Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoru vpravo
obr
Foto bez exifu.
SeFzDN   22.09.2009 19:07:03
neutlačuje zbytečně půdu
,?
Tomas1   22.09.2009 19:08:40
Utlačuje, co naděláš...smile
Jan.F   22.09.2009 19:16:56
A tu půdu utlačuje díky tlustym nebo hubenim pneumatikám?
Že poslední dobou jeto pomalu v každý druhý galerii, já myslel že na pole nejsou vhodný úzký pneu-protože to tam je pak rozježděný( jak od tanku)smile
Martin Hruška   22.09.2009 19:26:24
Tak to je již trochu moc i na mně. Jedna věc je utlačení půdy(asi nejpodstatnější), druhá je spotřeba náklaďáku na poli oproti moderní traktorové dopravě, třetí věc je objem korby a speciálně vyklápění. Ani jeden z návěsů nemá speciální zemědělské čelo s dvojčinným otevíráním zadního čela.

Obutí obou dvou náklaďáků a návěsu je opravdu "excelentní". Nejsem si jist kolik stojí u tohoto kamionu a návěsu následné opravy, pokud vjede do několika děr.

Moderní bioplynové stanice sklízejí kukuřici jinak. Možná ,že příjde galerie ze Švábenic, tak vypadá správná agrologistika v podání profi podniku služeb.
jirka79   22.09.2009 20:04:25
to martin hruška: máš ve všem pravdu ale zkus vozit siláž do stanice která je cca 40 km daleko to bys s traktorem jel věčnost
deno   22.09.2009 20:24:05
nieje to potom malo tych odvozcov ? musela ta rezacka furt stat smile
Tolar   22.09.2009 21:07:09
V dnešní době je vše o ceně . Takováto souprava se dá pořídit caa za 200000 kč a traktor s návěsem je za 5 mega . při ceně obilí 180-260kč a 6 kč za mléko je volba jasná to znamená že každý jezdí s tím co má .Doba kdy se ve větší míře investovalo do techniky je prozatím nenávratně pryč.
Zetor   22.09.2009 21:17:17
To Tolar: Velmi, ale velmi se mýlíš. Chytří investujou, ostatní dělaj tohle. Je to opravdu zarážející, odvozy jsou NO COMMENT, ale co ta vzdálenost, proč tahat kukuřici z takové dálky, to nebyla někde blíž? A hlavně, tahleta řezačka má udělat bioplynkovou řezanku?! Hodně štěstí s čištěním čerpadel...
smouki   22.09.2009 21:23:35
Pane Hruška: chtěl bych se zeptat co je to to dvojčinné otevírání čela? mohl byste mi to nějak popsat?
Tolar   22.09.2009 21:34:10
To Zetor čím se teda podle tebe dělá bioplynková řezanka když jí nezvládne claas jaguár? A o těch investicích bych tě opravil protože chytří již dávno investovali a dnes již jen obměňujou.smile
Matúš.V   22.09.2009 21:43:07
Tolar
pre bioplyn potrebuješ bioplynový bubon a predstav si ten claas jaguar ho nemá!!!
chytrí investuje vždy a do najlepšieho. Hlúpi investuje keď má a do najlacnejšieho.
Prečo potom najlepší investujú stále??
Zetor   22.09.2009 21:46:50
Obměna je pro mě taky investice. A nejsem teda odborník na tyhle starý Jaguáry, ale že by to dokázalo udělat nějakou 2cm řezanku se mi nezdá. Třeba se mýlim. A třeba to tak malý mít nechtěj... Jejich boj.
Matúš.V   22.09.2009 21:55:02
to Zetor.
pre bioplyn je vhodná rezanka 1cm podľa testov ani menšia ani väčšia nie je práve najvhodnejšia. rezačka na fotkách by mohla robiť rezanku na 16mm čo je vhodné pre živočíšnu výrobu, ale pre bioplyn katastrofa a fermentácia nie je ani zďaleka optimálna. a ako si písal čistenie čerpadiel.
podľa testov má pre bioplyn najlepšiu rezanku krone, claas o niečo zaostal
Tolar   22.09.2009 21:59:55
To Zetor a Matuš.V ani jeden jste mě nepochopili . Jak chcete při dnešních cenách investovat když i ti nejlepší dnes začínají mít finanční problémy.Věřte mi co říkám jsem praktik a doted jsem investoval ve velkém.
Martin Hruška   22.09.2009 22:00:11
Dvojčinné zadní čelo je myšleno hydraulicky otevírané a zavírané čelo se zajištěním . Toto je vhodné na senáže.
Zemědělské návěsy jsou vybaveny u dobrých výrobců konickou korbou (vepředu užší a vzadu širší) pro snažší vyprazdňování senáže.

