Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoru vpravo
obr
Exif: NIKON CORPORATION NIKON D90, clona: f/10.0, ISO: 200, 1/160s, 28mm


Tuto fotografii hodnotilo 4 lidí.
edmont   14.01.2014 20:17:39
Copak, copak ? Co se stalo? ....to jsou zásahy v do oprav v záruční době? smile
Jakub Herot   14.01.2014 20:29:27
Dělají kabriolet smile smile
roman7711   14.01.2014 20:36:23
Třeba výměna převodovky u "nejlepšího" traktoru na trhusmile
Kacper   14.01.2014 21:56:23
Výměna převodovky při cca 10 000 mth. To je normální v Vario.
roman7711   14.01.2014 22:42:07
A dávat u 936-ky třetí vario v 3500 mth je taky normální?smile
Kacper   14.01.2014 23:19:48
To je pravděpodobně výrobní vada. Obvykle vario vyměněn při cca 8 000- 12 000 mth
Milda11   15.01.2014 09:01:51
páteční kus? příčin může být několik... od výrobní vady, přes chybu v užívání až po chipování traktoru.....
Tomas1   15.01.2014 12:33:34
A mět na 936 nový motor a hned po něm i převodovku okolo 3500mth si myslím že taky není normální. Myslím že problém bude někde jinde...
Polci   15.01.2014 12:47:27
to Milda11: Zase bych nehledal 2 ze 3 možných příčin v provozovateli...chipování u 936 asi také moc rozšířené nebude.
Jestli to také nebude poddimenzováním motoru a převodovky. Mám zprávy, že 936 kapou na převodovku a motor dost často třeba i okolo 3000 Mth. Nejen u nás, ale i v zahraničí. Že by to chtěli všichni chipovat a jezdili v tom jen nějací exoti.To asi ne.
Měl jsem do něceho takového chuť pro nás do vyvážáku, ale když o tom slyším, co se u nových řad 900 děje...raději neee.
Falko   15.01.2014 15:48:33
Pánové zase bych nevytahoval tyhle data kdy co kleklo, protože mám v okolí dost JD kde klekl AutoPower po 800 mth nebo prevodovka u T8.390 kde klekla prevodovka po 1000 mth. A k tomu prodejce řekne, že tenhle problém je jen u vás. Takže nevím jaký značky se tady zastáváte. Samozřejmě všichni víme, že nejlepší stroje jsou ty vyrobené tak do roku 2004smile smile
stenlynko   15.01.2014 17:43:52
všetko je to len technika, všetko sa kazí... aj predajca Fendtu tu vyhlasuje, že to je len Váš kus a z 10 kusov je 8 pokazených...
deutz215   15.01.2014 18:17:53
a povedzme si rovno, že či je akejkoľvek možnej farby tak už to neni to na čo sme boli zvyknutý do časov nedávnych smile
Jarino88   15.01.2014 18:48:07
Tak tak dobre si napísal Maroš smile
sim111   15.01.2014 19:05:23
Tak je to zo všetkým od trebárst žehličky práčky cez auto až po traktor všetko je lacnejšie ale predajca to doženie servisom a kúpov ďalšieho strojsmile
Honza.S2   15.01.2014 21:53:21
To Falko: Je třeba se k tomu stavět čelem. A ne okamžitě vyjmenovat ostatní, že se jim to sype takésmile
Mě už také jedni prodejci (červení ne) hlásili opětovně že JD je špatný, že se přehřívá, praskaj tam přední nápravy a přitom to byly dva kusy, z toho jedna 7Rsmile

