Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: OLYMPUS IMAGING CORP. VR340,D750 , clona: f/3.0, ISO: 100, 1/30s

pmlogistic   02.09.2013 19:24:27
krasavice!!!smile smile
Václav   02.09.2013 19:28:38
Kdo mi poví co je to Trak?smile
Jakub Herot   02.09.2013 20:08:05
mohl by měkdo konečně nahrát fotku toho auta ze zadu ??
Zepředu jsme to viděli už mockrát ale zezadu na ty vývody atd bych se chtěl podívat smile
Martinzzz   02.09.2013 20:15:20
Podle mně tam má být napsáno přihlášeno jako traktor protože když jsem tam byl ve čtvrtek tak tam žádný nápis ještě nebyl
vojta2   02.09.2013 20:18:40
nebyl no, to mohu potvrdit
roman7711   02.09.2013 20:28:18
Zezadu je klasická konzole(myslím, že je 5-polohová) s automatickým závěsem a pod tím je K-80. Jsou tam také rychlospojky na vzduch(červená a žlutá), asi dva okruhy hydrauliky a samozřejmě 7-polová zásuvka na osvětlení přívěsu. Možná tam je ještě víc okruhů a zásuvek to už si nepamatuji.
Broník   02.09.2013 21:23:04
Já mam fotku zezadu, ale fotil sem jí až večer a stál mi tam člověk, takže sem si nedovolil tuhle fotku nahrát na FW. Tatra budila u návštěvníků enormní zájem, ještě 5 minut před skončením výstavy se okolo ní motalo spoustu zvědavců, takže se fotit nedalo. Nějakou dobu sem tam čekal a samozřejmě si Tatru taky prohlížel. Fotku zezadu nějakou mám, ale jestli to chcete vidět, pošlu Vám to na email. A na oficiálních stránkách Tatry je také spoustu informací.
mirek4x   22.12.2013 13:23:07
Co vše může tato tatra tahat? jen návěsy nebo i stroje co tahají traktory např. pluh, disky,senážní vůz jumbo a pod.
Zetor 16145   22.12.2013 15:08:05
Je ti asi doufám jasný že pluh či disky sou kravina = zaprvé to nemá ramena a zadruhý těžiště tatry, Mno a co se Jumba týče zapřáhne ho, ale nevím jestli to má vývoďák, každopádně bys řešil opět problém těžiště. Řekl bych že je to jen čistě určeno na návěsy smile
cocik007   22.12.2013 16:10:50
to mirek4x:
Využití této Tatry bych viděl třeba s cisternou, nebo bočně sklápěnou korbou a za Tatru díky K80 zapřihnout traktorovej návěs - třeba tandem - tridem Annu. Navážení digestátu, nebo kejdy k aplikátoru, nebo odvoz od řezačky či kombajnu. smile
FarmaBlazek   22.12.2013 16:19:48
Já si myslím že vzhledem k cenám traktorových návěsů si k Tatře každý pořídí sedlový návěs. A když koukám na ceny tak si v klidu za jeden tridem koupím cisternu i sklápěčku. Stejně je to mašina pro velký podniky který nebudou jen tak něco lepit ale budou to mít plně využité.
TomášJ.   22.12.2013 17:57:01
Když jsem se dozvěděl cenu tohoto kousku, tak mi upřímně řečeno spadla brada. Využitelnost to najde. Bohužel jak kde a jak kdy. Jak jsem už v jedný diskuzi psal, na Vysočinu ideálně 8x8 nosič. Ovšem tam by ta cena už neatakovala asi ani scifi říši,, to už atakuje tento kokusek.

Co jsem se tak díval do materiálů, tak za cenu této tatry bez problémů koupím dva fungl nový 180k traktory, popř. dvě předváděčky 240k a k nim dva návěsy kategorie Krampe 700. A to mi při troše dobrý vůle ještě něco zbyde. Nákladovost provozu tatry v Lesonicích bohužel neznám, takže je zbytečný se tu pouštět do debat kolik by mi to později ušetřilo (jako, že samozřejmě ušetřilo). To by šlo, pokud by někdo hodil do placu konkrétní čísla. Ideálně na tunokilometr při odvozu různých komodit, pak i samostatnou spotřebu apod.