Tenhle návěs je možná dobrý na kamení a stavební materiál . Zadní čelo je absolutně nevhodné na senáž a siláž.

Obecně v současnosti platí, že podniky, které v současnosti investují do bioplynové stanice si mnohdy neuvědomují, že musí vyvážet velké množství fugátu a ,že musí přepravovat velké množství siláže a senáže do jámy taky z ní. Pak příjde improvizace jako tahle na fotkách. Chytřejší investoři předají práci ohledně sklizně podnikům služeb, kteří si sjednají odvozy a další techniku.

Je třeba ale říct, že těch profi podniků služeb je zatím u nás jen několik a postupně se teprve učí.

Diskuze ,že tohle auto stojí 200 tis. Kč a traktor s vlekem 5 mil.Kč je scestná. Zaprvé ty čísla v praxi nesedí a zadruhé když zaprší ,tak ti je tenhle tahač na dvě věci.
Petr   23.09.2009 08:20:19
To Zetor a Matúš.V: Trochu odbočím k těm investicím obecně. Bohužel, musím se zastat Tolara a není pravda, že nejlepší investují stále. Nevím podle čeho tak soudíte, ale zkuste si někdy přečíst výroční zprávy některých zemědělských podniků, třeba několik let dozadu. Dozvíte se, že uplně ti nejlepší, i přes "vyšší" zisky z minulých let, začínají šetřit jako první. Myslím, že spíš než o samotném investování je to o tom, že umí líp předvídat. smile
Martin Hruška   23.09.2009 20:40:01
Jedna poznámka k investicím. Situaci nelze vidět černobíle, tak jako v každém oboru jsou dobré a horší podniky. Občas se s kolegou ekonomem z naší firmy divíme jaké jsou mezi podniky v danné oblasti rozdíly, jeden platí za každé situace v pořádku , druhý měl problémy s platbou i vdobě, kdy bylo v zemědělství spousta peněz.

Je to o lidech, vizi ředitele a jeho týmu, o vlastnické struktůře a o neustáleém vývoji vpřed na cestě snižování nákladů na jednotku.

U setí a zpracování půdy je efekt v podnicíh vidět hned, proto v posledních letech mnoho firem investovalo do moderních technologií. V dopravě pokrok zatím moc nenastal. Když vidím na Farmwebu traktory 250-280 k s návěsy od 9 t do celkové hmotnosti 20 t, tak někde není něco v pořádku. K vozu o celkové hmotnosti 20 t stačí 150-170 k traktor. To je jen jedna malá výseč z problému.
V řadě věcí chybí v podnicích vize a někdo dělá i spustavné chyby, které se časem kumulují. Když bylo mléko za 11 Kč, žila řada předsedů v eufórii, že to bude trvat věčně a stavěla žlaby za 11 mil.Kč. V té době jsem je s kolegy z Německa upozorňoval, že po padnutí mléčné kvóty v roce 2013 se výrazně sníží cena mléka.
To samé je s cenami nových stájí, které byly nadhodnoceny, ale v té době to nikoho nezajímalo, nyní musí podniky splácet miliony úvěrů .

Řada věcí v zemědělství v současnosti není jednoduchá, ale řada podniků doplácí nyní na chyby svého vedení z minulých let. Na to se často zapomíná.

