Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoru vpravo
obr
Exif: Panasonic DMC-FZ38, clona: f/3.4, ISO: 160, 1/80s

JD   16.08.2010 23:09:00
Na tych kolesach by som sa bal vojsť do poľasmile
David Roudnicky   17.08.2010 00:04:12
Každej kouká jen na šířku, ale věř mě že když budeš mít mokřejší pole a pošleš tam kombajn s užšíma gumama a širšíma ten s užšíma se tam bude prohánět jako drak kdežto ten s širokejma zapadne. Toto se mi potvrdilo včera, když jsem viděl na vlastní oči kombajny case jeden starší model užší gumy a druhý novjejší a ten měl balony větší kombajn neujel ani 100 metru a zapadl 2 krát a ten s užšími koly posekal půlku pole a zapadl jednou mnoho věcí projel. Stejně to funguje u teréních aut všimni si, že u těch expedičních aut do extrémů mají uzké gumy s dobrým vzorkem.
Zetor   17.08.2010 00:11:25
To Dejv3: Ty žertuješ, že?

Jestli si tohle myslíš, tak to si toho ještě moc neviděl. Neposuzuj z jednoho dne. Neříkám, že stroj s balónama nemůže zapadnout, ale napsat, že je lepší mít úzký gumy, tak to je kardinální blbostsmile
Zetor   17.08.2010 00:19:00
Neporovnával bych auto, které má výkon cca 100-150 koní a váží 1-2 tuny s kombajnem, který má pouze 3x větší výkon, zato 10x větší hmotnost...smile
Broník   17.08.2010 00:20:03
Mě by zajímalo, jaký typ byl ten kombajn s menšími pneu, který jezdil podle tebe bez problémů. Protože jestli tady srovnáváme nějaký kombajn od Case ( pravděpodobně AFX ) a nějaký další kombajn o kterém nic víc nevíme, tak ta diskuse není tak zajímavá. Jestli byl ten kombajn s menšími pneu 514ka, která je nesrovnatelně lehčí, tak to trošku nemá smysl. smile
David Roudnicky   17.08.2010 00:24:05
ne to ne byl to též case ne afx ale starší tip musím prohledat fotky a byl to 2388
David Roudnicky   17.08.2010 00:28:28
Ano Zetore ve váze mezi jeepem a kombajnem je velkej rozdíl, ale princip bude podobnej
jenda 77   17.08.2010 00:29:58
Nechci se vám motat do diskuze, ale musim souhlasit s dejvem, je to tak, třeba tatra na tuplákách projede mnohem víc než na balonech, to mám ozkoušený z lesa z odvozky, ono na širokejch gumách se sice nezaboří, ale odpor valení těch pneumatik je velkej. Něco jinýho je samozřejmě utužování půdy za sucha, tam potřebuješ na tu váhu co největší plochu.smile
neznalek   17.08.2010 06:40:31
jednoduché....s uzšíma pneumatikama se prohrabete na tvrdsi spodek a jedete.... ovšem neplatí to vždy a pole dostavá dost napr....smile
TomDuba   17.08.2010 08:33:54
to jenda 77: Doporučoval bych ti si prohlídnou pát fotek z news, z letošního jara např. ze senáží. Myslím hlavně galerie, kde byl jako odvoz použitý nákladáky, převážně matesy a tatry.
Zdenek Srytr   17.08.2010 08:48:12
Pravdou je to co píše Zetor a ostatní, viděl jsem to i já na vlastní oči a mohu to doložit fotkami i videem.
Včera jsem měl možnost vidět skupinu mlátiček na stejném poli, tzn. za stejných podmínek.
Všechny 4 měli náhon jen na předek, výkonnostně hodně podobné.
Pole bylo hodně mokré, místy extrémně, to se musí uznat, ale v této době to prostě musí z pole.
Ty dvě byli obuté hodně zle a taky to bylo vidět.
Tam kde ty dvě výkonnostně menší projeli bez problémů ty hůře obuté měli obrovské problémy, tam kde zapadali i ty dvě s lepším obutím ty hůře obuté měli dvojnásobně horší průchodnost.
Pole rozryté až na podloží, kde následky budou dlouho vidět.

Chápu, že když zajede jakákoliv mlátička v dnešních podmínkách do mokrého místa bude mít problémy, ale čím hůř je obutá, tím víc škody na poli nadělá.