Matúš.V   15.01.2014 22:24:36
U nás majú 2 fendt 936 a po nejakých 3500-4000mth sa začali neskutočne kaziť a pomaly nie je týždeň, že by niečo nebolo a nie malé poruchy. prevodovky, prasknutá hlava atd...
Je to ale aj u ostatných značiek.
Niekedy mám pocit, že si tí výrobcovia robia testy dokedy to farmári vydržia trpieť.
Falko   16.01.2014 01:10:39
to Honza: Já se k tomu stavím čelem, jenom jsem si poslední dobou všiml, že se vytahují tady na FW kde měl jakej Fendt problémy, protože je podle některých nejlepší traktor. Tak jsem jenom tak mezi řečí zmínil, že s mraky problémy se potýkají u všech značek, akorád že u těch levných jsme na ty problémy už asi zvyklí smile a jelikož jsem v oblasti, kde převládá zelená a modrá, tak bohužel pro ně vím o nejvíce problémech zejména u nich smile Ale samozřejmě nehaním žádnou značku, ale musím se pochopitelně zastávat naších strojů smile smile
7R je samostatná kapitola a výhrady k ní mají i zemědělci, co nakupují jenom JD smile smile
Honza.S2   16.01.2014 05:02:50
Mě třeba zajímalo co s tím Fendt bude dělat. Jako potenciálního zákazníka mě ani tak nezajímá jestli tyto problémy má i konkurence viď.
Polci   16.01.2014 07:16:45
to Falko: Já nekopu za nikoho. Jako uživatele mě zajímá, jak stroj funguje a jsem moc rád, že existuje FW, kde se mohu dozvědět od ostatních uživatelů jejich zkušenosti. Fendt je moje srdcová záležitost a jak je známo máme jednu 930 doma. Naštěstí ještě z těch modelů, kdy to bylo vcelku v pohodě.
Netahám žádný konkrétní případ problémů. Jistě pod svícnem máte nejlepší info. Ale co slýchám od svých známých a kamarádů, tak je to poslední dobou na Fendta poměrně velké procento závažných poruch. Je mi jedno, co se děje u JD,NH a ostatních.
Zastávat se Fendta tvrzením, že ostatní mají také problémy je trochu zvláštní. Prodejce tedy argumentuje před zákazníkem takto" Víš Pepo, ono se nám to trochu sype, ale neboj u ostatních je to takové"? Je to trochu hazard s pověstí značky. Stejně jako Honzu.S2 by mě zajímalo, zda se k tomu Fendt staví čelem a nehází poruchy na obsluhu či ostatní příčiny, které si majitel zavinil sám...i od sklaních zastánců značky je slyšet poslední dobou kritiku na kvalitu.
Mirec   16.01.2014 11:55:36
Pri týchto diskusiách si vždy spomeniem na 8300 JD jedného podniku z môjho blízkeho okolia. Dva kusy nesmrteľných strojov, alebo inak- ktorá z dnešných harabúrd (bez ohľadu na farbu) sa dožije pri výbornom zdraví 36000 mth??? To boli stroje, nie tieto dnešné paródie na techniku. Ale skutočne by ma zaujímala jedna vec, keď vedeli pred skoro 20 rokmi vyrobiť TRAKTOR, prečo to už nevedia dnes, či nechcú???!!!
Honza.S2   16.01.2014 12:53:30
Dobře... Většina lidí vidí že něco vydrželo 30 000 mth. Já se zeptám jinak : Myslíte si na druhé straně, že takovej stroj je s tímto věkem dostačující? Má za sebou kvantum práce, motor už k 10 000 nemá výkon jak by měl mít, má to za sebou většinou první i druhé opravy motoru nebo polomotoru, výbrus a zvyšuje se i tak riziko poruchy. Myslíte že má smysl investovat třeba do převodovky 400 tisíc do traktoru, kterej je prakticky neprodejnej? Nemluvím o náročnosti závěsného nářadí, GPS, ISO BUS... co se s tím dá dělat je tak táhat brány, pluh, vály nebo překlaďák měsíc v roce.
Výhled další existence takového stroje prakticky není, je to tak na přežití pár let.
Podnik v mém okolí měl Forda 8970 od roku 1995, loni se řešila drahá oprava převodovky a zjistil se i motor. Nevím jak to dopadlo ale mluvilo se o likvidaci.
Takovej traktor jedině prodat někam daleko když se zadaří, nebo sešrotovat. "Menší" zákazníci to už také moc nechtějí, ND z toho vezmete pár.... Loni jsem mluvil s mechanizátorem jednoho podniku, měl tam Case MX 285 cca 10 000 mth a ani poláci to nechtěj.
Dle mého názoru 7 - 10 tisíc hodin max. a prodat.
Nevím jak se teď pohybují odpisy, kdysi se to bylo 6 let.
Někteří takhle měli traktor, ani se neodepsal a vyměnil. Dobře se prodal protihodnotou.
Takže na jedné straně takové výdrže beru, je to krásné a úctyhodné ale na druhé straně se ptám proč a naco....
Mirec   16.01.2014 13:48:56
Honza, možno si ma trošku nepochopil. Ja nikde netvrdím, že teraz každý, kto si kúpi traktor ho má humpľovať do 40000 mth, sám zastávam názor, že by sa technika mala včas obmieňať. Čo ale tvrdím, že je nemysliteľné, aby tak drahé stroje potrebovali rozsiahle opravy po pár tisíc mth, keď už pred 20 rokmi vedeli vyrobiť stroj, ktorý také opravy nepotreboval. Jasné, dnes už sú stroje výkonovo inde, ale ruku na srdce, 8300 má myslím 230 koní, ktorý nový 230 koňový traktor vydrží 36000 mth (údaj je z leta, odvtedy má odmakané podmietky, prípravu pod repku, pšenicu a orbu). A nejde o to, že ho musím drať celý čas, ale ani si nepredstavujem, že po 5000 mth musím meniť prevodovku smile smile . Aby som ťa aj trošku uviedol do obrazu, tento JD ešte prevodovku menenú nemal. Čo sa týka motoru, pred pár rokmi sa rozhodli, že mu dajú generálku, celá generálka skončila pretesnením! lebo ináč nebolo o čom. Žeby traktor robil mesiac v roku si tiež nemyslím, pravda, podryvák neťahá (podnik ho ani nemá, ináč neviem neviem, či by ho zaň aj nepripojili smile smile ) ale od jari začína so smykom a kompaktorom v lete prechádza na Tigra a ťahá ho dovtedy, kým ho nevymení za 7 radličný Kverneland a všetko podotýkam v 24 hodinovej službe. Podnik vlastnia Dáni, keby bol ten traktor tak náročný na nákladné opravy, alebo nebol schopný odviesť svoju prácu, už je rozpílený v kovošrote smile smile .
tomD   16.01.2014 14:30:26
