Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 1 lidí.
behounek951   02.08.2015 10:34:12
smile moc hezké smile
Honza.S2   02.08.2015 17:41:09
Moc hezké to je. Ale v případě tohoto podniku jaksi nerozumím tomu co dělají. Je to věc jejich nicméně jsem nad tím přemýšlel a přemýšlím. Když jsme se bavili několikrát s agronomy jednoho ze středisek, pochopil jsem z jeho řeči, že už snad nechce na pole pustit kolové traktory a tvrdil jak je půda zdupaná po těžkých sklízecích mlátičkách (což pravda bezesporu je). A zde mají nový kombajn opět v kolové verzi.
Prodejce na můj dotaz proč si nepořídí rovnou TT nebo Case IH s pásy mě řek že nemá smysl zařadit pásovou mlátičku do skupiny kolových strojů. Tak trochu mě to celé nedává smysl. Ví tedy někdo důvod proč se rozhodují pro klasiku?
Zetor   02.08.2015 18:19:17
Mě se řešení nadměrného "zdupání" půdy tím, že si pořídím překládací soupravu o hmotnosti 70 tun zdá naprosto jasnésmile
VonVagel   04.08.2015 22:33:15
to Zetor : Jaká je tedy optimální hmotnost soupravy pásový traktor/kolový traktor + překladač?
Zetor   04.08.2015 23:18:53
To ať si každý doplní podle svého uvážení. Podle mě by překládací souprava měla mít lepší tlak na půdu než ta odvážející. Tady bych si na tu překládací teda nevsadil... Něco jako když přívozná cisterna má lepší tlak na půdu než Xerion s kejdovací nástavbou, kterému dováží...
VonVagel   04.08.2015 23:50:42
takže klasika? jen jsme něco plácli, vždyť si to každý umí doplnit podle svého uvážení...
VonVagel   04.08.2015 23:54:38
to Zetor: Chci si koupit překládací vůz ke dvěma sklízecím mlátičkám Lexion 550, jaký mě pane Zetor-e doporučíte a kolik bude vážit? Bude tato souprava šetrná k půdě? Jaký bude mít tlak na půdu? Základní otázky které dostáváte každý den...

Něco jako když přívozná cisterna má lepší tlak na půdu než Xerion s kejdovací nástavbou, kterému dováží... me to přijde logické protože Xerion má 4 kola a vaše přívozní cisterna/souprava má kolik kol? 8 nebo 10?
Zetor   05.08.2015 00:16:23
Ve výčtu informací chybí ta nejzásadnější... Jaký problém má překládací vůz řešit? Proč ho vůbec pořizovat...

To je právě ta kuriozita v galerii. Mluví se o zdupání půdy kombajny, ale překládací vůz byl pořízen z naprosto jiného důvodu než omezení zhutnění půdy.
Milda11   05.08.2015 07:31:49
Proč je na poli překládácí vůz? Kvůli zhutnění půdy? Já bych řekl, že hlavní důvod je zrychlení sklizně! Pokud to nevyšperkuji do ideálu, nejezdím jen ve stopách kombajnu, minimum otáčení uprostřed pole atd.... Hlavní důvod je zrychlení sklizně. Ideální žně jak jsou letos dlouho nebyly. Počasí je vrtkavé.
U Rostěnic mě překvapuje že nejdou cestou pásů na kombajnech už kvůli těm lištám.U lišty od 10,5m bych o ničem jiném ani neuvažoval... Zatížení náprav a zhutnění po kombajnech bude extémní....
Zetor   05.08.2015 07:56:20
Nemusí to být zrychlení sklizně... Záleží na zakaznikovi. Někdo to má jen kuli plnění kamionu, někdo kuli tlaku na půdu. Znám i zákazníka, který překladač pod kombajn nepoužívá a má ho jen na plnění rozmetadla a secího stroje. Minulý týden jsem viděl zákazníka, který jezdil po poli kamionem a překladač má jen do kukuřice na zrno...
Milda11   05.08.2015 10:35:19
Každý svého štěstí strůjce. Pak se nedivme, že jsou farmáři co mají plno techniky a nestěžují si a ti co věčně plačou, protože to neumí!
Honza.S2   05.08.2015 13:09:42
Proč je tam překlaďák? Teď jsem jezdil s New Hollandem CR9.80 s 9m lištou. Obrovský potenciál výkonu už jen při menším modelu. Sypeme na úvrati, je to velká ztráta. Pokud bych měl sypání za jízdy, určitě lepší.
Důvod další - budu li chtít zvýšit výkon dopravy z pole do skladu, asi budu mít větší odvoz a rychlejší. Nákladní soupravu na pole nepustím... Tedy eliminace tlaku na půdu.
Organizace sklizně je další věc - takhle se na úvrati šteluje za sebe hromada odvozců, je tam zmatek a řídí ho kombajnéři.
Tak by vše organizoval operátor překladače.
GTA   05.08.2015 14:20:47
Sypání za jízdy není přeci otázka překlaďáku. Každý rok vídám v okolních podnicích, jak se sype za jízdy do různých odvozů, od "devítitun" až po moderní návěsovinu. Dokonce i za tmy to před pár dny borci sypali do devítky i za jízdy.
Milda11   05.08.2015 14:25:22
Opět mě to vede k tomu, že to je pro službaře, je placený od ha, proto potřebuje maximalizovat výkony a snížit prostoje...
U běžného podníku 1) tvar pozemků a množství kombajnů neodpovídá použití překládacích vozů. Letos typický příklad kdy lidi po strachu z lońských žní mají i pět kombajnů tam, kde by to v pohodě zvládli třeba dva....
2) Překladací vůz obslouží 2 max tři kombajny a to jestli, hlavně za předpokladu kdy budou stejně výkonné (výkon motoru a záběr lišty) opět kolik takových stejných kombajnů u zákazníků jezdí? a hlavně, že budou sypat při max 70 procentech v zásobníku jinak to nefunguje....Vybavení vysílačkama je skoro nutnost
3) když pominu, že v překládacím voze, pozbydu člověka, a velký traktor, který může třeba podmítat?
4) problém s odvozem, příliš malé (zetory s vlečkama) nebo naopak velké kamiony atd...čili nevychází stav,abych eliminoval počet odvozců, což je taky jeden z hlavních důvodů použití překládacího vozu.
5) pokud vozím do výkupu je to průser časově, pokud na posklizňovku tak aby stíhala množství....
6) marketing prodejce vymyslí tisíc důvodů proč ano,já tísíc důvodů proč ne...

