Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: FUJIFILM FinePix S1800, clona: f/7.1, ISO: 64, 1/60s


Tuto fotografii hodnotilo 4 lidí.
pepe220   29.05.2012 21:39:52
Měl bych takovou otázku na uživatele těchto nových jelenů. Jak je to s vypalováním filtru pevných částic, nedávno jsem se totiž doslechl, že pokud počítač rozhodne vypálit filtr, musí se to provést hned, protože jinak vás nenechá jet. Moc tomu nevěřím, navíc prodejce nám toho při předváděčce moc neřekl, je mi jasné, že se to odvíjí podle zatížení motoru, ale že by se to zastavilo v křižovatce a dál mě to nepustilo mi přijde drobet přitažené za vlasy.
klaun   29.05.2012 22:01:05
když počítač "rozhodne" vypálit filtr tak to je jako když tě někdo doslova "chytne za prdel" motor začne ramplovat jako když se kliková hřídel pomalu blíží k zemi a motor přestane táhnoutsmile je to neštastný řešení!! zlatá SCR
Lucky   29.05.2012 22:14:14
můžeš to myslím 2x odložit , a poté už je to nevyhnutelné.
myslím že filtr je jednodušší verze hlavně pro obsluhu.

nemusí nic dolívat a nemusí myslet jestli mu adblue ještě vyjde a nebo musí dolít.
nemusí dbát na čistotu močoviny ,
nemusí se řešit uskladnění močoviny ,
nemusí se řešit "trvanlivost" močoviny nevydrží věčně kvalitní.
klaun   29.05.2012 22:18:15
kdo má močovinu už ted tak má lehkej "náskok" od 2013 bude močovina i u jelenů kteří celým svým žlutozeleným srdcem zastavají EGRsmile
Jakub Medera   29.05.2012 22:25:19
No a od roku 2014 budou mít motory jak SCR tak EGR
Lucky   29.05.2012 22:31:29
od 2014 budou mít všichni všechno tak nevim .
JD šel cestou jít do něčeho těžšího a složitějšího aby to dřív zvládnul, močovinu do katalizátoru umí stříknout každej blbec.
a když je EGR tak špatnej tak proč je většině neftových osobních aut s commonrailem ? a u MANa a SCANIE
michal003   29.05.2012 22:33:52
Lenže vzhľadom na to, že JD ešte teraz používa EGR tak keď prejdú na SCR s týmito motormi, tak stále budeš musieť používať menej AdBlue ako u motorov, ktoré majú SCR už teraz.
Marty31   29.05.2012 22:45:43
no JD to má postavený na filtru a budou k tomu jen trošku přidávat adblue...zato ostatní to maj postavený na adblue a ten "filtr" co příde nebude(nemělby) škrtit motor jako to má JD
Dodesko   29.05.2012 22:51:37
Ak sa filter vypaluje tak to vobec nepocitis,ak mas nastavene auto tak sa o nic nestaras a trva to cca 30min
stenlynko   29.05.2012 22:55:03
vzhľadom na to, že s EGR ventilom nedosiahnu požadovanú ďalšiu emisnú normu, bude musieť aj JD pristúpiť k močovine, čiže bude mať EGR, dieseloxidačný katalyzátor a aj močovinu, motory, ktoré používajú teraz močovinu, tak im pribudne dieseloxidačný katalyzátor. Momentálne je systém s močovinou určite jednoduchší, motor si ide po svojom a všetko sa to redukuje za ním, pri JD motor pomocou EGR berie do seba časť spalín, potom to ide cez 2 filtre, jeden z nich treba vypalovať... podľa záťaže asi tak každých 15-20 hodín, trvá to zhruba 40 minút. U JD kvôli chladeniu museli poriadne zväčšiť chladiče, pretože ide cez motor ešte raz časť spalín, na rovnaký výkon treba viac nafty (to je