Moc by mě potom zajímalo co by se dělo, kdyby se zkusily propočítat náklady na tuto tatru s panavem, velkou cisternou na přívoz kejdy X 240k traktoru s dejme tomu Krampe 750 + přívoznou cisternou Annaburger. (Z hlavy dokážu říct, že traktor + návěs + přívozná cisterna mě vyjdou cca o 1m levněji, než tento tahač bez ničeho.) Jde mi čistě o to, za jak dlouhou dobu provozu, bych dokázal ty náklady proti traktoru vyrovnat, díky úspoře phm, odvozu víc hmoty apod.


pegaso   22.12.2013 18:50:08
Teda jsem jen amatér.Ale také myslím že to bude pro větší podniky tento stroj.Ale zas u této Tatry by měla být výhoda že uveze víc a rychleji zdolá delší vzdálenosti.Ale je fakt že by to chtělo s něčím porovnat plus nějaká čísla no.

Jen názor smile smile
Milda11   22.12.2013 19:37:10
nevím od kud máte cenu..ale tatra v plné náloží je do 4 000 000!!myslím tahač bez návěsu... takže by traktor návěs a přívozová cisterna vyšli o mega levněj dost těžko....
navíc za traktor by to musel být třínapravový návěs a cisterna. Vzhledem ke koním té tatry a tahovému odporu ta souprava bude nesrovnatelně rychlejší..a co hlavní v techničáku to má jiné čísla než traktor!!!
Jinak když budu skromný traktor 250ps cca 3 000 000, 3 nápravový návěs slušné kvality budu min 1 500 000+3nápravová cisterna je někde kolem 2 000 000..Nebavím se o polákoch
Zetor   22.12.2013 19:43:20
Cena tohodle je přes 4 miliony a myslím, že ještě časem poroste. Zapomíná se na jednu věc. Cena sedlovýho ALU návěsu za toto je cca 600 000,-. Cena sedlového návěsu, který má natáčecí flotační pneumatiky, už ale atakuje 2,5 mega... A ta návratnost té soupravy pak vypadá o hodně jinak...smile
Jakub Herot   22.12.2013 19:50:05
Mhh cca 7 mega za soupravu to ju slušná palkasmile
Za to bych měl fastraka s 65m3 joskinem jak jezdí v jasenné a ještě by mi hodně zbylo ...
To jich tu moc jezdit nebude pokud si za to tolik žádají
Milda11   22.12.2013 20:05:50
fastrac s joskinem bude levnější.. ale pomalejší,spotřebově horší a hlavně legislativa a váhy to je výhoda!
90% potencionálních zákazníků si to koupí jako tahač bez kouli atd vzadu, jako sedlový návěs na vození obilí z pole do skladu potažmo dál, vození senáže siláže, ti co to stihnou tak třeba na vození digestátu..
že by cena vzrostla se nebojím, konkurence bude veliká viz hannover(mercedes, man, iveco...)
výrobci návěsů, pokud se to rozmůže(což díky bioplynkám po celé Evropě) je reálné se o tento segment poperou,bude konkurence a cena půjde dolů...
Milda11   22.12.2013 20:07:28
a k ekonomice traktoru plus návěs nelze počítat jen naftu ale hlavně pneumatiky, ty jsou v jiné relaci než obutí na tatru(mana)....kdo hodně jezdí po cestě ví co pneumatiky vydrží!!
