Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: NIKON CORPORATION NIKON D300, clona: f/9.0, ISO: 200, 1/320s, 135mm


Tuto fotografii hodnotilo 11 lidí.
Ondryk   25.09.2011 19:25:57
n1smile smile smile
jak to ten zetor zvládá???
johanek   25.09.2011 19:26:37
asi má co dělatsmile
pop   25.09.2011 20:34:55
by mne zajímalo, na kolik to vyjde, když ho s takovou soupravou vyberou policajti....
klon   26.09.2011 23:31:26
Tak to by mě taky zajímalo za kolik by to bylo, je otázka kolik toho pověsí na traktor, pokud je to cca 5-6t tak by to třeba i dalo. ;) (je mi jasné, že na závěs to dát nelze) Jinak ta souprava vypadá docela komicky. Ale asi nějak jezdí, jinak by zde nebyla.
Filip 90   27.09.2011 10:26:45
No komicky. Kolik tam na tom muže mit? 18 tun? Plus 5 tun návěs takže nějakejch 23 tun. Takže dejme tomu 25 tun. Stošedesátka váží 7 tun takže tahne plus mínus trojnásobek hmotnosti.
No a vemte si takovou 7211 plus opavák, nebo "plecháč" nebo osmikubik fekál. To uplně normálně jezdí a nikdo se nad tim neplaší. Jenže 72 má něco přes 3 tuny no a na plecháč se dává i 12 tun takže celková je někde na 15 tunách. Opavák to samý. Takže poměr prakticky stejnej. Proto bych to tak tragicky neviděl. Samozřejmě povolený hmotnosti atd. jsou o něčem jinym.
klon   27.09.2011 22:15:06
Filipe, to je asi pravda, dokud to jezdí bez problému tak je to v normě. Otázka až někde začnou vážit a řešit to a co pak když se něco stane. Chápu, že jde v první řadě o peníze, doprava je nejvíce energeticky náročná činnost v zemědělství(téměř), tak pokud to pomůže k úspoře. Taky né vždy je dostatek tažných prostředků. smile
Filip 90   29.09.2011 20:07:41
Jo to je pravda. Tak já myslim že policajti nikde traktor s vlekem vážit nebudou, za to jim to nestojí. Ale kdyby se něco stalo tak to samozřejmě bude průser. Spíš jsem reagoval na ten údiv jak to muže utahnout. Takže utahne to ale obě soupravy jsou na hranici použitelnosti a musí se dávat pozor.smile
TomášJ.   29.09.2011 22:40:46
to Filip 90 no, že to nikde vážit nebudou to si fakt jenom myslíš. Tomu věř, že jim to za to stojí. + Kontrola všech papírů samozřejmost. Nevím jak u vás, ale u nás maj nějaký přenosný váhy a uplně normálně traktory stavěj.
sumbum   30.09.2011 21:10:15
Tak vážit ani nemusí, když kouknou do techničáku, tak vidí, že návěs má celkovou třeba 25 tun, traktor, že může táhnout 16 a je to jasný... Jinak Filipe souhlas, chodí to přesně jak říkáš... i za 3011 jsme táhli 50 metráků...
GTA   01.10.2011 18:30:12
sumbum: Vážit musí.Celková hmotnost se nerovná hmostnosti okamžité. Přeci mu nedají pokutu, pokud to potáhne prázdné či v tom bude mít naloženo pár tun.
sumbum   01.10.2011 20:32:30
to GTA: Vážit nemusí. Pokutu mu mohou dát, i když to bude prázdný. V osvědčení o registraci (malý TP) je u traktoru napsaná maximální přípustná hmotnost přívěsu a přívěs který je připojený nesmí mít v TP větší hmotnost, než je právě ta v traktorovém. Je to stejný jako kdyby jsi táhnul za favoritem prázdnou káru na auta...
sten8811   02.10.2011 09:12:09
to sumbum no vidíš a já to je cca 2 měsíce řešil s policií(dopravka) u auta mam káru na 1300kg ale tažák jen na 1100kg a on řikal že nesmim přesáhnout hmotnost na tažáku,že káru mohu mít klidně na 2tuny,ale okamžitá nesmí přesáhnout tažák.
sumbum   02.10.2011 09:20:43
Hm, dobrá, tak to vypadá, že mám špatné info, omlouvám se za mystifikaci, zkusím se ještě přeptat...