proste skutočnosť daná fyzikálne) ďalšia nafta sa spaľuje pri vypalovaní filtra... a to chladenie tiež celkom slušne uberá motoru výkon. Hej, do močovinových traktorov dolejem močovinu, to je taký problém každé druhé tankovanie to doliať? akUkazuje mi stav hladiny, upozorňuje ma na nízku hladinu. Zvykli si na to kamionisti, už je to dokonca aj v osobných autách, bude to mať aj JD a argumenty pánov predajcov od zelených, že lejete len naftu je podľa mňa dosť chabý. čo je lepšie, dosahovať nižšie emisie už v motore a týcm ho škrtiť, alebo nechať motor tak a riešiť to v nejakej antikorovej nádobe za motorom? A ešte jedna poznámka, ak spáli motor s AdBlue o liter nafty menej a ja tam dám liter močoviny, ktorá sa dá kúpiť za cca 25 centov, tak tvrdenie, že kupujete ešte jednu tekutinu, ktorá Vám to predražuje, je taktiež veľmi zcestné smile

a ešte pre Luckyho: MAN už má taktiež AdBlue
inak zaujímavosť, pri menších motoroch je vraj systém s filtrom pevných častíc a EGR výhodnejší, aj CNH ide pri motoroch okolo 100k týmto systémom, ale tam nejdú z motora škodliviny v takom veľkom množstve a tento systém dostačuje a AdBlue u týchto motorov nebude
Jano SK   29.05.2012 23:31:01
Podla CEMA ( europske zdruzenie vyrobcov poln.techniky ) boli naklady na vyvoj motor STAGE IIIB, ktore sa moze montovat do novych strojov 3 - 4 roky podla vykonu.... 2.7 MLD EUR.. tieto peniaze si beru fabriky nazad samozrejme cez zvysene ceny strojov. Takze je to extra naklad pre pouzivatela. Zaroven vzhladom k cenam nafty ( uz ani v CR nie je danovo zvyhodnena..) je spotreba stale dolezitejsia vec. Takze si kazdy moze po case spocitat, ako mu vysla prevadzka technologie SCR vcitane AdBlue alebo EGR a vymeny filtra pevnych castic a pod.

Podla mojho nazoru, vzhladom k tomu, ze JD ma najvasci odbyt na americkom trhu nesli cestou SCR, pretoze v USA AdBlue nie je rozsirene ( jeden z argumentov bola slaba siet predaja AdBlue ). Zaroven si myslim, ze dost nezvladli marketing, alebo vyvoj - este na prelome 2011/2012 isla vo velkom reklama "diesel only", ked nahle vydali spravu, ze SCR je podla JD idealne riesenie...ale az pre Stage IV, nie pre IIIB... z dialky to skor vyzera, ze do poslednej chvile sa snazili uspesne doriesit StageIV cez EGR a ked to vzdali, tak sa nenasiel nikto odvazny, kto by to povedal marketingovemu oddeleniu.

Stage IIIB su 3 roky u velkych traktorov, podstatne je, ake budu motory ( a ich prevadzkove naklady ) od 2014 , t.j.Stage IV - a kolko sa budu moct vyrabat. Emisna norma na dalsie obdobie zatial nie je, co som pocul ze by sa nemalo uz zaoberat samotnymi emisiami ale znizenim mernej spotreby paliva....
George8030   29.05.2012 23:43:37
to Lucky: Luky napsal si čistě marketingovou věc,kterou Ti řekli někde ... smile ...to co jsi napsal,nemělo s technickou pokročilostí nic společnýho .... Promiň smile ... vem si spotřeby u DPF ... s SCR jede motor zcela bez zatížení cizých vlivů jako EGR apod. a emisní normy se řeší mimo ve výfukovém potrubí. Proč teda prestižní značka,která vyhráva "imrvére" Truck Of The Year - Mercedes Benz jeden SCR???