A teď si vemte že existují firmy , jako ta naše kde šéf zamrzl někde právě vté době 96-97 a teď se strašně diví že na 10tis. Mth už zlobí u MF převodovka , totálně je zblázněná elekotronika , asi na 5 místech ztoho teče olej a on se jen diví a argumentuje že nejsou peníze stím něco dělat a že to učitě ještě vydrží , vždyť mi to moc neproháníme (cca 750Mth/rok) ...Splací druhý MF starý 2 roky o kterém tvrdí že nahradilo 161-čku která tu jezdila 25let tak že nevidí důvod proč by to MF taky nemohlo udělat těch 20-25let.... On říká tydle traktory mě už přežijí (za rok slaví 50)...No tak celkem potěší tedle výhled do budoucna co? smile
stenlynko   16.01.2014 15:31:47
Mirec, sa zobuď, čo to je len o traktoroch? všetko sa robí na spotrebu? načo by bolo toľko fabrík na všetko? vydrží ti tv toľko, čo pred x rokmi? mixér, auto? všetko je drahšie ako kedysi a všetko vydrží oveľa menej, jasné, že by to dokázali vyrobiť, ale načo? aby sa nepredali ND a ďalšie stroje a výrobky? konzumný svet, nič iné nehľadaj ani za traktormi, bohužiaľ smile
Mirec   16.01.2014 16:10:29
stenlynko, mne to je úplne jasné, skadiaľ vietor fúka... skôr sa tak sám seba pýtam, dokedy to bude takto fungovať, kedy príde ten zlom, že to presiahne všetky únosné medze. Ešte mixér si každé dva roky kúpim, ale aby som už každé dva roky musel kupovať aj traktor, tak to je na pováženie a skutočne to k tomu speje...
karanice   16.01.2014 20:15:14
tomD: tady by bylo dobrý zmínit co se přihodilo v Králíkách na rok staré 9560 RT.smile
čivava   16.01.2014 20:17:46
Opravdu se bavím.Na každým šprotu-pravdy trochu,jinak řečeno.Pánové přiznejte si,že každý uzná pouze svoje barvy,a to je pravda.smile
Zdenda Deere   16.01.2014 20:41:52
Každý si chrání svoji oblíbenou značku a na těch druhých hledá chyby, ale ..., je dobré se taky zamyslet nad tím, že velké procento poruch na strojích je způsobeno samotnou obsluhou smile
tomD   16.01.2014 21:47:50
Tak to nevim,mame 2 MF a říkam nikdy vic...jenze ono co?smile
Karanice: Myslíš RT9560 kde odešla převodovka po necelem roce nebo myslíš RT8340 kde odešla po roce?smile
karanice   16.01.2014 21:51:13
Když už jsi to nakousl tak oba.smile
Milda11   16.01.2014 21:54:18
Pokazit se může i raketoplán diskovery za x miliard dolarů.Důležité je jak zareaguje ten co Vám stroj prodal.jestli Vám půjčí zdarma náhradní traktor když je stroj v záruce.Zdaleka to není samozřejmá věc.... atd Důležité je nemračit se na sebe ale hledat cestu jak z toho ven.Zájmem slušného prodejce je to vyjít max vstřic vždyť je to jeho reklama...Komu nepomůžu, po tom těžko můžu chtít aby si ode mě něco dalšího koupil..Trh je přesycený značkama a každé volné místo na trhu se hned zaplní...
George8030   16.01.2014 23:23:04
Tak jsem si přečetl tuhle velice zajímavou diskuzi. Ano, každý z Vás tady,kdo něco napsal,tak má ve své podstatě pravdu! Je to každého subjektivní názor a asi mu nejde moc co vytknout. Prodávám Fendt/Challenger - Ano,obhajuju si tyhle dvě značky,snažím se proti konkurenci hledat její pozitiva,která vyzdvihnu a na konkurenci hledat negativa,která opět vyzdvihuju smile . Tuhle se mi jeden věrný zákazník značky Fendt zeptal,co se to děje s těma motorama. Bez problémů,ač se to někomu nemusí líbit jsem mu celý problém nastínil. Promluvili jsme si o tom, řekl jsem mu,že na nové modelové řady F900 běží velice zajímavý program od výrobce o prodloužené záruce na motor a převodovku, čímž si chtějí nějak částečně získat důvěru jak stávajících,tak nových zákazníků, za tyto předešlé problémy. Dále ač si myslím,že v drtivé většině se vedlo tyto "průsery" řešit relativně dobře,možná se najdou případy,kdy to nebylo úplně ideální,těmto lidem,pokud si to přečtou, bych se za firmu a značku osobně já sám chtěl omluvit. Osobně já,pokud jsem se naskytl k těmto servisním problémům většího rázu,snažil jsem se zákazníkovi vyjednat okamžitě náhradní traktor a případně,ač to není přímo v mém popisu práce,vyjednat jim co možná nejlepší řešení po servisní stránce,ovlivňovat lidi a kolegy,kteří toto mohli ovlivnit. Toť asi zatím vše,slovy prodejce a zástupce značek Fendt / Challenger.
pěkný den všem Jirka Starosta smile
Polci   17.01.2014 06:52:38
Jsem rád, že se do diskuse zapojili kompetentní lidé a je hezké, že u dovozce značky jsou již lidé, kteří se snaží problémy řešit!!! Neschovávají se a reagují. Na mě jako zákazníka to dělá pozitivní dojem. Moc bych uvítal, kdyby i u konkurenčních značek se zde našli kompetentní lidé, kteří by se k problému nějakým způsobem vyjádřili. Onehdy byla na fóru diskuse o žlutozelených s nějakým problémem (tuším filtr pevných částic x močovina) a zástupce značky to rozčísl asi takto "všichni jste tu blbci, nic o tom nevíte a naše vize je jediná dobrá". A nebylo o čem diskutovat. Jen v mém okolí vím o 2 podnicích, kteří mají nové řady tohoto výrobce a tomu, co se s tím děje nesahá Fendt ani po kotníky smile Věřím, že se tu objeví i nějaká fotka s opravou u konkurence a bylo by fajn, aby se k tomu i oni vyjádřili.
TomášJ.   17.01.2014 13:10:47
Zajímavá diskuze. Každopádně co se dneska nekazí, že ano. Nelze ani říct, že to se kazí víc a to míň, každej výrobce má problémů až až. Hodně z nich vám to i přizná, co se jim kazí. Samozřejmě moc dobře vědí i to, co se nejvíc kazí konkurenci. Z mých toulek po ČR můžu s klidem říct, že jsem za poslední roky nenarazil na bezporuchovej traktor a může bejt třeba fialovej, všichni mají problémy ať už jedni z převodovkama a druzí z filtrama je to jedno. Levný ty opravy pak nejsou v žádných případech.

