Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: NIKON CORPORATION NIKON D300, clona: f/10.0, ISO: 200, 1/400s, 80mm


Tuto fotografii hodnotilo 10 lidí.
pepe220   17.05.2012 10:42:11
Tak tohle je brutál, docela by mě zajímalo kolik tam asi veze a pokud dobře vidím vůz je dokonce prohlý.
Floyd   17.05.2012 11:50:13
A to tu nedávno v komentářích proběhlo, že přetěžování sběracích vozů siláží je čistě česká záležitost. Nikdo jiný by si to přece nedovolil... Tadyten dánský chudáček musel brečet ještě pěkně dlouho po vyložení.smile
TomášJ.   17.05.2012 16:59:52
to Floyd - to nebyla diskuze o tom, že je to jenom česká specialita. Já jsem v tý diskuzi zastával názor, že toto jumbo do kukuřic prostě nepatří. Pokud je na to určenej combiline asi vědí proč (a i ten má dle mě svoje meze a nejde rvát co to jde). Tady je názorně vidět, jak to pak dopadá. Ono se není vůbec čemu divit, že je jako luk. Kdo někdy viděl jumbo zespoda nebo zevnintř moc dobře ví, jak je tam udělaná podlaha a že to tedy vážně není kus železa jako u návěsu. To samý bočnice, ty se dají prohnout už i tím, že tam narveš hodně slámy, když nemáš pevnou střechu, ale jenom špagáty.
Martin Hruška   17.05.2012 18:24:11
Řek bych ,že TomášJ. to shrnul přesně. Na té fotce je vidět ,jak se to prohýbá. Každý kdo má jenom základní technické minimum vědomostí a viděl podvozek tohoto senážnéího vozuví, že tento vůz nemá vlastní rám, ale nápravy jsou připevněny k celé konstrukci korby. Zájímavý by byl pohled do technického průkazu. Je vidět, že marketingoví specialisti této firmy mají v každé zemi podobnou strategii.
Dánové jsou taky docela "umělci" a co vím od kolegy jsou občas brutální na své stroje. Ale takovíto službaři se najdou i u nás.
Floyd   17.05.2012 20:02:03
Tomáši, já s tebou naprosto souhlasím. Tohle by se prostě dělat nemělo, pokud není opravdu nouze o odvozy a i potom bych si to sakra dobře rozmyslel.
C208   18.05.2012 00:20:39
Táto fotka je jasný dôkaz toho, prečo sa toľko farmárov diví nad prehnutým vozom príp. jeho poškodením.Kto pochopil že kukuričná siláž sa neplní až do horných nadstavcov , (z čoho logicky vyplýva že sa tým zvyšuje hmotnosť ktorá potom prekračuje užitočné zaťaženie a vedie k poškodeniu voza) ale využíva iba jeho hlavnú časť , tak potom Jumbo dlho slúži svojmu spokojnému majiteľovi , ktorý ho môže NÚDZOVO využiť i na odvoz kukuričnej siláže.Bohužiaľ je ho častejšie vidieť takto šialene naplnené , čo má za následok obviňovanie tovaru,predajcov, či podobné narážky na marketingových špecialistov.Nuž pre všetko platia fyzikálne zákony.
Martin Hruška   18.05.2012 12:25:53
Pro C208: Když vidím některý strojový park zákazníků a slyším že senážní vůz Poettinger je ideální vedle senáží i na svoz slámy ,tak to je docela síla. Všude ve východním Nemecku ,ale i v západním se sláma lisuje a né vozí senážními vozy.Pak taky tomu odpovídá spotřeba na 1 tuni slámy.
Podobně je to i u senážních vozů na kukuřici i když tady hraje roli nová řada kombinovaných vozů. které mají dnes již všechny firmy. Tyto starší vozy ale vidíte na Farmwebu skoro všude v nasazení v silážní kukuřici, i když ekonomicky to nemůže vycházet. Tenhle Dán to vzal "ekonomicky",ale pro stroj nevhodně.
C208   18.05.2012 20:32:38
Pro Martin Hruška: Porovnávať senážny voz s lisom si osobne myslím že je hlavne opäť o individualite podniku.I keď si čisto teoreticky zoberiem do úvahy samotne lisovanie,nakladanie balíkov ,odvoz...Tak u senážneho voza mi vyjde iba jedno.A to že u zberacích vozov mi odpadajú náklady na spotrebu nakladacieho stroja + náklady na mzdu danej obsluhy a ktomu všetkému sa mi minimalizujú prejazdy na pozemku v porovnaní s lisom. Tak potom ta spotreba je asi niekde inde. I keď samozrejme nechcem zatracovať lisy, ktoré majú tiež svoje výhody.