Co se týče roku 2014 ... všichni co jste tady,tak jen špekulujete,ale NIKDE ste to neviděli,kdo jak a čim půjde!!! Co bude,to NIKDO z nás tady NEVÍ !!! NIC ve zlém smile ... co se týče DPF u JD,tak má 3 stupně vypalování ... první nepocítíš,kdy "normálně" pracuješ (ale stříká ti to naftu ještě do DPF,aby si zvýšil teplotu a filtr vypálil) ...další stupeň je ten,že traktor MUSÍ stát hodinu na místě a jen ti lítaji otážky z MIN na MAX apod. a vypaluje se filtr, ale nejde s traktorem pracovat. Obě jdou nevim kolikrát odložit pro příhodnější čas,ale pak to může přejít do servisní regenerace,kdy jí musí provézt servis s diagnostikou a ta je cca kolem 4 hodin a traktor v nečinnosti. A to nemluvim o 6.8l motorů o tom,že MUSÍ mít 2 turba,aby ten odpor filtru protlačily smile ... Proč každý z aut DPF nechává odstraňovat??? smile ... Ano s močovinou je to kapalina navíc,ale jak napsal klaun,přijde mi to po technické stránce menší zlo. A jako bývalý John Deerák, neberte to,že kritizuju značku JD - JE to taky dobrá značka,ale tahle cesta filtru pevných částic mě zklamala!!! To řikam narovinu!!! A co se týče životnosti??? ... NIKDO od dealera NEDOVEDE říct,jak dlouho vydrží,protože s tim NIKDO nemá takové zkušenosti,aby mohl doložit něco,co uvádí výrobce !!! smile ... Kdo tadfy má John Deera s třeba 5000 Mth,který je vybaven DPF??? ... Nevim o nikom
George8030   30.05.2012 08:50:54
Jinak jediné čím se dá v uvozovkách oponovat,teď novou normou EURO 6 u MB,kdy má nový vstřikovací systém X-Pulse, EGR, DPF, a SCR ...takže nesmysl ...ale kamion je vždy třeba dbát na to,v jakém režimu ten stroje,spíše motor jede... dálkový kamion jede dlouhý časový úsek min 4,5hod do pauzy v jednom zátahu,takže stabilně prohřátý motor,ideální zatížení,mnohem přesnější spalování a tím pádem menší náročnost na emisní doplňky. Traktory jezdí taky ve vysokém nasazení,ale ta časová proměnlivost je u nich dost markantnější,kdy jede v nějakých vysokých otáčkách v tahu,povolí chvíli změna,zase tah nebo doprava jen lehčí zatížení,kord při přejezdech jen s nářadím. Takže je to mnohem náročnější,protože ty motory neběží tolik % v ideálním stavu. A to nemluvim o tom,jak kde kdo nechává traktory pobrukovat na volnoběh a díky velkým chladícím soustavám je se traktor schopen dost řádně ochladit z provozní teploty až 20% níž ...to hlavně pro DPF bude rychlá smrt. A myslim,že to neni ideální,nechávát dlouho volnoběžné otáčky.
A co se týče EGR??? EGR kdo má a jde zaslepit,tak ho zaslepil,u novějších vozů už to pozná ŘJ a hodí chybu motoru,kvůli rozdílným hodnotám. Není to závažná chyba,ale svítí kontrolka. Někomu to nevadí,co jsem se s tím setkal. Jinak EGR byla do poslední chvíle zřejmě nejsnažší cesta,jak dosahovat emisní normy EURU 3 a Tier IIIa ...bohužel EGR je limotovaný a nedovede zvládnout lepší normy. Takže si EGR neplézt s DPF.
Jinak co se týče poznámky "močovinu do katalyzátoru umí stříknout každej blbec" ... To asi ani nebudu rozvádět,pač by vznikla nesmyslná debata na hodiny!smile ...
Honza.S2   30.05.2012 11:16:57
Co mám tak informace z provozu, zatím funguje dobře systém u CNH. Akorát bych byl rád z druhé strany, kdyby všichni výrobci (prodejci) uváděli spotřebu včetně močoviny, ne jen čistou naftu. Potom se bude o čem bavit a ne jen o nějácích marketingových výkřicích a výsledky z provozu nikde. Každopádně děkuji George 8030, za to že se pochlubil tím jak to funguje u JD. Alespoň je o čem přemýšletsmile
Na konec problém č. 1 - uskladnění a dodávka močoviny. Jistě je tam nějáká doba a teplota po kterou by se měl roztok uchovávat, pokud se to nezdaří můžete ho vylít víte kam.... V tom vidím relativně problém v létě
Pavel Fiala   30.05.2012 12:40:35
Zajímavá diskuse, zkusím jen pár poznámek:
- Při prvním stupni regenerace / vypalování filtru to obsluha pozná pouze podle svítící kontrolky, výkon motoru, ani žádné další věci nejsou omezeny. Pro případ, že budu třeba pracovat v seníku tak se dá regenerace vypnout / oddálit. A spotřebuje se navíc 3-5 litrů nafty
- Druhý stupeň, traktor stojí, trvání 30-40minut a otáčky motoru jsou stálé cca. 1800 /min. a vyzve vás to k provedení tehdy, když nejsou splněny podmínky, aby se mohl spustit ten první stupeň, teplota motoru, zatížení a otáčky jsou nízké.