Zetor   22.12.2013 20:21:12
Tak srovnání Fastrac vs. Tatra bude brzy známé, příští Vánoce budeme chytřejší. Cena vzroste proto, protože Tatra nabízí za nízkou cenu hodně muziky a vědí, že když to zdraží, tak to lidi stejně koupí. A že by cena návěsů šla dolů, tak s tím ani na moment nepočítejte... Naopak. Máte bioplynky, máte, tak koukejte solit prachy... Takhle se dneska uvažuje a opět, lidi vědí, že majitelé ty peníze dají... A nebojte se, ty záběrové pneumatiky na Tatře taky budou něco stát a při těch rychlostech půjdou do hajzlu pěkně rychle. A koupit si to na vožení digestátu... A kam ho budete vozit? Na poli se s tím nehnete a nikde se s tím nevymotáte. Vožení obilí z pole do skladu? Dyť už teď všichni brečí, že se nikde nevymotají s obyčejným tridemem. V Lesonicích to vypadá hezky, ale protože tomu udělali perfektní podmínky, které se ne všude dokáží udělat, na to pozor!
Jakub Rozum   22.12.2013 20:55:45
Tak i kdyby ta tatra stála přes 4m. tak pro zemědělce to zas tak závratná cena není. Když slýchám,jaká jsou ceny těch top traktorů ( Fendt 939 ), tak ty jsou ještě hodně přes 4 miliony a furt kupce mají. Stejně jako tato tatra, dá se říci, že je také ve své kategorii top a za tuto cenu po ní furt poptávka bude ! Pro lepší podniky, které si to mohou dovolit, tak pneumatiky můžou měnit a už tak rychle ubývat nebudou, pokud budou v zimě např. vozit obilí do výkupu. A s tím digestátem bych žádný problém neviděl, jako přívozní cisterna pro aplikátor na pole je to super a když se hejbe v kukuřici tak si myslím že tady to nebude o tolik větší problém. Ale daleko více se mi líbí verze 8x8 nebo 6x6 , kdy můžu s cisternou použít aplikátor s cisternou, rozmetadlo a manévrovatelnost by byla lepší. Jináč co jste zde uváděli ceny traktorů s návěsama tak jste se drželi také dost při zemi, nevím jestli by to tak bylo i v reálu.
Mirec   23.12.2013 12:54:41
Bavíme sa o Tatre prihlásenej ako traktor a spomínate, že rýchlosť prepravy bude vyššia, čo mne osobne teda nijako nevychádza. Množstvo prepraveného materiálu je samozrejme vec druhá. Pokiaľ chceme dosiahnuť vyššiu rýchlosť prepravy, aby takáto súprava mohla slúžiť aj na vozenie obilia do vzdialeného výkupu, budeme musieť akceptovať fakt, že ju ako traktor neprihlásime, bude to teda bežný ťahač a s tým spojené poplatky na mýto ako aj problémy pri samotnej doprave, pretože neviem ako v ČR, ale v SR je jasný trend vyháňania kamiónov z ciest II. a III. triedy.
Patrik Chromý   23.12.2013 12:58:21
Nevím, jestli se to už neřešilo, ale pokud to je traktor, neplatí pro něj max rychlost 40 km/h? smile
FarmaBlazek   23.12.2013 13:04:36
Ja si taky myslím že bude platit 40km/h. Neřešim kolik kdo jezdí a s čim ale pravda je ta že policajti nejsou až takový blbci a když je vzadu na stroji nálepka 25 či 40 tak to mají dost usnadněné.
Patrik Chromý   23.12.2013 13:06:09
Je pravda, že ty traktory se obecně moc neřeší, ale až tohle někde profrčí v 80 km/h, tak to už je trošku divný.
Jakub Herot   23.12.2013 13:22:06
A není to náhodou přihlášené jako fastrac, tedy s omezovačem na 65 km ??
Mirec   23.12.2013 13:28:09
Pokiaľ v tom budú obmedzovače, tak ani 80 neprefrčí a ak sa aj nájdu špekulanti, čo budú chcieť obmedzovač vyradiť z činnosti, v takom prípade to vidím aj na odobratie TP.
TomášJ.   23.12.2013 13:29:29
Na Panavu je max rychlost 80 km/h. Tatra přihlášená jako traktor by měla mít maximálku dle legislativy 40 km/h. Pokud má vyjímku, tak max 65 (to ale já nevím). Tzn. víc jak 40 popř. 65 s tím dle PSP jet nesmí. smile
Patrik Chromý   23.12.2013 13:30:32
A on je Fastrak s omezovačem na 65 km/h veden jako traktor? Doposud jsem měl za to, že je to tahač.