Servisy jsou taky kapitoly samy pro sebe. Někde by vám prodali i vlastní babičku a na sousedovu dali množstevní slevu, jenom abyste to od nich koupili a pak když je problém, tak vás neznaj. (Nechci jmenovat konkrétní případy, naštěstí nás se to netýká). Druzí mohou být lepší, ale zas dle vás nenabízí tak dobrou techniku a nyní si vyberte.

Každopádně pokud dnes čekáte, že si koupíte traktor a ten vám bude sloužit 20-25 let jste na omylu. Je pěkný, že ty starý to dovedly, ale kolik elektroniky v nich bylo? Většinou bylo vše mechanický, co se mělo tedy tak zásadně kazit. Dneska se nejvíc kazí právě ty vymoženosti, bez kterých to už nejde. Stěžuje si na to každej. Osobně se znám např. z řidičem Fendta co měl x let řadu 800, pak přešel na funglovku 900 a byl z toho neštastnej. A samozřejmě není sám, týká se to modrých, červených i zelených.

Dneska kdybych šel kupovat traktor, tak bych já osobně koukal jak na finance, tak hlavně na servisní zázemí obchodníka a ne až tak extrémně na značku. To je půlka budoucího úspěchu. Samozřejmě rozhodně asi nebude nejlepší cesta nechat se ukecat na super akční ceny, který vám nikde jinde nedaj a pak se strachovat, když se něco stane, jestli servis vůbec dojede, ale taky je kravina platit pomalu o mega víc za traktor, kterej se kazí stejně jako ten levnější. (Co si budem povidat, vždy jde až na prvním místě o prachy).

