Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoru vpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 35 lidí.
Martin Hruška   14.12.2007 15:52:10
Tak to je síla. Typický příklad toho co dělá technika obutá do silničních gum a nafoukaná na 8-9 bar. Ani jeden návěs v této galerii nemá flotační nízkotlaké gumy.

Nedivím se, že tam je těch odvozů tolik, protože tahový odpor na tomto poli je takový ,že toho moc neodvezou. Čím větší odpor, tím je menší výkonnost při dopravě.

Vím, že to jsou extrémní podmínky,ale zde se projeví rozdíl mezi moderní technikou a starou technikou (nebo taky mezi novým myšlením, zastoupeným nízkotlakými pneu a starým myšlením).
luba29   14.12.2007 16:08:17
tak ponich bys nechtel orat ten si teda užije smile smile
George8030   14.12.2007 16:23:02
to Martin Hruška: určitě co tu píšeš má něco do sebesmile ale jde taky o možnosti podniku,jak využívá tyhle vleky,jak jsou na tom finančně atd. atd. to zde nemusim vypisovat,jakou jsou všechna "ale" ...samotného by mě všechna nenapadla!!! a když to vemu z pohledu podniku kde jsem jezdil já,tak maji 5tisíc ha a řepa jen na 190ha a ted ke konci to tam byla podobná situace,kdy Case Magnum MX 240 tahal 9ti tunu a měl co dělat ...maji tam návěs od Annaburgeru,ale to by neutahl už tuplem,kdyby to narvali řepu například. !!! prostě ty podmínky jsou extrémní ...ale s tvýn názor co jsi napsal souhlasim smile
radek6420   14.12.2007 17:17:51
Dyt řepa je těžká se nedivnesmile
Libor169   14.12.2007 18:34:36
To Martin Hruška: Martine nic ve zlém, ale podívej se na to jako obyčejný člověk. Budu se opakovat ale vše je to o ekonomice, o možnostech podniku, nevím jaké máš vlastní osobní auto, ale podle slov asi se vozíš v bezpečném a krásném autě, tipuji mercedes-benz třídy C. A vzal by jsi si nové leasingové auto na rallye cross? Asi né že. Takže se podívej na to očima hospodáře. Myslím že se podnik kroutil, když do toho musel poslat ty Claasy. Chápu pro řidiče je to takové zpestření podzimu, kdy se můžou vyblbnout, taky jsem to zkusil,ale ty stroje dostávají tak zabrat, že se nemůžeš divit, že se tam posílají ty nejstarší boje schopné stroje.
majkl   14.12.2007 18:44:11
To Martin Hruška: Nějakej chytrej, že smile
George8030   14.12.2007 18:56:48
to majkl: nechápu tvojí narážku na MArtinovu chytrostsmile nepíše nesmysly!!! má pravdu,ale jak napsal Libor musí se na to podívat z té reálné stránky!!! a pokud se účastníš nějakých diskuzí,tak sám si si nejspíš stačil všimnout,že 100 lidí = 100 různých názorů!!! smile a jak si psal v tom komentáři,že sme asi nikdo z nás v takovym podniku nejezdili,tak jezdili a jak jsem předtim napsal,jsou to komplikace a hrozný stížení té práce,ale když mluvim za sebe,kdo k tomu má vztah a počítam že tady tak 95% návštěvníků FW,tak by ti to určitě nevadilo ...za mě bych to bral jako takové spestření té práce,kterou já mam jako koníčka,což je ideál smile
Martin Hruška   14.12.2007 19:58:14
Pro Libora 169 a pro další kolegy:
Nejdřív ti odpovím na otázku okolo auta. Ročně najedu služebním autem 60-70 tis. km po ČR,SR a Německu. Auto mám Subaru Outbek s náhonem na 4 kola abych všude pokud možno projel. Žádný Mercedes,Audi nebo Volvo, ale to je jedno.

