Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: NIKON CORPORATION NIKON D300, clona: f/10.0, ISO: 200, 1/400s, 18mm


Tuto fotografii hodnotilo 10 lidí.
klon   25.12.2011 22:40:36
Koukám, že podvozek je nejspíš ZDT, ale nějak moooc se podobá podvozku Biso, čím to?
AUTOCOMMAND   26.12.2011 11:04:20
Tak asi levná kopie oproti Biso
Ratiboric   26.12.2011 11:12:33
na kolik ta lišta vyjde a je lepší než od vyrobce kombjnu tady je to new holland děkuji
smile
klon   26.12.2011 11:33:11
Asi spíše levnější kopie, jinak záleží jak dobře to mají okopčené, i podvozek Biso má své mouchy...
AUTOCOMMAND   26.12.2011 14:32:10
Tak ono to ZDT mohlo pro BISO svařovat a ted jedou pod svojí značkou ...A jedna zajímavost BISO prodalo patent na lištu ULTRALIGHT NEW HOLLANDU
Ratiboric   26.12.2011 17:59:12
na kolik ta lišta vyjde a je lepší než od vyrobce kombjnu tady je to new holland děkuji smile
Zetor   26.12.2011 18:27:11
Přesnou cenu ti neřeknu, ale tipoval bych že je minimálně dvakrát dražší. Ale každej co jí má, si jí pochvaluje, možná nejlepší kombajnové lišty vůbec. Její obrovskou výhodou je nízká hmotnost. Tato 10,5m váží 2,5 tuny (s adaptérem na přichycení ke kombajnu 3,4). Originál bych tipoval 4 -5 tun. Takže taksmile Jestli se chce přesněji vyjádřit někdo jiný či majitel, budu rádsmile
Petr   26.12.2011 18:38:33
Pokud jde o cenu, tak podle mých informací jsou tyto lišty zhruba o 50 % dražší z ceny klasické lišty. Tedy, pokud normální lišta stojí (plácnu) milion, tak tahle pásová by měla být za milion a půl. Aspoň takhle mi to vysvětloval prodejce. Myslím, že to zas není tak hrozné. smile
Honza.S2   26.12.2011 19:05:23
Když vezmu lištu New Holland Varifeed 9,5m tak dejme tomu 28 000,- Eur, Lištu Biso 8,5m + řepková výbava je 45 000,- Eur, nejsou to ale aktuální ceny 2010/2011. Podvozek Biso pro lištu Biso VX máte 5 100,- Eur.
Záleží o kolik upravil ceny New Holland a o kolik Biso.
Tudíž by to mělo nemělo být dražší než Biso VX v plné výbavě.
PYTEL   26.12.2011 19:23:34
Možná bych k tomu mohl něco povědět: podvozek od ZDT je hlavně z toho důvodu, že kdyby se lišta posadila na podvozek od Bisa, který není postaven přímo na tuhle lištu, byla by docela dost vysoko, což je i na tomhle podvozku, ale né tak moc. Její hlavní výhody jsou jak už psal Zetor nízká hmotnost, ta je skutečně 2,5t (nevím ale jestli v té váze už není ten adaptér jak psal Zetor), pro srovnání Biso VX 900 Crop Ranger váží přes 4 tuny. Ta druhá výhoda je v mechanickém kopírování (celá lišta je uchycená na pružinách, kolečka, které jsou na liště také na pružinách ji udržují na obou stranách ve stejné výšce, ta se reguluje potenciometrem, který snímá polohu lišty od její pevné časti takže výška na obou stranách se ladí jen zvednutím nebo spuštěním šikmáku, u nízkého strniště je možné taky vůbec nepoužít kopírovací kolečka, ale lištu naklopit "na špičku". Ta pak jede po plazech, které jsou umístěny hned za kosou) i když se dělá velmi nízke strniště (např. u soji kde se zem přímo "holí") nedochází k hrnutí jako u klasické lišty, kde jsou plazy umístěny poměrně vzadu, takže nemůžou okamžitě reagovat na změnu terénu.
K ceně lišty: nevím přesně kolik stojí tahle verze ale flexibilní lišta FD 70 v 10,7m verzi je +- o 300 000 Kč dražší než již zmíněná lišta Biso crop ranger v 9m a plné výbavě.