Neviem ako je to u bratov Čechov ale porovnávať Nemecké poľnohospodárstvo so SR , kde je ekonomika úplne o niečom inom tak to zasa ja beriem ako dosť veľkú silu.
Honza.S2   18.05.2012 21:04:47
To C208: Myslíš si že je dnes efektivní dělat na polích stohy nebo tlačit volnou slámu někam do stodoly? Když ji můžeš mít slisovanou a uskladněnou, nehledě na daleko rychlejší a snadnější manipulaci s balíky než s volnou slámou.
Když píšeš o spotřebě a nákladech, tak si připočti ještě nakladač ke stohování.... to začíná být už problém.
C208   18.05.2012 21:27:13
Pro Honza.S2 : A balíky poukladáš čím????(Výnimkou tvorí zberač balíkov ktorý tvorí ďalšie náklady na jeho kúpu ,údržbu a čiže i jeho návratnosť investície je dosť ťažká).Manipulácia so slámou je opäť záležitosť daného podniku.Následná rozmiestnenie slámy po maštali si osobne myslím že je opäť po ekonomickej strane pri stohu výhodnejšie , ako rozdružovače balíkov.Samozrejme zasa balíky napríklad šetria miestom... Preto som napísal že nechcem zatracovať ani lisy.
Honza.S2   18.05.2012 21:42:25
Řekl bych že je poukládám asi nakladačem. Nejsem živočich ale nicméně osobně jsem si myslel poslední roky že v moderní živočišné výrobě je stohování volné slámy již minulostí a tam kde to ještě je tomu dávám jen pár let. Trochu si mě zaskočil se snazší manipulací s volnou slámou. Tzn. dovézt od stohu - nakladač, vlek, v lepším případě návěs hydr. rukou, u místa určení složit a dále pokračovat ručním nakladačem RV4?
O tom nemá cenu dál diskutovatsmile
neznalek   18.05.2012 22:02:50
no znám Zd, kde uklizí volnou slamu z cele vymery orne pudy (osete obilninama) pro vsecha strediska zivocisne vyroby, svazi tumsim 5 souprav, 1 clovek uklizi na stohu, slama ze stohu nakladana direkt do nastylaciho vozu...komplet jen stelivove provozy.. osobne si myslim, že to je to tak rychlejsi, a jednodušší a v pripade, že nemam střechu pro slamu v hranatych balicich, tak je lepsi dobře udělany volný stoh....
C208   18.05.2012 22:04:19
No vidíš takže opäť ukladanie sa vyrovnáva .Stoh - manipulátor, vlek ktorý umiestní slámu na určené miesto - manipulátor ktorý rozmiestní slámu.
U balíkov ide v podstate o tie isté úkony nakladka ,dovoz + zadováženie rozdružovača balíkov , ktorý nestojí zrovna malé financie .Samozrejme i preň sa musí nájsť pohonná jednotka.smile
C208   18.05.2012 22:10:08
Ešte som zabudol do toho rozdružovača
to taktiež nenaložím ručne smile .
Jakub Herot   18.05.2012 22:31:56
tak rozdružovače si baliky umí naložit samy ...
A za druhé proč tu furt pleteš ten rozdružovač myslíš že každý podnik co dělá baliky má rozdružovač ?? No to bych chtěl vidět smile balík se da i jinak rozmanipulovat nakladačem atd ...
C208   18.05.2012 22:51:38
Tak po prvé nie každý rozdružovač si vie tie balíky naložiť sám. Keď aj jeho kupná cena sa opäť zvyšuje.Za druhé opäť musím k tomu pripočítať náklady na jeho údržbu ,opravy a pod. Za tretie dá sa rozmanipulovať i treba napr. nakladačom samozrejme ta podstielka už potom aj tak vyzerá.
Jakub Herot   19.05.2012 10:04:06
No koukám že dnešní zemědělství už pomalu asi neví co to jsou vidle (no jo ruční práce bolí )to není jak sednout do mašiny a jen točit volantem smile
Tomáš K   19.05.2012 11:01:19
K těm balíkům a volně ložené slámě. Loni se u nás v podniku přešlo od způsobu tvorby stohů na způsob lisování balíků 120x90. Lisování prováděly služby a sváželi jsme to sami 2 soupravama (každá +/- 15-17 balíků) + 2 manipulátory. To co se dříve stohovalo 2týdny jsme svezli za poloviční dobu se stejným počtem lidí. Náklady na služby jsou sice větší, ale řešilo se to zasláním kombajnu na Slovensko, který ty služby zaplatil.
