje vůbec žádnou roli.
Jancase   18.02.2013 19:01:33
Podle mne se není až tak čemu divit že po něm jdou vidět ty koleje,na jaro po prvním přejezdu v hrubé brázdě po branách nikdo čekat žádné zázraky nemůže,to by ten traktor fakt musel mít tu vrtuli a vznášet se.
GTA   18.02.2013 19:49:30
Farmablazek: O kolejích je to bez debat, zvlášť když je to po orbě pěkně kypré tak jako na snímku. Jen mě zaujaly ty spotřeby od Honzy 35 litrů při orbě na rovině..... Nevím čím je to možné, že je to prakticky trojnásobek vaší průměrné hodnoty. A jeho čísla z podmítky odpovídají těm vašim z orby......
FarmaBlazek   18.02.2013 20:04:17
Tak jedním z důvodů je řidič. Pokud je to lempl a nekouká na zatížení motoru a jede jen na výkon tak to už si pak musí každý vedoucí spočítat zda li to za to stojí a nějak si ho ukočírovat. Popřípadě vyměnit. Druhý důvod muže byt špatně sestavena souprava. Máme 865 ale 845 taky žrala jak tank proto že byla slabší na ten pluh a už jela na max. Letos v létě jsem měl půjčenou 535 Quadtraca se simbou 7SL a ať jsem dělal co jsem dělal byl jsem na 102% nebo to za mnou nedělalo. Méně je v tomto případe vždycky více ale to už je o pohádkách prodejců a hlouposti vedení podniků.
FarmaBlazek   18.02.2013 20:15:43
Jo a spousta odborníků rádo srovnává pluh a bezorebky ale pluh pracuje v rozmezí 4-9 km/h rozumného ježdění a v tomhle rozmezí je jednoduší si najít optimální zatížení a tudiž i spotřebu než li u stroje kde se musím dostat optimálně alespoň nad 12 km/h. Jen postřeh z praxe.
Honza.S2   18.02.2013 20:27:01
Tak čím to je... Obsluha to ovlivní. Ale také je dobře si uvědomit podmínky. Jinak se oře v okolí Prahy, jinak na Hané a jinak na Lounsku.
Já do toho nechci už nijak moc zasahovat, řek bych poslední dodatek z podniku kde se srovnával Challenger 865C, Quadtrac 600 a John Deere.
Jezdil na tom člověk kterému předváděcí řidiči nesahají ani po kotníky... Ale někdo by to mohl vzít opět osobně a na tom nemám dál zájem. Možná to vypadá že teď hraju za Case, ale není tomu tak, akorát je všude něco za něco.
Jano SK   18.02.2013 20:37:35
TO JohnDeere8430 : 70 l/hod som dal ako odhad na podmietku z 12 m zaberom na 10 cm. Ak by som zobral spotrebu 100 l/hod, tak pri spotrebe 15 l/ha to je za hod 6.66 ha/hod, t.j. rychlost priemer 5.5 km/h... co si tiez nemyslim, ze je realita pri podmietke. Pises 10l/ha s Carrierom 1225, co je taka horna hranica beznej prace.
Proste sa snazim ukazat Honza.S2, ze stroj tejto velkosti ( je jedno akej farby, kedze spotreby na hod sa hybu v rozmedzi par % ) nespali na podmietku 15 l/ha, alebo je nieco uplne zle. Napriklad otacky motora na 2.200 namiesto 1.800, potom sa orie za 40 l/ha niemiesto 20 l/ha...
V podniku asi by si dali pozor, ze namiesto napr.10 l/ha ich podmietka stoji 15 l/ha... co je pri takych minimalnych 3.000 ha rocne 15.000 l nafty....
FarmaBlazek   18.02.2013 20:40:11
Ja ale nelobuju za barvu. Do pluhu se nám osvědčil dvoupasovy do bezorebky bych si vzal pro pohodlí čtyř pásový. Je jedno jak se kde oře ale nemám zájem na tom aby byp o půl hodiny dříve doma ale s mínus 200 litrů nafty. Psal jsem ideál na který se dá dostat. V extrémním případě se taky dostane na 25-30. Rok od roku je jiný. Ale díky naší technice si taky můžeme dovolit jezdit v těch lepších dnech i na podzim a ne nonstop jen aby se to stihlo. A ani u Prahy to neoře samo.