Práce lišty suprová, ale nejde to popsat, to musíte vidět smile smile
lexion770   26.12.2011 20:25:51
Další velkou výhodou je, že nahrazuje vario. S touto lištou žádné řepkové nástavby. A další výhodou je že dobře vyseče polehlé obilí. Já bych uvítal kdyby se tyto lišty vyráběli v záběru 10 a 12m.smile
PYTEL   26.12.2011 20:42:12
Tak na tu přestavbu jsem zapomněl smile ale opravdu je dost rychlá a jednoduchá, ty lišty se vyrábí v záběrech 7,6 9,1 10,6 12,2 13,7m u nás jezdí z těch nových modelů jen verze 9,1 a 10,6 a na slovensku se ještě navíc prohání dvě 12,2m (kdybych se mýlil tak mě opravte) smile Věřím, že tyhle lišty by se rychle chytli i na jiných kombajnech než je Case, jenže je problém, že výhradní dovozce pro ČR je AgriCS a těm se nechce dávat tyhle lišty na jiné kombajny. Jedinou možností je, stejně jako tady, že si majitel koupí lištu v Americe a doveze si ji. smile
lexion770   26.12.2011 20:58:15
Jen by mě zajímalo, jeztli je tu spolupráce firmy MacDon a Claas se svoji Maxflo. Jeztli o této liště někdo ví více, dejte vědet smile
Zetor   26.12.2011 21:05:32
Jste si jistý tou AgriCS? Já myslím, že se nejedná o oficiální dovoz, ale o čistě aktivitu prodejce. Nevím nevím, jestli by vám to chtěli servisovat. A uměli servisovat. Podle mě když byste řekli Stromákům, tak vám to taky dovezou...
PYTEL   26.12.2011 21:17:37
To Zetor: tak teď jsi mě dostal smile, ale myslím si, že jsou oficiální dovozci. lištu přivezou, smontují, předají servisovat ani není cosmile A stromáci by to těžko dovezli, dokonce majitel těchto lišt v této galerii si je musel sám dovést z ameriky. Macdon by to prodal, ale jen AgriCS a ty to neprodaj na žlutej kombajn.smile
Honza.S2   26.12.2011 21:31:06
Se Zetorem souhlas. Ve vší úctě, když si představím jak to může být (jakože na 90%je), tak si je mohu z U.S. dovézt sám, technické manuály přečíst sám, složit sám, další technické problémy řešit sám a věci na poslední chvíli objednávat také sám. A nemusím nikomu přidávat na "papírovou prestiž do novin".
klon   26.12.2011 21:55:09
Ono je také otázkou jak případně servisovat, jednou ač chcete nebo ne to bude potřeba, i když jsou momentálně spolehlivé. Samozřejmě, že není problém objednat díl z Ameriky, ale kdy mě bude dodán? To už si jej můžu nechat na zakázku vyrobit. smile Jsme zvědav co bude na NH CR, jestli se tedy koupí, ale kdyby tam bylo něco podobného, snad bych se nechal i ukecat. Improvizace oprav mi nebyla nikdy cizí... smile
lexikon   26.12.2011 22:00:37
A aka je spokojnost s touto listou v repke? Ak som to dobre pochopil,tak staci nahodit bocne kosy a ide sa..? Pamatam si diskusie ohladom tohto pri prvej galerke s touto listou, myslim,ze to bolo na kombajne pana Krala a tam niekto spominal,ze s vysokou repkou by to mohlo mat problemy. Tuto sezonu uz tu behalo pomerne dost tychto list,tak by zaujimalo ake su dojmy po sezone..?
Honza.S2   26.12.2011 22:05:29
To Klon: máš pravdu, jednou bude třeba servis ale když ti budou objednávat náhradní díl v případě poruchy stejně jako ty sámsmile
klon   26.12.2011 22:12:23
Bude to ještě horší, páč to půjde ještě přes někoho. Ale předpokládám, že provozovatelé to mají nějak vyřešené, přeci jen tady není jen jedna. Má někdo info kolik jich v ČR jezdí?
Zetor   26.12.2011 22:18:29
Já jich napočítám 6smile 4x 10,5m, 1x 11m a 1x9msmile Nevím jaký osud měla ta předváděčka AgriCS, co tu loni jezdila...
PYTEL   26.12.2011 22:26:35
Je jich víc než 6 a to o dost nevím přesně kolik ale bude to přes 10 možná až k 15 já jich napočítal 10 ale 100% jsou ještě někde jinde.
PYTEL   26.12.2011 22:54:13
Tak informace, že agri je oficiální dovozce je potvrzená smile
To lexikon: příprava na řepku je skutečně jen v nasazení bočních kosiček, žádné prodloužené dno, žádný přídavný plechy, žádný problémy v řepce. Měli jsme menší problémy jen se starým macdonem 973 v zelené řepce, kdy se nám vkládací šnek co je mezi šikmákem a středovým pásem, párkrát zastavil, u nových lišt by se to stávat nemělo, protože ten šnek je narozdíl od hydraulického pohonu starší lišty poháněn mechanicky.smile
šimlik   27.12.2011 13:35:00
skutečně jenom boční kosy a jedete pokud z nich nejste zmordovaní to výrobce nedořešil 2 lidi mají co delat ale zvykly jsme si na to třeba 4 krát za den nasadit a sundat nebyl problém a k podvozku klobouk dolu před ZDT smile Podvozek nádherně kopíruje kombajn
Fastrac3220   27.12.2011 14:40:09
šimlik: Mohl bych vědět proč jste tolikrát nasazovali a sundávali? To jste jezdili z plodiny do plodiny, nebo ty kosy nemůžou být nasazeny při přesunu? Kolik ta kosa +- váží?