Na rozdíl od většiny z vás mne tahle práce okolo dopravní techniky živí. V naší malé firmě máme pravidelně na pronájem a na předvádění k dispozici pro zákazníky několik vlastních návěsů od firmy Annaburger a Krampe.(5-6 ks, které jezdí)
Občas si tento návěs nějaká firma půjčí pro otestování spotřeby traktoů v dopravě. Proto mám přehled o spotřebách paliva, různých tlacích v pneumatikách a o různých režimech jízdy jedním a tím samým traktorem.

Naposledy testovala traktory s naším výměnným systémem Annaburger HTS 22.79 firma Agrotec a.s. traktory Case IH. Byly testovány různé řežimy jízdy ,různé traktory -CVX,Puma, Magnum. To vše také při různém tlaku v obyčejných diagonálních pneumatikách. Docela by jste se divili, jaké rozdíly na motohodinu nebo hodinu u jednotlivých režimů byly ve spotřebě.

K tomu, že některé podniky jsou chudé a nemají na tuto techniku. Návěsy o objemu 24-27 m3 nahradí při odvozu řepy dva vozy na obrázku. Pokud jsou vybaveny pneu 560/60-22,5" Michelin nebo 600/55-26,5" Michelin nebo Alliance s možností vypuštění vzduchu na 2 bary, pak se nebudou
dělat žádné koleje a vůz se bude lehce táhnout.

Michelin dělal test se stejně naloženými 2 návěsy s nákladem 21 t a traktory New Holland . Na dráze 250 m , kterou musely oba dva vozy ujet byl vůz vybavený pneu 600/55-26,5" Cargo X bib o 30 m dříve v cíli, než vůz vybavený tvrdými pneu XS vhodnými do stavebnictví.
Na 250 m o 30 m vepředu znamená na konci 9 hodinové směny o 1 hodinu méně práce nebo 20 l nafty/směnu úsporu.

Ještě neco k těm fotkám: Letos jsme pronajímal u jednoho Holmera Terradoss návěs Krampe Big Body 650 s pneu 600/55-26,5", všichni zákazníci byli maximálně spokojeni, nic se nikde nebořilo.
Pronájem návěsu činí u nás 2000-3000,-Kč na den podle délky pronájmu.

Je to taky o tom, nebát se nahradit 1 návěsem -2-3 malé traktory a návěsy, ale také 2 traktoristy a to je v mnoha podnicích problém. Jsem si vědom ,že vyvolám velkou kritiku, ale v některých podnicích to je čistě sociální otázka, proč nemůžou koupit "moderní " dopravní techniku.

Naše firma má řadu zákazníků z řad velkých pěstitel cukrovky a tady to funguje.
Libor169   14.12.2007 20:25:56
To Martin Hruška:Asi jsi mě nepochopil, tak jinak, rad bych si taky pořídil naftové auto, protože je provoz levnější, ale jsem rád že jsem koupil ojeté benzínové auto. To že jezdíš se Subaru 4x4 aby jsi projel je hezké, ale koupil by jsi si ho za své těžce vydělané peníze? Když mi podnik dá auto, tak nebudu koukat nalevo na pravo. A tedy Martine, proč podniky si nekupují vaše stroje, proč všichni nejezdí s Anaburgerama, když to má takové výhody. A jak jsi napsal socialní otázka, věř mi na vesnici se všichni znají, a vyhodit souseda z práce a najmout si službaře, to je moc těžké. Nikdy nevíš kdy toho souseda budeš potřebovat. A navíc ty lidi mají v tom podniku půdu, zda tomu rozumíš.smile
Polci   14.12.2007 20:38:04
Nechci vám kecat do toho, jaké má kdo auto...,zda jezdí na dřevoplyn nebo na tekutý dusík, ale myslím, že Martin Hruška si koupil to auto za své těžce vydělané peníze...Nepřísluší mi hodnotit techniku Annaburger, ale jako překládací vůz nás přesvědčil, že je pro nás nejlepší. Zkoušeli jsme 3 roky překládací vozy všech výrobců. Pro naší potřebu vychází Annaburger nejlépe. Tím netvrdím, že kdo si koupí něco jiného, je to špatné...Tento vůz si taktéž pořídíme za těžce vydělané peníze...smile
Martin Hruška   14.12.2007 21:07:01
Pro Libora 169: Každej z nás se v podnikání snaží seč může a někdy podstupuje určité riziko, ale to k tomu patří.