Jsem si vědom, že můj příspěvek vyvolá bouřlivé protiargumenty, ale moje zkušenosti jsou dány denodenním platebním stykem(samozřejmně i kontakty) se zákazníky po dobu 12 let.
zvedjaja   25.09.2009 18:52:26
Chtel bych se Vás pane Hruška jenom zeptat proč by to čelo mělo být nutně dvojčinné, pokud to dokaže z toho návěsu vyklopit, tak nevidím jediný duvod proč ho tam mít.
Martin Hruška   25.09.2009 19:13:31
Pro zvedjaja: Pokud vozíš siláž tak váží 450 kg /1 m3. Cílem každého službaře nebo osvíceného ředitele podniku či bioplynky je odvést najednou co nejvíce hmoty.
Tento návěs je stavěn na jiné než zemědělské materiály. Pokud by jsi zde dal nástavky 80 cm měl bys problém u ucpání zadního čela. U koreb na senáže platí zásada pokud možno konickou korbu. Speciálně u travní senáže je to důležité z důvodů padání hmoty z korby.
Dubinek   26.09.2009 21:37:32
Tento podnik jede poslední sezonu stímto Jaguarem.Na příští sezonu chystají novou sklízecí řezačku,která bude v ČR první.smile
deno   26.09.2009 21:39:33
to dubinek v cr prvia? nemozem prezradit ?smile
Dubinek   26.09.2009 21:40:44
Zatím ne,ale prozradím,že ta řezačka už byla předvedena v ČRsmile
Matúš.V   26.09.2009 21:50:08
Ja viem o akú rezačku ide a popravde robia obrovskú chybu, stroj s takým potenciálom nevyužijú a mali radšej kúpiť rezačku strednej triedy a investovať aj do dopravy.
Ja niektoré podniky fakt nedokážem pochopiť to nevedia počítať?
Dubinek   26.09.2009 21:51:43
Tak já to prozradím,jedná se o sklízecí řezačku Claas Jaguar 980smile
TomDuba   26.09.2009 22:04:27
Hmm, to zní zajímavě, ČM mám co by kamenem dohodilsmile . Bohužel horší to bude s těmy odvozysmile .
Matúš.V   26.09.2009 22:14:27
pred nedávnom som sa bol pozrieť na jaguar 980 v AT. rezalo sa re bioplynku odvážalo 5 senážnych vozov 45 kubíkových a 1 bol 50 tuším. na jame tlačili 4 traktori a 1. tel. manipulátor.
odvážali 20 km samozrejem nestíhali rezačka stála aj 20min. Potom sa presunuli na pole cca 5km od bioplynky a aj tak nestíhali, bez problémov by to vládala rezať rezačka o 200ps menej.
a tu uvažujú o kúpe takej rezačky?? kde odvážajú liazky? možno by sa viac oplatil podnik služieb a za tie peniaze mohli mať celkom slušnú dopravu
chomyz   27.09.2009 13:28:00
Tak jsem rád že nám Matúš.V o pár okýnek výše jasně řekl, jak jsme na tom kdo s intelektem. Ještě, že je ta rovnice tak jednoduchásmile smile
Jinak si taky dovolím nějakou poznámku a dotaz: obutí toho tahače s návěsem není nijak víc tragické než mnoha dalších odvozů, které zde běžně vidíme - na tahači jsou pneu jako např. na Matesech, na návěsu 385, které má mnoho traktorových návěsů ve standardu. Šoféra té Lízy obdivuji, kam si troufne byť k ideálu má tento odvozce samozřejmě nebetyčně daleko, ale když je akce, tak mnohdy bohužel jezdí vše co má kola a je v té (a právě v té) chvíli k dispozici pač čekání až se našetří optimálnější odvozci by často přineslo mnohem větší ztráty. A v dnešní době mnozí dopravci nabízejí ježdění za tak malé sazby aby přežili, že někdy se na takovou cenu nedostane zdaleka ani kdovíjak ideální přepravník...
Byl tu zmíněn ten moderní (či módní?) bioplynový buben řezačky - může mi prosím někdo kdo s tím má praktické zkušenosti říct, zdali je to fakt nutnost (že je to lepší o tom nepochybuji) nebo se dá bioplynka v praxi krmit i siláží od běžné řezačky? A lze pak s tím bioplyn. bubnem dělat i normální siláž nebo se musí celý vyměnit? Prosím o praktické zkušenosti, ne vyčtené reklamní nalejvárny od prodejcůsmile
A poslední dotaz - může někdo znalý osvětlit, proč v Americe je vidět v naprosté většině při odvozu od řezaček velké trucky s návěsy, když u kombajnů tam zásadně používají překládací vozy (a mnohdy i na pásech)?? Je to proto, že tam prostě traktorová doprava nemá tradici nebo proto, že mají spočítané že velké množství hmoty na větší vzdálenosti přepraví za rozumný peníz jen takto a radši se jim vyplatí to pole pak zpodrývat?? Vždycky nad tím kroutím hlavou v protikladu k těm překlaďákům u kombajnů, snad někdo vysvětlí - díkysmile
VonVagel   27.09.2009 15:05:13
Znam jednu bioplynku kterou krmi klasickou rezankou od rezacky Jaguar 850, delka byla tusim kolem 8-10mm, na muj dotaz zdalipak je potreba bioplyn buben ala Krone me bylo receno ze se mam vratit zpatky na zem:D Dost bylo vtipkovani, neni potreba rezanka 3,5mm!!! Alespon u nich... Btw: Dokaze si nekdo prestavit jak se to dusa na jame? To snad ani nemuze jit...
Matúš.V   27.09.2009 16:53:54
poznám človeka ktorí je na SK jeden z najviac zasvätených ľudí v tomto obore.
Ak si myslíte že veľkosť rezanky nemá na kvalitu bioplynu vpliv tak sa riadne mýlite. je rozdiel vyfermentovať 80% metán a 40%.
v DE kde sú bioplynky najdalej sa robili rôzne štúdie kde to bolo jasne preukázané. Tu ale nastáva situácia zase raz múdrych a domýšľavých že netreba ani bioplynový bubon ani kvalitnú surovinu, veď prácu si treba uľahčiť a nie rátať ekonomiku atd...ved niečo vyrobíme aj tak..ale to možno oni su niekde v ilúziach a nie výrobcovia technologii.
Keď niekto povie takéto somariny čo ani nevie ako funguje princíp BPS tak je fakt .....
Martin Hruška   27.09.2009 17:17:46
Pro Chomyz: Začnu nejdřív od sklizně senáží v USA, tak jak jsem to tam viděl před asi 7-8 lety, ale předpokládám, že se nic nezměnilo. Výroba mléka se v USA koncentruje především do států jako je Kalifornie, Nové Mexico,Arizona, tedy do zemí, kde je sucho a teplo a většina krmovin je zavlažována.

