Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
Komentáře
         1   2   3   4  5  6   7   8   9   10         
nahled VonVagel vložil tento komentář k této galerii, 14:04   07.09.19
Ale nějakou představivost přeci jenom mám. Až nebudou lidi do odvozu tak i u nás bude překládací vůz...A potom třeba budu vymýšlet co s tím. Pokud nebudeme dávat osivo i hnojivo zároven...uvidíme co bude za 10 let trend.
nahled VonVagel vložil tento komentář k této galerii, 12:07   07.09.19
Díky za podporu.

K názorům na mou osobu. Už mně to unavuje. Neznáte mně. Tak mně neřešte. Jediné co tady můžete řešit jsou moje "omezené názory" které po několika příspěvcích už vypadají jinak...
¨
Nevím o žádné reklamaci na PERRARD a jsou u mně jedno. Ptal jsem se jen na to co řekne výrobce až budu řešit reklamaci že stroj využívám na něco jiného než obilí. A sám si odpovím. Neuzná ji. Zaplatí to zákazník.

Ano myslím si že je problém uskladnit 100t volného osiva. Ale jak píšete je mezi námi min 25 progresivních zemědělců kteří uvažují jinak. Až budete dělat 20 odrůd, osiva, slad, potravinu, krmné...tak nebudete přemýšlet na překládacím vozem. Pro mně ani ke sklizni nedáva smysl. Na 7 mlátiček rozhozených do 3-4skupin. Ráno osivo, v poledne krmné, večer potravinu. Ale to trápí mně ne vás. Pro vás jsem zaostalec. Netrápí mně to.

K prototypům:)
- rozmetadlo na vápno na Vredo, tohle byla velká škoda že nevyšlo, mohla to být nádherná souprava a pěkné trápení zároveň. Bohužel poslední vyrobený VREDO stroj se prodal...stačilo 24hod a klaplo to:)

Díky za další praktické poznatky ze života překládacích vozů. Některé věty pánů kolegů Zetor, Polci, skacel jako kdybych psal sám...a jsem rád že je napsal někdo jiný.




nahled Zetor vložil tento komentář k této galerii, 11:21   07.09.19
Co se týká překládání jemně mletého vápence...

Perard podle mě nemá žádný konstrukční předpoklad, proč by to přeložit měl a jiný stroj ne. Všechny vozy mají šneky, lze očekávat, že to přeloží taky. Takže konkurenční výhoda nic moc. Rozdíl bych možná viděl v konstrukci stříšek, ale tam je otázka, kdo je ve výhodě a kdo ne. Jediná konkurenční výhoda je ta, že importér Perardů doporučuje překládání vápence a importér Annaburgerů to nedoporučuje a je to riziko provozovatele.

Já osobně vím, že Annaburgery taky umí přeložit specifické materiály, mám to ověřené u uživatelů, ale neprezentuji to, protože je to tak komplikovaná věc, že to nechci masově tlačit. A stačí málo, aby se to nepovedlo vyložit. Takže rád dám zákazníkovi najevo, že to není sranda a že jde do rizika a je potřeba se tak chovat. Spojím ho s tím, kdo to dělá, ať si to proberou a vymění si zkušenosti.

Já osobně bych vápno do překladače nenaložil. Pominu to, jestli vůbec si nějak pomohu ve zvýšení výkonosti. Ale ten vůz bude strašně trpět. Na fotce číslo 6 je krásně vidět, kolik je tam šroubů. To vše začne pracovat. To vápno se dostane na podvozek, všude. Güstrowery (rozmetadla) mají relativně jednoduché podvozky, všechny trubky jsou z nerezu, hodně šroubů je z nerezu, rozmetací stůl je dnes z nerezu. A stejně to rozmetadlo rezne. Neumýt to je problém, umýt to je ještě větší. Vím, co se stane, když se dá na šneky nekvalitní ložisko. Vydrží tam hodiny... Předpokládám, že tento Perard má obyčejný podvozek, žádná složitost a ani komfort, ale i obyčejná listová pera mají pohyblivé části, kde to prostě může být problém.

A připomínka o přístupu výrobce je naprosto trefná. Pokud to koupím, a za 3 měsíce se vysype ložisko, a ještě s sebou vezme šnek nebo převodovku, tak to může být oprava za 100 000 Kč a pochybuju, že výrobce se pohrne to uhradit. Stejně tak nepůjde uhradit prasklá listová pera, když se prokáže, že v tom někdo vozil 20 tun nákladu.