Jancase   18.02.2013 21:57:28
Dostat se na malou spotřebu není tak jednoduché jak se kolikráte dokládá. Dá se jezdit na výkon nebo na malou spotřebu ale stoprocentně to skloubit je docela problém.Pokud jede motor na 100% zatížení tak u těchto strojů je to již za hranicí 100 l/hod a tomu již musí být úměrný záběr nářadí aby se to dostalo do oblasti solidní spotřeby.Dá se to zatížení snížit třebas na vzpomínaných 75%,to pak spotřeba klesne ale taky hodinový výkon.Pak jsou tady ještě otáčky a na slušnou spotřebu je někdy i 1500 ot/min hodně takže pokud je sladěný tahač a nářadí tak zbytek je na obsluze a kolikráte není co závidět ..
George8030   18.02.2013 22:22:09
Challenger MT 865C - Vector 8m, pracovní hloubka 25cm,nově osazen tvrdodlátama, pracovní rychlost 12,5km tempomatem,jezdění podle navigace a spotřeba i s přejezdama podle GPS navigace,která se shodovala s dotankovanýma litrama, nám vyšla spotřeba 13,6l/ha smile
Co se týče podmínek,kde jsem s tím jezdil,tak pole tohoto podniku byly vcelku špatné. Pole x let neviděly pluh a dlátové kypřiče tahají starýma traktorama,které z toho nejsou výkonově,tudíž buď vyhlubují a rýpají to max 10cm a nebo nejedou takovou rychlostí a nářadí nepracuje! místy měla i tato souprava co dělat v těch 8m... Stanta P. tam byl semnou se svézt,takže by mohl popsat podmínky.
FarmaBlazek   19.02.2013 09:03:08
Nevím co jecto Vector ale u nás byl Karát v 6m a při 25 cm toho 865 měla plný kecky. A to v Řeporyjích oráme 100%. Ale k tomu výkonu x spotřeba. Ono když se to pak spočítá tak ject pomaleji a na dva řidiče tak jin nikdy nedají tolik na hodinu co jeden rychlej propálil v naftě. Kolikrát už tu byli výpočty jak se co vyplatí nebo nevyplatí. Obhospodařujeme 1280ha. Máme 865, pořídili jsme teď druhého Xeriona, 930, 920 atd. 3 vlastní velké kombajny. Nekupujeme některé mašiny fungl nové ale jde to. A co podniky 6-8-10-15tis. hektarů? Ty by při svých objemech měly mít na 1000-1500 ha jednoho pásáka. Za obilí a dotace dostaneme stejně. Když se zeptáte na výnosy tak ty jsou na vysoké urovni a když se má koupit pořádnej traktor tak už to tak růžový není. Tak buď ty peníze žerou nebo s nima topí. Zbytek jsou jen výmluvy protože kdo jiný by měl kupovat tyhle stroje než oni.
Falko   19.02.2013 10:31:19
Tady šlo na začátku diskuze hlavně o to, že takového koleje zůstavájí i po Quadtracu + Carrier 1225, což jsem u Challengru zatím neviděl. U těch brán je to jasný, tady by byly koleje i kdyby se nad tím polem mírně vznášel smile smile
Když se pak ale podívám ve svém okolí na podniky, kde maj Quadtraci:
1. podnik měl jednoho z prvním Quadtraců 450 v ČR. Nedávno ho nahradil novějším modelem 485 a přes léto pořád nějaký problém, takže je v plánu nějaká náhrada
2.podnik vlastní model 480, následoval 535 a kvůli neustálým problémům byl přes léto a apodzim u nich i model 450, jako náhradní stroj, který se cca po 2 dnech také zastavil s problémama.
Tím nechci říct, že Challenger nemá problémy, ano má, je to jenom stroj, ale rozhodně ne tak hromadní, jako jsem zaznamenal v naší oblasti.
To testování, jak se zmiňuje George8030. Tento podnik zatím nemá dostatečné vybavení, na tu výměru, kterou má, tudíž pozemky byly hlavně na souvratích silně utuženy. Zbytek pravdidelně kypří každý rok tak, že vyhlubují na povrch větší kusy půdy, které poté obtížně zpracovávají a do toho sejou.
