Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: samsung SM-A515F, clona: f/2.2, ISO: 40, 1/1779s

VonVagel   18.11.2020 21:26:52
Musím konstatovat že letos na jednom pozemku by se nám takhle dlouhá roura hodila...nějaká praktická zkušenost s plněním přes příkoupu nejlépe na silnici I. třídy?
Michal Horák, PERARD   20.11.2020 20:34:50
smile
Mám praktické zkušenosti, samozřejmě. Vzhledem k tomu, že se mě to týká z pohledu technologie a způsobů používání překládacích vozů, jsem si veškeré věci s tím spojené dávno zjišťoval na příslušných úřadech PČR nebo MDČR. Pro potvrzení a aktualizaci jsem si tam dnes zavolal ještě jednou a prakticky se od té doby nic nezměnilo.

Takže ve věci překládání přes příkop na silnici I. třídy:
Na kraji silnice smí stát odvozní souprava tak, aby byla dobře viditelná a stála tam jen pro nezbytně dlouhou dobu. V zákoně se prý hovoří o nakládání či vykládání vozidla na silnici. Není nutné nějaké označení, ovšem výstražným trojúhelníkem se nic nezkazí, bude-li tam stát delší dobu. Zároveň by bylo dobré zavolat přímo 158 a sdělit, že na takovém a takovém úseku bude v tomto čase probíhat sklizeň, při které budou odvozy stát na kraji silnice za splnění výše uvedených podmínek. Popř. zavolat správci pozemní komunikace, zda je potřeba umístit nějakou značku. Za snížené viditelnosti je vhodné před tímto úsekem umístit alespoň nějaké výstražné oranžové světlo, popř. se značkou. Opět po dohodě se správcem komunikace. Tohle všechno je, řekl bych, časově a finančně dobře zvládnutelné bez rizika porušení zákona.

Teď opačný případ, rovněž dle informací z rozhovoru s PČR:
Daleko horší je to v případě, kdy dochází ke znečištění komunikací vlivem vytahování bláta z polí na silnice. V první řadě tohle ani zákon neumožňuje, jinými slovy, jedná se o jeho porušení.
Povinností řidiče, resp. obsluhy stroje je, před vjezdem na silnici vozidlo řádně očistit tak, aby nedošlo k jakémukoli znečištění vozovky. Nejen kola od bláta, ale i světla, odrazky, pozičky atp. Jakmile bude vozidlo čisté, může na silnici vjet. To, že takové čištění odvozních souprav není v době sklizně prakticky proveditelné, je nám všem asi jasné…smile
S tím souvisí ze zákona další problém. Pokud se k takové situaci nachomýtne policie, což třeba na silnicích I. a II. třídy je dost pravděpodobné, nemluvě o tom, že naštvaní řidiči zavolají policii dřív, než by na to přišli sami, hrozí nemalé pokuty všem těm, kdo jakožto řidiči vjedou na silnici a vytahají bahno. Tam je ze zákona pokuta až 2.000,- Kč na místě nebo 1.500,- Kč až 2.500,- Kč ve správním řízení.

POZOR! Policii je jasné, že se to nestane pouze jednou. Takže se klidně postaví k výjezdu z pole a takhle můžou pokutovat celý den každou soupravu, která z pole na silnici to bláto vytahá.
Když třeba za ten den odvezete 10 fůr, tak každou fůru vás policie zastaví a budou pokutovat částkou 2 tis. Kč. To máme za těch 10 fůr neuvěřitelných 20.000,- Kč na pokutách!!! smile
To jsou pokuty na místě přímo obsluhám strojů, resp. řidičům. Pak může policie samozřejmě řešit celou věc s tím, kdo za sklizeň resp. odvoz zodpovídá. Takže ve finále může mít velký finanční malér přímo zemědělský podnik nebo službař atp. V takovém případě jsou pokuty v mnohem vyšších částkách…

PS: všechny výše uvedené informace mám od Policie ČR, kam jsem si zavolal. Což může udělat každý z nás a ověřit si to. Zajímavostí rozhovoru bylo, že když jsem tomu pánovi od Policie nastínil téma, o kterém se chci bavit, ptal se mě, zda nevolám skrz situaci na silnici I/53 směr Znojmo, že aktuálně mají hlášené stížnosti řidičů na vytahané a rozježděné bahno na silnici…smile
Polci   21.11.2020 15:16:14
Zde výňatek z paragrafu 27 silničního zákona:
Silniční zákon > ODDÍL 1 • Zastavení a stání
(1) Řidič nesmí zastavit a stát
(3) Na silnicích I. třídy a za snížené viditelnosti i na silnicích II. a III. třídy1) je mimo obec zakázáno zastavení a stání jinde než na místech označených dopravní značkou jako parkoviště.
Tak co říká příslušník SNB asi nebude úplně pravda a pokud do někoho kdo tam stojí zezadu napálí kamión kde jeho řidič zrovna sleduje za jízdy pěkný seriál, telefonuje či čte Blesk, asi se bude postupovat dle zákona. Nebo dle toho co má povoleno písemně to stojící vozidlo. Ne dle toho co někdo někomu poradil po telefonu.
Stejně jako když se vytahá bahno na silnici. Také je to špatně. Tak se v našem okolí už dlouho dělá, že se to uklidí... kartáčem, radlicí. Plácne se tam nějaká značka třeba s dovětkem žně či sklizeň chmele. Samozřejmě se vyjíždí ne na silnici první třídy (u většiny polí to tu jde, někde mají možná pouze výjezd na silnici první třídy...ale to bude asi mizivé procento) ale na nějakou silnici nižší třídy, kde taková akce probíhá v mírně bezpečnějších podmínkách než na silnici první třídy.
Takže nevím, zda pro ty, co odvážejí od Perarda je nějaká výjimka či nějaké zvláštní užívání komunikace...
Za snížené viditelnosti (mlha, tma atd.) se nemá dle povolení ani jezdit třeba s kombajny z pole, mají se informovat všechny obce na trase.... samozřejmě hlouposti co se nedají dodržet.
Jak se pak dělá očista strojů co vyjíždějí z pole? Případně když multi vyvážák jede do výkupu? Rýpete to tam z vzorků nožíkem?
Michal Horák, PERARD   22.11.2020 19:58:49
Pane Polcare, právě jste nám svým příspěvkem ukázal, že je skutečně potřeba si raději zavolat na příslušná místa PČR a neshazovat někoho, kdo ví o zákonu víc, než my dva dohromady! Našel jste asi jen 50% toho, co je k tomu potřeba doplnit… Co ještě dodat, že pod Vámi zmíněným bodem (1) je uvedeno snad 18 dalších doplňujících bodů, které upravují kde a za jakých okolností nesmí řidič zastavit a stát. Avšak není tam nic o zastavení a stání za účelem nakládání/skládání nákladu, což je to o čem se tu bavíme.
K tomu je potřeba v zákoně ještě trochu zalistovat:
Zákon o provozu na pozemních komunikacích/Část I./ § 52 Přeprava nákladu:
(7) Nakládání a skládání nákladu na pozemní komunikaci je dovoleno jen tehdy, nelze-li to provést mimo pozemní komunikaci. Náklad musí být složen a naložen co nejrychleji a tak, aby nebyla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Tolik k výuce zákona zde na FarmWEBUsmile
Takže, když se bavíme o silnici I. třídy, kdy si nemusí být člověk jistý, raději bych zavolal 158 a nastínil jim, co se bude na poli/silnici dít, za jakých okolností a co všechno se může stát. Aspoň o tom budou vědět a budete posvěceno (klidně i s papírem) odpovědnou osobou, než-li Googlením zákona. Navíc, kdo z nás má v hlavní špičce při sklizni čas a nervy na to se celým zákonem prodírat a všechno pečlivě studovat?smile