Konkrétně v Kalifornii a v Novém Mexicu, kde jsme byli na farmách s 3000-5000 ks dojnic se vojtěška sklízela 9-11 x do roka a kukuřice 4 x do roka.
Většina mléčných farem v těchto oblastech se specializuje čistě na výrobu mléka a sklizeň senáží přenechává kompletně podnikům služeb. Tady odbočím k bioplynovým stanicím a sklizni silážní kukuřice. V závislosti na velikosti bioplynky stoupají nároky na rychlost a objem přepravy, proto i u nás některé stanice zvolily podnik služenb na klíč.
Byly jsme na jedné farmě, kde sklízel podnik služeb Dannel, který měl v té době 14 ks řezaček Claas Jaguál 880, dva lisy AG-Bag M-10 000 a přes 100 ks nákladních aut Ford s velkoobjemovou nástavbou a posuvnou podlahou.
Už si nevzpomínám, zda dělal za rok 1 mil.t siláží nebo 2,5 mil.t, ale každopádně to byo velké množství a hlavně pravidelně.

Jeden poznatek pro nás. jedině se velkoobjemovou technikou se dá ekonomicky sklízet siláž a senáž, navíc, když jsou vzdálenosti u takovéto velké farmy větší než je u nás obvyklé. To se ukazuje nyní taky u Schubmaxu, který pobere 25 t silážní kukuřice.