- Větší chladiče, ty tam jsou hlavně kvůli většímu výkonu. To EGR je řízené, množství spalin se snižuje se zvyšujícími se otáčkami. Při vysokém zatížení motoru jede na čistý vzduch a EGR ventil je uzavřen. Při vysokém výkonu chladím maximálně motor při nižším zatížení chladím motor méně a kapacitu chlazení využívám na chlazení spalin v EGR. Nová řada Case Magnum má taky větší chadiče než předcházející generace.
-Dvě turba tam určitě nejsou kvůli proukování filtru DPF!
- Motory Euro VI už představil nejen Mercedes, ale i Scania, Daf, Cummins, všichny mají řešení, EGR, DOC, DPF, SCR. Jediné Iveco EuroVI to má bez EGR, ale DOC a DPF tam má.
- Na Agritechnice ukázal motor pro zemědělství Stupeň IIIB Deutz a Cummins a oba stejné řašení jako u těch náklaďáků a co teď prezentoval JD.
- Co cítím jak značný problém, je to, že nám JD nedal dost informací a nechal nás na pospas dobře připraveným prodejním argumentum CNH. Jako lidi od JD přece musíme věřit tomu, že firma nepřijde s nějakým nefungujícím řešením.
- Životnost filtru DPF, například u 6R 6tisíc hodin a náklad na výměnu, vrátíte zanešený dostanete odborně vyčištěný se stejnou životností 0,12,-Eur/hodinu. O kolik se zkrátí tato maximální životnost při špatném provozování, to nevím.
- Traktory 8R a 7R které tady máme od loňského léta, traktory 6R ty mají za sebou maximálně jaro tak fungují bez problémů.
- Pokud bych se měl já osobně rozhodnout, na základě informací které nyní mám tak přesně obráceně, EGR, DPF u velkých výkonu a zatížení funguje. SCR do malých traktorů, kde se nechá předpokládat více času při nízkých otáčkách a poblafávání.

Pavel Fiala.
Jano SK   30.05.2012 12:49:23
TO Honza.S2: co vyrobcovia udavaju je vzdy pekne, podstatnejsie je, co zmera napriklad DLG test, pretoze tam sa da predpokladat najeky naznak objektivity. A v DLG testoch uz je AdBlue samostatne uvadzane, takze sa zapocitava ako kvapalina do celkovej spotreby. Da sa potom spocitat, ci je lepsie byt "vitaz" v spotrebe kvapalin, alebo mat nizsie naklady na liter kvapalin...

Mocovina a uskladnenie - nemyslim, ze by to mal byt az taky problem. Velky traktor odhadom 40 l/nafty/hod x 1800 MH x 7% = 5.000 l Adblue. Dnes je cena Adblue u nas 0,25 EUR/l vcitane dovozu do dvora, takze je treba 5 x zavolat dodavatela, aby doviezol 1000 l sud. Adblue je citlive na UV ziarenie, nemalo by byt dlhodobo na priamom slnku, teplota nevadi. Ak zmrzne, nic sa nedeje. Ak by sa aj celych 1000 l nejako znehodnotilo, bavime sa o skode za 250 EUR... Treba davat pozor na cistotu pri praci ( aj nafta sa neleje z kyblom plnym hnoja ). Predajcovia zapoziciavaju aj vydajnu pistol s cerpadlom a pod., cele sa to da kupit za 500 EUR..
sten8811   30.05.2012 13:30:52
Pánové už dlouho mi zajímá co se stane když je venku -30stupňů a AdBlue zmrzne nemůže způsobit nějaké zničení tohoto systému?jestli to neni jako samotná voda v motoru.Dále když už zmrzne jak se rozehřeje když nebudu mít ohřev motoru ani AdBlue které je za příplatek,
Polci   30.05.2012 17:46:45
to Pavel Fiala: Poměrně mě překvapuje, že JD nedal protiargumenty pro EGR a proti SCR (pokud nějaké jsou). Přece museli vědět, jaká se okolo toho rozjede v Evropě hysterie...a nechat prodejce "věřit, že JD nepřijde s nefungujícím řešením" mi trochu připománá přísloví "Věř a víra tvá tě uzdraví", to by se měli v marketingovém oddělení zamyslet.