Co se týká úklidu vytahaného blata na silnici I. třídy. Ano, existují radlice nebo kartáče atp. Ovšem sám jsem byl svědkem, kdy se traktorová souprava s návěsem vyhrabala z pole, svýma širokýma gumama vytahala kilogramy bahna a vlivem provozu zprava a zleva, kdy chtěl soupravu následovat traktor s radlicí už byly koleje natolik uježděné a roztahané snad 100 a víc metrů na silnici, že to nemělo žádný smysl. Navíc, by řidič takové uklízecí čety, při své rychlosti a preciznosti úklidu, dostával od ostatních předjíždějících řidičů takovou „sodu“, že by to byla práce spíš na prášky...smile
Věc další, málokdo má při současném stavu pracovníků v zemědělství volné lidi na to, aby v hlavních žních či dalších podzimních pracích, uvolnil člověka na tuto práci uklízeče silnice.
Když já končím, tak spolu s kombajnem jsme poslední, kdo odjíždí z pole. Tzn. mám čas na to si soupravu očistit a pak teprve odjíždím. Odvoz do výkupu probíhal každé ráno, kdy jsem si z pole předchozí večer vzal poslední fůru od kombajnu a ráno se s tím otočil ve výkupusmile

Běžní řidiči mnohdy nemají na nás zemědělce nervy a pochopení při sklizni či dalších pracích, kdy na kraji vozovky stojí kamion nakládajíc obilí, kukuřici, cukrovku atp. nebo vjížděním zabláceným odvozem z pole na silnici, kdy za sebou necháme lajnu bahna. Ovšem každý běžný řidič dokáže intuitivně zareagovat na stojící vozidlo na silnici a tomu se přizpůsobit. Je to situace, do které se snad už každý jednou dostal a při které se dá dobře předvídat, než-li reagovat na zablácenou vozovku s rizikem smyku či vystrkující čumák traktoru do silnice, když se souprava pokouší dostat z pole. Školu smyku nemá každý, aby takovou nečekanou situaci zvládl v bezpečí…

Aby nedošlo k domněnkám, že něco odsuzuji nebo hážu všechny do jednoho pytle. Pouze reaguji na první dotaz pana VonVagela a následující připomínku pana Polciho. Někdy může být lepší to, jindy zase tamto. Každý to přeci dělá tak, jak nejlépe může v daných podmínkách a možnostech.

Zkrátka, já tu budu vždy ten, kdo propaguje nový smysl překládacích vozů a způsoby překládání komodit. Pro současné majitele PERARDŮ a pro všechny nové najdu cestu a způsob, jak to dělat tak, aby jim to ještě víc chránilo půdu, šetřilo náklady a v takovém roce, jako je ten letošní, byl pro ně PERARD opravdový pomocník a ikona řešení těchto bahnitých podmínek.