Souprava MT865C + Kockerling Vector 8m s pracovní hloubkou kolem 25-30 cm, s rychlostí 12,5 km/h a při průměrný spotřebě cca 13,6 l /ha je rozhodně dobrý hodnota,tudíž výsledky od Honzy.S2 jsou mi trochu divný smile
Honza.S2   19.02.2013 10:50:57
Tak pokud se budeme bavit čistě o kolejích, tak to budeš mít nejen po Carrieru ale i po Rubinu nebo Bessonech. To jsou prostě diskáče co pracují do 10cm a neodstraníš to tím, ve stopách traktoru, postřikovače nebo kombajnu ty disky to tak dobře nezpracují.
Stačí se podívat na poslední galerii Xerionu 5000... i z těch fotek je to vidět.
Carrier je podmítač nebo na předseťovku, ne na hluboké kypření pro odstranění stop, kolejí a utužení celkově.
To hoši není chyba žádného traktoru.

Marián   19.02.2013 12:24:06
to Honza.S2 to sú skôr stroje na podmietku po zbere obilnín kde treba iba prerušiť pôdnu kapilaritu aby pôda nevysychala a zabránilo sa odparu vody a následný rýchlejší rast burín a výdrolu, podmietky sa robia viac menej v lete ked je pôda suchá a utužena takže kolaje za traktormi sú minimálne a nehovoriac o pásových podvozkoch, iné je to tesne po orbe kedy pôda nieje dostatočne uležaná alebo na jar kedy pôda poriadne nevyschla a drží si zimnú vlahu, čo je dosť vleký problém pri sejbe maku, ktorý má drobné semienka a potrebuje mať pôdu pripravenu ako záhradku
mnohý kúpia jeden diskáč a beru ho ako univerzálny stroj na všetko, na podmietku, minimalizáciu, presejbovu a dokonca aj na zaorávanie hnoja
Honza.S2   19.02.2013 18:39:35
To Falko: Rozepiš to trochu o těch poruchách u Quadtracu. Začínám to sledovat trochu víc podrobněji. Zajímalo by mě co konkrétně bylo u těch novějších.

Marián: Tak nějak jsem to měl na mysli, akorát napsal trochu jinak.
Marián   19.02.2013 19:12:48
preto sa na stroje určené na predsejbovu prípravu pôdy montuju na rám za kolesa traktorov radličky ktoré kypria za nimi pôdu, pri váhe tohto drobčeka cca 26 t. zem bola obschnutá len zvrchu takže dole je mokro čo spôsobý utuženie a tie kolaje tam bude najlepšie poznať pri vzchádzaní porastu. Takéto kolaje ostanu aj po crystali (o niečo užšie) ale bránami to nespravite maximálne to zahrnu zeminou z boku ale utuženie ostáva
Dragy   19.02.2013 19:30:14
to Honza.S2: dovolim jsi částečně odpovědět za Falka konkrétně na te 485 která nahradila tu jednu z prvních 450 v ČR od samého začátku jsou problemy s klimatizaci praskani hydraulickych hadic a problemy s převodovkou jednou dokonce museli přijed servismani až přimo z CS Agri. A nezpocet dalsich drobnych zavad ktere, ale dokazi vyradit traktor z připravy na den i vice a tyto závady se pořád opakuji dokola. Náš podnik chtěl tlačit na prodejce že si ho v zimě vezmou zpet a dodaji novy a silnější ktery doplatí,ale jak to dopadlo nevim od noveho roku jsem zatím marod.
alda   20.02.2013 11:37:52
My jsme si loni pořídili starší 865 B 620 Mth. Máme ještě dva Fendy 933, 930. Jelikož jsme na Horschech Jocker 8m, Terrano 6m a 4MT Tiger. Ani jeden stroj není ideální za pásák, ale nákup pásáku byl první krok.
