Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevo nahoruobrvpravo
obr
Exif: NIKON CORPORATION NIKON D300, clona: f/6.3, ISO: 200, 1/160s, 112mm


Tuto fotografii hodnotilo 14 lidí.
Martin Hruška   09.07.2011 21:20:53
Docela by mne taky zajímaly srovnávací tonáže v tomto konkrétním případě u všech typů vozů.
Martin Hruška   11.07.2011 23:19:57
K padání hmoty. U tohoto typu Schubmaxu existují 200 mm postraní plechy (nástavky). Dále je možno u všech vozů dodávaných naší firmou objednat tzv. sklopnou plachtu, která zamezí opadávání materiálu. Její cena ale odrazuje řadu zákaznílů (ředitelů podniků) takže pokud nepříjde nějaký předpis nebo postih, tak se v této oblasti u nás nic nebude dít. V Německu to již začíná být problém.
Martin Hruška   13.07.2011 18:42:19
Ani odpověď mne nepřekvapila. K odbornosti má daleko. Předpokládám ,že jak Joskin ,tak Poettinger byl zapůjčený. Protože jsem taky párkrát udělal tu chybu, že jsem takovýto vůz půjčil zdarma do podniku, kde v něm pak vozili 35 t obilí, vím co se děje po dvou letech. Nejdřív odejdou gumy a pak něco na nápravách. To jen krátce k přetěžování. Když se na voze bude dlouhodobě vozit 30 a 31 t tak se to někde projeví.

V datech, ke kterým jsem došel ohledně hustoty kukuřice něco nesedí. Možná ,že by stálo si překontrolovat váhu. V Němčicích jsme díky rozmetadlu Gustrower v loňském roce přišli na odchylku podnikové váhy o 1 t.

Od takovéto "odborné diskuze" moc nečekám, prožože je to o tom, co jedna paní povídala. Jen jsem se chtěl zeptat na nakládané tonáže a opět se to obrací proti mně.

TomášJ.   13.07.2011 19:10:28
to p. Hruška. Nechci se Vás nějak dotknout, ale kdyby měli vůli na váze hodně těžko by annaburgeru tuny ubírala a Pottingeru a Joskinovi přidávala. + Subjektivně je i annaburger nafoukanej hodně pěkně a řek bych, že do všech dávali co se vlezlo.

Divný je jenom to, že anna i joskin maj stejnej objem a do joskinu dali o 4t víc. A docela by mě zajímalo, jak moc velkej je rozdíl když teda anna vozila 27t a ti druzí těch 30t? Tvrdíte tedy, že rozdíl 3t zničí vůz? Podle mě trochu mimo mísu. Je velkou škodou a je to chybou spíš ostatních prodejců, že tu neargumentují oni proti Vám. Většina běžných uživatelů Fw o tom ví beztak prd. Ale hodně by mě zajímal komentář třeba člověka od joskinu nebo pottingera na to co jste napsal nahoře protože mě jako laikovi se ani trochu nezdá, že rozdíl 3t v naložení by byl nějakej markantní. Docela by mě zajímala hmotnosti schubmaxu, oproti tomu pottingeru a joskinu. Bohužel nemám čas to ted hledat
téesák   13.07.2011 19:32:11
tak třeba to jumbo má skoro 12 tun, ale maximální hmotnost je 31 tun, u ostatních vozů parametry tolik neznám, ale asi se to moc lišit nebude, takže když do něj naložíš 30 tun, tak to neni přetížený o 3 tuny ale o 11, u toho jumba bych to docela i chápal, je to hlavně na senáž, ale v tomhle provedení i na siláž, a u schubmaxe a joskina nechápu, k čemu mi je tak velkej vůz když ho nemůžu doplna naložit, to mi potom stačí poloviční korba, nebo je to určený jenom na seno a senáž?
Zdenek Srytr   13.07.2011 20:29:39
Uživatel sodik dostává 15 dní stop psaní komentů za urážlivé komenty proti jinému uživateli.
Když nemáš nic k tématu, raději mlč, uděláš lépe než podobný žblept!
Komentář jsem raději smazal.
Martin Hruška   13.07.2011 20:53:21
Pokusím se krátce odpovědět na několik položených otázek. Obecně platí , že u dobrých třínápravových návěsů pro zemědělství je normální, že "technicky"vozí 25-26 t. Pokud bych to měl brát předpisově platí v ČR celková hmotnost 27 t. Všichni zákazníci s těmito vozy vozí víc než je běžné. v Německu je celková hmotnost 29(30 t) a 33-34 t (zde je rozchod náprav větší než 1,81 m).