Osobně jsem názoru, že traktor by měl v podniku zůstat max 5-6 let. 5 let je ideálních na odpisy. Případně do 7000-8000mth. Pak okamžitě vyměnit protiúčtem za novej. Daj se kupovat i o dost levnější předváděcí modely. A ono už je pak zajímavý dostat traktor s 450mth kolikrát o mega levnějc než ten samej funglovku. Je ale potřeba to dělat chytře a počítat s tím, že ty prachy, který ušetříte na daních, budete pak na ten novej traktor potřebovat. Dneska to tak nefunguje. Koupí se novej traktor, odpisy super věc, ale pak se traktor neprodá protože na novej stejně není a to je chyba. Další předpoklad k tomu, aby ty výměny protiúčtem fungovaly, je brát to od jednoho výrobce. Když má podnik na dvoře zoo nemá to pak moc lehký.
GTA   17.01.2014 23:29:48
Někde jsem slyšel takové rčení, které zřejmě pochází ze země za velkou louží a to praví :"že dolar se nesmí zastavit" . To si myslím, že mluví za vše.....
Honza.S2   18.01.2014 14:44:35
Já bych se ještě k tomu vrátil, jelikož tu byl také zmíněný New Holland T8...
Shodou okolností jsem v pátek večer mluvil s jedním vysoce postaveným člověkem, který se pohybuje v zemědělství a působí také v provozu na Slánsku. Přišla řeč na traktory a tohle téma. Kupodivu z těch všech značek na spolehlivost a výdrž jim vychází v těžkých traktorech New Hollandy a Case nejlépe. Ovšem s powershiftovou převodovkou.
Já co se tak ptal v servisu ještě před koncem roku, tak za ty dva roky zatím jen pár čidel a rozvaděče... Ovšem to jsem bral s rezervou, tam člověk nikdy nemůže věřit.
Jakub Herot   18.01.2014 15:10:32
Když už tady Honza nakousl CNH tak se zeptám jestli tady má někdo zkušenosti s cvx převodovkou v pumě (nejlépe málé pumě) Jestli tam jsou poruchy nebo aspoň nějaké poznatky ... ?
Uvažujemm o koupi (možná, 25% šance smile ) staršího traktora case puma 160 cvx z německa r.v. 2012 a 1250 htm tak potřebuju něco vědět o te převodovce ...
Doma máme pumu 155 a jsme celkem spokojení, poruchy žádné ještě nebyly tak zvažujem ještě jeden podobný stroj
Já by chtěl něco jiného ale bohužel na fenda 700 není cash smile
Honza.S2   18.01.2014 18:15:09
Poruchy převodovek byly, u CVX a Autocommandů T7070. Ale to bylo spíš vázané k těm prvním. Teď jsem nijak delší dobu neslyšel stížnosti až na přidřenej motor u Pumy. Selenoidy a elektriku nemá cenu rozebírat, tam se vždycky něco najde ale zase se to dá ve většině diagnostikovat, najít a rychle odstranit.
Rostěnice mají Pumu 230 co jezdí s tridemem a nijak si nestěžují. Alespoň mě ne.
Teď má být nový Maxxum CVX, ale vše na čtyřválcích což nevidím osobně moc šťastné řešení už jen kvůli závěsnému nářadí a rozložení hmotnosti. Tam je lepší jednoznačně šestiválec, kde ten výkon nebude hnán tolik nahoru, traktor bude delší, stabilnější.
JoshMarin   18.01.2014 22:26:25
Zdravím,

Každý traktor má svoje mouchy a vady. Žádný není dokonalý a i když se snaží něco xxx krát zlepšit tak stejně se to prostě jednou pokazí je to jen stroj. Každý má svoji oblíbenou značku někdo JD někdo CASE atd atd smile smile

Znám případy kdy o traktor se stará takový člověk který by zasloužil pár facek a to jsou i někdy majtelé smile smile Taky je nutný se traktor trochu starat a ne sednout do kabiny jezdit a točit volantem od ničemu k ničemu to dokáže každý ... ale starat se a udržovat ho pokud možno co v nejlepším stavu aby vydržel a nestál je na dvoře někdy dokáže jen málo kdo smile


Časem se každý traktor pokazí a je nutný vyměnit určité díle a vrazit do toho peníze a podobně. Bohužel problém jsou i někdy sami servisní mechanici někdy mi příde že nemájí dostatečné vědomosti o tom co vůbec dělají a jen si na mechanika hrají smile a prodejci to je případ již sám o sobě každý by chtěl co nejvíce prodat já osobně asi bych praktikoval to samé ale dávám přednost tomu co si kdo vážne chce vybrat a ne mu říkat tohle je super to se nekazí... potom mě příde a nakope do zadnice že se mu to posralo za týden smile

Všechno je nutný dělat chytře a a trošku se více poradit. Všechno je o penězích.

Dneska v téhle době je traktor plný : kravinek kde je elektroniky čím dál více a někdy mě příde více než pomalu samotného motoru bohužel. Kolikrát byla závada jen elektrická a jednalo se třeba o úplnou kravinku a stejně musel dojet servisák aby to opravil smile .

Zetor - jednoduchý traktor ale spolehlivý a slouží taky hodně dlouho. Příkladem jsou starší modely jezdí xxx let a pořád taky mají poruchy ale minimum elektriky v sobě což je jejich velké plus smile

Je nutný se koukat na finance kolik můžu obětovat na všechno a co bude pokud možno nejlepší koupě pro mě jako farmáře. Důležitý je servis aby byl pokud možno blíže a ne čekat na ně někdy 12 dní než si pánové čas udělají.
JoshMarin   18.01.2014 22:39:03
Ještě dodám ideální doba setrvání traktoru v podniku je 6 až 8 let kdy má za sebou hodně práce a pak bych volil cestou tzv : od něj ruce pryč. Někde chtějí aby vydržel fakt hodně dlouho let ale jestli má cenu vrážet pořád do toho sumy xxxx tisíců to je otázka...