Teď k rozdílům mezi ČR a Kalifornií. V Kalifornii je většinou velké sucho, proto je možná jednodušší pro nákladní auta jezdit po poli. Navíc jsou zde jen roviny.
Při závlaze, která zde je dosahuje porost slušného výnosu. Většina vojtěšky jde do vaku, silážní kukuřice se mnohdy vrství na velké hromady s výškou 10-15 m. U Dannela mají dva kloubáky John Deere se lžící, které dusají siláž.

Můj názor je takový, že vojtěšce asi utlačení náklďáky moc nevadí, pokud má dostatek vody. Navíc jak jsem si všimnul v době kdy jsem tam byl (byla dobrá cena za mléko) ,že cena krmiv je tak nízká, že se s nimi moc nešetří, respektive, že ztáty nebyly asi tak důležité.
Důležitá pro majitele farmy byla rychlá a bezproblémová sklizeň na čas a to jde jen s velkými a ještě většími přepravníky a s většími rychlostmi.

K bioplynovému bubnu. Firma Krone používá tento buben jako marketingový instrument, který zabírá. Selykým rozumem je to logické,čím menší řezanka, tím lepší utlačení na žlabu= lepší prokvašení = více energie = více metanu = více peněz. Nejsem prodejce firmy Krone.
Čtu často německé odborné časopisy a všude se v souvislosti s délkou částic substrátu mluví a dostatečné pumpovatelnosti, následných nákladech na narušení hmoty v místě příjmu hmoty do bioplynové stanice.
Selským rozumem vysvětelno, pokud je řezanka nadrcena na jemno již při sklizni je to lepší než když se ta samá energie musí vydávat na rozrušení hmoty při příjmu.
Je asi jedno zda bioplynová stanice pracuje s normální řezankou, důležitá je následná technologie úpravy hmoty. Na trhu je spousta různých technologií , každá firma má svojí vlastní filozofii . Kratší řezanka může mít své výhody také při rozkladu v reaktoru, ale tohle nechám na někoho kvalifikovanějšího.
Matúš.V   27.09.2009 17:42:41
M. Hruška
najprv napíšeš ako firma krone používa BP bubon ako marketing a potom píšeš o jeho výhodách, alebo som to zle pochopil?
keby ten bubon nefungoval a nebol potrebný určite by ho zrušili pretože pri normálnom bubne môže byť spotreba aj o 10% nižšia ako pri BP. samozrejme za tú dobu čo v DE BPS fungujú majú nejaké skúsenosti aká rezanka je akurát.
Martin Hruška   27.09.2009 17:55:28
Pro Matúš.V: Marketing je v této věci velmi důležitý. Bioplynový buben funguje, důkazem toho je reakce dalších firem na trhu. Protože Krone vstoupil na trh později se svými řezačkami měl trochu štěstí, že šel s výkony motorů podstatně výše než konkurence , měl biooplynový buben a trefil obrovský rozvoj bioplynových stanic v Německu .

Firma, která nabízí jinou techniku než konkurence ,mnohdy výkonnější má z marketingového hlediska vždy určitou výhodu. Firma Krone dokázala z ničeho ovládnout trh v oblasti řezaček s nejvyšším výkonem v Německu.
Metallica   27.09.2009 20:03:53
Jen taková poznámka k velkoobjemovému vozu Schubmax 29.17 - pokud nebude stíhat rozhrnování a dusání na jámě díky ohromnému množství materiálu vysypaného z tohoto návěsu(k čemuž dle mých informací došlo), je takový návěs na nic a než by práci uspíšil, zpomalí ji. Odvoz není vše, chce to mít dobře dimenzovanou celou linku. Jinak k soupravě, která je na fotce se raději nevyjadřuji, v ČR se již ničemu nedivím, jinak bych se divil asi pořád.
Marián   27.09.2009 20:25:10
to by museli robiť aspoň na dve jamy naraz aby stačili tlačiť, aj u nás bola výkonná rezačka, odvoz by aj stíhal ale robila sa len jedna jama, to bolo to jediné čo ich brzdilo inak by nevykvasila ako by mala ale by zhnila čo sa občas stávalo. Do vaku je to o tom istom kým vysype rovno alebo mimo na kopu.
Martin Hruška   28.09.2009 09:10:54
Pro Metallica: Jakékoliv operace v zemědělství na poli je spojen s dopravou. Čím větší podnik máš, respektive bioplynovou stanici, tím větší logistický problém máš. Né náhodou se tomuto oboru v některých německých časopisech říká "agrologistika".
Vedle toho jsou zde další věci jako "agrotechnické lhůty", snaha podniku služeb nasadit co nejvýkonnější stroje, které se rychleji zaplatí atd.

