Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop | |||||||||||
|
|||||||||||
farmweb@atlas.cz © Martin Rosta 2005-2024 |
|||||||||||
Tento server je housován v Datacentru Moravia | |||||||||||
Script vykonan za: 0.01057505607605.s |
Téma i fotky jsou super. Najít a nafotit prototyp zemědělského stroje není snadné. Diskuze k dvěma galeriím byla velmi zajímavá a nakonec mne přiměla se taky přidat. Řadu předních fotografů na Farmwebu znám osobně a vím, že jim nechybí něco jako "tah na branku", to znamená, že jejich pole působení není v jednom okrese, ale jsou schopni za "úlovkem" cestovat i na druhý kout republiky nebo někdy i za hranice republiky. Pro široký okruh fanoušků Farmwebu je to dobře, že vidíme takovéto galerie, které jsou na hranici extrému nebo technicky možného.
Druhá věc bude směřovat k technice. To co je vidět na snímcích je normální v Dánsku a v Holandsku, kde neplatí žádné omezení z hlediska šířky spoupravy , hmotnosti soupravy a také množství aplikované kejdy. Je známo, že v Dánsku jsou velké koncentrace prasat a kejda se zde jednoduše recykluje, že se zapraví do půdy.
Tato technika má spoustu extrémně dobrých věcí jako je výkon nasávání, pro střední Evropu má ale řadu omezení jako je vysoká hmotnost -15 t cisterna + kypřič 2 t.
Traktor na obrázku má tzv. labutí krk, kde jde na traktor 7 t příčné zatížení. U takto velké cisterny nelze použít normální uchycení do závěsu z hlediska zatížení závěsu.
Hmotnost 60 tun u soupravy je taky extrémní a i přes nízkotlaké gumy se jedná pořád o 6 t na každé kolo.
Navíc si myslím, že krabí chod a nucené řízení náprav taky moc nefunguje, jak již se zde zmínil jeden kolega.
Výkonnost 2,5-3 ha /hod je malá. Jedná se hlavně o to kejdy se zbavit do půdy. Myslím, že na jaře je to na hraně, pokud musí podnik aplikovat 30 000 m3, pak je to více jak 40 dní práce.
Navíc nikdo neřekl spotřebu, jakou souprava má . Pro pohnojení 1 ha ujede souprava 1660 m tam a pak musí se musí vrátit.
S takovouhle soupravou vyjet v ČR na silnici, tak to nikdo neschválí, nebo bude nosnost daleko menší než je objem 28 m3.
To je ale problém Samsona i v Německu. Většina strojů jezdí v severním Německu a čím dál víc v tomto režimu, že cisterna je na poli.