Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevo nahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 30 lidí.
ferda   11.12.2008 17:57:48
parada.kdyz mrknu na ty papuce tak o tlaku na pudu nemuze bejt ani rec.to rozmetadlo za JD ma oproti tomuhle ouzký galůzky
smile
Martin Hruška   11.12.2008 19:33:35
Pro Ferdu: To snad nemyslíš vážně. Tyhle gumy mají šířku 445 mm, ale plnící tlak 8-9 bar. Tato hodnota x 1,2 = tlak na půdu.

Moderní dopravní prostřdky za traktorem pracují na poli při rozmetání s tlakem 1,5-2 bary. To je podstatný rozdíl.

Čím těžší a větší samochod ,tím horší. Poslední měření jednoho výzkumníka z Technické university Drážďany mluví dokonce i u Holmera o daleko větším stlačení než je zdrávo. Ale u nás, kde jezdí i návěsy doprostřed pole to nikomu nevadí. Že ale mají malý výnos a slabou ekonomiku, to nikoho nezajímá. Řada problémů s výnosem je u nás spojena s utlačením nebo neutlačením půdy.
téesák   11.12.2008 19:37:54
no vono taky záleží na tom jestli ten podnik kterej používá auta dělá minimalizaci, protože jestli jo tak mam zkušenosti že kde přejede auto tak tam nic nevyroste ale kdyš děláš klasickou orbu tak to zase takovej rozdíl neni protože při setí, přípravě a sklizni tam auta nejezděj, jenom při sklizni jako odvozci a to uš nevadí protože se to potom zase zorá, otázka je kolik tu bude tý půdy za 200-300 let kdyš bude utlačená...smile
OŤAS   11.12.2008 19:43:20
Čím víc TESCO a jiné hyper-super krabice, tím míň půdy. Promiňte, ale musel jsem si ulevit.
Matúš.V   11.12.2008 19:45:55
to téesák: tak si predstav keď sa niečo poorie v hlbke 20-30 cm bude tá poda dobrá, ale rozmýšlal si čo sa deje pod podorničím??? to asi orbou nespravíšsmile a čo sa týka minimalizácie tak pri podrívaný a spravnou technologiou je poda podstatne menej utlačenásmile
téesák   11.12.2008 19:48:14
no to já vim že jednim přejezdem utlačíš půdu cca do hloubky 1,5m ale přecejenom kdyš děláš orbu tak je to pro plodiny lepší neš kdyš to podmítneš na 10-15cm samozřejmě že půdu tim nezachráníš ale výnosy budeš mít určitě věčí
Martin Hruška   11.12.2008 19:50:26
Pro tesáka: Tak v tom máš sice trochu pravdu, ale v kolejích máš při orbě daleko větší spotřebu. Řada praktiků má určitě vlastní zkušenosti s tímto tématem. Pokud jsou koleje u Tatry po 8 metrech a u Annaburgu po 20 m je to velký rozdíl.

Problém je v tom, že rozumný ředitel nebo majitel nákladní auto na pole nepustí. Je to vidět na přívalových deštích a na vsakování vody do půdy.
téesák   11.12.2008 19:54:57
dyt řikám že nákladáky nemaj na poli co dělat a hlavně kdyš se dělá minimalizace, kdyš se orá tak to sice taky neni žádná sláva ale určitě budou věčí výnosy ale jak řikáš za cenu spotřeby, ale kdo má na to aby měl jenom nový annaburgery za miliony, tak prostě musí na pole stim co má a pořád lepší tohle neš gumy na našich novejch terrno 1 tam sou asi tak poloviční co na týhle 815ce a to sou jenda půl a druhá dva roky starý a po poli se proháněj o 106
Matúš.V   11.12.2008 20:21:42
téesek ma v tomto pravdu že sa na pole dá čo skrátka v podniku je. ale stretávam sa často v podnikoch že keď sa z niekym rozprávam o tejto téme tak starý komunistycký agronomovia sú skrátka najmúdrejší a keď to tam šlo s tými tatrami pred 20-rokmi pojde to aj teraz. a traktor nech stojí aby sa nedral zbytočne a ty mladý chlapče mi nedávaj rozumi mňa to takto učili pred 30-timi rokmismile
arpad   11.12.2008 22:00:23
to je všetko pekné a dobré ale v poľnohospodárstve veľakrát sa nedá dodržiavať aj podstatnejšie veci (hlavne ak podnik robí na 5000ha)
smile
milhaus71   12.12.2008 16:28:32
Na kvalitním pozemku kde je záruka solidního výnosu jsem toho názoru že by nákladní auta jakékoli značky neměla co pohledávat.Max.na souvratě při odvozu.Koleje které jsou vyjeté od nákladnidho auta a to hlavně při vlhčích podmínkách žádná orba neopraví aniž by to mělo vliv na výnos v příštím roce.Ale to si asi musí vyhodnotit každý sám.smile
ferda   12.12.2008 17:17:41
To Martin Hruška.ale ja tady nikde anaburgra nevydim....JD RMA 8!!!a ten ma galuzky!!na jaky pude to merili na jilivity nebo piscito-hlinity... takove krasne pocty mate jako vzdy...jakpak byste pocital kdybi ste prodaval Tatry...mam s prodejci svou zkusenost.kam vitr tam plast...a bohuzel ne jen jednusmile
Martin Hruška   13.12.2008 09:46:05
Pro Ferdu a další kolegy k tématu půdní tlak: Tato věc nemá nic společného s tím, že prodávám dopravní techniku za traktory. I zde je půdní tlak problém, protože vozy jsou stále větší a větší. Protože to ale dělám na nějaké úrovni již víc jak 13 let mám určité praktické zkušenosti a navíc každý týden navštěvuju zákazníky přímo v praxi.