Tahle poznámka na moderní doporavní techniku není o tom, zda tuto techniu používat nebo né, ale spíše o organizaci práce a o určité vizi v oboru.
Né náhodou má nový lis AG-Bag G-9000 v kukuřici hltnost 200-250 t/hod.

Pokud dusáš senáž traktorem platí pravidlo u traktoru o hmotnosti asi 14 t, že na 1 t siláže (senáže) potřebuješ dusat 2,5 minuty. Pokud to přepočteš na hodinu, tak jeden dusací prostředek zvládne za 1 hodinu max. 24 t, pokud to chce mít podnik pořádně utlačené.

Pokud jede linka 100 t/hod pak by jsi měl mít 4 dusací prostředky této kategorie nebo násobky.

V konkrétních podmínkách je opravdu lepší jet na dvě jámy nebo na jámu a vak.

Největší problém vidím ale v zajetém způsobu myšlení techniků v podnicích, kteří nemají o těchto pravidlech ani "páru".

Vše se dá naplánovat a spočítat.

Ještě jedna poznámka k Schubmaxu. Ve větším podniku by stačili tři traktory a tři vozy nahradit celou kavalérii strojů. Problém je ale mnohde, že předseda řekne co bych dělal s lidma. Stejně ho k tomu jednoho dne ekonomika dotlačí,ale bude to ještě trvat.

Agrologistika je také mimo jiné o nákladech na 1 t nebo jinou jednotku a to se v ČR zatíím moc nenosí. Každý diskutuje jen o ceně, i když poarametry vozu jsou o 40-50% menší(nižší) než u dražšího stroje. Otazka náprav a větší rychlosti soupravy než vozu s horšími nápravami neřeší již nikdo.

Naše firma bude mít na předváděcím traktoru Fendt od nového roku sledování spotřeby s výstupem na internetu, takže budeme schopni jakémukoliv zákazníkovi porovnat novou dopravní techniku se starou nebo konkurenční přímo v jeho podmínkách,včetně spotřeby.
Martin Hruška   28.09.2009 11:18:41
Ještě jednou se vrátím k odvozu. Ve většině podniků je problém organizace práce na jámně a dusání. Většinou se používá né vždy nejvhodnější technika na dusání.
U moderních řezaček všech značek(nechci nikoho jmenovat) je velký problém s odvozem ,zvlášť ,když vozíš píci na vzdálenost nad 8 km.

Problém je ale v tom, že většina techniků nemá možnost se zajet podívat do Německa nebo Holandska jak to dělají. I zde by to chtělo trochu osvěty.
Obecně ale i v Německu platí, že 80% kukuřičných siláží je nedostatečně utlačeno. Důvod nahoře uvedené pravidlo o dusání.
klaun   28.09.2009 11:25:03
Pane Hruška a co stím mužeme tady v ČR dělat???dám příklad průměrného podniku!řezačka JG 850-odvozová vzdálenost cca 4 km -dopravní prostředky 2 9t vlek ,3krát návěs strom export ,krampe atd. +sekundujou dva matesy!!! jede se jáma na ní manipulátor +dvě škodovky!!! řezačka stále postává!!! příklad nejednoho podniku u nás!!!! jak by to uděla moderní zemědělec třeba v německu??smile smile
Martin Hruška   28.09.2009 11:54:31
Pro klaun: Dělat se dá ledacos. první věc je plnit dvě jámy najednou a rozdělit proud hmoty, nebo si objednat službu s lisem a dělat ještě jeden až dva vaky na překrytí do vaku.

Další věcí je pronájem stavebního nakladače s hmotností 22 t místo dvou škodovek + jeden větší těžší traktor s velkou lžící.
Problém je, že v dusání se moc nezměnilo a škodovka ještě s dvoumontáží jezdí často po žlabu.
V Holansku a Německu se na kukuřici používají velké radlice až se záběrem 5 m.

