Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoru vpravo
obr
Exif: Canon Canon EOS 600D, clona: f/8.0, ISO: 100, 1/250s, 21mm

Pavel Toman   11.10.2011 21:03:33
"Utužováním za vyšší výnosy"
smile
FLYMANN   11.10.2011 21:22:00
JJ, je to tak a přijde mi že to nikdo moc neřeší, stroje se pořád zvětšují, ale aby někdo řešil nějaká opatření to ne, nejlepší je to spojit s minimalizací smile I když dnes jsem viděl na Budějovicku, že podrývali. Jedny z mála v kraji v kterém se pohybuji...
KydlaTRS   11.10.2011 21:38:56
Nebylo jiného východiska než tam poslat kamiony, jinak by řezačka prostála půl dne na poli. Za pomocí těchto méně vhodných odvozů se sklizeň zkrátila minimálně o polovinu. Vozilo se cca 10 km. A jezdili 4 kamiony (dva měli 4x4 a dva měli 2x4). smile smile
Zetor   11.10.2011 21:47:42
No myslím, že se stále ještě rostoucím počtem BPS, se stále nízkou informovaností a představivostí zodpovědných lidí, se zavedením dalších pravidel GAEC bude takových situací přibývat. Jeden mokrý podzim a polovina BPS bude v hajzlu, protože to nikdo nenaplní.

Minulý týden sem se byl podívat na plnění BPS, kde jezdily dvě řezačky a cca 25 odvozců na vzdálenost 21 km. Denní spotřebu nafty sem odhadoval na cca 7000 litrů nafty. Jezdilo se deset dní. Si to spočítejte...

Pomalu bych se začal dívat po překládacích vozích na siláž a začal bych to zkoušet...
stenlynko   11.10.2011 22:01:09
a potom, že je elektrina drahá, prestávam sa tomu čudovať... ktovie čo budeme žrať, hlavne, že bude všade BPS smile smile
kopi1   11.10.2011 22:01:22
Nebyl jsi nahodou v MLADE VOŽICI kde to sklizeji z JETŘICHOVCE.
Jan.F   11.10.2011 22:07:12
EU chce dokonce více zelených ploch, takže by se měla některá pole rušit.(neboli místo třeba obilí bude růst tráva.)
FLYMANN   11.10.2011 22:23:30
No také si myslím, že překládací vozy na siláž nebudou pomalu od věci, pár fotek z ciziny jsme už viděl, ale je to vše o penězí a o vztahu daného člověka s přírodou, většině je to jedno a pak se diví, že tam a tam je mokro, že támhle to splavuje ornici, ale že by tomu mohli předcházet už neřeší...
Zetor   11.10.2011 22:56:18
to kopi1: ano

Ty BPS úplně neodsuzuju, když se to dělá pořádně a s mírou, tak proč ne...