Spotřeby jsou následující MT 865 B a Jocker 8m hloubka do 10cm rychlost 15 km/hod. motor jel na 1400 ot/min hodinová spotřeba 75l..... 6,8l/ha (velký pozemek 100ha)
Fendt 933 je zhruba o litr a půl ůspornější (jezdí pomaleji kolem 13ti km/hod)
MT 865 B a Terrano 6m hloubka 20 cm radličky Mulčmix rychlost 14km/hod motor jel 1500-1600ot/min hodinová spotřeba 90l spotřeba kolem 11l/ha
Fendt je spotřebově stejně, ale kvalita práce je nesrovnatelná a to díky pojezdově rychlosti, která je u Fendu asi o tři až čtyři kilometry nižší (samozřejmě záleží i na podmínkách)
Přirozeně se ukázalo rozhodující poslední nářadí a to 4MT Tiger pojezdová rychlost 13km/hod hodinová spotřeba 100l režim motoru 1600-1800ot/min hloubka disků 10 cm a radličky i s bočníma křidélkama!!! 35-38 cm!!!!! spotřeba vyšla na 21l/ha!! Jednalo se však o pole které má 120 ha je to úplná rovina a je dlouhé 1300m takže žádné ztrátové časy a na pokus moc nevyhovujícísmile
Fendt je schopný pracovat z MT Tigrem tak něco kolem 25cm a rychlosti 7-10km/hod, má sice dvojmontáže ale prokluz je větší a spotřeba taky kolem 20ti litrů.
Chci ale upozornit, že tyto údaje jsou jen z našeho podniku a každý podnik má jinak členité pozemky a jiné půdní podmínky a jinou obsluhu!!!!!!!!!!!!
Takže pásák u nás zůstal roční průběh bude sice něco kolem 500mth (máme 1150ha)
Co já ale nechápu jak každý říka jestli to není přepych koupit si pásaka za čtyři a půl mega na tak málo hektarů, ale koupit kombajn za osm mega na dva týdny v roce to je v pořádku? Vždytˇnepotřebujeme jen dobře a kvalitně vymlátit potřebujeme i dobře a kvalitně a v termínu připravit pole z minimálním utužením. Všechny ty "bezorebky" (dal jsem to do uvozovek záměrně, protože ono to není bezorebka když pracujete z hloubkou 30 cm to se kolikrát ani neorá) potřebují na svoji kvalitní práci rychlost. A pásák ji má kopec nekopec.
Jinak souhlasím z panem Blažkem některé větší podniky neumí hospodařit a špatně investujou a lepí to dotacema. Oni zas mají výhodu v tom, že jak je horší rok tak prodám u Prahy jeden ha pole dostane za něj 1500kč/metr patnáct mega za ha a zas je to veselejší
smile
PS: Náš Challenger jezdí na Trimbla 2-5cm bez navigace si to nedokážu představit na souvratích by dělal neuvěřitelnou prasečinusmile
FarmaBlazek   20.02.2013 12:05:56
1500 /metr? Kdepak tady to frčí od 3 do 7000kč/m smile ale to naštěstí není třeba a abych pravdu řekl tak jsme a to musím zaklepat přišli za tu dobu hospodaření asi o 8 hektarů výstavbou což je docela zázrak na to jak jsme v blízkosti Prahy.. Chtěl jsem jen poukázat na to že když si jde koupit soukromník traktor okolo 200 HP tak za něj dá 2-3 milony a má to na 200ha nekdy méně nekdy více a podniky které mají 10x a více hektarů s těžkou hlavou hodnoti zda-li se jim vyplatí 2x dražší traktor než si koupi zde uvedený soukromník.
alda   20.02.2013 12:18:53
Tak 1500/metr jsem těžce přestřelil


smile
FarmaBlazek   20.02.2013 13:02:21
Ale bohužel i tak není ta půda naše tak se nám to těžko prodává. Majitelé by s tim asi nesouhlasili.
Honza.S2   20.02.2013 15:17:47
To Martin Blažek a Alda: Bylo by možné získat čísla ročních nákladů na provoz vašich strojů? Náklady celkem na PHM, maziva, náklady na opravy, to vše celkem za rok a počet mth.? Mzdy nepočítám.
Může být i po SZ.
Ps mám vyčíslené náklady na běžný kolový traktor s hloubkovým kypřičem 4m na výměře 1500ha.
Pokud jde o to zda li je 500 Hp na 1000 ha přepych nebo ne, nevím. Ale zas z vlastní zkušenosti nachystat 350ha na řepku v kvalitě a do hloubky během deseti dnů, včetně podmítek, to je nereálné nebo ve velkém presu zvládnutelné i když budu mít tři 270ky se sebelepším nářadím....
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2025
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.010485887527466.s