Častý problém našich jam je jejich šířka, proto bych favorizoval stavební nakladač s porádnou lžící + jeden těžký traktor.
Matúš.V   28.09.2009 12:07:31
my, ale nie sme v západnej Európe kde je úplne iná politika ako v cz a sk. to treba mať na vedomí.
problém pri veľkých vozoch je aj vyprázdňovanie na jame z výtlačným čelom. čelo nedokáže jamu vrstviť iba vykladá na kopy ktoré potom treba rozhrňať.
Tu u nás jeden podnik objednal senážny voz bergmann htw a rozdružovačmi.
voz vyprázdňoval po celej dlžke jamy rovnomernú vrstvu traktory potom iba tlačili a nemuseli strácať čas rozhrňaním. takto sa to dalo robiť asi do 3/4 jamy. pochvaľovali si hlavne uľahčenie a zjednodušenie práce. aj utláčanie išlo oveľa rýchlejšie.
Takže nie vždy treba len nahrnúť kopec strojov ako píšete. treba investovať aj do výbavy nie len rozmerov a zároveň minimalizovať stroje.
zo slov predsedu im vrstvenie ušetrilo aj náklady na PHM ale siláž bola neporovnateľne lepšie utlačená ako inými spôsobmi to sa následne prejaví v kvalite suroviny pre žv.
smouki   28.09.2009 12:49:48
chomyz: samozřejmě že je lepší řezací buben pro bioplyn ale jde to i s tím normálním-vím z vlastní zkušenosti co děljí velké časti v bioplynovém zařízení my máme na jámě na bioplyn i senáž která byla řezána toronem to se pak čerpadla zase*ou každou chvíli ale ta 1,5cm siláž prochází systémem krásně.smile
Martin Hruška   28.09.2009 17:06:28
Pro Matúš.V: Obecně platí ,že silážní žlab můžeš plnit průjezdně nebo do klínu pod úhlem 30 stupňů. U průjezdného způsobu jsou frézovací válce na místě, ale musíš mít potom všechny vozy takto vybaveny, což může být problém. Pokud prodáváš Bergmann vozy tak máš marketingovou výhodu, Ostatní firmy ale podobné vozy dělají taky.

Ještě jedna poznánka, tento způsob, často nazývaný "jednodenní" se právě nejvíce používá na západě Německa (spíše severozápadě) a v Holandsku.

Pokud ale jdeš na způsob postupného plnění žlabu, který je lepší z hlediska kvality plnění, tak ten po určité osvětě můžeš vidět již i u nás se stavebními nakladači. Například Farma Hole - pan Poláček, v pátek jsem viděl fotky a video z Agro Jesenice, kde byl velký nakladač.

V tomto bych neviděl problém, spíše je to v lidech, respektive v jejich konzervativismu a možná i nezájmu. Když vidím na Farmwebu dusací techniku, tak ta je v průměru o 10-15 let zpátky oproti jiné technice běžně používané v zemědělství. Málokdo z techniků si uvědomuje dostatečně dobře, že utlačením se vytěsňuje vzduch.

Tahle debata není jen o technice ,ale spíše o výrobě krmiv a to je trochu složitější věc.

I když vyjímky občas existují, průměr dusání je špatný,.proto má řada podniků dobré zkušenosti s vakováním, které se neustále rozvíjí.
Matúš.V   28.09.2009 20:00:35
Ešte by som doplnil.
u nás službáry z Agrafa Horovce majú skvelé skúsenosti z tlačením jamy vibračným valcom zo stavebníctva. Majiteľ mi vravel, že bol na to skeptik kým to nevidel v praxi na Bioplynke v DE.
Ja osobne som zástanca tlačenia do vaku síce nemám presné čísla ale zdá sa mi to lacnejšie ako plnenie jamy a hlavne kvalitnejšie.
Ak má niekto skúsenosť za koľko nákladov naplnili jamu a približne v tom objeme vak tak by som mu bol vďačný za informácie.
Zetor   28.09.2009 22:13:41
K délce řezanky, také jsem slyšel od majitele bioplynky, že když si siláž kupoval (vlastní mu došla), tak byla hůře nařezaná a zanášela mu čerpadla. Ale to asi závisí na způsobu dopravy materiálu v rámci stanice.