Co se týče prostoru, tak hranaté balíky ze 350ha všechny vešly do seníku, namísto starého způsobu tvorby 2-3 stohů po polích. A v tom je právě ta největší výhoda balíků, a sice, že se pak v průběhu sezony nikdo nemusí starat aby se dovezla sláma, kde se vyjelo strašné kvantum nafty. V současnosti se uvažuje o nákupu samonakládacího vozu od SMS který byl na techagru za 450 000, což by zrychlilo svoz a ušetřilo 2 lidy a traktory.
Jen na závěr k rozebírání. Při balíkování byla obava zda současný nastýlací vůz dokáže balíky rozdružit. Zkoušel se tu rozdružovací vůz přímo na balíky od kuhnu za půl mega, ale toho prachu co bylo ve stáji, to byla hrůha. Nakonec se balíky v ceníků rozváží, tím se rozpadnou a nabere se jako volně ložená sláma manipulátorek, který je určen jen pro živku.
Celkové hodnocení ať po stránce ekonomické tak z hlediska kvality a určitého komfortu je jednoznačně ve prospěch hranatých balíků. smile
Honza.S2   19.05.2012 12:06:49
Vezmu li to z reality jednoho podniku, dělají se jeden až dva stohy slámy pro teletník z důvodu že tam neprojede traktor s rozdružovačem.
Technika pro sběr slámy a shrnutí stohu je za zenitem. Tzn. tři sběrací návěsy, ŠT180N. Každý týden 1 - 2 x je třeba poslat traktor s vlekem nebo návěsem který neveze prakticky nic a manipulátor pro přísun volné slámy. Je to komplikace, časově náročná a manipulace s volnou slámou není zrovna nejlepší.
Teď bude na místě otázka jestli pořídit dva výkonné sběrací návěsy + dva traktory, další manipulátor a návěs pro dopravu na místo určení, nebo pořídit traktor + lis, samonakládací návěs a balíky vozit rovnou do haly v areálu ŽV, event. to vše nechat udělat služby. Je to operativnější a časově méně náročné, nekomplikující tolik každotýdenní plánování práce.
Martin Hruška   19.05.2012 15:00:13
Řekl bych ,že jsme se v diskuzi už posunuli dál správným směrem. Je potřeba počítat kompletní náklady na dovoz slámy až do skladu nebo do stáje. Menší nebo středně velký podnik si lis na hranaté balíky nemusí kupovat, buď má lis na kulaté balíky nebo si může objednat službu. V každém okrese je někdo kdo dělá takovouto službu. V Německu je nyní trendem řezaná sláma v hranatých balících. Už v roce 1997 jsem dovezl první Samka řezačku na Hesston lisy,což byl cepák před Pickupem. Tyto řezačky se tenkrát používaly nejvíce v Bretani (Francie) pro chovatele drůbeže, kteří požadovali najemno nadrcenou slámu.
Tyto podobné drtiče je možno vidět u Krone,Claas a jiných firem v současnosti.

Proč nadrcená sláma. Protože stále více podniků přechází na kejdu a následně jde kejda do bioplynové stanice. Dlouhá sláma je problém i bioplynových stanic založených na hnoji a kukuřici. Jednak se takovýto materiál špatně dopravuje v rámci bioplynové stanice a konečný produkt, fugát má vysokou sušinu okolo 9 -10%.

Zapoměl jsem ale ještě na jednu věc a to je kvalita produktu, který se sklízí jak na přídavek do krmení ,tak i nastlaní a následně i s ohledem na průchod potrubím v bioplynové stanici nebo ve stáji. Tady je slisovaná sláma pod střechou vždy kvalitnější než ta ve stohu. O ztrátách ani nebudu mluvit.
C208   19.05.2012 23:49:25
Pro Jakub Hergot: Bolo tu spomenuté že posledné roky idú smerom k modernej živočíšnej výrobe tak preto som zámerne vidly nespomenul.Presne tak ako si spomenul ručná práca bolí a to ti samozrejme nikto nebude v dnešnej dobe navyše robiť za pekný úsmev.