Vzhledem k tomu, že Annaburger je malá továrna s 250 zaměstnanci, která se specializuje na Profi dopravní techniku, tak se asi nedá čekat, že by si jí koupila masa lidí (skoro každý podnik). Na trhu je levná dopravní technika a ještě dražší dopravní technika než je ta naše. Vše závisí na gustu zákazníka a na tom jak si to vše spočítá.

Podnikání v zemědělství je mimo jiné také o zisku a o nákladech.
Jeden pracovník vyjde zemědělský podnik na 250-300 tis.Kč ročně.
Tahle položka bude pro české zemědělce neustále dražší,tak jako ve východním Německu, kde v zemědělství dělá o 50% méně lidí.

Také u nás je řada lidí, která nemá vlastní kombajn, ale nechá si sklizeň udělat od službaře a přitom je to vyjde levněji než kdyby měli vlastní kombajn.

Vše je o nákladech. U sklizně cukrovky dělají sklizeň téměř výhradně službaři.

Ještě k jedné věci ohledně dopravní techniky. Tahle technika se vždy od sebe liší ve výkonnosti. Tu určuje mimo jiné velikost korby, pracovní rychlost (typ náprav a pneu), rychlost překládání (u překládacího ovzu rychlost přeložení vozu). Dalšími faktory nákladů jsou spotřeba prostředku na motohodinu a potřeba opotřebitelných dílů.

Tuto položku poznáte dobře v horizontu 2-3 let.

Mnohdy levnější technologie vyjde na spotřebě a na náhradních dílech za 3 roky na více než dražší technika.

Záleží samozřejmně na kontrétních případech.
Libor169   14.12.2007 22:13:53
No nebudem to tady dále rozebírat asi ta diskuze patří jinam, v něčem souhlasím, v něčem nesouhlasím.smile Buďme rádi že tato technika jezdí, máme se na co dívat na Farmwebu.smile
George8030   14.12.2007 22:21:50
pánové nechci se s váma začít hádat,ale řekl bych,že jeden o voze a druhý o koze smile a přesto máte pravdu oba,když to tak čtu !!! Martina argumenty jsou pravdivé,určitě o tom něco ví,píšu něco,protože zastávam tvrzení,že v tomto oboru se má člověk pořád co učit smile ... ale zkus se zamyslet nad tím Martine,když si v kůži technika podniku a potřebuješ,aby ti ty lidi chodili přesčasy,víkendy atd. takže nemůžeš je najednou začít nahrazovat strojema a snižováním stavů smile ...okamžitě by si byl HODNĚ neoblíbený šef!!! to mi věř ...já znam podnik,co jiné mladé moc nepřijímá a jen prostě čeká,až ty staří chlapi odcházejí do důchodu a tak to pomalu kompenzují,jak píšeš ty!!!! určitě co si napsal,bych souhlasil,ale nejde to udělat ze dne na den ...to je otázky několika let bych i řekl smile smile tady jde spíš o tu sociální stránku no smile
OŤAS   14.12.2007 23:19:18
Vždycky když se takhle rozběhnou diskuse pod obrázkem, tak by bylo nejlepší se přesunout na FORUM,ale nedá mi abych nereagoval na příspěvek George8030. Vím jak to myslíš , jenomže si musíš uvědomit že podniky které myslí spíš sociálně tak jak píšeš ve svém příspěvku,se dnes většinou potácejí na hraně krachu.Vím o čem mluvím, osobně poznávám hodně příkladů, ale asi nejhorší je za každou cenu zaměstnávat co nejvíc lidí a nechat je dělat přesčasy a svátky jenom proto že je to jejich přání aby si vidělali co nejvíc. Bohužel když chceš uspět a myslet ekonomicky tak falešná solidarita musí jít bokem,vím je to těžký a sám sem to taky zažil, ale nemůžeš dneska např. orat tříradličnýma pluhama jenom proto aby sis udělal dobré oko u většiny traktoristů.smile
George8030   15.12.2007 00:14:59
to OŤAS: samozřejmě tohle co jsem napsal jsem myslel u velkých podniků,které si tohle můžou dovolit smile a mam i možnost srovnání ...větší podnik kontra takový malý statek na okrese hospodařící na 500ha smile a určitě s tou solidaritou to musí být v rámci mezích a když už chceš být solidární,tak to dělat tak,aby to bylo zadobře všem,to je umění vymyslet to tak a proto řikam,že tyhle změny,od počtu zaměstnanců a obnovy strojového parku neni otázka pár let,spíš pár desítek let smile ale určitě Martina příspěvky jsou myšleny dobře,ale z jeho psaní jsem pochopil,že by to dělal tak,že najednou přijde,zruší v podniku 5 vleků s traktorama a dá tam 2 velké návěsy a tím pádem minimálně 3 lidi končí nebo dostanou horší práci ...to by to taky v tom podniku moc dlouho neklapalo smile
Martin Hruška   15.12.2007 17:40:41
Taky já bych rád zakončil diskuzi k tomuto tématu. Většina firem hospodaří
z toho důvodu aby vydělaly peníze a mohly hospodařit dál. Okolo nás je nějaké hospodářské klima zdeformované dotacemi. Rozhodující je jaký zisk získá váš podnik na 1 ha nebo na 1 krávu. Co z toho zbude na plat lidí a taky na modernizaci.