Co se týká přejíždění jámy a rozdružovacích válců, podle mě naprostý nesmysl. Spousta moderně myslících lidí tvrdí, že stroj jezdící po poli nemá na materiál ve žlabu vůbec zajíždět, aby ho nekontaminoval, sype se před jámou a pak se nahrnuje. Navíc pokud se udělá pořádná halda, stroj se nahoru nevyhrabe a může se i převrátit. Řešení je přesně velký nakladač a velká radlice, jednoho silážního bergmanna rozhrne na jediný pokus, ideální stav. Také to chce velké jámy, aby se tam vešli třeba tři stroje najednou, dva dusající, jeden rozhrnovací.

Co se týká službařů pro sklizeň siláže pro bioplynky, takových u nás najdete minimum, spíše nikoho. Jediný dobře vybavený podnik pro takovou akci je podle mě Jasno. Časem by se tam mohl dostat i Staton, Daňhel či HZT. Je potřeba si uvědomit, že pokud sklízí řezačka 800 koní, tak návěsy např. typu HTS 22.79 jsou žalostně málo (a co by za to v praxi mnozí dali, aby měli aspoň je). Zde už je potřeba návěsy, které vezou aspoň 20 tun čistého.

Jen ať si toho Jaguara 980 koupěj, pak budou vidět, co to bude za fofr. Taková řezačka bude stát přes 10 milionů jak nic, ale co mnozí nevidí, že technika na odvoz a dusání bude stát dalších 20.
chomyz   29.09.2009 17:32:57
Díky všem za poznámky k mým dotazům, s těmi americkými odvozci jsem to předpokládal tak nějak jak píše p. Hruška...Jinak souhlasím s tím, že základem je vždy ukládání materiálu a kapacita této části - alespoň u nás je to vždy určující prvek a řezačka a odvozci mohou vozit jen tolik, aby se stíhalo dusat. Každý má nějaké metody, které se mu osvědčují, leč vždy je dobré se inspirovat u ostatních... V poslední době dost sleduju na zahraničních serverech galerie ze siláží pro BGA (a že jich tam jsou mraky) a to je opravdu inspirativní technika od A do Z... Ovšem co je obrovská výhoda bioplynek že mají většinou postavený nový žlab - obrovský, neprůjezdný a prostě vhodný pro velké přepravníky i dusače. Pak nemusí být rozdružovací válce, vyvalí se to před jamou a dostatek rozhrnovačů a dusačů (mnohdy je jejich počet rovný počtu odvozců) to valí vzhůru. Radlice se velice rozšířily a zdá se , že to s nimi jde velice dobře, lépe než se lžící. V ŽV, kde je stále mnohdy nutné používat různé staré jámy, které jsou průjezdné, nájezd do nich je 90stupňová zatáčka, jsou tak úzké že když projíždí odvozce tak dusači musí vyjet mimo jámu atd. tam je velký problém uplatnit smysluplně výkonnou techniku. Ještě k tomu vibr. válu - před lety jsme ho také měli na siláže půjčený, pokud nezastaví tak paráda, třepe se celá jáma, jen by to asi chtělo trochu poladit amplitudu vibrace s ohledem na vlastnosti hutněného materiálu? Porovnat exaktně a prakticky hutnění po dotíženém traktoru, vibr. válu, klas. válu a vagónovém válu by možná bylo zajímavé...
Dubinek   30.09.2009 11:22:01
Letos jsme též skusili vybrační válec ze stavebnictví na udusaní senáže.A musím říct že ten vybrační válec nic nenahradí.Super!!!!smile
radek7745   11.05.2012 23:22:52
Žádného Jaguara 980 nemají mají Hollanda a myslim že jsem slyšel že to nebylo pro bioplynku ale pro kravín ve Zlíči a majítel má ještě nějakou betonárku nebo co pro ty odvozy
jirka79   14.12.2013 23:10:11
jj nakonec maj NH FR
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.017426013946533.s