Problém je ale trochu jiný. Pneu mají určitou nosnost. Například Michelin 600/55-26,5" Cargo X bib má při 4 barech nosnost 7 t . 6 x 7 t = 42 t. V praxi je ale nutné občas snížit tlak v pneu, protože jinak je podstatně větší spotřeba na poli v horších- vlhčích podmínkách. Při hmotnosti vozu okolo 11 t je těch 31 t skoro limit.

Závisí na hustotě silážní kukuřice (hmotnost 1 m3) a podle toho by měla obsluha určit naložení. Schubmax u obilí se dá přetížit ještě lépe.

Další problém mohou být nápravy, ale spíše v 3-4 letém horizontu, protože neustálé přetěžování nesvědčí žádné technice a po čase se i na velice dobrých nápravách BPW projeví únava. Vzhledem k tomu, že většina zákazníků návěsy prakticky neudržuje se něco musí stát .
Mluvím z vlastních zkušeností, kdy občas máme v dílně nějaký "vzorek od zákazníka" na opravu po 4 letech a musím konstatovat, že na vůz v těchto letech nikdo nešáhnul, jen jezdil.

Hmotnost bude do budoucna velký problém, proto je možno čekat použití aluminia i v segmentu zemědělské dopravy.

Poslední věc je zda se jedná o vůz vlastního podniku nebo je půjčený. tam je přetížení skoro předprogramováno. Opět vlastní zkušenosti z řady předváděcíh vozů (vlastních).