Pokud na Farmwebu vidím v oblasti zpracování půdy 11 mkypřič (6-8 m je nyní taky normální) tak to ty podniky dělají z důvodů nákladů a splnění agrotechnických termínů. Náklady = mimo jiné co nejmenší počet lidí.

Nevím čemu se někdo diví, když podobně je tomu taky v dopravě a v aplikaci hnojiv. To co včera dělalo 5 kusů RUR-5 udělá moderní rozmetadlo s 1 člověkem /mám na mysli 22 t celkovou hmotnost/.

Jsem často ve východním Německu, kde opravdu pracuje ve srovnatelných podnicích o 50% méně lidí a to samé čeká většinu podniků u nás ,které chtějí přežít. O tomhle ale nemohou rozhodovat traktoristi, ale vedení podniku, které se musí rozhodnout jak s podnikem dál.

Vím ,že jsem s tímhle tématem zaťal do tuhého ,ale je to tak. Tyhle staré vlečky na fotkách a traktory se musí taky opravovat a spotřebují nějaké palivo. Někdy se bude muset koupit nová vlečka. Bez vize jak dál ,kterou musí ale vytvářet vedení podniku to nejde. Někde je to ale slušně zakonzervované jako za socialismu.

libor   15.12.2007 20:20:54
jen tak málo budu reagovat - měl jsem možnost taky vyzkoušet a vydět nějaké návěsy i ty co prodává Martin a je vtom rozdíl vzít si 9t vlečku místo 20t návěsu že bych ho neutáhl tak právě naopak těch 20 t jde utáhnout lehčejí díky menšímu odporu, to že martin říká že nedělají koleje je blbost dělají menší ale dělají v těchto podminkách a za další za 10 možná i více let se to vyřeší do tý doby budou i ti co maji 9t vleky mít tuto techniku podle možností a taky možná bude taková technika na dopravu že tyto vleky na 20t budou zase nevyhovující doba se mění nejde mít všechno hned i ty vleky byly před 20 lety něco nej.
Dominik Hušek   03.07.2010 13:52:01
hustýsmile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0071070194244385.s