Třeba je pouze ten letošní rok mokrý a dalších několik bude zase suchých (ne všude bylo mokro a ne všude bylo sucho napříč republikou). Ale kdo za to dá ruku do ohně, kdo vidí tak daleko? Na to, jak se na začátku roku mluvilo o nejhorším suchu, co nás kdy potká, tak se to všechno v takřka předposledním měsíci přede žněmi absolutně změnilo a na mnoha místech z toho byly a ještě jsou až extrémní podmínky.
Polci   22.11.2020 21:43:46
Vážený pane Horáku.
Prokousal jsem se vašim slohovým cvičením.
Než by se řeklo, není dobré stát na silnici 1. třídy, pojďme se postavit na nějakou silnici 2. či nižší třídy, hledá se něco proč by to mohlo jít. Na dálnici to možná také jde... A bude se to sypat z náspu dolů na kamión.
V tom odstavci 7 co zde píšete nevidím proč nejde nakládat a skládat na poli. Na silnicích nižších tříd se mnohdy i vyvážecími vozy podřadných výrobců Annaburger, HaWe, Horsch či Bergmann dá sypat přes příkop... Je vskutku na každém, jak to bude praktikovat. Někdy musíme jezdit třeba 500 m od pole a tam plnit kamiony, protože si prostě řidiči netroufnou to tam na tu silnici postavit.
Každý v tomto oboru poměrně často porušuje nějaká nařízení či zákony, ale stále tvrdit, že jediné možné řešení je to jedno jediné už mi připadá jak ohraná deska. I my jezdíme s poslední fůrou z pole a pak ráno do výkupu. Nebo to přesypeme do prvního kamiónu co ráno přijede
Je jasné, že to se silnicí 1. třídy bylo zřejmě kolegou VonVagelem hozené jako extrém a opět tu máme jediné možné řešení...
Já nemyslím, že někdo, kdo provádí sklizeň stroji jiných značek, nemá vyvážecí vůz to dělá špatně. Pokud mu to vychází je to dobré. Podnikání posouvá dál, nekrachuje a všichni v této zemi z toho mají prospěch. Platí daně, zaměstnávají lidi, odebírají zboží a točí kolečky této ekonomiky.
Při prodeji stroje či prodávání svého produktu není potřeba vždy hanit celý svět a kopat okolo sebe. Dobrý produkt za přiměřenou cenu si kupce najde. Ale není nutné mu vymýšlet 100+1 vlastností které se v 99,9% nevyužijí.
Polci   23.11.2020 08:01:36
Ještě poslední technická poznámka.
Před 5 lety jsem se na příslušných místech (Ministersvo dopravy, autoškoly a PČR) pídil po tom, zda je nutné mít sklízecí mlátičku a vozík registrované. Dostal jsem od všech jinou odpověď.
Věřím, že ti lidé o tom musí něco vědět, ale byl jsem zase na začátku. Nemusí být ti lidé vždy chytřejší než my dva dohromady. Tak jsem si to vyžádal písemně...a nikdo neví, zda pokud by se něco stalo, stačilo by to.
Když se ještě dávalo povolení nadrozměru písemně a příslušné orgány nestíhaly od května do poloviny srpna tato povolení vyřídit , dostal jsem dobrou radu - až vás chytí, řekněte, že je to na MD v řešení...co s tím. Nevyjet, vyjet a říkat toto?
To samé snížená viditelnost. Vracíte se z pole/přejíždíte do jiného podniku ve tmě. V pohodě, tak se to vždy dělá. A před pár lety se stal jeden můj zákazník účastníkem nehody, při které zemřel člověk. Neměl na tom žádnou vinu, splnil vše co bylo třeba, ale přejížděl v noci. Nikomu bych nepřál ten kolotoč.
Každý soudný člověk ví, že by odvoz na silnici 1. třídy postavil pouze v extrémním případě a nebudu z toho dělat výhodu.
I sklízecí mlátička jela kdysi slavně po dálnici a asi nikoho z prodejců značky XY by nenapadlo někde tvrdit s kamennou tváří, že jedině oni dovedou jezdit po dálnici...
VonVagel   23.11.2020 09:10:22
Konečně zase nějaká diskuze.
1) Nespoléhám na to že je někdo chytřejší než já - určitě ne na úřadech, PČR... snažím se problematiku sám naštudovat. Je to stejné jako v obchodě např. v elektru opravdu si dneska někdo myslí že prodavač co tam je něčemu rozumí? Je na tom stejně jako já který si přečte štítek...
2) Značky jsou problém. Legálně je nutné každý rok vyřizovat povolení. Takže je potřeba se modlit aby se nic nestalo...ve finále jestli mám značku s papírem nebo bez je jedno
3) Zmatky co byly letos ohledně povolení/nepovolení přejezdů po I. třídách? Naštěstí každý rok vyřizujeme povolení na dvoumontáže...takže nějaký kus papíru mám. Ale služby které mně tady přijely neměly nic...ve chvíli kdy musím hlásit značku a VIN abych dostal povolení a nevím kdo mně na službu přijede...nereálné
4) Výjezdy techniky na pozemní komunikace masakr! Nezávidím chlapovi který jezdil škrabkou v Z7011...když člověk stojí na poli a vidí spěchající hovada které se předjíždějí...zase nezbývá než se modlit
5) PČR volají naši spoluobčané kteří chtějí všechno EKO
6) Ano, komentář k této fotce byl opravdu na základě extrému. Začátek listopadu. Mokro. Služby + překladač. Který jezdil 1km aby se vysypal. Odvozy na polní cestě. Jediné co bylo plus že tam zrovna naběhli cestáři a nebyl takový provoz...ale i tak. Pokud by jsme měli PERRARD(nevím o jiném překladači s tak velkou a dlouhou rourou) tak by se zase člověk modlil
7) Věřící nejsem.

PS: Letošní poznatek, škrabka o ničem, ve chvíli kdy to zajezdíš tak neškrábeš. Jediné co trošku fungovalo je MANY lžíce škrábat. Cisterna s tryskou=pěkně kluzký a mazlavý...výsledek? Modlit se ať se něco nestane lidem co vidí značku, bahno a jezdí jak hovada
VonVagel   23.11.2020 09:15:50
A to se nebavíme o cukrovce. Nevím % kolik je na cesty ?tříd ale to je taky masakr...
TomDuba   23.11.2020 17:15:54
Pro VonVagel:
Chtěl bych se zeptat k bodu číslo 3, jaké konkrétní zařizujete povolení pro dvoumontáže? Díky za info.
Michal Horák, PERARD   23.11.2020 20:08:53
Pane Polcare, pochopil-li jsem dobře Vámi směřovaný komentář na mou osobu, buďte tak laskav a ukažte nám všem, klidně i citujte ty části v příspěvcích, ve kterých (jak píšete Vy) kdo haní celý svět a kope okolo sebe?
Za další, nikdo tu nedělá výhodu toho, že jde nakládat na silnici I. třídy a ani tu nikdo neříká, že je to jediné možné řešení. Budu se opakovat, ale asi je potřeba Vám to ještě jednou napsat. Pan VonVagel se zeptal, zda jsou nějaké zkušenosti při nakládání na silnici I. třídy. Já reagoval a doplnil informacemi podloženými oprávněnými lidmi, kteří by měli nejlépe posoudit situaci a říct, co a jak v takovém případě dělat. Nikdo tu neřekl, že to je jediná možná a ta nejlepší cesta. Napsal jsem, že to je možné za splnění jistých předpokladů a ty tam uvedl s doporučením, že v takovém případě bych raději konzultoval s PČR. Nikde jsem nenapsal, že nakládání na jedničce je to to nejlepší a jediné řešení.