Osobně logistiku mají dobře zmáklou službaři, typu Aleš Polcar, dříve Jasno když měli kombajn a další.. U zemědělců je to většinou jedna velká groteska.... Vyjímky se najdou všude
Honza.S2   05.08.2015 15:52:13
Podnik 1300 ha, bude potřebovat 4 soupravy traktorů s návěsy. Abych něco vezl, tak výkonný traktor 270hp + 21 tun užitečné. Možná v našich podmínkách méně. To je už celkem drahá doprava vzhledem k pořízení souprav a využití těch traktorů.
Není zde živočišná ...
Takže není levnější překlaďák + 300hp traktor a nákladní soupravy v nájmu?

Podnik kde vládne živočišná výroba, dejme tomu bude mít dostatečný počet souprav traktorů s návěsy, tak pak je organizace vnitropodnikové dopravy otázkou smýšlení vedení.

Je to o tom vzít si současný stav, tužku a papír, sepsat si vše, spočítat, zvážit, pak dojdu k závěru.

GTA: Jistěže se dá sypat za jízdy s čímkoliv, dokonce i s matesem

smile
Milda11   05.08.2015 18:16:53
Když ti někdo bude mlátit za 1100 ha tak se taky nevyplatí koupit kombajn za deset mega (lex 780,NH CR9.80....)
otázka je jak dlouho současný stav vydrží...
pokud máš pásáka v přípravě,stejně potřebuješ něčím set, hnotit atd... na 1300ha ti stačí v poho dva kombajny a pokud budeš vozit na poskliznovku tak tři traktory v pohodě:)
dnes sem byl u borca 1500ha, jen rostlinka, celkem 17ks!!!! traktorů
Zetor   05.08.2015 20:59:33
Tak třeba Annaburgery kupují především farmáři. Pro službaře je to drahý, ten si koupí Umegu nebo Pronar. Vyjma těch pokrokovějších službařů...

To milda:

K tvým bodům...

ad 1) tvar a velikost pozemků, ohranej omyl. Kam se vejde kombajn, tam i překladač. Překladač má smysl na takovém poli, které je dost dlouhé, aby kombajn vysypal aspoň půlku zásobníku za jízdy.

ad 2) Překládací vůz může být i ve vyšším počtu než 1 kus. Vysýpání 70% není nutnost, vysílačky taky ne

ad 3) Překládací vůz utáhne i 160ka traktor

ad 4) není nutné eliminovat odvozce, stačí je naplnit tak ,aby se nezastavil kombajn

ad 5) stačí snížit počet kombajnů, jinak ro rozplánovat, vozit na haly atd

ad 6) proto to nikdo nepoužívá, protože lidi hledaj problémy a ne řešení

Každý je svého štěstí strůjce, ale pak nelze brečet, že to soused dělá líp. Patrné především na Slovensku, kde jsem farmáře neviděl správně používat překladač, ledaže by to byl zahraniční investor...
Trubka   05.08.2015 22:45:03
to Zetor: VonVagel se odpovědi nedočkal, ale protože mě to zajímá, tak se zkusim zeptat taky. Mám dvě cx 8080 s 9 lištou. Jaký překlaďák? Jeho hmotnost? Bude šetrný k půdě? Tlak na půdu? Priorita je pro mě rychlost sklizně. Utužení neřeším, hloubkově kypřím (s podrývákama ať se dloubou třeba v zadeli) a mám osevní postup, s hluboko-kořenící monokulturou a zlepšující plodiny. Bude to stačit na zodpovězení mých otázek? Předem děkuji za odpověď.
Zetor   05.08.2015 23:27:30
Tak já stále čekám na upřesnění toho, proč ten překláďák pořizovat...