Dle mého názoru by měla ta osoba hledět na finance a vědět co si může dovolit pokud by pro něj byla lepší volba nový traktor to je best. Ale pokud na něj nemá musí volit horší variatu a to prostě vrážet prachy do toho i když bude muset počítat s poruchou smile

George8030   20.01.2014 17:27:48
co se týče prodeje, mě osobně plno zákazníků "osočí",že neumím dát takovou cenu,jako konkurence,která nabízí JD,NH,CASE, nebo dokonce konkurence,co nabízí Fendta. Řikám jim jen to "Ano,tady ode mě máte pevnou,konečnou cenu po slevách,případně mojí kompetenci rozšíří o lepší cenu pan ředitel,ale za tu si zodpovídáme,má s tím zákazník spojené vše potřebné,dokumenty,servis,dostupnost dílů a vše" Ano,konkurence třeba prodá traktor ještě o 150tis levněji někde z DE,nebo jiných států dovezených,kde to asi nakoupí za dobrej peníz s nějakejma mth,ale x případů jsem řešil,kdy zákazníci k nám přišli dost plný hněvu a že mají ten a ten problém!!! A my to pak složitě řešíme. Jak všem říkám "ŽÁDNÁ SLEVA NENÍ ZADARMO" už to tu bylo někde napsáno. Co se týče spolehlivosti,to je dnes takové všelijaké,různorodé a někde má lepší pověst ta značka,někde zase jiná. Někdo nedá na Case dopustit,někomu nesmí na dvůr,někdo je zklamanej Fendtem,někdo by do ničeho jiného nesedl a i přes problémy,které s ním třeba měl,řekne,že po vyzkoušení nového Axionu 950 je to silnej traktor,co má výkon,ale to je tak vše,jinak navoněná bída. Tím za sebe neříkám,že Axion je špatnej,jen tlumočín názor dvou zákazníků smile
Honza.S2   20.01.2014 17:51:41
To už je o tom jak má kdo nastavené priority.
Moje priorita je třeba prvotřídní servis, plné spolehnutí na servis v případě poruchy a poskytnutí náhradního stroje, potom nějáká spolehlivost a úroveň stroje. Úroveň dnes mají vesměs všichni, někdo lepší ale zase vyváženou jiným mínusem.
No a také přístup prodejce, jestli se mě s nima spolupracuje dobře, pokud se stará a zajímá, staví k věcem čelem a informuje, řeší. Cena je cena a pokud něco chci v plné parádě tak musím zaplatit ale očekávám adekvátní péči o stroj a zákazníka.
dejv14   21.01.2014 19:04:11
Co se týče traktorů Fnedt tak jejich bum už taky pomalu končí.Jeden podnik na Jihu Čech má kolem 10 až 15 JD koupily taky Fendy ale po 2 letech se zase vratil k JD jak ve středních traktorech tak velkých.A v Pekassu už jsou taky stěch převodovek nešťastný.smile
Falko   21.01.2014 19:57:19
to dejv14: Pořád zapomínáš, že Pekass nemá žádný oficiální zastoupení Fendt ani podporu fabriky, servisáci jsou na opravu neschopní a ročně řešíme desítky případů, kdy nedokážou opravit traktor a musíme to udělat za ně, přestože jsme tam ten traktor ani neprodali smile Můžu s klidem říct, že takovýto zákazníci pak rovnou přechází k nám smile
George8030   21.01.2014 21:28:55
to dejv14: Jedna otázka? Když jsou v Pekassu tak nešťastní z převodovek,tak proč tu značku pořád někde tahají a prodávají? když jim to údajně dělá tak špatné jméno? Trochu zvláštní politika dle mého názoru. Udělat JEN kšeft,vydělat na prodeji a pak zákazníku "pose* se",až se něco stane.Jo ještě ti tam prodáme svoje oleje (která tam nemají co dělat) a filtry,aby jsme echt jooo vydělali. Osobně jsem v roce 2013 řešil 3 průšvihy po této firmě a to mám jen 5 okresů ve středočeském kraji na starost. A ve dvou případech si zákazník po vyřešení problémů zakoupil dalšího Fendta. Takže obrázek si člověk může udělat sám,zda sme to jako tým Agromexu řešili dobře nebo špatně. A tu snahu přebrat CRSu Annaburgera,o tom se snad ani vyjadřovat nebudu. Jinak,netvrdím,že nemáš pravdu,že někde Fendt nemusel udělat dobrou reklamu,netuším o jaký případ šlo,co se tam dělo atd. chce se to taky podívat na věc objektivně z obou stran. Znám taky člověka,který s 936kou tahá Terrano 8m FGčko, mají i kopce docela, odešla jim převodovka po 4tis a ten člověk řekne "to se nic neděje,já to čekal po tom záhulu,co dostával ten traktor", opraví a jezdí dál. Takže chce ve každém případu hledat pohledy z obou stran. Ale když už jsme u převodovek,tak sami prodejci Pekassu tvrdí zákazníkům (neřikám že všichni) ab se traktorů JD s převodovkou Autopower zbavili,tak to je taky docela zvláštní. smile
Zatím asi vše,co se týče nějakého mého vyjádření. smile
Karel Arazim   21.01.2014 22:42:39
George8030: Měl bych dvě připomínky. To že má traktor 4000 mth v podmítači přece nemůže být důvod k tomu, aby odešla převodovka. To bych jako normální nebral a měl bych vztek. Přeci to na tahání musí být dělané, když to má 360 kobyl. A s těma Autopowerama nevím, ale my máme dva, jeden 6920 a jeden 7930 a mají 11 a 8 tis. mth a bez problému a do strojů jako odkameňovač nebo bramborový kombajn si nic jiného než plynulou převodovku nedokážu představit. Jinak souhlasím se zdejší diskuzí a taky mě neskutečně štve, jak jde spolehlivost nových strojů do háje. Viz. náš nový 6150 R, po měsíci přestal jít předek, protože se spálily lamely, pomalu by nás JD (nebo STROM) obvinili, že jsme s traktorem dělali něco co jsme neměli, což mě rozpálilo do běla. V minulosti jsem na tak ubohej přístup u JD nebyl zvyklej a problémy řešila fabrika přestavbou kolikrát dříve, než problém nastal. Pohon přední nápravy přece musí vydržet, i kdybych před sebou chtěl tlačit zeď na asfaltu... :-) Nicméně značku měnit nebudu, jsem traktorově kovanej JD, ale rozhodně neříkám že ostatní jsou špatný. Je to jen o sympatiích ke značce a dostupnosti solidního servisu smile
TomDuba   21.01.2014 23:12:55
Když už tady jste u hodnocení vario převodovek, chtěl bych se zeptat jak na tom jsou převodovky u Xerionů, resp. o jaký přesný typ převodovky jde. Já doposud žil v domění, že to je čisté vario, ale prý by se mělo jednat o kříženec.