TomDuba   23.12.2013 13:34:39
Už se to tu několikrát řešilo. Je to klasický traktor (tudíž žádné kotoučky, daň atd.) Akorát má výjimku na max. rychlost 65km/h.

+ Pokud vím, tak s malými koly byla maximálka 80 km/h. Ale tam už si s tim nejsem tolik jistej.
Mirec   23.12.2013 13:37:41
Patrik, ja som si donedávna o tom tiež myslel všeličo, ale na podiv sveta je to naozaj len traktor, sezónu som si na ňom odkrútil, tak viem, o čom hovorím smile . Predpokladám, že aj Tatra traktor bude mať tú výnimku na 65 km/h. Stále ale platí, že v porovnaní s Fastracmi rýchlosťou ich nijako neprevýši.
FarmaBlazek   23.12.2013 13:41:55
Docela by mně zajímalo jestli tu výjimku někdo někdy viděl? To že má tu rychlost napsanou v TP to vůbec nic neznamená.
Honza.S2   23.12.2013 14:03:02
A jakým způsobem byla vůbec získaná..... smile Když se na to dívám za celou tu kariéru Fastraca, tak v podstatě byl rychlej traktor s výjimkou ale k agregacím s adekvátním návěsem na požadovanou rychlost dávala de facto většina těch prodejců ruce pryč. Jedinej Fliegl.... Vsadím se že dodnes ani neví co je potřeba za řidičák k tomu traktorusmile
Třeba to nějáký nový importér dá všechno do pořádku.
Milda11   23.12.2013 14:32:56
importérem JCB do české republiky by měl být od roku 2015 LUKROM!!!

Jinak jakákoliv vyjimka dává prostor ke spekulacím a ke korupci a zneužité..Tudíž by vyjimky neměly existovat. Pro všechny stejné pravidla....
Jinak k čemu mi je fastrac co je de 65,když tak jede leda prázdný a kolikrát z kopce dolů.... Je to marketing!
Jinak fastrac má ještě vyjimku že může na dálnici!!
stenlynko   23.12.2013 14:36:58
na Slovensku na dialnicu nemôže, konštrukčná rýchlosť musí byť minimálne 80km/hod, samozrejme v TP... a tie hmotnosti... koľko tá Tatra váži prázdna s tým PANAVom? a 40t celková nepustí, či sa mýlim? poprípade 2,5 násobok hmotnosti ťažného prostriedku... nejako mi to stále nevychádza, že odvezie viac ako traktor s tridemom, samozrejme legálne... pneumatiky na tom pôjdu tiež pekne dole, keď bude jazdiť po cestách, podobne ako na traktori, takže voziť s tým do výkupu, jedine to prezuť, výhodu vidím v pohodlí, v spotrebe po ceste a ešte v tom, že to je niečo neobvyklé na našich poliach smile
Mirec   23.12.2013 14:58:23
K tomu Fastracu. Tých 65 sa určite dá ísť aj s plným návesom, pokiaľ sa ide po rovine, akonáhle príde čo i len k miernemu kopčeku, rýchlosť ide samozrejme dole. To ale určite bude prípad aj tejto Tatry a plná do kopca 65 nepôjde. Keď som vozil kukuricu po trase Šurany- Hurbanovo bez problému som s plným návesom cca 16t držal rýchlosť 60-65 km/h, samozrejme mimo mesto. Pri vození siláže, tiež na dlhšiu vzdialenosť a po rovine som vedel traktory s konštrukčnou 40 predbehnúť a dať im tak v konečnom účte dňa tú jednu fúru. Akonáhle ale prišlo k vozeniu v kopcoch typu hore dole hore dole, výhoda bola fuč. Tu v mojom prípade zohrávalo úlohu aj slabé doťaženie zadnej nápravy a manuálna prevodovkasmile .