Cituji z mého posledního komentáře: „Někdy může být lepší to, jindy zase tamto. Každý to přeci dělá tak, jak nejlépe může v daných podmínkách a svých možnostech.“
Opravdu ale prosím, citujte z komentářů, ve kterých, kdo haní celý svět, dělá z toho výhodu a kope okolo sebe?!smile

Pane Polcare, při čtení Vašich posledních 3 vět toho předchozího komentáře, jsem se od srdce zasmál a nejvíc při té poslední. Už jsem na to zvyklý, že o PERARDU často mluví ti, kdo k tomu prakticky nemají co říct. Prosím, vysvětlete (nebojím se říct jen mě, ale všem těm, kteří to tu čtou a jsou udivení stejně jako já) jak z Vaší pozice, kdy provozujete (pamatuji-li se dobře) 2ks překládacího vozu Anaburgr, si troufnete napsat větu, že 99,9% vlastností PERARDU se nevyužijí?
Nebo víte co, pojeďme spolu navštívit několik majitelů PERARDŮ. Rád bych byl osobně přítomen, když jim tuto větu o 99,9% nevyužitelnosti vlastností řeknete… Hmm?smile

Začínám mít pocit, že pozadí Vašich komentářů je jiné, než-li zájem o konstruktivní debatusmile

Já tady na FarmWEB dávám fotky toho, co dělám, co umím a s mašinama s jakýma chci pracovat. Komentuji jen to, k čemu jsem vyzván nebo co se mě týká. Nikoho tu nehaním ani neříkám, že tohle je nejlepší a ostatní nejsou dobří. Netrápí mě, co umí nebo neumí konkurence. I přesto Vás respektuji, stejně tak konkurenční prodejce a stroje, které oni nabízejí. Já ukazuji možnosti a řešení, jaké tu díky PERARDU nově jsou, se kterými mám zkušenosti a způsoby používání, které si jejich majitelé oblíbily.

Svůj čas a energii investuji do toho, abych na poli kolem kombajnů a s překládacím vozem byl lepší, než jsem byl včera. Abych měl zkušenosti, které obohatí mě, majitele PERARDŮ a ty, kdo se pro něj v budoucnosti rozhodnou. Prakticky jen buduji své zkušenosti kolem kombajnové sklizně a ty pak předávám dál. Nic hlubšího v tom nehledejtesmile
Polci   23.11.2020 21:17:24
A už jsme zase v kruhu. Neútočím na ničí osobu ani proti hightech firmě Perard, ale na demagogicky vedené komentáře. Mám zájem o konstruktivní debatu a nevím jaké by mělo být pozadí mých komentářů. Nebudu se tu prohrabávat předchozími slohy pana Horáka a hledat v nich ony výpady na konkurenci. Mě osobně by to mohlo být šumák. Mě nikdy ani koncept moderní sklizně ani portfolio prodávaných strojů nikterak nezasáhlo.
Už kdysi tu proběhla diskuse s utlumením podnikání ve sklizňových službách. A zase tu padala slova o útocích a co kdo o tom vlastně ví a má komu radit. Nikomu radit nechci a každý bojuje jen a jen za sebe.
Jsem rád, že se pan Horák zasmál, ne vždy je člověku do smíchu. Co je divného na tom, že dobrý produkt za přiměřenou cenu si kupce najde? I Perard si lidé kupují tak některým jeho vlastnosti vyhovují a jsou ochotni si jej pořídit. Stejně jako ty ostatní produkty.
Oněch 100+1 vlastností navíc je oproti těm obyčejným. Již z podstaty funkce je většina překládacích vozů určena pro překládání nákladu a zvyšování výkonu sklizňové linky. Jediné reálné výhody Perardu vidím v sypání do dálky a sypání za sebe v nějakém stísněném prostoru. Kolikrát se to využije a kde na to jsou podmínky ponechme stranou. Beru to z hlediska našeho nasazení a využitelnost mizivá.
Ano od roku 2008 máme 2 Anahamburgry a už něco zažily. Nově se tento týden přiveze třínápravový obyčejný překládací vůz. Zádný hightech. Třeba to mohl být hightech...
Opravdu nic hlubšího v této debatě nehledám a kdybych to býval věděl kam se to zase posune, byl bych sem býval nelezl.
Rád bych tuto diskusi z mé strany zakončil tím, že univerzální ptakopysk neexistuje.
VonVagel   24.11.2020 19:44:51
Asi to zrekapituluju. Pokud nemám něco na papíře tak to neplatí. Dostat v dnešní době něco na papír je problém. Úředník má strach rozhodnout a bude to přehazovat dál a dál...V každém okrese to může být jinak.

Problém pane Horáku je v tom že s vámi je těžké vést diskuzi. Nic to nemění na tom že pro mne je to výzva. Pro nás kteří jsme nezaujatí jakoukoliv značkou je Vaše argumentace zkouškou. Dokážu pochopit že jako správný obchodník vymýšlíte využití pro váš produkt.
Ale pro některé z nás je už to příliš. Možná jsme starci kteři žijou v minulosti...možná jen máme nějaké zkušenosti a některé věci nám smysl nedávají.
Takže nám třem přeji další diskuzi ohledně sklizně. Ať je jakákoliv. Po pravdě kdyby nebylo FW nevím že je Perrard... a asi by mně nenapadlo že by to šlo sypat z cesty.
U nás si zatím nedokážu vzhledem k průběhu sklizně představit překládací vůz...ale jednou až dojdou lidi a budu si najímat autodopravce tak jiná cesta nebude.