Pro Tomáš K: Náklady na službu sú síce väčšie , a vy ste to vyriešili zaslaním kombajnu na Slovensko.A každý podnik má taký stroj ktorý si môže dovoliť poslať na služby??(Mám teraz na mysli hlavne podniky v ktorých pracujú ešte staré stroje napr. E 514 a pod. resp. také podniky ktoré sami si volajú ešte služby).A taktiež stoh slámy niektoré podniky zámerne majú blízko strediska ,aby sa zamedzilo tak veľkému kvantum spálenej nafty.V seníku rozvážete balík ,ktorý sa rozpadne a potom manipulátorom rozvážate.Keď som to správne pochopil tak i tu potom vzn. určité stráty pri prevoze.Opäť keď budem rozkladať manipulátorom volne uloženú slámu a slámu ktorá bola bola lisovaná tak v tom určitý rozdiel je.Preto už keď zvolím balíky tak pre PORIADNÚ podstielku by som práve siahol i po rozdružovačoch. Síce podstielke sa nekladie priveľký význam ,a tu sa často robí chyba ktorá sa odzrkadľuje na zdravotnom stave zvierat hlavne v zimnom období.
Pro Honza.S2 :Lenže nie každý podnik má taký teľatník kde sa nevojde traktor s rozdružovačom.A taktiež sú rozdružovače i za manipulátory.
Tzv. tri zberacie návesy sú dosť veľký pojem pretože ich je na trhu veľmi veľa v rôznom vybavení v rôznej veľkosti a ŠT 180N sú opäť v niektorých podnikoch nahradené moderným hospodárnejším strojom.A tak ako sa dajú zvážať balíky na bližšie miesto tak isto sa dá i nastohovať slama.Samozrejme že v prípade stohu ako som spomínal sa minimalizujú i prejazdy.
Pro Martin Hruška : Ono tie menšie podniky zvyčajne platia i za kombajny v službách ...K tomu keď prirátajú ešte služby s lisom + odvoz.Hmm smile nehovoriac o tom že v každom okrese sa síce najdú takýto službáry ale ono býva v tom čase o nich i niekedy núdza ,hlavne keď nepraje počasie a oni nestíhajú predchádzajúce zákazky.Samozrejme kde je už bioplynová stanica tam sa okolnosti rapidne menia i keď taktiež je tu možnosť využitia zasa kombinovaných vozov.Inak nie každý podnik má bioplynovú stanicu.
Na záver iba toľko , sú podniky kde sa lisy rozhodne vyplácajú viacej , ale zasa na druhej strane brať do úvahy i podniky kde im situácia nedovoľuje investovať do lisov ,odvozov,prípadne zberacích vozov balíkov a pod.
Takže za svojím názorom že je to celé o individualite podniku si stále stojím.
Honza.S2   20.05.2012 06:43:13
C208: Zkusíme si to říct v létě. Spotřeba, čas + každotýdenní návoz. Jinak ty ztráty u volné slámy jsou daleko větší než u rozebírání balíků. To že má někdo ještě 514ky to je hezké, v tom případě máš pravdu, ale také se musíš zeptat jak dlouho je ještě mít bude a kdy je nahradí neboť to je to stejné jako se stohováním - zastaralá technologie, nákladná, neefektivní.
Jiri Rakus   20.05.2012 12:07:55
Mě se stejně nejvíce líbí způsob lisování do hranatých balíků nějakým dobrým a zánovním lisem a v případě nekrytého hangáru nasbírát pár fůr starým sbíracím vozem a stoh zakrýt volně loženou slámou. Při venkovním stohování vždy ta poslední řada shnije a rozebírat ty balíky je časově i fyzicky náročné. Tak shnije jen ta volně ložená slámá a bez výčitku,že jsem někde nechal špagát, který by následně dělal potíže při rozmetání hnoje. Ale docela by mě zajímalo, jak je to z ekonomického hlediska u velkých podniků Hranaté balíky vs. Kulaté balíky.
C208   20.05.2012 22:24:44
To Honza.S2 : To je jasne že sú rozhodne väčšie straty na volne uloženej slame ako v balíku.Ono taktiež u lisov ten motúz resp. sieť nieje zadarmo.To že som spomenul E514 som uviedol ako príklad.A ja ti musím jednoducho odpovedať na tvoju otázku že sú podniky kde majú možno niečo novšie resp. kombajn s ktorým si navzájom vypomáhajú dva podniky takže nieje čas s ním isť niekde na službu.Ešte je aj malá skupina podnikov ktoré si nechávajú oveľa jednoduchšie stroje práve kvôli menším nákladom na údržby a opravy.Takže sú radi že si omlátia svoje...
Nuž , kde človek nepozná konkrétne podmienky daného podniku , tak asi ťažko hovoriť o tom čo je efektívnejšie a čo je nákladnejšie...
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0076999664306641.s