Jen nakonec 29-31 t nosnosti je pro jakýkoliv tridem z dlouhodobého hlediska moc.
Martin Hruška   13.07.2011 20:56:53
Ještě jedna technická poznámka ke gumám. Ten Michelin v tomto rozměru má asi nejlepší parametry z pneu v tomto rozměru, které jsou k dostání na trhu.
Martin Hruška   13.07.2011 21:27:12
Už moje poslední poznámka k tomuto problému. Na spoustě komentářů je vidět, že je píší buď pozorovatelé nebo uživatelé techniky, kteří ale většinou nemají zpětnou vazbu o tom co stojí následné opravy v průběhu 4-5 let. Proto se zde hezky diskutuje, když o nic nejde. Já občas řeším i problémy, které jako prodejce dopravní techniky nepotřebuju mít. A pak se dostanu do "skutečné praxe". Zeptejte se někdy svého šéfa co stojí nesprávné nebo nevhodné použití zemědělské techniky. V našem oboru to není moc ve srovnání s traktory a kombajny, ale někdy to taky stačí.
alda   13.07.2011 21:48:43
Souhlas pane Hruško jen ten kdo trochu počítá a nakupuje ND ví kolik stojí třeba provoz staršího Zetoru, anebo nachystat Tatru na STK přezout gumy atd. to jsou pálky spoustu času strávených nad opravami a když to má vyjet tak většinou daný stroj stávkujesmile
Tam všude utíkají peníze ale na druhou stranu všechno nejde hned učíme se dobře investovat a je to taky hlavně o lidech smile
TomášJ.   14.07.2011 13:55:51
to p. Hruška a 4 nápravy by byly velkej problém? To by bylo taky možná zajímavý zjistit, jestli se vyplatí opravovat přetěžovanej vůz tridem nebo by se spíš vyplatilo si připlatit za jednu nápravu navíc a do budoucna počítat samozřejmě i s párem gum navíc. Samozřejmě je to myšleno, že by velikost korby zůstala stejná. Protože kdybych měl stejnou korbu a 4 nápravy, tak by se to asi dost vyplatilo hlavně při žních (taky jsem viděl kopec obilí na schubmaxu což asi není ono). Uvažuje annaburger o týhle alternativě nebo to není ani technicky možný?
stenlynko   14.07.2011 16:59:13
skúsim trošku prispieť za inú značku ako Annaburger. Nosnosť Joskinu Silo-Space s objemom 50 kubíkov je 26t na tridemovom podvozku, nemám teraz poruke presnú nosnosť 55 kubíkového, ale podvozok je tam rovnaký, takže si to každý vie vypočítať. Hmotnosť takého vleku je na úrovni 8,5t, záleží aj od výbavy samozrejme. Takže tých 31t je pekné číslo, ale... veď ono sa to kdesi časom prejaví ako píše pán Hruška. Ak sa to podarí, tak by v najbližšej dobe mohli byť nejaké skúsenosti s týmto Joskinom aj na Slovensku, tak potom by som čosi mohol doplniť. A ďalšia vec, je len otázkou času, kedy začnú páni s nápisom "pomáhať a chrániť" naozaj "pomáhať" a prenosné váhy si vyhliadnu aj traktorové súpravy... samozrejme z čisto iných dôvodov ako neničiť návesy a cesty...
ešte otázka na pána Hrušku, aká je hmotnosť Schub-Maxu a aký je rozdieľ oproti klasickému návesu?
Martin Hruška   17.07.2011 18:02:42
Pokusím se odpovědět na poslední dotazy. Normální návěs s asi 45 m3 váží u Annaburgu 9,5 t (tridem) s velkými koly a hydraulickým odpružením, Schubmax s 55 m3 váží okolo 11 t. Je třeba si uvědomit, že tyto vozy jsou konstruovány na podmínky německého trhu a i na jejich předpisy.
Schubmax je záležitostí objemu a bioplynových stanic, nic víc nic míň. obilí se tam může dát max. 26 t a tím to končí.
Co časem příjde bude Alu liner ,ale to předbíhám vývoj. Například u firmy Krampe se nyní dělá hodně okolo náklaďakového Banditu z aluminia a za Unimoga se připravuje bandit s točnou a třemi nápravami. Cíl je snížit hmotnost na silnici u nákladních vozů.
Čtyři nápravy jsou pěkné, ale v praxi nezaplatitelné a neříditelné. Tímhle trendem sériově asi nikdo nepůjde. Spíše se bude prosazovat stále více dělená doprava na poli a na silnici.
Ještě jedna poznámka k praxi. Možná, že tady má Annaburger nejvíc tridem hydropneumaticky odpružených podvozků (návěsů obecně) a proto máme taky více zkušeností ,co se dá očekávat. Ostatní to mohou počítat do 10 ks .
chomyz   23.07.2011 07:07:10
Tak těch 30t se mi zdá taky docela dost vzhledem k převáženému materiálu, ale rozhodně netvrdím, že to nemohli vozit - možná dělá dost i ta kratší řezanka pro BPS? Ty 4-nápravové podvozky jsem zatím viděl jen u málo víc než 10 výrobců a ta cena bývá opravdu brutální a řešení říditelnosti zapeklité, nicméně rozhodně to není řešení pro ježdění po poli ale spíš pro dělenou přepravu od pole (a třeba v SRN ani tak), kde může ale fungovat třeba i dvouspřež, dolly nebo kamion... Co mě ale vždy udivuje na těchto diskuzích je to trumfování ložným objemem - přece vnější rozměry mám jasně dané 12x4x2,55 (resp.x3 u SPt) a pominu-li různé doplňující kšilty nad oje apod. tak by se měli všichni výrobci dostat geometricky na +/- obdobné hodnoty (neberu v potaz předpisy pro konstruktéry s "volnějším" rozletem jako např. Francie)? Samozřejmě ubírá hodně velikost kol, ale tam je prostě trendem kola zvětšovat (vzhledem k maximalizaci objemu kontraproduktivně). Bavím se teda o geometrických objemech, přepočet těch "středně slisovaných" užívaných u sběracích či kombi vozů jsem nikdy moc nepochopil, pač i u stejného výrobce bývají někdy u různých vozů koeficienty mezi ložným objemem a DIN podivně různé...
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0055899620056152.s