Stejně to však ukáže až provoz. A jestli se budou filtry pevných částic sypat třeba po 3000 Mth, bude to těžké vysvětlování zákazníkům.
pepe220   30.05.2012 18:42:41
Děkuju za vysvětlení, ani jsem netušil jakou diskusi svým dotazem vyvolám.
stenlynko   30.05.2012 18:44:00
Jano a čo koncerny CNH a AGCO? nemajú v Amerike predaje? Neviem, či to bude len tou močovinou
Jano SK   30.05.2012 22:31:28
Stenlynko: AGCO 2011: severna amerika 20% obrat, CNH neviem presne, asi viac percent, ale uricte nie nad 50%, aby sa im oplatil vyvoj komplet novych motorov u FTP/Iveco
Pavel Fiala   31.05.2012 09:30:49
to Polci: Asi jste něměl moc co dočinění s Američany? JD má v USA více než 50% trhu a tak si nepřipouští, že by někdo mohl mít jiný názor, nebo, že by někdo zpochybňoval jejich pravdu!
George8030   31.05.2012 09:55:39
Pavel Fiala 31.05.2012 09:30:49to Polci: Asi jste něměl moc co dočinění s Američany? JD má v USA více než 50% trhu a tak si nepřipouští, že by někdo mohl mít jiný názor, nebo, že by někdo zpochybňoval jejich pravdu! /// Vcelku "zajímavý" názor ...na dnešní dobu dosti silná slova,toto napsat na takovýhle web. Plno lidí by si to mohlo vzít osobně,jako nějaké náznaky arogantního chování.
Jsem zvědavý na reakci Polciho.
Bylo by fajn,kdyby administrátoři tuto debatu zachovali,pokud se nezvrtne v nějaké vulgarismy a nebo urážení se. smile
Polci   31.05.2012 14:49:35
No co na to říci...nejezdím v amerických autech, strojích a v Americe jsem zatím nebyl. A obchodně jsem s nimi nic do činění neměl. Ale ke svému předchozímu komentu to asi ani nepotřebuji. Pokud JD má v USA více než 50% trhu, je to fajn. Ale pro mě a zřejmě ani nikoho v Evropě, který řeší tyto normy výfukových plynů, je to absolutně nepodstatné, zda by tam měli 100% trhu. Ještě to nemusí znamenat, že tento systém bude lepší než ten druhý...takže měli prodejce zásobit nějakými argumenty...a rozhodne o tom až čas a náklady na provoz jednotlivých systémů.
Ješte mám malé nejasnosti. Bude ten "odborně vyčištěný" filtr mít stejnou životnost jako nový? Či pak půjde do kopru třeba po 2000 Mth? Ví to již někdo, nebo je to zase pouze víra ve firmu, co to vyčistí?
George8030   31.05.2012 15:02:02
když budu reagovat na ten výměnný systém filtru DPF ...tak to bude něco jako,když si koupíte nového John Deera,kde máte automaticky dodatek ke smlouvě,kde je vyjmuta palivová soustava okamžitě ze záruky??? Takže zaplatíte horentní sumu na nějakou údržbu a když budete chtít něco vyreklamovat,tak se stejně člověk ničeho nedovolá? a bude odpovězeno,že na základě špatného používání atd. atd. atd.??? nebo jak to mám chápat??? smile
A tvrdit že u řady 6R vydrží filr 6tisíc motohodin??? Když toto tvrzení nebylo ani u 8R s DPF/DOC - co vím,tak tam byl menší interval do 5tis MTH a co se týče loňského léta,tak co vim já,tak se na konci léta předávali ještě traktory řady 8R bez filtru pevných částic,takže něco striktně tvrdit,že to to vydrží??? na můj vkus docela riskantní argumenty!!!
George8030   31.05.2012 15:39:02
čistě diskutujeme a zajímají nás argumenty hlavních zástupců značky smile smile je asi normální,že v diskuzi jsou agrumenty a proti argumenty.