Btw: jak si služby překladače účtujete? Nijak? Berete to že sklidíte více ha? Otázka pro oba.

To TomDuba: každý rok žádost na kraj, v žádosti je odkdy dokdy, typ stroje, rozměry, váhy a úseky silnic I. třídy. S jednotlivými úseky nemají problém. U mně to je cca. 2x15km úseků I. třídy

PS: Ale kdyby to dělal Perrard jako výměny systém cukrovka/obilí tak...letošní rok ukázal že vývoz cukrovky byl potřeba...pokud je mně známo nikdo jiný než HAWE tohle nedělá.
Michal Horák, PERARD   24.11.2020 22:07:34
Pánové, ale no taaaksmile Co třeba trochu sebereflexe? Řeknete si o odpovědi na dotazy a pak takhle…
Pane Polcare, Vy jste ale šibal! Takhle politicky odpovědět a pak raději zamést celou diskuzi pěkně pod koberec. To je opravdu umění zkušeného pisatele.
Zdvořile jsem Vás požádal, ať klidně citujete z mých příspěvků, kde jsem podle Vás ten, kdo haní celý svět, dělá z překládání na jedničky výhodu, jediné možní řešení a kope okolo sebe.
Vaše odpověď/neodpověď: „Nebudu se tu prohrabávat předchozími slohy pana Horáka a hledat v nich ony výpady na konkurenci. Mě osobně by to mohlo být šumák.“
OK, díky za odpověď, fajn přiznánísmile