To že Tatra váží to co váží, že má silniční gumy i když jsou 445 mm široké a že dělá koileje, jaké dělá, nemá nic společného s tím, že prodávám jinou techniku. To je demagogie, stejne jako "kotoučky" u Liazky, jak tu zaznělo. Morální stav nákladních aut je takový jaký je, to to nevidíte?

Každý kdo z praktiků na Farmwebu jezdí traktorem nebo něčím jiným po poli to vidí, kolik je tam kolejí. Že jsou u nás v průměru nižší výnosy je v řadě případů spojeno s utlačním půdy.

Znám jen několik podniků u nás a většinou jsou to cizinci (Eurofarms), které při žních pustí náklaďák jen na kraj pole a dopravu od kombajnu dělají překládacím vozem. Proč to asi dělají?

Trendem v oblasti logistiky je dělená polní a silniční doprava. V roce 1986-88 vycházely v Mechanizaci zemědělství zajímavé články z Francie a USA na toto téma. V současnosti se tento trend rozšířil do oblasti sklizně obilovin, cukrovky, brambor a silně se mluví i o senáži a siláži.

Když vidím obrázky z praxe na Farmwebu, jak najede tahač se sedlovým návěsem doprostřed pole, jak IVECO nebo Tatra se silničními pneu jezdí u řezačky tak jen koukám. Agronom musí být kouzelník aby zde něco vyrostlo.
Za obilí zemědělci dostávají to co dostávají. Do budoucna bude záviset na výnosu z ha, tedy na zisku z 1 ha.

I nákladní auto můžeš obout do flotačních gum, pak ale pojedeš jen 70 km/h, budeš mít po 25 000 km sjeté gumy a spotřeba bude vyšší než u traktoru nebo stejná.

Je škoda, že se tato diskuze neodehrává na Foru.

