Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 35 lidí.
klaun   17.02.2010 21:07:24
smile taky mě takhle párkrát letos opavák vyškolilsmile sice krystal o dva válce kratší ,ale za stejnech podmínek mě nikdy nezradil!!!!Budiš mu polská země lehkásmile amen!!!!smile
Zetor 6211   17.02.2011 17:21:26
myslím že kdyby dal horní závěs uplně dolu a zapřáhl toho opaváka do něj bylo by to jistě lepší než v háku. tahám ho v horním závěsu z 8111 a je to znát lepší zatíží zadek traktoru
Zetor   17.02.2011 17:52:22
No já nevím, jestli ten závěs jde dát dost dolů, ale určitě příčný zatížení etážovýho závěsu a háku bude asi někde jinde, ne? Je na to ten etážovej závěs vůbec stavěnej?
Aleš S   17.02.2011 17:58:20
Zetor 6211: Dávat opavák do etážového závěsu je pěkná kravina. Rozhodně si tím nezlepšíš zatížení traktoru.
Zetor 6211   17.02.2011 19:33:07
Aleš: někdy to zkus a uvídíš ten rozdíl.
Zetor 162 45   17.02.2011 19:56:38
Zapojím se do diskuze jen s takovým dodatkem. V létě jsem párkrát táhl opavák za Zetorem 5211, jednou ve spodním závěsu a to se nedalo jet, strašně to s traktorem houpalo.Potom jsem zkusil zapřáhnout do horního závěsu a kupodivu to bylo opravdu lepší. Podotýkám jen,že opavák byl plný slámy, klásků, plev a staré napůl shnilé pšenice.
Ačkoliv se to nezdá, tak výška oje dělá své smile
Aleš S   17.02.2011 23:26:47
No nechci se hádat, protože jsem to nikdy nezkoušel, když je opavák plný pšenice, tak na oje váží dost podstatnou hmotností, kterou přenese na etážový závěs, který na to určitě nění stavěný. Rozhodně bych se toho bál. Jinak z mechaniky pohybu vyplyvá, že čím níže je závěs pod osou kol zadní nápravy, tím více při rozjezdu dotěžuje onu zadní nápravu, při brzdění ji naopak nejvíce nadlehčuje. Čím je závěs blíže ose kol, tím menší je vliv přívěsu na tažné vozido. Naopak čím výš je závěs, tím méně se při jízdě vpřed dotěžuje zadní náprava.
Z toho vyplývá, že u traktorů 4x4 je dobré mít závěs v ose, možná kousek nad osou. Aby se při tahu dotížila přední náprava. U traktorů 4x2 je dobré mít závěs co nejníže, aby se co nejvíce dotěžovala hnací náprava.
Samozžejmě tohle nené nějaké dogma. Je to jen hodně zjednodušeně, nepočítá se zde se sklonem oje atd. Ale něco se z toho vyčíst dá.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0047469139099121.s