Problém těch překládacích vozů na siláž je ten, že narozdíl od těch na obilí není dostatečně vyřešen ten koncept. Vše je to ve fázi prototypů a nic podle mě nefunguje ideálně. Navíc problém je v tom, že řezačka potřebuje minimálně dva a pracuje se tam s daleko většíma objemama materiálu za jednotku času... Ale třeba se něco ujme...
kopi1   12.10.2011 12:26:03
to zetor, Bude galerka, ja tam byl taky ale počasi mi zrovna moc nepřalo ale byla to pěkná podívaná.Oni ještě sečou a ted jeto teprve pořádny masakr.
Marek9.   12.10.2011 14:18:46
Když už tady pár z Vás narazilo na problém utužování půdy mohu k tomu napsat více vzhledem k tomu, že tento podnik znám. Problém s utužení si zde velmi dobře uvědomují. Nemyslím si, že by se významně zvýšilo utužení kamionem tam, kde už je utuženo. Více jak 30 let se jezdilo v tomto podniku s náklaďáky po polích. Pamatuji si soupravy liazek a tatry s kejdou. Těch přejezdů byli stovky a možná i tisíce. Vyčíslit škodu, které se tím způsobila je nezměrné.
Vedení této společnosti, jak již jsem výše psal, si situaci uvědomilo a začalo jí v tomto roce řešit nakupem pásového traktoru Challenger a podrývákem (dlátovým pluhem) od společnosti Strom - export. Až další léta ukážou co je dobře. Každopádně nákladní auto určené pro provoz na silnicích nemá v poli co dělat.
Fendtistka   12.10.2011 16:56:12
to Zetor: určitě je jasné, a to s tebou souhlasím, že když se to dělá pořádně a s mírou, tak BPS jsou určitě dobré. Jenže otázka je, jak se zlepší financování a celkově strategie staveb v ČR. Narozdíl od Německa, které má samozřejmě lepší dotace je to nesrovnatelné, ale na druhou stranu je potřeba zaměřit se na to, v jaké míře to bude efektivní, protože pokud Německo opravdu do roku 2017 zruší "jádro" jak plánuje, pak si myslim, že bychom měli jako ČR uvažovat jinak. V Německu pak bude BPS "na každém rohu", ale co potraviny, dovážet je?, to se taky někde promítne (především na celosvětových trzích, které zase budou ovlivňovat i naší ekonomiku). Však jak tu někdo psal, kam spěje neustálé stavění BPS. Ono je krásné vydělávat, ale při dnešní ceně potravin, je také důležité zamyslet se, jak "nelikvidovat" pole výhradně pro BPS. Jak říkám, je to jen otázka času a strategie, kam se to bude v budoucnu ubírat, ale už teď si myslím, že by se to mělo trošku regulovat i podle těch prognóz například z Číny. smile Tuto situaci pozoruji již dlouho a je zajímavé, jak se to stále mění a rozvíjí.
Dann   12.10.2011 19:43:06
Co mě dosti zaujalo byl způsob překládání řezanky od fy. Fliegl. byla to taková obrovská "deska" veprostřed byl dopravník a mělo to rouru na foukání odvozcům. Tohle by se mi možná líbilo víc, jak řešení od Annaburgeru (nechci tuto firmu nikterak urážet). Živě si to dovedu představit. Po poli jezdí traktory s návěsy obuty do pořádných kol, přivezou k tomu překladači, tam to vysypou a jedou pro další fůry. O to, aby byla plynulost překládání by se klidně mohl starat teleskopický manipulátor. K překladišti by klidně mohly zajíždět kamiony se sedlovými návěsy. Půda pod nima by se mohla pořádně prokypřit podrývákem. Co vy na to?
Honzakawa   12.10.2011 20:49:33
Nevíte prosím někdo, jestli a kde budou ještě sklízet tuhle sobotu v Jetřichovci? Klidně mailem. Děkujusmile
Martin Hruška   12.10.2011 21:13:51
Pro Dann: Zdá sem mi, že jsi si trochu popletl dva systémy firmy Fliegl. Jeden je výtlačný systém se šnekem, kde jsem trochu skeptický z hlediska opotřebení a překládacího výkonu. Druhý je přijmový stůl. Viděl jsem fotky tohoto zařízení z Polska a byl jsem trochu v šoku jaký "bordel kolegové na poli nadělali".

Těch řešení na překládání je více. Před rokem jsem viděl dva příjmové stoly (každý od jiné firmy) a gumový pás. Jeden koncept dělala pro Krampe jedna firma a Krampe se rozhodl nepokračovat dál. Toto zařízení stojí okolo 70 000 Euro + traktor.

Druhé řešení má Veenhuis s jednonápravovým vozem, ale tenhle koncept je malý a jsou potřeba dva vozy. Cena není taky lidová.

Annaburger Fieldliner je momentálně nasazen u velkého podniku služeb v Dánsku a u firmy KTG AG, která má v Německu 35 000 ha půdy a provozuje bioplynové stanice s výkonem 15 MW.

Momentálně zde pracují dva Fieldlinery po 60 m3, 24 hodin , den a noc a pořád v nasazení . Přeložení do kamionu je v průběhu 2 minut.

První postřehy ukazují, že by to mohlo fungovat s nejvýkonnější řezačkou a nákladními auty na kraji pole.

KydlaTRS   12.10.2011 21:29:18
Také se řešila ta verze, že po poli budou jezdit 2-3 traktory s návěsy, který budou sypat hmotu na nějaké překladiště (v tomo případě poblíž vjezdu na pole) kde měl hmotu nahládat velký kloubový nakladač (JCB, Doosan, Liebherr) na tyto kamiony a pokud by se nestíhalo tak ještě traktory s návěsama. Ale jelikož byl nedostatek prostředků na jámě nastoupila verze co je na fotkách. Jen dodám, že se kamiony po poli pohybovali bez problémů a žádné rygoly v zemi nedělaly. Také k tomuto řešení přispěla situace že se jelo na 2 řezačky tudíš i na 2 jámy, tak byl celý podnik (až na sečku a pásáka) na kukuřici. Dál k tomu nemám asi co dodat. smile smile smile

Marek9. to napsal stručně, jasně a výstižně. Moc dobře ví jak podnik hodpsodaří. smile
Martin Hruška   12.10.2011 21:30:30
Ještě jeden komentář k příspěvku Fendtiska:
Problém bioplynových stanic v Německu je často v tom, že se do oboru dostali soukromí investoři bez půdy a bez přístupu k substrátu. Napřiklad na západě Německa je v okruhu 10 km mnohdy i 20 bioplynových stanic po 1 mW. Potom se ve všech časopisech hovoří o překládání kukuřice a o dopravě na 20-60 km . Zde je samozřejmně nákladní auto ekonomičtější. Nemá ale co dělat v silniční verzi uprostřed pole. Tady je to jasné, že podnik zaplatí následně za utlačení pudy nižším výnosem a problémy s náklady.

