Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoru vpravo
obr
Exif: FUJIFILM FinePix HS30EXR, clona: f/5.6, ISO: 200, 1/250s

Szymon   29.08.2013 14:15:26
Nevíte někdo jestli se ještě může po pozemních komunikacích jezdit se dvěma vleky najednou smile ?
Martin Molva   29.08.2013 14:41:58
Legislativa praví, že lze mít za tažným prostředkem dva přívěsy a nebo návěs + přívěs, přičemž délka celý soupravy nesmí překročit 22m
deere-hanys   29.08.2013 15:13:38
a taky součet celkových hmotností vleků nesmí překročit 2,5 násobek celkové hmotnosti traktoru při rychlosti do 40 km/h a nebo 1,5 nasobek hmotnosti při rychlosti do 60km/h
Milda11   29.08.2013 17:16:35
2,5 násobek platí jen pro návěs, pro přívěs platí 1,5 násobek vždy!!!
tomD   29.08.2013 17:40:56
Takže když mám 70tku která váží 3,8tuny tak jako maximálně mužu táhnout vlek který váží 5700kg?...tak vlek bude mít 2.5tuny a nákladu můžu něco přez 3 tuny...to mi příjde trochu divný smile ...hlasuji pro 2,5násobek smile (neuvedeli výrobce v TP méně si myslím)
Martin Molva   29.08.2013 19:06:04
2,5 násobek platí do rychlosti 40km/h, nad rychlost 40km/h je to 1,5 násobek - bylo již řečeno.

Mildo11, pleteš se. Legislativa jasně říká (mj. si ji můžeš stáhnout ná stránkách MD), že 2,5 násobek hmotnosti tažného vozidla platí jak pro návěsy, tak pro přívěsy, tak pro pracovní přípojné stroje...
deere-hanys   29.08.2013 19:59:35
co se týče legislativy tak u hmotnosti neřeší zdali je to návěs a nebo přívěs,jen 2,5nasobek a 1,5nasobek jak již bylo psano výče.

co se týče těch navěsů tak si někteří myslelli že to co tlačí návěs na traktor tak to mužou přišist k váze traktoru a tim tahat více, což by se z logického hlediska dalo brát v potaz( jestli je traktor dotížen závažím a nebo návěsem je " jedno") nicméně legislativa nic takového nezná...


chomyz   30.08.2013 09:28:45
Sice mám závazek do komentářů už nezasahovat a do dopravních už vůbec ne, ale tohle nevydržím! Jsou to 2 rozdílné věci - to že návěs (resp. obdobný prac. stroj přípojný) může mít o 3t víc maximální celkovou než obdobný přívěs právě tím přenosem hmotnosti je jedna věc. Už tady je nelogičnost v tom, že u návěsu to můžou být 3t a u trakt. přívěsu s nápravami uprostřed 1t. Jaký je rozdíl mezi trakt. návěsem a trakt. přívěsem s nápravami uprostřed? Předpokládám že tím přívěsem s nápravami uprostřed je myšleno zapojení do horního závěsu, kde každý předpokládá ale 2t... A jiná věc jsou ty zde často propírané 2,5násobky - tam se hovoří zásadně o okamžitých hmotnostech a zde opravdu rozdíl u návěsu je neb okamžitou hmotností každého z vozidel soupravy se rozumí součet hmotností, připadajících na jednotlivé nápravy soupravy a zde samozřejmě má ten traktor víc o to dotížení (a ten návěs míň o to co jde na traktor!). Ovšem dále platí, že podíl hmotnosti připadající na nápravy návěsu nesmí převyšovat nejvyšší povolenou hmotnost přípojného vozidla, uvedenou v TP tahače. Neplatí tedy jednoduše to, že bych mohl vynásobit (traktor+3) x 2,5 ale můžu relativně traktor x2,5 + 3. A to je další nelogičnost - neboť ta hmotnost bývá v TP uvedena právě jako samotný 2,5 násobek a uvedená celková soupravy pak bývá v naprosté většině prostý součet traktor + návěs a tak ty 3t nejsou jaxi kam přičíst neb současně samozřejmě platí, že okamžitá hmotnost soupravy nesmí překročit max. povolenou soupravy. Jestli je pravda jak tu nedávno uváděl tuším JanoSK, že jsme poslední zemí, kde ještě platí ten nesmyslný 2,5 násobek, což bych i věřil, tak nezbývá než doufat, že se dožijeme jeho zrušení a jednoduchého omezení celková soupravy rovnající se max. technicky přípustná soupravy daná výrobcem pro daný traktor (bohužel u žádného typu se zatím neblíží českým legislativním max. 48t)...
deere-hanys   30.08.2013 13:05:15
malé ujasnění pojmů.

Přívěs je nemotorové přípojné vozidlo, které je poháněno tažením jiným, zpravidla motorovým, vozidlem. Na rozdíl od návěsu se na tažné vozidlo přenáší jen minimální část hmotnosti přívěsu.

Návěs je přípojné nemotorové vozidlo, u kterého je část celkové hmotnosti přenášena na tahač návěsů.

a to připočítavání těch 3t není nikde napsáno jak to popisuješ = legislativa nic takového nezná.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2025
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0048530101776123.s