Díky moc.
Milda11   22.01.2014 08:16:35
xeriony teda ty s motorem catterpillar,což je dneska už vlastně stará verze (3300,3800) měly plynulou převodovku ZF ECCOM 3.5
Jano SK   22.01.2014 08:21:24
Xerion 3300/3800 : prevodovka ZF Eccom 3.5
nova rada Xerion 4000/4500/5000 : ZF Eccom 4.5 / 5.0

CVT ( Vario ) v celom rozsahu od 0-max je iba FENDT/AGCO ( montovane v Fendt , MF, Valtra S seria, JCB 8xxx). Technicky mozne je 0-70 km/h.
Vsetky ostatne su 3-4 stupnove prevodovky s plynulo menitelnym prevodom medzi stupnami ( ZF, JD, CNH )
TomDuba   22.01.2014 08:39:06
Přesně takle jsem to chtěl vědět, díky pánové ještě jednou.
Jakub Herot   22.01.2014 09:02:01
A jak je to u těch vario převodovek se ztrátou výkonu ??
Pořád poslouchám že vario převodovka ztráci 10-20 koní .... to platí asi jen u fenda (agco) když tam to je řešené přes hydro...
U CNH to je přes ozubení (pokud se teda nemýlím) tak tam asi k žádné ztrátě nedochází nebo taky ?
maclos   22.01.2014 09:14:40
U JD s ZF prevodovkou je v prospech mechaniky (AutoQuad, DirectDrive) 7-8% výkonu.
Honza.S2   22.01.2014 10:28:02
Schémata převodovek jak u Case IH tak u Fendta nebo i Claasu jsou v prospektech nebo na stránkách výrobce nebo dodavatele, dá se to najít a orientovat se.
Čistokrevné Vario má jen Fendt.
Xeriony, Axiony se ZF nebo CVT pro Case IH jsou trochu jiné konstrukce.
Schéma Autopoweru od John Deere jsem vlastně za celou dobu nijak neviděl pořádně.
Milda11   22.01.2014 10:52:06
nejlepší účinnost bude mít jednostupňová převododvka. Čím ví stupňů řadím ˇAt už se spojkou nebo jako násobič tím účinnost mechanické převodovky klesá... Ideální šofér s manuální převodovkou, který bude dokonale využívat možnosti motoru a bude řadit tehdy kdy má bude úspornější než jakákoliv vario převodovka...Ideál není takže si vždy nechá rezervu atd...Neznám moc lidí co mají plynulou převodovku a pak si koupí místo toho klasický powerschift....
Honza.S2   22.01.2014 12:01:15
To ano. Ale zapoměl si dodat, že v optimálních podmínkách. Obecně se říká, že největší účinnost má semi powershift. Ale už se to nehodí do ztížených podmínek nebo dopravy.
Jak to bylo u Deutz Fahru X720. Dobře naladěnej motor ale převodovka to limitovala.
Jedině jezdit s menším záběrem na rozsah tří kvaltů.
Potom je dobrej kompromis dobře odstupňovaný Powersfiht v kombinaci s pořádným motorem.
Milda11   22.01.2014 12:33:10
s dobrou obsluhou která to všechno využije a ušetří nějakou tu naftu...smile
Jano SK   22.01.2014 12:47:29
Honza.S2: JohnDeere Autopowr ( nie Autopower ) rozne typy:
6xxx - ZF Eccom 1.5 - 1.8
7xxx - JD IVT 7000 ( vlastny vyvoj + SauerDanfos )
8xxx - JD IVT 8000 ( vlastny vyvoj + SauerDanfos )