A co se týká výčtu používání Perardů.... No to je skvělý marketing, to tak je, klobouk dolů. Těch vozů se prodalo hodně. Teď nevím, jestli tam bylo od začátku, nebo se později doplnilo "dvoustranný návěs pro sypké hmoty". Perard nenahradí dvoustranný návěs. Autovlek možná, ale ne dvoustranný vanový návěs, který odveze všechno. A sypat dozadu a vedle sebe, zde se připojuji k panu Agelovi nad využitím a smyslem. Napadá mě, že si odvezu poslední fůru domů, ale to umí i jiné vozy. Pravda, Perard Vám tu fůru vysype i za ledničku... Náklad na silnici umí vozit každý dvounápravový překladač, plnit rozmetadlo také zvládne každý vůz, secí stroj už nikoliv, ale jestli plnit osivo šnekem nebo vakem - já nevím, nemám zkušenosti.

A vagónování? No nevím, na ten Perard tam musí být místo, nemůže si stoupnout hned vedle vagonu. Stačí když tam bude stožár osvětlení a může být problém. Ale to taky přeloží většina vozů.

Ten základní problém opět naznačil pan Agel. Nevím, co stojí Perard, ale vím, že to je drahý jak prase. A pokud jsem o půl milionu až milion dražší, než nejbližší konkurence, a přitom ta konkurence v běžných podmínkách dokáže 80 až 90 procent stejných činností, tak pak musím vymýšlet různé koniny, abych tu cenu obhájil a vytvořil iluzi opravdu multifunkčního vozu. Ale tak když to někdo kupuje... Věřím, že je to opravdu nejvšestranější stroj na trhu. Ale já bych si za ten milion navíc koupil radši něco jiného...

Milerád budu zákazníky, toužící překládat vápenec, posílat k panu Horákovi. Stejně tak štěpku, šiláž a brambory. Já mám rád svůj klid.

nahled Zetor vložil tento komentář k této galerii, 10:39   07.09.19
Mě se líbí to přirovnání k lidem v jeskyni... A slyšeli jste o tom jeskynním muži, který se jednou otočil na ostatní a povídá: "Jste blbci, že lovíte mamuty, to je moc práce, já budu jíst šutry, ty se tu válí všude kolem...!" Nikdy jste o něm neslyšeli? No hádejte proč... On to asi moc daleko nedotáhlsmile

A ta zmínka o tom, jestli někdo chodí po Techagru a kritizuje stroje, které tam někdo vystavuje, protože jsou to nesmysly... Bez toho si ani Techagro nedokáži představitsmile . To dělám pokaždé, jen to těm vystavovatelům neříkám. Něco vidím, a pomyslím si svoje. Stejně tak si pomyslím svoje, když vidím, že tam někdo vystavuje závodní auta nebo polonahé slečny.

Lidé co mě znají ví, že jsem skeptik. Někteří mi dokonce říkají, že jsem tmář nebo páter Koniáš, pro můj láskyplný odpor k moderním technologiím, jako je například ISOBUS. I přesto jsem překvapivě řešil za svou kariéru mnoho prototypů:

- sedlové rozmetadlo hnoje s délkou korby 10 m
- sedlový překládací vůz
- sedlová cisterna s několika komorami převážející různá média
- laminátová cisterna převážející materiál o vysoké teplotě
- rozmetadlo na vápno na Vredo
- rozmetadlo na vápno na výměnný systém
- pásový výměnný systém
- výtlačné čelo s pásem na překládání cukrovky
- překládácí nástavba od Holmeru na výměnný systém, atd.

Naštětí nic z toho se nerealizovalo. Díky bohu... Realizovaly se jiné věci a je s tím starostí až nad hlavu. Dělat prototypy není sranda. Pokud Vás nepodpoří fabrika svým strojem, nebo nemáte zákazníka, který si to upraví na svou vlastní pěst, tak jdete do rizika, že Vám to zákazník vrátí pro nefunkčnost a fabrika dá od toho ruce pryč. A buď vám to zůstane na dvoře, nebo to dáte pod cenou pryč. Málokdo si uvědomuje, co to stojí úsilí a peněz. To telefonování konstruktérům, obchoďákům, svářečům, to Vám nikdo neproplatí. Víte co stojí dotáhnout sem německý servis? Víte za kolik jezdí 1 km a jakou mají hodinovku? Tohle skoro nikdo ze zákazníků nechce vidět. Natož zaplatit.... Milerád přenechám tvorbu prototypů odváženějším prodejcům. Výtlačná čela s překládáním cukrovky, s překládáním siláže, sedlové cisterny s hadicákem, 50 cbm překládcí vozy s 5 m šířkou i výškou, to vše tady realizovala konkurence a mnohdy jí to stálo značné peníze, protože to nefungovalo. A jsem rád, že jsem se tehdy rozhodl jist kořínky a bobule. Respekt před lidmi, kteří do těch prototypů jdou a uspějí. To chce velké znalosti a perfektní analýzu problémů. A někdy se toho prostě nebát. A asi to chce i štěstí.