Pro pana VonVagela: někdo si přeje vyčíslit překládací vůz ke kombajnu, tzn. +Kč/ha. Ovšem drtivé většině fakturuji + Kč/hod.
Neúčtovat práci překládacího vozu a brát to jen jako přínos více sklizených ha pro své kombajny, to snad neeesmile
Polci   25.11.2020 07:00:17
Byl jsem opět panem Horákem osloven, tak by bylo dobré se mu ozvat. Jsme přece slušní lidé. Nevím, zda tu sledující zajímá, že se tu 3 exoti hádají o nesmyslech. Notabene já nehodil rukavici s překládáním na silnici 1. třídy a nenapsal, že to mám zmáklé, protože je to můj denní chleba. Pokud bych zavolal na PČR a řekl jim, že buď budu vyjíždět na R7 s tunou bahna ve vzorku nebo stát minutu za krajnicí, asi si PČR vybere možnost stání na krajnici. A po telefonu mi řekne, že to není problém. Nezkoumá, zda je možné vyjíždět na druhé straně nějakou panelkou, kde se to oklepe nebo to tam uklidím ze silnice 3. třídy, kde projede denně 2x autobus a 3 osobáky.
A už bych byl za toho, kdo to umí a má to obšláplé.
Pokud se mnou má pan Horák osobní problém (což evidentně má), může mi napsat SZ, mail nebo poslat poštovního holuba. Vzhledem k tomu, že se mi povedl husarský kousek a odlákal jsem velkou část nenávisti od jeho současného úhlavního nepřítele zde VonVagela bylo by dobré připomenout pro ty, co zde nejsou tak dlouhou dobu, že i zde i na fóru FarmWebu se kdysi vedly solidní diskuse. Tímto zdravím všechny, co se jich zúčastnili smile .
Bylo tam plno lidí, kteří o zemědělství něco věděli, kopali za různé značky, někdy spolu nesouhlasili, ale snažili se vést diskusi. Nepropagovali v každé větě to jejich a dozvěděli se mnoho informací, které je do budoucna obohatily. Pak přišla nová generace a už se nediskutuje...proč, protože to jsou diskuse plné nenávisti k ostatním kteří zrovna nesdílí stejný názor. Všichni všechno ví a byli tam 10x. A objevili se zde i vizonáři českého zemědělství jako pan Horák.
Bohužel zde není kouzelné tlačítko pro vyvolání těch diskusí na fóru, aby si je ostatní přečetli. Zrovna tak tady neumím dohledat všechny příspěvky pana Horáka a byl jsem přítomen jeho diskusí s Jirkou, Zetorem a snad i ostatními pro které diskuse s tímto mistrem pera po pár příspěvcích byly ztrátou času. Takže není možné mu dát příklad jeho výpadů proti konkurenci a kopání okolo sebe. Sorry. Možná kdyby se zde objevili tito veteráni FarmWebu a sami to potvrdili.
Aby jsem předešel tomu, že si někdo bude myslet, že jsme si s panem Horákem něco udělali, rád bych popsal náš "pracovní vztah". Značku Perard jsem registroval už u prvního koketování s překládacími vozy před cca 16 lety. Poměrně se mi líbila, bohužel zde byl nějaký prodejce, který pracoval v utajení a nebylo o něm vědět. Technologičtí průkopníci a nadšenci jako pan Blažek si to od nich koupili a co vím tak se jim něco rozsypalo a do konce žní stáli...ajaj. To bych nechtěl.
Prvního jsme vzali vzali v roce 2008 Annaburgera, který nám pan Martin Hruška, blahé paměti, popsal, zapůjčil a udělal super cenu. Nikdo to tu moc nepropagoval kromě firmy CRS marketing. Tak jsem si představoval prodej. Servis nebyl třeba a když už se něco až do letošního roku řešilo (byla i jedna velká věc za statisíce), bylo to vyřešeno do druhého dne. Dělali jsme jako jedni z prvních osvětu v použití překládacích vozů ve službách a prošlapali cestičku i do podniků, které vůbec netušily co to je. Takže jsem od roku 2008 a 40 000 ha sklizených s vyvážecími vozy dle pana Horáka nepochopil princip vyvážecího vozu. Je to možné. Až do konce života se každý z nás učí. Třeba ani náš koncept kompletních linek pásových kombajnů s vyvážecími vozy není to pravé.
Pak převzal zastoupení firmy Perard pan Horák s firmou Agricole tech. Byli jsme rozhodnuti vzít druhý překládací vůz a oslovil jsem jej. Přijel na schůzku, vypadal jako rozumný prodejce a neměl jsem s ním žádný problém, vybaven modelem od Brudera kde mi bylo vysvětleno jak co funguje, předal hrneček a nabídku. Z toho rozhovoru si pamatuji mlhavě, že všichni ostatní výrobci překládacích vozů by se od Perarda měli učit a dělají dost věcí špatně. Ok je to možná pravda, že to dělají špatně, ale rád bych si stroj vyzkoušel. Ale pan Horák byl v té době prodejce s modelem a koženou brašnou. Škoda, že jsem jej oslovil na začátku kdy neměl možnosti jako dnes, i my jsme mohli být dnes ve společenství majitelů Perardu "opravdového pomocníka, ikony řešení těchto bahnitých podmínek". Ale co mě z této schůzky hlavně zůstalo v paměti byla cena za kubík ložného objemu blížící se 100 000 Kč bez daně. V základní výbavě s nejlevnějšími pneu BKT. Asi již tehdy odhadl pan Horák, že jsme opravdoví fandové sklizně a jsme schopni utratit za službu navíc nemalý peníz. V té době se to opravdu dávalo jako bonus ke sklizni a mnohdy ani s tím to podniky nechtěly.
Trochu počtů: první Annaburger vybavený váhami, elektrohydraulikou nás vyšel okolo 30 000 Kč za kubík ložného prostoru. Druhý 45 000 Kč za kubík ložného prostoru. Dodnes jsem přivezl našim zákazníkům 5 použitých překládacích vozů HaWe, kde je cena za kubík prostoru na úrovni 30 000 - 40 000. Stejně jako cena cca 35 000 za kubík ložného u devíteletého Perarda který visí někde v Německu na prodej. Stejná cena jako u jiných výrobců. U 12 letého vyvážecího vozu Annaburger mi byla nabídnuta prakticky stejná cena jako jsem jej kdysi koupil... ty klumpy si pořád drží cenou a ani se moc neseženou.
Budu mít rozdíl v multifunkčním využití za 9 let skoro 1 500 000 netto? Tolik takové malé ekonomické okénko. Ať si to každý přebere jak chce.
Je nám třeba platit tolik za překládání přes příkop...v našich podmínkách. Ne. Tak jsme se s panem Horákem v klidu a míru rozešli a každý si dělal to své. My služby a pan Horák prodej Perardu a různých dalších strojů.
Pak se objevil koncept online sklizňových služeb zemědělství. Jsem starší člověk a fakt by mě nikdy nenapadlo, že jdou sklizňové služby poskytovat na základě nějakých formulářů a reklamy na netu. Na stránkách těchto služeb se to hemží výrazy, jako sklízím to s láskou, poskytování sklizňových služeb špatně - postaru, jedině my to děláme s úctou k úrodě...i dnes si to tam člověk může dohledat. Mnoho službařů co znám to sledovalo stejně udiveně jako já. Začínám v tom oboru a začnu s tím, že ostatní to dělají postaru, špatně a jedině já mám tu úrodu rád. Ale co. Jestli to bude fungovat, také si udělám online formulář a budu číhat kdo se ozve. Po pár letech úspěšného fungování se vydalo prohlášení nad kterým se tu strhla podobná diskuse jako teď nad překládáním na silnici 1. třídy, akorát se zúčastnilo trochu více lidí a dost jich to sledovalo z pozadí.
A pan Horák skvěle fungující projekt zastřešil svým jménem (nevím, kdo kupuje sklizňové služby na jméno, možná dětskou výživu u firmy Hipp), přenechal to spřáteleným službařům, co od nich zřejmě bere bere desátek za to, že vstoupili do rozjetého ansámblu a vydal se zkoumat sklizeň jinde. K tomu se pustil do prodeje textilního zboží a nějakého granulovaného hnoje pro zdravé pole. Na Facebooku se prý také nějak přejmenoval. Už jen čekám co bude další...slíbil, že se vrátí s nějakou bombou. Proto jak čtu časopis firmy Horsch, i zde čekám, že se něco dočtu. Až to bude, doufám, že to nepropásnu, jako jsem propásnul tu slibovanou kompletní pásovou linku kombajnu, traktoru a překládacího vozu....to je věc co mě zajímá pro rozšíření našeho podnikání. Do té doby to budeme dělat tak nějak postaru.smile
skacel99   25.11.2020 15:57:51
I dnes to tu čte spousta lidí a z povzdálí sleduje. Stejně,jako onu bájnou diskuzi o změně směru podnikání
VonVagel   25.11.2020 17:57:24
To Polci: ...nemám slov... chytré, výstižné a vtipnésmile ...teď jsem taky zavzpomínal na rok 2008(myslím) a návštěvu v Glubcicze...službaři z celé ČR a první překladací vozy co jsem kdy viděl v akci. Pozemky i 200ha...15ks kombajnů na jednom poli...dělená doprava.