Pavel Fiala   31.05.2012 15:44:19
Nejprve k té mé poznámce, nejde o aroganci, ale o něco co nám je cizí, někomu až protivné, takový ten druh sebejistoty, důvěry ve vlastní pravdu a schopnosti. Můžeme to znát třeba u amerických sportovců.
Filtr DPF se nebude posílal na nějakou externí firmu, ale systém výměn "Reman", funguje i u dalších dílů řeší přímo JD včetně záruky na tyto díly. Životnost techto dílů je stejná jako u nových.
Maximální životnost filtrů traktory 7R, 8R 4,5tis hodin a 6R 6tis. hodin to je dané nastavením v řídící jednotce motoru. K tomu riskantnímu tvrzení je to stejně na vodě jako vaše tvrzení, že nám ty traktory fungovat nebudou.
V základní záruce 12 měsíců je palivová soustava celá a z prodložené záruky další tři roky jsou vyjmuty vstřikovače. Ceny za údržby rozhodně nejsou horentní, ale jsou nějaké podmínky a ty musíme dodržovat všichni jak zákazníci tak i prodejci JD.
George8030   31.05.2012 15:53:56
to Pavel Fiala: zajímavé,že já viděl tedy jiné smlouvy u některých zákazníků a 12 měsíců záruka na palivovku? nebuďte naivní pane Faiala smile Jinak se tu bavíme o funkčnosti DPF a né o vlastnostech amercikým občasnů
Jinak co se týče životnosti,tak třeba jsou tu uživatelé, kteří mají jiné informace o životnosti filtrů. Nebudu řikat kdo a jaké,je čistě na nich,zda to sem uveřejní. smile ...já tu informaci mám jen od nich a nemám důvod jim nevěřit.smile
Jano SK   31.05.2012 21:12:55
Celkom ma zaujal system "reman"u DPF filtrov. Logika reman je to ( teda aspon co poznam z CAT a pod.), ze drahy komplikovany AGREGAT sa nemusi menit cely, ale po rozdeleni na jednotlive komponenty sa niektore opat pouziju, niektore sa vymenia - a zakaznik dostane opat cely AGREGAT lacnejsie ako novy ( prevodovky, motory, atd). Suma nakladov na vymenenu komponentov, dopravu a pod. musi byt zaujimava voci cene noveho agregatu, opodstatnenie je o to vacsie, ak je treba vela casu na zborku/rozborku v pripade opravy u zakaznika a takto sa setri aj cas.
"reman" v tomto podani JD to nesplna - cena vymeneneho komponentu je 99% ceny celeho DPF filtru ( plechova rura za 2 centy + 2 klipsne za 3 centy + filter za par tisic EUR). Toto je podla mna vycistenie komponentu, ktory to umoznuje, ale musi sa to robit "odborne" u JD... vsetci sme to odborne robili na vyfukoch zasratych od M2T na dedovom peraku..
Jano SK   31.05.2012 21:32:11
... a to iste ponuka aj CAT, ako som si stihol pozriet.... a kedze je mi blbe mazat, co som sam napisal tak to necham. Mozno bude reman aj gumicka do stieraca..
Pavel Fiala   01.06.2012 08:40:03
Pro zástupce Fendt, stroje vyvíjejí, vyrábějí, prodávají a servisují lidé, takže jejich pohled na svět a výchova ovlivňuje jejich konání.
V jednom komentáři zpochybňujete, že tady máme traktory od loňského léta a pak o kousek níž máte zaručené informace, že ty filtry nic nevydrží. Já jen vím, že jsme žádný neměnili a neměli problém.
Pro zástupce M-F, díly "Reman " mají jinou cenu než nové.
Omlouvám se ostatním uživatelům, ale vzhledem k tomu kdo zůstal v diskusi nebudu dál pokračovat, to nemá cenu. Přejí hezký den, Pavel Fiala.
Polci   01.06.2012 09:13:24
to Pavel Fiala: Nejsem ani zástupce firmy Fendt, ani M-F a pokud mě nějaká "vyšší moc" nevyřadila z diskuse, počítám, že jsem v této diskusi také zůstal...připadá mi divné, pokud diskutující ukončí diskusi kvůli tomu, kdo v ní zůstal, pokud jej neuráží či není úplně mimo. Ani jedno z toho se zde neděje...