George8030   02.10.2011 11:30:12
to sten8811: s tím, co píšeš máš pravdu,že se bere v potaz okamžitá ...takže velkou prázdnou káru nebo cokoliv v jiné soupravě zapřehnout můžeš,ale tady v tom případě nejsou většina policistů tzv. "vokurky" a když ho vidí,že jezdí nafrkanej jako tady,tak že tam asi nějakou tu tunu má a na tu váhu by si ho nahnalismile
klon   02.10.2011 12:11:48
Přesně tak, že by nevážili bych docela pochyboval, hlavně když jezdí někde kde mají váhy na kamiony, pokud by taková souprava jela kolem tak na 95% by ji taky zvážili. S tím sepřaháním souprav je to docela komplikované, je to o slovíčkaření, okamžitá hmotnost, celková hmotnost a tak. Je to jak píše sten8811, ale je tam ještě jedna podmínka pokud se nepletu. Maximální hmotnost přívěsu nesmí být větší než maximální hmotnost tažného vozidla, doufám že jsem to nějak nepopletl. Samozřejmě na tažném se bere okamžitá.
George8030   02.10.2011 19:15:50
to klon:nevim jak to myslíš s tou maximální? tam už se pak vztahujou jiné pravidla,u zemědělské techniky prostě 2.5 násobek váhy tažného prostředku smíš za to připojit. a u jiných pravidla dle TP. My řešili v práci za T5kou tahat káru na 1300kg (to je na B+E) ale když je prázdná,tak můžu bez E,protože sice je bržděná,ale neni nad 700kg v tu chvíli a nebo malej traktůrek můžu,prostě nesmim v tu chvíli překročit 700kg a je jedno,co má v TP (když nemám E)
sten8811   02.10.2011 20:10:09
samozřejmě jak jsem přes váhu tak si mohu řikat co chci a jsem vždy prohrávající o tom žádná.ale teoreticky třeba s půl fůrou mohu jezdit aniž bych porušoval jakákoliv pravidla jenže kdo by to dělal.pár sezon se tak jezdí no a pak se vyfasuje pokuta a jezdí se dál.Na nákladech jsem ušetřil víc no.smile defakto v zemědělství se porušujou zákony furt.
GTA   02.10.2011 23:22:21
Goerge8030, sumbum:
Skupina B: opravňuje k řízení - motorových vozidel, s výjimkou vozidel skupin A, A1 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg - traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, - jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného výše a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla

To znamená, že můžu mít přípojné vozidlo nad 750kg, ale pouze v případě, že dohromady s autem nepřesáhnu 3500kg v max. hmotnosti soupravy a zároveň nebude max. hmotnost přípojného vozidla vyšší než pohotovostní hmotnost auta.
Čili jestli tomu dobře rozumím, bude-li mít kára za auto maximální přípustnou 1300kg (i když prázdnou hmotnost 700kg) a auto např. 1200kg pohotovostní, tak tahle souprava je už v kategorii B "mimo zákon".
George8030   03.10.2011 07:46:59
to GTA: díky za doobjasnění.smile taháme to T5kou a ta má cca 2200kg,je relativně pořád naložená,takže do těch 3500kg se ta kára vejde s něčím lehčím,samozřejmě když na ní vezeme tunu závaží,tak musí někdo s BE(CE)
stenlynko   03.10.2011 07:49:47
ak to dobre chápem, tak BE by nemala prekročiť hmotnosť 3500kg?