To Michal Horák, PERARD : není pro mně jako zákazníka lepší si pozvat o 1 ks kombajnu navíc? při navýšení výkonu o 20% u 2ks sklízecích mlátiček mám díky překláďáku cca. 10ha za den více...a zaplatím řekněme 12hod x 1000 = 12 000 kč za 10ha. Když si pozvu 1ks navíc mám 25ha. Beru podmínky jedno pole, 2ks, výkon 25ha/ks.
Michal Horák, PERARD   25.11.2020 18:25:18
"Rádi píšem na cizí zeď a další jed plodí další jed…" Song: Cizí zeď

Znáte tuhle hudební skladbu? Dokonale vystihuje to, co a jak píšete. Děkuji za Váš zájem o mou osobu. Z části mě těší, že o mě tak pečujete a z druhé části mě to trochu děsí…smile
Nestačím zírat na ten popis mé osoby, mého podnikání a jednotlivých kroků. Co dalšího na mě ještě máte? Vytáhněte Vaše ESA z rukávu, ať se tu dobře pobavíme. Obdivuji, jakou jste si s tím dal práci a krásně nám tu vypsal můj životopis, udělal detailní rozbor mých podnikatelských kroků a zhodnotil můj inovativní přístup. Byť takovým poněkud zvláštním způsobem.
Pane Polcare, neznám Vás tak dobře, abych byl natolik podobně drzý a začal Vás tu veřejně rozebírat a dětinskými narážkami komentoval všechny Vaše kroky. Já se na tuto úroveň snižovat nebudu!

Pane Polcare, respektuji Vás a nic se na tom nemění ani po těchto příspěvcích. Byť si myslím, že tohle už je za hranu a naprosto zbytečné. Navíc drtivá většina toho, co píšete není tak, jak uvádíte. Ale koho to zajímá, viďte. Hlavně pálit ostrýma, ať se dobře bavímesmile
V minulých komentářích jsem reagoval takřka na každou Vaši připomínku nebo hodnocení. Teď už je to zbytečné, protože jsme se dostali na úroveň, na jakou já nemám odvahu.
Jsme-li na webu nějakého bulvárního magazínu, vesele pokračujte v komentování mé osoby a mého podnikání. Já se k tomu připojovat nebudu. Nikomu tím nepomůžu. Jsme-li na webu o zemědělství a technice, pojďme se bavit k zemědělským tématům.

PS: jo a ta základní výbava PERARDU z roku 2015, kdy jsme se potkali, je výbava, za jakou si dnes musíte mnohde připlatit. No a ty nejlevnější pneu BKT jezdí dodnes, mají odvoženo tisíce tun na poli a neuvěřitelně km na silnicích.

Pro VonVagela: vzhledem k letošním žním, kdy byly kombajny nedostatkové zboží, resp. byly zasekané na místech, kde už dávno neměly být, tak překládací vůz byl ceněn zlatem a byť by pomohl i menším přínosem ke sklizeným ha, pořád lepší než nic.

Pokud se bavíme o ideálních podmínkách, kdy si můžete vybrat, jestli chcete překládací vůz nebo kombajn, je to otázka priorit. Kombajn sklidí víc ha, než bude mít vliv překládacího vozu. Kombajn bude mít větší spotřebu nafty než souprava překládacího vozu. Bude-li kombajn nějaká X let stará rakev, budu se každý den strachovat, zda se během dne nerozpadne. Budu-li koukat na peníze, bude překládací vůz levnější. Bude-li hrozit špatné počasí, bude opět kombajn lepší.
Pochopil-li jsem dobře Váš dotaz, takhle bych se na to dívalsmile
Honza.S2   25.11.2020 18:45:49
VonVagel: Výměnný systém s překladači má i Bergmann ale jen u tandemového podvozku. Bergmann umí je krabím chodem, už to umí i Hawe nicméně tridem je natolik těžký že to je tak na Fendt 1050 nebo velký pásák. Tady službař to musel nechat táhat v podmínkách = letošnímu roku JD9630T, jinak v tom mají JD 8370R a má toho víc než dost.
Polci   25.11.2020 19:07:55
Nechme toho. Za měsíc budou Vánoce, tak si pojďme užívat konce tohoto podivného roku. Opět jste začal s tím urážením a zesměšňováním v příspěvcích níže...a ejhle, když to přijde přes síť zpět, je to drzé a přes čáru. smile
Nehodnotím ničí přístup, natož inovativní, jen každý asi už nějaký ten rok ví, že sedět jedním zadkem na pěti židlích nejde.
Je s podivem, že dovedete tvrdit, že drtivá většina toho co jsem psal není pravda... Nebudeme to tu rozebírat, ale za vším co jsem napsal si plně stojím.
P.S. Také doufám, že od Martina dostanu čokoládovou medaili za nejdelší příspěvek letošního roku v diskusismile
Zdenek Srytr   25.11.2020 20:17:08
I já, jako člověk, který to podrobně a detailně čte v "pozadí" smile myslím, že nastal čas složit zbraně, zakopat překládací vozy a začít znovu. smile smile
VonVagel   25.11.2020 21:03:16
Opravdu? škoda začalo se to tady vybarvovat...děkuji Polcimu:)