Schemu JD IVT mam, velmi zaujimave a poucne...
Jano SK   22.01.2014 13:23:47
Este niekolko komentarov k prevodovkam :

1. porovnavat jednu cast prevodovky - hydrostatika / hydrodynamika vz mechanicky prevod este nehovori o tom, co nas zaujima - kolko nafty spali stroj celkovo na vykonanie potrebných prac.
2. Ani porovnat v samotnej prevodovke cast hydrostatu vz mechanika este tiez nic nehovori, pretoze vstupuju tu veci ako dalsie komponenty - spojky a pod., ktore tiez maju svoju straty. Ak uz teda porovnavat, musi sa rozdiel na vstupnom a vystupnom hriadeli PRI ISTYCH OTACKACH/RYCHLOSTI !
3. Pri akých otackach motora a pri akej pracovnej rychlosti je aky pomer mechanika / hydraulika ? Kolko spojok a prevodov je v zabere pri daných otackach a rychlosti u jednotlivých prevodoviek ?
Prevodovka AGCO/FENDT ma linearny pomer hydr/mechanika - takze ak potrebujeme ist 15 km/h po poli, prepne sa na polny mod ( redukcia za prevodovkou - max 32 km/h ) a teda pomer bude 47% / 53% mechanika/hydraulika. A traktor vie ist touto rychlostou napr.od 1600 do 2200 ot/min. Ake otacky motora budu potrebne na "ucinnejsom"powershifte, ak chceme ist 15 km/h ? Mozno 1700 ot/m, mozno 1.900 ot. Ale pri zmene na 16 km/h este stale u CVT mozeme ist nezmenenymi otackami, kym u powershiftu uz musia ist hore, reps radit o stupen vyssie, kde zas bude nizsi vykon pri rovnakej rychlosti. CVT je o moznosti pouzit minimalne otacky ( znizit spotrebu ) tam, kde dostacuje nizsi vykon a robit to plynulo.To mechanicky prevod neumoznuje - rychlost a otacky motora su vzdy v konstantnom pomere cez prevodovy stupen. ( výnimkou je marketing JD a DirectDrive..). Cim viac lahkej prace, transport a pod., o to viac uspori CVT. Tazke tahove prace pri konstantnej rychlosti na plny vykon motora - mechanika.
Ucinnost prevodovky AGCO/FENDT pri nominálnych otackach by mala byt cez 85%, mechanicke 90%+.
maclos   22.01.2014 13:52:18
Na fórum som umiestnil podrobné schémy a videá ako funguje prevodovka JD Autopowr u rady 8030. Má to cca 95MB kto má chuť.

http://forum.farmweb.cz/viewtopic.php?f=81&t=1145&p=68477#p68477
Rasto   22.01.2014 14:37:31
to Jano SK: tvoje komentáre sú asi jediné v ktorých sa dokážem stratiť smile a je potrebné ich čítať aj viac krát smile no zato majú veľkú výpovednú hodnotu, ktorú dokážeš popísať formou textu smile
martinko   22.01.2014 17:17:19
Môžem sa spýtať ako je to s automatickými prevodovkami v ŽV?
Či sa využívajú napr. v kŕmnom voze a pod.?
Milda11   22.01.2014 18:43:48
plynulývh převodovek je u krmných vozů jak šafránu. z několika důvodů:
1) do živky jdou většinou starší traktory, pokud jsou nové tak hlavní kriterium bývá cena
2) traktory do žv mají většinou do 100ps a výrobců co nabízí tady v tom segmentu plynulou převodovku je zoufale málo...
3) traktory co jdou do živky by měly být dle mého názoru to nejlepší co je na trhu, proteče nimi neuvěřitelné množství nafty najedou cca 2-3000mth za rok..takže jakýkoliv rozdíl ve spotřebě byť v procentech se za rok znásobí... a pak kráva musí dostat nažrat každý den, když jeden den nezaseju se nic neděje.....
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.014847993850708.s