Vojtěch   27.12.2011 16:15:08
Tak nasazovali jsme to tolikrát, kolikrát jsme jeli do řepky... takže 5-7 krát... váha kosy je díky tomu, že je těžký držák a kosa Biso. Pan Král to má vymakanější a hlavně lehčí víc jak o půlku.
S náhradními díly z USA či Severní Ameriky: když je člověk schopnej, tak dokáže dovést díl z USA za 3-5 dnů ... to někteří dealeři u nás mají za takovou dobu problém dovést díl z Německa či Francie smile
Podvozek ZDT je dobrý až na tři věci: je potřeba mít větší trpělivost při shazování lišty, za druhé bubnové brzy se občas zaseknout (i v prvním roce provozu) a superkvalitní polské zásuvky na elektriku - za první sezonu jsme je vyměnili 3krát na každém až jsme náhodou narazili na staré české kvalitní
Lalin   27.12.2011 21:37:17
To Vojtěch: S těmi zásuvkami na elektriku jsme měli úplně stejný problém a letos jsem to vyřešili na dobro a pořádně, dal jsem tam zásuvku z kamionu cena asi 400kč ale vydrží asi 10krát tolik.
šimlik   29.12.2011 09:30:36
zdravím vojtěcha-děkana popsal jsi to za mě pro fastraca3220 jak udavá vojta často jsme přejížděli z plodiny na plodinu a zásuvky kvalita je hrozná nic to nevidrží vyhřívají se ale podařilo se nám sehnat originál staré poctivé zásuvky a ty drží a souhlasíms lalin náhradit se to dá všelijaksmile
Fastrac3220   29.12.2011 14:44:09
No možná jsi se jen překlepl, nevím. Jen mě udivilo 4x denně nasazovat a sundávat kosy, tzn. 8x za den přejíždět z plodiny do plodiny. Nesmysl už jen kvůli odvozcům a posklizňovce, ale možná to tak někde funguje, nebo to chápu trochu jinak. Samozřejmě beru v potaz to že kdyby to tak opravdu bylo tak jen párkrát za žně
šimlik   29.12.2011 17:50:51
omluva fastrac překlep 3 nasadit sundat stalo se to na slovensku moc agronomu a každý měl svoji naturu ráno řepka pak pšenice a zase řepka no k zbláznění ale i takbyly fofry to nasadit sundat přejezd ale zvladlo se to ja mel výhodu že jsem asistoval měl jsem překladák tam to bylo bez práce
Fastrac3220   29.12.2011 20:19:11
V pohodě, dík za vysvětlení smile Ale i tak to byl fofr myslím, no ale když agronom zavelí tak se jede. Když nad tím tak přemýšlím tak my nasazovali za celý žně 3x, z toho jednou jen tak cvičně aby se neřeklo že nic neděláme smile
klon   29.12.2011 22:01:42
Je pravda, že jsem taky jednou ráno vyjel do pšenic, kolem poledne do řepky(5ha) a navečer zpět do pšenic. Naneštěstí Biso adaptér byl rychlejší než od Claasu, tak jsem to musel dělat já a taky proto že jsem byl služba... :( Docela mě překvapuje ta váha té boční kosy, a hydraulika je na rychlospojky? Předpokládám že ano.
Ben Brocka   29.12.2011 23:44:29
Dávnejšie tu padla otázka: "Čo Claas a Macdon?".
Práve som narazil na Youtube na niekoľko videí z Austrálie Lexionov s lištami Macdon. A nevyzerá to na čisto individuálne riešenie jednotlivých farmárov.
Vyzerá to tak, že možno aj Claas má s Macdonom nejakú oficiálnu zmluvu ale pouze pre Severoamerický a Austrálsky trh... smile
Linky na videá nájdete na FW Fóre.
http://forum.farmweb.cz/viewtopic.php?p=56557#p56557
Honza.S2   30.12.2011 08:50:55
Je to asi podobně jako Geringhoff. MacDon vyrábí adaptéry na mlátičky s možností pověsit je na jakýkoliv kombajn. Na stránkách výrobce a v prospektu je možné vidět lištu na New Holland, John Deere, Claas/Cat Lexion, Massey Ferguson, Gleaner a domíchávače caše.smile
lexion770   30.12.2011 08:55:08
Tohle byla původně moje otázka, ale já měl na mysli Claas Maxflo a lišty MacDon. Jestli je rozdíl jen v barvě nebo Claas má svůj vývoj této lišty Maxflo.smile
Standa Kučírek   30.12.2011 09:59:04
Tak už na první pohled je jasné že Mezi MacDonem a Claasem není rozdíl jen v barvě... smile Jiný přihaněč, jinak řešené vkládání materiálu do šikmého dopravníku... smile
Matúš.V   30.12.2011 13:44:24
Spoločnosť Mc don vyrába lišty priamo pre case takže agri cs to ťahá z tohoto vlákna a nie priamo od Mc don.
