Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
Komentáře
        . . .   5   6   7   8   9   10  11    
nahled Honza.S2 vložil tento komentář k této galerii, 15:55   20.12.20
Stěpán: " Ať už na jednom 100 a více hektarovém poli, a nebo na polích sousedních. Takže tam i s velkými kombajny a stroji dokážu přejet bez lištování, skládání."

Souhlas. Ona se toho většina bojí. Ale může vzniknout i větší počet polních cest, takže to usnadní přejezdy i velkých pásových traktorů mimo asfaltové cesty. Často jsem slyšel "No ale pozemky budou menší, musíme mít menší techniku. Nebyla ani výjímka kdy si někdo chtěl kvůli tomu koupit traktor výkonově slabší ale táhal by s ním to stejné nářadí o záběru 8 metrů. A když pominu sklizňovou techniku, tak kloubovým pásákem s nářadím 10m se otočím jak nic i na poli 15ha, akorát mě nabude víc rohů a na špice musel zajíždět stejně malý traktor ať bylo pole 10 nebo 50ha. Je to zase o hledání způsobů a v dnešní době gps navigací si s tím půjde pohrát.
nahled Stepan vložil tento komentář k této galerii, 14:25   20.12.20
Překladák dokáže vždy ušetřit!

Modelový příklad: dva velké kombajny, vzdálenost z pole na silo do deseti kilometrů. Nasadím buď tři traktory se sklopnými návěsy (objem návěsů na dvě sypání za jízdy), a nebo jen dva a třetí z nich bude jen na poli s překladákem.

A teď ty mnou viděné výhody:
- Větší flotrační pneumatiky na překladáku (správně nahuštěné), které neojíždím na silnici, ale jen na poli. Zato na silničních soupravách mohu mít naopak silniční, levnější pneu, které budou mít i za nižší pořizovací cenu větší kolimetrový nájezd. Plus menší valivý odpor, lepší spotřeba soupravy... (a to bude platit i na klasických flotračních pneu, ale nahustěných na silniční provoz).
- Pokud se začne řešit maximální hmotnost silničních souprav, stačí mi váhy na jednom návěsu - a to právě na překladáku, a přitom budou všichni jezdit s maximální povolenou hmotností.
- Pokud mám malé pole, překaldák sype vždy na začátku první jízdy, kdy kombajn začíná jet od silnice "k lesu", za předpokladu, že kombajn na jeden bunkr je schopen objet celé kolo. Tím pádem, nelítá žádný z odvozů po celém poli a to úplně zbytečně. Naopak být nasazeny klasické odvozy, musí jet každý odvoz ke kombajnu na to místo kde bude kombajn "plný" aby si na dvě sypání nabral plný návěs a to celé s pneu nafouklýma na silniční provoz.
- Další výhoda tohoto provozu na malém poli - překaldač stihne obsloužit více jak dva kombajny!!
- Naopak na velkém poli. Tam má řidič překladáku výhodu v tom, že vidí kde který kombajn bude asi sypat a už poblíž tohoto místa je nachystán. To znamená, neletí na poslení chvíli "přes celé pole" (za větší spotřebu atd.), aby stihl kombajn začít sypat, než bude úplně plný a bude muset přerušit sklizeň. Navíc já už jedu v té stopě, ve které budeme vysýpat od úvratě. Pokud to totiž stíhám, otáčím se výhradně na souvratích a nejzdím šikmo přes pole a tudíž i přes řádky slámy.
- Nezanedbatelná výhoda překaldáku, jako prostředku dělené dopravy, je i uchránění komunikací od nadměrného znečištění za špatných podmínek. A to i v případě nutnosti vjetí odvozců kousek do pole. I tak si naberou jen minimální objem blata, oproti tomu, než když musejí jezdit po celém poli, navíc se zatíženými pneu, ketré naberou nepoměrně více blata oproti nezatíženým pneu. Systém chápejte jako odvozce vjetého do pole, kde se na co nejmenším místě otočí (nebo ještě lépe na pole jen couvne) a pak už čeká nejblíže výjezdu na naplnění a následný odjezd.
- Další výhodou, v poslední době vídanou, může být osazení překládací soupravy hasícími přístroji a nebo vodní nádrží s hadicí na hašení. Přeci jen je překladák, ze všech přítomných na žních, je kombajnům stále nejblíže. Tím pádem může začínající požár první vidět a většinou i zasáhnout.

Ještě mimo téma překladačů. Za mě, vždy větší stroj sklidí, připraví, zaseje… sebemenší pole dříve jak stroj menší.

A s tím související, nic není tak horké, jak se zprvu zdá. I když budu mít půdní bloky o max. třiceti ha, vždy, a nebo téměř vždy (ať tady nemusíme zbytečně zakládat diskuze na slovíčkaření) budu mít více těchto bloků se stejnou plodinou (i odrůdou) pospolu. Ať už na jednom 100 a více hektarovém poli, a nebo na polích sousedních. Takže tam i s velkými kombajny a stroji dokážu přejet bez lištování, skládání.

Co vy na to? smile smile
nahled AdamR vložil tento komentář k této galerii, 11:38   20.12.20
Zábery pekné ale strašne presaturované.
nahled Stepan vložil tento komentář k této fotografii, 10:55   20.12.20
Jde dodat Perard i v metalickém laku? Díky. :)
nahled Stepan vložil tento komentář k této galerii, 10:52   20.12.20
Hoj ahoj, pásový podvozek na Perarda zákazník nepoptával? Důvody? Díky. :)
nahled Honza.S2 vložil tento komentář k této galerii, 17:01   18.12.20
PetrD: V pohodě. Udělat nejde nic ideálně, musí se improvizovat kolikrát. Kdybych měl možnost vrátit se do provozu tak hned beru. Letos to u mě dopadlo tak jak to dopadlo a některé věci holt člověk neovlivní i když za každou cenu chce a pak restart už příjde chca nechca. Snažím si udržet kontakty a přehled ale letošní rok byl teda fakt zátěžovka po všech stranách.
        . . .   5   6   7   8   9   10  11    
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2021
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.063841104507446.s