Proto komet Dejv3 mě překvapil, asi vím kde jsi to fotil, ale tam jsou starší mlátičky lépe obuté než ta nová.smile
BlahaLukas   17.08.2010 10:29:25
Ahoj všem, nedá mi taky se nazapojit. Zkuste se zamyslet nad tím, že vzhledem k tomu, že se jedná o službaře, který se pohybuje po dost velkém rajónu,je trošku problematická šíře mlátičky, která se 710-mi činní 3,48m, pokud by měl větší pneu, potřeboval by povolení pro přejezdy od místních orgánů pro jízdu za snížené viditelnosti a v dnešní době to je dost problém. Tento problém mají i v družstvu na Strakonicku ( Přešťovice), kteří toto povolení na svojí STS nedostali a proto končí vždy cca kolem 20.00, což je dost tragické. smile Proto si myslím, že službař zvolil tyto pneu.
David Roudnicky   17.08.2010 10:45:13
Zděnku já sem to právě viděl úplně opačně, afx docela pěkně obuté hned si lehlo na nápravu a nemělo ani snahu jet ven spíše hloub kdežto 2388 jel, zapadl pár cm, ale prohrabával se ven sám. Věc utlačení půdy je jiná a tam souhlasím s balónama ale v tomto případě tam ani neměli jezdit,
David Janda   17.08.2010 11:31:55
Každý kdo už někdy zažil podobné podmínky ví že se užší pneu na mokré půdě „prořízne“ na tvrdé podloží a stroj jede, kdežto s širšími pneu se jen hrabe a moc toho neprojede, samozřejmě záleží na hmotnosti stroje či soupravy, aktuálních podmínkách a nemusí to být vždy pravidlem.
Honza.S2   17.08.2010 12:36:51
To Dejv3, AFX taky váží 15 - 16 tun, 2388 je prdítko, bez lišty přes 10 a s lištou tak 11,5 tuny. Myslím že většině je tady jasné co je lepšísmile Zemědělství by se mělo dělat precizně proto myslím že nějáké úzké galusky na proharabávání se a vyjetí za každou cenu bez ohledu na utužení půdy jsou již mimo.
A co se týká tohoto, nevím jestli je to koupené od Stromu nebo dovezené z Německa, potom by se vysvětlily ty úzké kola a menší lišta.
JD   17.08.2010 13:58:35
Nie vzdy su ušie kolesa lepsie napr: s claasom mega 208 som nevedel vísť menší kopček a s J.D T670 šiel v pohode a na dalšie kolečko bolo to isté T 670 vyšiel a ja s MEGA 208 niesmile
kofak   17.08.2010 17:25:06
Pánové myslim tedy,že 800 pneumatiky se neprodávají standartně na STS ani tady v CZ a připlácí se..Já si taky myslím že v blátě budou 710 lepší.Je to věc názoru nikomu nic nevyvracím.Jenže zapadlá pneu 710 překonává daleko menší odpor když se škrábe ven než 800.Asi má sklony zapadat dřív,ale když už zapadnou obě verze....Nakonec plocha která zabírá není zase tak malá jak se zdá ,to kolo je o dost višší,koukal jsem na to u dvou STS vedle sebe a je to dost znát.Nedá se srovnávat jeden kombajn s druhým,nikdo neví kolik tun má právě v bunkru ten či onen.Místo kde se zapadlo se o 5 metu vedle projet dá,tady se nedá prostě srovnávat. 710 mají výhodu jak někdo psal,že nemusí být povolení pro komunikace a kdo jezdí s kombajnem tak uzná,že by si ty 800 kolikrát rád vymenil za 710 na okreskách kde to bývá někdy jen na chlup.Oproti tomu 800 a výš je lepší hlavně na svahy,netrpějí tolik na zatížení a vypadají masérsky smile (máme je na STS taky) .Ohledně té 7,6 lišty letos s ní jezdím a je to OK.Jen se to blbě fotí z boku smile
JAGUAR*   17.08.2010 17:52:11
Já bych k tomu ještě jeden názor a to ten, že taky strašně moc záleží i na tom mezičlánku mezi sedačkou a volantem...
JD   17.08.2010 21:55:13
A este velmi záleži či je bunker na prednej alebo na zadnej nápravesmile
chomyz   18.08.2010 17:36:04
To s tím kombajnem končícím ve 20hod kvůli povolení za světla je předpokládám vtip - to si nějak nedovedu představit že by někdo kvůli tomu zastavil kombajn?? Ten zákaz přepravy za snížené viditelnosti je na všech povoleních které jsem zatím pro kombajny a podobné stroje viděl (spolu s hromadou dalších podmínek, z nichž některé jsou lehce splnitelné a jiné jako tato nesplnitelné), ale neslyšel jsem, že by s tím někdo při kontrole prudil pač kombajny takřka 50% jezdí potmě a to by se toho moc neudělalo...smile
Nesquo   18.08.2010 20:19:42
Cha, ono ty věty co jsou někdy napsány v technickém osvědčení vzbuzují pocit žeto vymýšlí člověk, který neví jak ten dotyčný stroj vypadá, natož k čemu slouží. Kdybych se měl řídít podle toho coje tam napsáno tak se sničím nikam nedostanu a nic neudělám. smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.006784200668335.s