Mc don si lišty vyvíja sám a nie je žiadna spolupráca z claas. Claas to len okopíroval. Radikálny rozdiel je v lištách flex draper ktoré vo veľkých záberoch kopírujú terén v troch sekciách. Tento benefit má zatiaľ len Mcdon.
V repke ako na každom adaptéri potrebuješ aj tu mechanický zásah. Ide o doplenie vrchného šnekového dopravníka. Bez neho je kosiť repku samovražda
PYTEL   30.12.2011 14:03:47
Macdon možná vyrábí lišty pro Case, ale agri je bere přímo od Macdonu. Rozdíl je ale jen v bočních plastech. Pro letošní sezonu přišlo několik lišt Macdon do ČR, ale poslali k tomu myslím jen 3 nebo 4 plasty Case, zbytek jsou normálně černý s logem Macdon, jak je to tady na fotce. Jak to je s tou lištou claas max flow by mě taky zajímalo, kdysi dávno se o tom něco psalo a najednou nic, nevíte někdo, jestli ty lišty měli také mechanické kopírování, nebo to byla jen upravená lišta, která měla místo šneku pásy?? a jestli si dobře vzpomínám tak tam byl uprostřed takový velký šnek, pod kterým šla hmota do středu, byl tam vůbec ten prostření pás nebo jen tento šnek??? smile
Petr   30.12.2011 14:20:10
Matúš.V: Zas tak moc to Claas od MacDonu neokopíroval. Už podle fotek je jasně poznat, jak má Claasu u Maxflo řešenou například kopírku a že to asi nebude ta samá mechanika, jakou má MacDon na svých lištách. Viz. fotka a přítomnost bočních plazů na krajích lišty, což hodně připomíná klasickou kopírku na běžných lištách od Claasu: http://forum.grostracteurspassion.com/viewtopic.php?f=11&t=22090&start=520

PS: Neříkám, že systém od Claasu je lepší, ale rozhodně není stejný. smile
Y9G205   02.01.2012 13:28:28
Někde jsem slyšel, že těch lišt tu už mají víc jak dvacet. A kdo to prý vyskoušel, ten to chválí. Asi to bude fakt dobrý.
Honza.S2   02.01.2012 14:12:52
Jak funguje servis na ně, mají na skladě i některé věci nebo je to servis ala pásovci "máme jich tu 40 ale až se něco pokazí teprve objednáme do dvou dní"?
Zetor   02.01.2012 15:16:16
Opravdu by mě zajímal ten počet těch lišt. Přeci jenom tady na FW je zvečněná naprostá většina zemědělských strojů v ČR a ty McDony jsem jen tady na FW viděl rozhodně v počtu do 10 kusů. Stojím si za těmi 6. Tak by mě zajímalo, kde berete těch 20 a víc. smile
David Roudnicky   02.01.2012 15:30:51
u nás v pondniku již od června minulého roku tudiž 2011 máme také jednu Mc Don ale jen 9m
Y9G205   02.01.2012 17:03:05
Davide, na jakým ji máte kombajnu? Pevná nebo flexibilní? Jaký jsou s ní skušenosti? Co pásy? Těch se mi to tak připadá nejvíc lidi bojej.
PYTEL   02.01.2012 17:17:31
To Y9G205: Flexi asi mít nebudou ta je zatím jediná v ČR a to u p. Krále na AF 8010, má ještě staršího macdona 973 (1. v ČR) a s tím jsem měl tu čest jezdit. Ta lišta má za sebou 7 sezon. S pásem byl problém jednou a to v roce 2011, kdy se nám (přetrhl) prostřední pás, vytrhl se ze šroubů, kterýma je spojen. Měli jsme sebou náhradní (ne originál), zkrátili jsme ho udělali do něj díry, sešroubovali a ani ne do 2 hodin jsme jeli, do toho starýho jsme udělali nový díry a vozíme ho jako náhradní.
PS: cena novýho pásu je nesrovnatelná s cenou novýho šneku!!!smile
David Roudnicky   02.01.2012 17:37:55
je na Case ih 8120 a mě osobně se její práce líbí a žádný problém zavyněný lištou nebyl..
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0087640285491943.s