Já jsem obyčejný hloupý uživatel, laik, proto mě zajímají tyto systémy, protože jednoho krásného okamžiku se tomu nikdo z uživatelů nevyhne...A bude stroj s močovinou/filtrem za pár let problémově prodejný, protože jeden systém bude fungovat lépe a druhý hůře...co pak zákazník, někdo mu bude muset něco říci nebo ne?
Máte informace o filtrech zde v rámci České Republiky či i ze zahraničí, zda již tam neměli nějaký problém s filtry? Francie, Německo...počítám, že pokud JD sbírá nějaké argumenty proti močovině, zajímá jej i to, zda filtry fungují oněch předpokládaných cca 4,5 tis či 6 tis Mth.
Jano SK   01.06.2012 11:53:15
to Pavel Fiala: ..nezda sa mi, ze by v tejto debate bol niekde dovod na klasicke urazene postoje, tie sme si uz uzili v debate na Farmweb Forum "zelena brazda"...ani na kavu v Brne ste neprisli. Zase take to buchanie pestickou po stole...

Ano, uricte "reman" filter je lacnejsi ako novy, reagoval som ale na to, ze to ale je VYCISTENIE a nie Reman v povodnom zmysle.
Honza.S2   01.06.2012 13:18:57
Kdybych to měl z pohledu zákazníka zhodnotit z hlediska podaných seriozních informací, asi bych volil John Deera. New Holland neměl ani zdaleka ověřené zkušenosti, podávaly zkreslené informace, Massey Ferguson s Fendtem se držely stranou, jak dnes fungují nové MF 8600 již víme a Fendt těžko říct, tam prakticky ani žádné prozatímní informace z provozu nemám.
Takže jak se potom rozhodnout?
Podle řeží prodejců?
Jiri Rakus   01.06.2012 13:28:58
Měl jsem možnost dostat se do Rakouska, kde jeden dost velký podnik sedlá ze zelené barvy na červeno-bílou právě kvůli technologii emisí. Když jsem se zeptal proč, 2 z 5 strojů zelené značky po 2000 Mth měly razantní problémy. Pak se přidal i třetí a to byla poslední kapka. Jednalo se o podnik služeb, který nechci záměrně jmenovat. Akorát jsem pochopil z jeho vyprávění, že dává šanci druhé alternativě.
George8030   02.06.2012 02:16:37
já sem tu ani jedním slovem neprosadil nikterak značku Fendt smile .... kdo si myslí nebo to tak pochopil,tak je mi to bohužel líto smile smile Čistě jsem tu řešil systémy,které splňují emisní normy ... nemůžu za to,že DPF/DOC se týká JEN John Deera smile ...a SCR ostatních značek.
Takže bych si nepletl pojmy s dojmy smile ... a proč nepokračovat v diskuzy?
Odpovím si sám ... ale nééé,svůj subjektivní názor na některé zůčastněné si nechám pro sebe ... Ale nedivím se,že nechcete pokračovat,když nejsou argumenty a nebo nedovedete odpovědět na technický dotaz,který Vám člověk pošle po SZ,aby to nerozmíchával další debaty smile ... akorát jsem se teď ve svém názoru utvrdil smile
VonVagel   02.06.2012 09:02:58
Zajímavá diskuze. Škoda že pravděpodobně největší odborník na traktory JD se ji už neučástní. Dívím se tomu i vzhledem k tomu ze takových diskuzí se "zákazníky" musel už vést stovky. A vzhledem k prodejům značky JD jich hodně vyhrál:)
medulin   02.06.2012 09:52:20
Cestou filtru se ještě dal Zetor a Kubota nebo se pletu? Vybíráme traktor víc se nám líbí SCR ale co mam informace ze servisu nákladních aut tak i tady jsou časté problémy.smile
George8030   02.06.2012 16:57:05
jinak až si tohle bude pan Fiala číst ... ještě dodám,že jsem teď nemluvil o ČR, snadno ste žádný neměnily,když s tim máte minimální zkušenosti. Vaše agrumenty postrádají pro mě hlavu a patu a aby jste měl odpovědi,tak tu mícháte jedno s druhým smile ... Jen mě mrzí,že Vaše odpovědi zde nabíraly směr nějakého humanistického fylozofování,než aby jste odpovídal na na Vás položené konkrétní dotazy,jako zástupce hlavního importéra smile
Přeju Vám pěkný den smile
VonVagel   02.06.2012 18:41:20
To George8030: Bude to asi tím že to zbytečně vyhrocujete.