Dva kombajny s 9 m lištou by měl na normálním poli zvládat jakýkoliv tandem. Otázka je stávající řešení. Pokud sypete na souvrati do odvozce, zvednte překladačem velmi výkon, pokud sypete za jízdy už teď, zlepšíte logistiku pohybu po poli a pokud odvozci mají silniční pneu, tak snížíte i spotřebu a i když to nepožadujete, omezíte zhutnění půdy.

Tandem 25 až 28 m3 by to měl řešit, 26,5 palcový pneu, kvůli rychlosti přesýpání 550ku šnek, odpružená oj (hydraulicky) bude výhoda. Pokud jsou menší výnosy a roviny, bude stačit 200 koní traktor, pokud opak, tak 300 koní jako je v galerii a nemůže být problém. Pokud souprava v galerii zvládne 4 kombajny, tak 2 musíte dávat taky. Dál je to otázka peněz. Pokud peníze nejsou problém, může se jít do 30,5 palcových pneu. Váhy, hydraulické odpružení atd atd., dá se toho navymýšlet dost. Vůz bude vážit kolem 9 tun, tlak na půdu se řeší pneumatikama a souvisí s penězma, který do toho chcete investovat.

Je to komplexní problém, těžko se to vymýšlí bez znalosti všech věcí a popisu současného stavu.
AnSe   06.08.2015 12:08:37
Zdravim panove.

Pridam svuj nazor na toto tema. Ja osobne vyuzivam prekladaci vuz k plneni kamionu. Vyhody jsou pro me zcela jasne a dosti dulezite. V mem pripade usetrim hlavne cas, ktery je pro me hrozne dulezity, to byl ten duvod proc jsme si ho poridili. Utuzeni pudy je u me velmi podobne, ne-li stejne kdybych to resil jinou technologii,takze v tomto pripade je to u me 50 na 50 v porovnani vlek a prekladaci vuz. Prekladaci vuz resi plneni kamionu zcela perfektne a efektivne na 100%. Kamion u me nesmi na pole, ale stoji na mezi a na poli se maximalne otoci prazdna souprava. Prekladaci vuz bych uz nevymenil a z me strany urcite palec nahoru.smile
VonVagel   08.08.2015 10:49:07
Já zase stále čekám na tlaky soupravy která má 70tun potažmo jaké tlaky produkuje souprava od firmy Annaburger?

Díky
Floyd   08.08.2015 12:01:25
Oproti běžným podnikům mají několikanásobek výměry, zaměstnanců... Je logické, že i rozpočet je násobně větší. Mě spíš občas zaráží, do čeho ty investice jdou.
VonVagel   08.08.2015 12:08:20
Nemyslím se že je to neadekvátní. Kdo tam někdy byl dokáže si představit v jakých podmínkách se tam hospodaří. A dneska začíná být rozdíl v tom kdy zaseju kdy sklidím...otázka dnů/hodin rozhoduje dneska o kvalitě komodity. Navíc spousta podniků dává peníze které vydělá do ztrátové živočišné výroby...
honzabru   08.08.2015 13:32:50
Quadtrac váží cca 26 tun a plocha pásů je 5,6 m2, což je 255 060 N na 5,6 m2, neboli 0,455 baru. Tedy nižší tlak na půdu, než běžně obutý 300 koňový traktor. Plný Bergmann má 14 tun na nápravu při relativně kvalitním obutí. Plný tandem Annaburger má stejných 14 tun na nápravu. Je pravdou, že u Bergmanna jedou v jedné stopě 3 pneumatiky a zhutnění bude tedy o něco vyšší, nicméně rozhodující vliv na zhutnění má tlak oproti počtu přejezdů.

Argumentace zhutnění pouze na základě hmotnosti soupravy není příliš chytrá. Pro ilustraci, ve vlhkých podzimních podmínkách, plný Holmer T4-40 váží 63 tun a má 3 nápravy. Přesto udělá menší koleje, než nesrovnatelně lehčí odvozný traktor s 5 nápravami.
VonVagel   08.08.2015 14:31:26
to honzabru: díky, tohle jsem očekával od někoho jiného:)
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0074870586395264.s