George8030   03.10.2011 07:52:00
stehlynko: s BE právě můžeš překročit 3500kg,ale nesmíš překročit celkovou povolenou soupravy ... Pokud T5 má max. hmotnost třeba 3000kg a kára 1300 - tj. 4300 maximální povolená a tu s BE nesmíš překročit. Zda jsem to pochopil dobře.
3500kg nesmíš překročit jen s B a tahnout za tím něco.
stenlynko   03.10.2011 07:56:29
George8030, nezdá sa mi to, ak máš B a je jedno čo máš za tým, tak celková hmotnosť súpravy by nemala byť väčšia ako 3500kg, s B môžeš ťahať vozík s max. prípustnou hmotnosťou 750kg, s BE môže byť táto hmotnosť vyššia, ale nemôže byť vozík ťažsí ako auto a súprava nemôže mať viac ako 3500kg. Ak mám len B, tak nemôžem ťahať taký príves, ktorý má v techničáku max. hmotnosť vyššiu ako 750kg (čiže príves + náklad) a je jedno, že prázdny má napr. 450kg. Takýto vozík s B ťahať nemôžem. Aspoň tak je to u nás.
GTA   03.10.2011 08:27:29
stenlynko: Pokud máš jen B, nesmíš být se soupravou přes 3500kg v maximální přípustné hmotnosti a zároveň vozík nesmí mít maximálku vyšší než je pohotovostní hmotnost auta, viz. můj příspěvek výše.Tzn. pokud budeš mít auto v pohotovostní hmotnosti 1500 kg(maximální přípustné 2000 kg), klidně za to můžeš dát vozík s maximální přípustnou 1499 kg a jezdit s tím jen na B, protože legálně nemuže být naložený vozík těžší než auto pohotovostní hmotnosti a vejdeš se do 3500 kg se soupravou.Pokud by ses dostal přes 3500kg, může mít vozík max. 750kg.

Pro skupinu B+E jsou trochu složitější pravidla.Dovolím si čerpat ze stránek ministerstva dopravy :
V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. V případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
sumbum   03.10.2011 08:51:21
To GTA: Rozumíš tomu dobře, pokud budu mít soupravu např. škoda octavia (cca1300 pohotovostní, max 1100 na kouli a cca 1800 celková) a káru těch 1100 celkovou, tak můžu jet - 1800+1100=2900.
Nicméně ve vyhlášce nepíší nic o tom, že když řídím káru, která má hmotnost větší ale není zrovna naložená, tak že je to OK. Takže si myslím, že vždy jde o to, co je napsáno v techničáku a policajt soupravu vážit nemusí.
George8030   03.10.2011 08:54:43
to stenlynko: omlouvám se za špatně napsaný nick předtím smile
Asi jsme se nepochopili. Myslel jsem to tak,že s károu,ikdyž je přes 750kg,ale nebudu na ní s její celkovou hmotností mít víc,než 750kg,to můžu za autem vézt a samozřejmě musim dodržet,že nesmím překročit ani 3500kg. pokud mam BE,tak nic řešit nemusím,krom maximální povolené hmotnosti soupravy.
GTA   03.10.2011 09:01:28
sumbum:
viz. můj příspěvek výše o hmotnostech.
Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory)
Toto samozřejmě platí pro "E".
Důležité je tam slovo okamžitá, stejně jako u značek omezujících vjezd či přejezd přes most je kalkulováno s hmotností okamžitou.
Pokud pojedeš jen s "B" a budeš mít v techničáku vyšší maximálku u kárky než pohotovostní u auta, tak tě skutečně vážit nemusí, protože nesplníš jednu z podmínek pro provoz.A bude jedno, že prázdná váží daleko méně.
klon   04.10.2011 00:29:27
to GTA: Přesně tak jsem to myslel, ještě by asi mělo být řečeno, že tou max. hmotností soupravy 3500kg se rozumí součet maximálních povolená hmotností tažného vozidla a přívěsu, pokud se nepletu. No je to hodně vělké slovíčkaření a pochopit to zcela přesně a bez chyb, to je umění... :)
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.008681058883667.s