Doprava a logistika mne živí ale dokážu i příjmout jiný názor. V oblasti utlační půdy je to o faktech. Například Holmer váží i s nákladem 40 tun!!!! To nemá nic společného s demagogií, to je skutečnost.
stenlynko   13.12.2008 10:07:30
páni, Tatry sú pekné stroje ktoré toho vydržia, v podstate vybudovali obe naše republiky, nechcem sa zastávať pána Hrušku, ale tie náklaďáky na to pole ozaj nepatria, pôdny tlak nie je iba o šírke ako to tu bolo spomenuté, ale o ich tlaku, 8 atmosfér v pneumatike tejto tatry je ako betón. Tento rok som videl aj to, ako hlboké koľaje môžu narobiť aj flotačné pneumatiky na Pottingery Faro a to vozil len slamu, ale vedľa prejdený STS-kový horal na klasickom rozmere 14,5-18 od Mitasu s oveľa menšou záťažou robil to isté... Je jasné, že každý si to nemôže dovoliť, v našich podmienkach len veľmi málokto, ako hovorí pán Hruška, u nás sú to väčšinou zahraničné firmy.
Tu u nás Tatry už dávno nie sú, ale keď boli, tak agronóm ich nechcel púšťať do poľa, stála na kraji, teraz je tu podobný prípad s trambusmi, tiež je nerád, keď idú do poľa, radšej pošle traktor, ovšem iba keď je to možné... Tento rok pri zbere repy boli extrémne podmienky, teda blato, matesy mali čo robiť aby prešli, traktory s prívesmi v pohode a to mali len klasické pneumatiky, ale tá hmotnosť bola rozložená na viac kolies, na menší tlak, výhodu vidím aj v tomto.
Ale ešte jeden príklad, kto z Vás by nevymenil Matesa za klimatizovaný John Deere, New Holland, Case alebo úplne inú značku, pohodlie sa nedá zrovnať, keď za to zapriahne pekný náves nie je čo riešiť. Fotky so staršou technikou mám rád, vyrastal som v ére Majrov, Crystalov, Matesov a Tatroviek, ale o tom nie je moderné poľnohospodárstvo... len si zoberme počty ľudí na družstvách a záujem o túto prácu u ľudí... smile
Dnes je treba voziť veľa s málo ľuďmi... a taký Fastrack, poprípade traktor s rýchlosťou 40-50km/hod s 20 tonovým návesom toho odvezie viac... no keby tu nebolo jedno veľké ALE v podobe financií
Jakub Medera   13.12.2008 10:19:34
S vyjetými kolejemi musím jedině souhlasit. Nejvíce se to projevilo při rozmetání hnoje, přál bych vám vidět koleje jaký tu byly po 2 Agrovkách. O silážích a senážích ani nemluvím, to když se má potom orat pole po kukuřici, kde ještě navíc na jaře nahážou hnůj, tak to je taky zážitek, pluh nejde do země a zadek pluhu je věčně venku. Bohužel pořád si to neuvědomují, na pohnojené pole nikdo z agronomů nevleze, koleje nevidí. Už v roce 2005 byla řeč o návěsu a do teď nic, letos se též uvažovalo, že příští rok dostane kocour JD 7530 návěs...
ferda   13.12.2008 11:33:45
to Hruška. souhlasim ze pri znich maj stat auta na souvratich a vyuzivat prekladyci vuz.jednak se do nich krasne vysejpa za jizdy a za druhy v tomhle pripade je zbytecny litat s autem po poli.nadruhou stranu pri senazich je auto k nezaplaceni, aspon u nas.ziju na Vysocine, nemame tady lany ani nejakou velkou rovinu...kdyz sklizime TTP na senaz tak sou to vecinou mensi,svahovite louky.kdyz se tam ma motat s navesem tak toho ma plny brejle.zbytecne tim snizuje hektarovej vykon rezacky a prodluzuje celou sklizen.na vecich loukach se chce rychle namotat a to mate vdet jakou paseku nadela rizenou napravou.ja su pro kombinovanou dopravu,nekde maj na vrch auta, nekde traktory.ale ne ze navjes je nejlepsi reseni.jak prokoho a jak kde...premisteme se tedy na forum Nákladní automobily x traktorové návěsy
Matúš.V   13.12.2008 12:28:52
podnik čo má 5000ha a nemôže si dovoliť priplatiť nejakých 100 000 korún za pneumatiky??? keby v niektorých podnikoch začali používať jednoduchý sedliacky rozum verím tomu že by tak nepozerali na cenu,ale rátali by čo im ten stroj prinesie smile čo je škoda že ich zaujíma len vstupná cena
Honza.S2   13.12.2008 12:53:22
Už se nemusíte stydět diskutovat na foru...
A jinak nevím co u těchto aut řešit. Jsou za zenitem, vyjma pár agrotater které udělají z půdy beton, pokud někdo vidí budoucnost rozmetání hnoje třicetiletýmy trambusy tak by se měl zamyslet protože tudy cesta dlouho nepovede. Nemusí mít ten nejdražší návěs, nabídka je dnes rozsáhlá a nebo lze využít služeb. No a když někdo vidí budoucnost zemědělské dopravy v autech na poli, má víceméně smůlu i tak, protože zemědělskou verzi náklaďáku jako byly matesy nebo tatry mu horko těžko někdo nabídne u nás, i kdyby narazí na legislativu a daně... Takže to většinou chodí tak že pro přepravu z pole do podniku si pořídí traktorové návěsy a na silniční přepravu buď najme soupravy nebo má vlastní.
ferda   13.12.2008 13:04:12
to Honza. prijatelny"agro nakladaky" dela Iveco, Man i Mercedes ale ten je drahej jak cokolada.ty iveca sou docela solidny.silnicni dan, u vyuzityho auta ji hrave dostanes pod 5 Kč/Km a i tyto naklady se ti vrati na usporene nafte. nejvecim minusem aut je tachograf a prestavky =budto podvadet 2 kolecka atd. nebo mit dostatek ridicu cos je neekonomicky...ale ja su pro auta
Jiri Rakus   13.12.2008 13:21:06
Musím oponovat.Některým lidem se náklaďáky oplatí.Třeba u nás.Stroj slouží k polním účelum,ale když zrovna nemá co dělat,tak se jede na služby,například pro písek,štěrk atd.A třeba když má někdo daleko cukrovar,nebo nějaké pole,tak se mu to taky múže oplatit
stenlynko   13.12.2008 13:25:35
cukrovar, koľko cukrovarov ešte funguje? U nás dopravu rieši jedna firma dá sa povedať, ktorá ma niečo okolo 80 súprav, možno už aj viac... a ako písal Ferda, tachografy sú už digitálne, takže krúžky sa nepoužívajú, oklamať sa to dá, ale na to si dajú policajti pozor veľmi radi, u nás ak sa nemýlim, tak AGRO autá majú výnimku a tachografy sa nemusia používať, no istý si nie som
A ak sa nemýlim, tak u Vás v ČR prešiel zákon, že nákladné autá musia mať zimné pneumatiky na všetkých hnaných nápravách, ďalšie peniaze navyše, u nás stačí aspoň na jednej hnanej náprave, ovšem povinne od dátumu k dátumu, myslím, že veľa podnikov matesy odhlási, minimálne počas tohoto obdobia, pretože obuť trambusa na zimu nebude lacná záležitosť, ak vezmeme do úvahy že v rozmer 11,00-20 sa zimné nič nevyrába
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0082948207855225.s