Já spíše favorizuji tzv. zemědělské bioplynky. Asi před 3 měsíci jsem byl v podniku SaydaLand , což je holdingová firma s 9800 ha, 5 farmami pro chov skotu a prasat. Na každé farmě je 400 kW bioplynová stanice, kterou obsluhuje jeden technik.(má na sarosti všechny stanice).
Základem dávky je kejda, zbytky krmiva od vysokoprodukčních krav (11 800 l u 800 ks dojnic) jsou 2-5%, zbytek tvoří kukuřičná siláž a odpady na farmě.

Ideální řešení s využitím tepla přímo na farmě, získání maximálních bonusů (Gulle bonus).

Druhý směr, který je velmi zajímavý, zkouší můj kolega Udo Weber v podniku Budissa AG (10 000 ha ) u Bautzenu. Staví bioplynku na cukrovou řepu a řízky , substráty bude skladovat ve vaku celoročně). Cukrovka nabízí jednu z největších energií z ha půdy.

Problém současné doby je ten, že cena 1 t silážní kukuřice je v Německu okolo 30-35 Euro /t. Cena kopíruje ceny obilí. Proto má větší smysl tzv. zemědělská bioplynka na kejdu a odpady z krmiva, steliva a pod.

V Německu s chystají nyní podporovat i malé stanice po 90 kw na farmách. Přesně jak sem popsal předtím. Tyto stanice jsou akceptovatelné obyvateli na vesnici.
Martin Hruška   12.10.2011 21:36:02
Je třeba se bavit i o ekonomice. Pokud se krmivo zašpiní, vznikají clostridie a zkažení krmiva. Bioplynka je jako vysokoprodukční kráva. Jakékoliv výkyvy v kvalitě siláže se odrazí na biologii ve fermentoru.

Druhá věc je co stojí 1 hodina nakladače CAT nebo Libhher. Dále se na plato z pole vytáhne bordel.

Poslední koment je k kamionům na poli.

Viditelně to nevypadá, ale utlačení spodní vrstvy je enormní. Pneu mají 9 bar .

Skutečný tlak na půdu je potom skoro 11 bar .

Stačí sledovat spotřebu na poli při kypření.
Honza   12.10.2011 22:57:45
Myslím, že v případě takové nouzovky jako je zde by se skoro vyplatilo zapřáhnout za traktor Siga Duo (nebo nějaké podobné zařízení s točnou) a do něj tyto silniční návěsy. Trakotor by s nima jezdil pod řezačku a na souvrati nebo na cestě by se jen přepřahly za tahač... Samozřejmě je otázkou v tomto případě svažitost a členitost pole. Ale když návěs v poli utáhlo Volvo 4x2, tak by to pro nějaký silnější traktor neměl být problém. Traktor s takovým návěsem by v poli určitě neudělal takovou paseku jako tahač, a určitě by se ušetřilo i na ceně za odvoz kamiony... smile
sumbum   12.10.2011 23:23:44
Osobně si myslím, že situování některých BPS je dost nešikovné z více důvodů. Např. v Číhošti se bude spouštět stanice 700kW. Umístěná je hned u podniku, ovšem pokud vím, vytápět se z ní bude pouze dílna (řádově desítky kW). Myslím, že takových stanic je více a je to škoda - vzhledem k ůčinnosti agregátu fandím podnikům, které dokáží teplo efektivně využít.
michal003   13.10.2011 12:00:59
Ja osobne si myslím, že v smere prekladania siláže má čo povedať aj stroj Ropa NawaRo-Maus. Aj keď neviem či je výroba sériová alebo bolo vyrobených len pár testovacích kusov.
Falko   13.10.2011 15:20:39
NawaroMaus je normálně vyráběn,avšak se až tak dobře neprodává. Jedná se v podstatě o stroj EuroMaus, kteřý má nový příjmový stůl a upravené dopravníky, aby na nich mohla být dopravována kukuřice. Osobně si myslím, že to je druhou cestou vedle překládacích vozů, jako třeba nově Hawe

smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0071139335632324.s