Zetor   23.12.2013 15:20:03
To s tím Lukromem, to je fakt? Vysvětlovalo by to, co budou dělat, kdyby jim Strom vzal JD, ale JCB? Traktory téměř neprodejné, leda ty nakladače... To bych ty JD radši tahal z Německa, jako Pekass...
Jiri Rakus   23.12.2013 15:21:43
Celkem mě tady překvapila informace, že importérem Fastraců bude Lukrom, je ta informace podložená? Příjde mi to celkem nesmysl, proč by výrobce tu smlouvu dávat až od roku 2015? to mi příjde jako nesmysl. Jinak jsem zvědavý, jak budou zvládat servis. Není to podle mě dobrá volba to takto střídat.nezdá se mi to moc, jako pravdivá informace. Výrobce si je jistě vědom toho, že hodně strojů půjde sem ze zahraničí a tak jak se říká "načerno" Navíc TOKO si kolem toho vyběhalo celou legislativu a teď jim to mají vzít
Zetor   23.12.2013 15:37:57
Tak pokud přijdou o JD, tak něčím se živit musí... O Toku se slyší ledacos, to je fakt. A je hodně firem, který příšlo o oficiální zastoupení a tahají to z Německa (HZT, Pekass) a také těch, které se museli přeorientovat na jinou značku (Liva). Co naděláš...
FarmaBlazek   23.12.2013 15:53:21
A ještě se zeptám jak je to s taháním návěsů a vleků když je to traktor a táhne za sebou automobilový (nepřetipovaný) a naopak?
pfernet   23.12.2013 16:12:03
to FarmaBlazek:Traktor za sebou podle mého může tahat třeba kolotoče pokud mu to legislativa dovolí jako např.max.zatížení atd. jen obsluha musí mít v ŘP zapsanou skupinu E popřípadě CE skupina T se vztahuje jen na traktorové přívesy a návěsy
FarmaBlazek   23.12.2013 16:30:01
Díky.
Zetor   23.12.2013 16:42:56
No nevim, ty Lesonické návěsy jsou přihlášené jako zemědělské... Z nějakého důvodu to asi bude. Kdyby to bylo jedno, nedělali by to. To přináší zajímavé dilema. Pokud by "traktor" musel tahat traktorový návěs a pak se někdo rozhodl, že to vlastně "traktor" není, ale že je to auto, tak už by ten vlek tahat nemohl a ten by pak byl hezky k ničemusmile
Honza.S2   23.12.2013 16:45:58
To by tedy musela existovat sk. T+E... musím se na to po novém roce přeptat. Táháme běžně za traktory nepřetipované autovleky a byla tam akorát otázka hmotností (traktor 120hp s hmotností 6 tun)
Co se týče Lukromu a JCB tak jo, má to být podepsané. Proč od r. 2015 nevím, asi proto že má doběhnout smlouva Toku nebo kvůli dořešení prodejní a servisní sítě. Ráz na ráz to také nejde, teď ukončím smlouvu a od zítřka bude prodávat jiná firma, je relativně těžké, protože máte organizovanou servisní síť, několik zaměstnaných prodejců. Navíc ze Slovenska tu působí ještě další firma, de facto bývalý importér DF. S JD Lukrom končit nemají, je údajně podepsaná nová smlouva. JCB teleskopy měli dělat v Lukromu už předloni ale díky cenám a dodávkám ND to skončilo na Bobcatu, kt. se jaksi nedaří. Toliko co jsem dostal informace. Strom by si podřezával větev sám kdyby je odstřihnul, tak dobře postavený servis v naší oblasti má málokdo a je tu stále dost zákazníků kt. servisuje stroje Lukrom ke spokojenosti. A taková střediska o dvou mechanicích někde v areálu ZD v nepřístupné dědině, na většinu stran až 70km daleko vzdálené si myslím že není zrovna to pravé ořechové, navíc s prodejcem který spraví obchod u zákazníka tak dokonale že to skončí raději na MF nebo Fendtu či NH a víc tam neprodá už ani kompaktor...