George8030   04.06.2012 13:38:44
VonVagel: nikdo nic nevyhrocuje. Diskuze jsou o tom,aby se diskutovalo k dané věci a pokud někdo nemá argumenty,tak hold musí diskuzi přesměrovávat někam jinam,či z ní případně ustoupit. Nic jiného v tom nevidim. Pokud člověk pokládá jasné dotazy a někdo na ně záměrně neodpovídá či neví odpověď (což chápu,že by bylo pod úroveň napsat "nevim").
A navíc tuhle diskuzi,ikdyž jsme kamarádi, rozmíchal uživatel Lucky, který z mého pohledu vcelku ostře napsal to,co napsal na stranu systému SCR a defakto,jako by systém DPF byl ten jediný správný. CHtělo by si to přečíst důkladně celou diskuzi.
Kdy mě třeba Honza.S2 po SZ osočil,že moje tvrzení tady mě může jednou nabít ústa ... přitom jsem nikoho osobně neurážel,nepsal vulgarismy a nic podobného a jen čistě diskutoval na dané téma. Který tu rozohnil někdo jiný úplně ... smile
Lucky   04.06.2012 21:56:27
nic jsem nerozdmýchal Jirko smile
jen jsem napsal výhody DPF
a neříkám jaký je lepší, JD bude stejně používat oboje tak nebudu nic hanit, nikdo nemá dostatečné zkušenosti ze zemědělské praxe.
George8030   05.06.2012 16:46:30
to Lucky: to co jsi na začátku napsal, promiň,ale myslim si Luky,že něco takového bych čekal od někoho úplně jiného,než od Tebe zrovna smile ...
George8030   05.06.2012 17:03:31
já o DPF tvrdil už dřív,že se mi to nelíbí,tenhle systém a jen mi zaráží,proč kdo ho má v autech,uživtkových vozech apod. tak ho nechává softwarově vyřazovat? to jsou ty lidi tak hloupý všichni? ... zeptal jsem se na názor kamaráda,co dělá pro autorizovaný servis Croy - Mercedes Benz a řekl,že všechny tyhle emisní prvky jsou kravina,na tom se shodneme všichni!!! Ale systém SCR mu přijde mnohem méně náročnější než systém s DPF - kdy má zkušenosti,že DPF nikdy nevydrží to,co by měly,jelikož je to dle jeho slov i spojené s kvalitou nafty,která má veliký vliv na životnost filtru. na jeho regeneraci apod.
Honza.S2   05.06.2012 19:25:38
Takže po dnešku je pro mě věc částečně jasná. Šli jsme přímo ke zdroji, získali si podrobné informace, teď provedeme orientační kalkulace.... abychom věděli od čeho se odrazit.
Všechno má svoje pro a proti - u SCR jde o jednoduchost provedení, v ceně hraje roli spotřeba a dodávka močoviny, plus skladování, hlídání kvality. Bude to úkol navíc jak pro vedení tak pro řidiče.
U EGR od DPS je celý stávající systém jednodušší díky absenci močoviny ale u nového systému přichází i Adblue + stávající výměna filtru. Uvidíme co ukážou dlouhodobější zkušenosti z provozu.
Do té doby bych celou diskuzi uložil k ledu a pokud nemá nikdo přesná fakta z provozu bych ji tady i zakončil neboť to k ničemu nevedesmile
pepin   05.06.2012 23:26:41
Maly dotaz ,jaky system čistěni hadic se použiva u traktorových motorů a zkušenosti?(odčerpavání,profukování)
Jonáš Černohous   10.06.2012 14:48:24
tak sem se konecne zaregistroval , vam se neco taky napisu , o tom vypalovani filtru pevnych castici sem toho slysel mnoho ale vlastni skusenost je nejlepsi , mimo jine traktor na fotce nahore je primo muj a kdyz vypaluje filtr tak sem to poznal pouze tim ze mi to traktor napsal na monitoru a objevil se symbol na panelu na sloupku , zadne divne zvuky nebo co sem to cetl o neco vyse
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.014441967010498.s