Jsem zvědavý jak se změní/nezmění trh s překládacími vozy při rozdělení pozemků na 30ha. samozřejmě někdo si může dovolit rozdělit lány biopásem...ale za mně a po letošních žních na 30ha dvě sklízecí mlátičky 2-3 odvozy(traktor + návěs) a šlape to jak hodinky...odvoz se postaví pěkně doprostřed a čeká...
Jakub Medera   25.11.2020 22:28:21
To VonVagel: Já žil v domnění, že úkolem překládací soupravy je efektivně fungovat na poli s co největšími pneu/pásy a s co nejnižším hustícím tlakem. Obecně dělat všechno pro to, abych po poli co nejméně jezdil a když už, tak co nejšetrněji. Když si toto dosadím do tvé věty, pak je mi úplně jedno jestli to bude na 10 ha nebo na 30 ha. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že čím větší a delší pole, tím hůře překládací souprava funguje (samozřejmě ještě vztaženo k výnosu a výkonu traktoru). Jsou farmáři, kde se překládacími vozy sype na kraji pole do traktorových souprav. Dost často to jsou traktorové návěsy na standartních 560 mm pneu na 22.5 palcových ráfcích nafoukaných na maximální tlak pro jízdu tzv. s plným pod plným. Překládací vozy dnes mají v drtivé většině ve standartu 600 mm na 26.5 ráfcích a můžeš si dovolit snížit tlak v pneu pro práci na poli (rychlosti 40 km/h po poli s plným překládacím vozem málokdy dosáhneš). Už to je na poli znát hlavně ten rozdíl v průměru kola a to nemluvím o ještě širších a větších pneu nebo pásech. A na co se ještě zapomíná je to, že není nutností jezdit po poli s plnou vyvážečkou, pokud souprava stíhá kombajnům. Ve finále může v extrémních podmínkách (mokru) jezdit třeba s polovičním nákladem, když to stíhá a na kraji na 2x naplnit odvozce tak, aby odjížděl plný z pole. Jak to uděláš s návěsy při nedělené dopravě? Nasypeš je kombajnem do plna uprostřed pole a pak hodinu budeš shánět prostředky k jejich vytažení? Mezitím se ti rozpadne celá linka. Nebo uprostřed nasypeš trochu a na kraji za klidu dosypeš? Rapidně tím ale zvýšíš prostoje a snížíš výkonnost kombajnu, nafta jen poteče. Nebo posílíš odvozce a nebudou jezdit z pole plní? To asi taky nebude moc ekonomické.

To Polci: někde v těch románech jsem zbystřil, že budete mít tridem překlaďák. Co to bude zač? smile
VonVagel   25.11.2020 22:48:01
Nedělejme tady z překládací vozu záchranu českého zemědělství. Jaký je rozdíl v přejezdech po poli odvoz vs překládací vůz? Žádný. Oba budou čekat až budou plní a potom pojedou z pole/na kraj pole. My patříme bohužel mezi ty kteří mají jen obyčejné návěsy 560mm na 22,5. Ono v době kdy se tyhle návěsy kupovaly někteří z Vás chodili na základku. Dnes by to byl krok zpátky. Ale vraťme se do reality. Někde jezdí ještě Trambusy.
Ve finále by mně zajímalo jaký bude tlak na půdu z vaším překladačem a s mým návěsem. Když rozdíl ve váze bude 10-15tun. Pásy? Budmě realisti.
Extrémní podmínky jsou 1x za 10let. Přes žně nebyly. V kukuřici ano. V zrnovce zapadaly kombajny vždycky jen když měli plný bunkr. A bylo jedno jestli je to na kopci nebo v dolině jestli má nebo nemá 4x4...a ani překládací vůz nepomohl. Když je dlouhé pole a je o zrnovka tak to prostě nestíhá.

PS: ve chvílí kdy děláš ŽV tak přejezdy při sklizni jsou zanedbatelné proti ostatním...dostáváš se hrubě přes 100% až 150% pokrytí přejezdy pozemku... CTF je tuším 60%
PSS:mně to vychází dobře dva bunkry do návěsu a jede z pole...
Jakub Medera   25.11.2020 23:26:32
Jsou lidi, kteří hledají způsoby a jsou lidi, kteří hledají důvody. Zařaď se kam chceš, ale osobně teď lituji, že jsem vůbec něco psal a nepřihlížel jsem z poza stolu stejně jako naposledy.

Na otázky, co jsi položil nechť ti odpoví někdo jiný, někdo starší, někdo vzdělanější než jsem já ale věř, že rozdíly tam jsou.

PS: někteří zkoušejí CTF dělat i s živočišnou a nemyslím si o nich, že to jsou blbci. Jen to jsou ti, co hledají způsoby. Podstatou je vůbec se nad přejezdy zamyslet a začít to nějak řešit a ne jen nakoupit ve velkém podrýváky a čekat od nich, že to vše spasí a zachrání a můžu tak po poli jezdit na galuskách.
VonVagel   26.11.2020 07:12:29
Hledám ale v našem provozu jsem zatím nenašel. Letos jen dvě situace mokré zrno-překládka na poli do mačkače(jinak mlátíme na hromadu a nakládáme manipulátorem) podruhé viz múj příspěvek sypání na I. třídu(kukuřice na zrno).

První návěs české výroby máme z roku 2001 největší gumy které tehdy šly byly dokonce 550 na 22,5. Nevím jak na tom byly v té době konkurence.

Až budeme mít všechny ha vlastní a ne v pronájmech tak si dokážu představit CTF. Vzhledem k vrácení pozemků, pozemkovým úpravám je stále z roku na rok moc změn.

Argumentujete jako službaři. Jste podnikatelé takže pro vás je to otázka více ha více fakturace. Čím dřív skončím tím dřív může jet k jinému zákazníkovi. A proto máte překládací vozy. Chápu že je lepší se nespoléhat na odvoz zákazníka.

Modelový příklad: pozemek 30 ha, váš kombajn a váš překladač. Já jako zákazník zaplatím 30 x 1500 + 12hod x 1000
Když tam dám dva odvozy traktorové soupravy s návěsy tak mně to bude stát 24 x 1000 a chlapi budou stát na cestě, souvrati a čekat. Proč? Jsou zvyklí sypat za jízdy a je jedno čím jestli do návěsu nebo do vlečky. Sklizeň mně na odvozu nevázne.

Co tedy získám navíc oproti vyřazení překládacího vozu z linky?

Řízený pojezd po pozemcích? Jak se budete pohybovat? Nahodile, v kolejáku?

PS: ještě k utužování půdy...reklamoval jsem pneumatiky, první co prodejce zkontroloval byly tlaky v pneu. Při kontrole jsme zjistili že nepřesnost běžně dostupných pneuměřičů je šílená...rozdíly 0,5baru. Obsluha ale hustila správně na to co mu to ukazovalo. Chci se dostat k tomu že v běžných podmínkách si myslím že neutužuju pozemek protože jsem správně nahustil ale může to být přesně naopak...
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.011430978775024.s