Zdenda Deere   23.12.2013 16:48:25
Lukrom o JD díky jisté nečisté hře měl přijít, ale naštěstí se to v dobré otočilo a JD se dělá dál. JCB oslovilo firmu Lukrom, aby dělal jejich program a po dlouhém váhání a jednání se nakonec smlouva podepsala. Hlavní důvod proč se tak stalo je prodej manipulátorů. A i kdyby sebral Strom licenci na prodej JD Lukromu, tak si z největší pravděpodobností firma udělá vlastní sítsmile
pfernet   23.12.2013 16:54:10
Myslim že problém by v tom být neměl kdyby se někdo rozhodl že ta tatra vlastně neni traktor jen by se musel přetypovat návěs a nebo by museli dodržovat regule toho návěsu což by v první řadě byla rychlost atd.a postrádalo by to celé smysl. Vždyť i za liazkou můžu tahnout třeba 8mi tunu traktorový valník jen musim ject těch 25 km/h nebo kolik to má.
FarmaBlazek   23.12.2013 17:24:26
To je právě ono. Tímto by tu rychlost snižli a výjimka na Tatru je k ničemu. A co třeba ty co tahají sigu sesedlovým návěsem? To by byl podobný problém a pak už ho nedám za tahač.
TomDuba   23.12.2013 17:40:52
Přesně toto se už řešilo zde, pánové: http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MzI4NVgzNjA1MFg0MjYwNjk=#skok

(pro uživatele FarmaBlazek a pfernet)
Ares 836   23.12.2013 17:40:56
Podle mě, traktor s autovlekem neni problém, protože nemůže překročit konstrukční rychlost.
neznalek   23.12.2013 18:03:37
opět vcelku zajímavá debata, autovlek (nepřetypovaný) neni za traktorem problém...alespon u nás. Ty přetypy se dělají z jinych důvodů - daně, STK... proto taky vznikla tahle tatra
Milda11   23.12.2013 20:42:45
Lukrom chtěl od jcb hlavně manipulační techniku(manipulátory, kloubové nakladače). Tlak jcb byl, že budou prodávat jen jejich sortiment, tudíž žádné jd..TO neporošlo.... A od roku 2015 by to mělo být, protože dojdou staré importérské smlouvy atd..Vše stejně směřuje k eurodealerství..Nemyslím si že by lukrom měl strach ze Stromu, to spíš naopak. Mají dobře rozjetý podnik, jak se psalo jsou skoro všude, dělají to víc jak 20 let, kromě strojů jsou to i osiva,hnojiva a věco pro žv...A v neposlední řadě i horsh.Prakticky ovládají celou Moravu. Servis mají taky honě dobrý. A kdyby bylo nejhůř můžou 50 motohodinové jd tahat třeba přes Polsko,Maďarsko, Německo Anglii....
Je to o ceně a o celkovém přístupu k zákazníkovi....
Co se týká tatry hlavní výhoda je v tom sedle..Tzn traktor aby mohl tahat 2,5 násobek musím ho dotížit, vozím železo a ne to co potřebuji...I chování v terénu je dobré..A pak u tatry by mělo být v technickém průkaze 48tun....
To že tu jezdí různé soupravy přetížené, traktory co jezdí 40 tahají vlečky co mají 25 na zadku atd je věc druhá..
Kde není soudce není žalobce a doba kdy se na to začnou policajti zaměřovat příjde velice rychle, pak bude spousta lidí překvapených!!
alda   23.12.2013 22:02:10
No jestli to nebude tou naší "legislativou"smile
V okolních zemích EU klidně potkáte 716ku, která táhne dva vleky po 13ti tunách čistého takže má na zadku 32t a nikoho to ani nehnesmile
Milda11   23.12.2013 22:11:28
můžou se nám naše předpisy nelíbit,ale nenaděláme s tím bohužel nic. žijeme tady a je potřeba se s tím tak nějak smířit. že to stojí za h...o a jsme kolikrát papežštější než papež je věc druhá....smile
Hold úředníci se musí něčím živit a kdyby jsme přebírali to co na západu funguje tak by tu jaksi byli navíc a to nemůže být dopuštěno....smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.013321161270142.s