Problém je, že zákazníci chtějí ideální stroj a nemají vždy znalosti a zkušenosti, které by jim napověděly, jestli to je technicky možné. A prodejců je mnoho a chtějí se prosadit, tak slíbí cokoliv a pak řeší, jestli to je vůbec možné. Krásně je tohle vidět u agrotrucků, kde jsou nereálné požadavky na parametry návěsů, zákazníci jsou šokování, že to nikdo nesplní, nebo to má poruchy a navíc to je vždy drahé. A prodejci agrotrucků to tlačí o 106, aby měli prodané stroje.

Bohužel dneska je fakt, že ty starosti Vám za to opravdu nestojí. A to nejsou jen starosti s prototypy. Ale to jsou i starosti se zákazníky. Kolika zákazníkům jsem dobře poradil, aby si pak přesně ten návěs koupili u konkurence... Zákazník může a nemusí koupit, ale prodejce také může a nemusí prodat. A někdy se prostě vyplatí neprodat.
nahled Polci vložil tento komentář k této galerii, 10:26   07.09.19
Nerad bych se tu pouštěl do nějaké odborné diskuse. Nechci být napadán jako Jirka.
Jsem jeden z těch, kteří jsou jen mírně progresivní a mezi řádky krásně znějících argumentech prodejců se snaží najít i něco negativního. Neděláme služby, abychom naše zákazníky poškodili. Ale děláme to tak, abychom se uživili a zákazníci byli spokojení. Objevilo se tu pár progresivních projektů, které tvrdí, že ostatní to dělají špatně. To mi připadá odvážné od lidí, kteří v tom oboru začínají. Nikdo nám zadarmo nic nedá. Nemám chuť vymýšlet třeba to, že budu sklízecí mlátičkou sít nebo podmítat. Ten stroj slouží pouze pro sklizeň. Určitě by to šlo a pokusy už byly. Takže ano, sklízecí mlátičkou s polopásovým podvozkem to můžete zkusit. Využijete si stroj...
Hnojivo/osivo dost významně sníží životnost vozu. Viděl jsem už dost překládacích vozů různých značek a již po pár letech je vidět velký rozdíl pokud to jelo jen neagresivní materiál...pak se ptám: Vyplatí se to oproti BB? Pokud již někdo chce překládat, není lepší vzít pouze šnek na přívěs? Než řešit za pár let, že má překládací vůz za 2,5 mil shnilý... šneky na výměnu.
Jinak k reklamacím. Každá značka má reklamace a nebudeme si tu nalhávat, že to tak není. Proto možná kolega VonVagel o nějaké ví. Já o vím také o jednom zákazníkovi, kde také jsou nějaké problémy. Tak není smysluplné tu říkat, že je vše jen růžové. Univerzální ptakopysk neexistuje smile
nahled skacel99 vložil tento komentář k této galerii, 06:56   07.09.19
S navýšením výkonu a jednodušším plněním souhlasím,o tom žádná,ale pokud se tu bavíte o přesýpání vaků do překlaďáku a pak plnění do secí mašiny:

3.)Tu naftu sice neprojedu na poli,ale ráno v hale při nakládání
4.)pro obsluhu secího stroje,ne pro lidi vysypávající ráno do překlaďáku
5.)pokud je ten,co seje schopný,dokáže si i vaky do mašiny naplnit sám. Ne tak rychle,ale dokáže
6.)stejně jako bod 4,pouze převedeno na někoho jiného
7.)taktéž převedení na někoho jiného. Stále ty vaky musím vysypat a je jedno kde

Přidal bych 8.) vlečku s 16 vaky osiva mi na pole doveze buďto manipulátor,nebo i 7211 s rukou,kterých je všude po podnicích spousta a dnes už pro ně není moc práce. Do překlaďáku potřebuju traktor adekvátního výkonu,který nemusí být zrovna volný.

Každý si musí zvážit svoje pro a proti. Jak jste psal,nejde to paušalizovat. Mě z toho vychází,že pokud nemám přístup k volně loženému,zas takový přínos to nemá.
nahled Michal Horák, PERARD vložil tento komentář k této galerii, 22:21   06.09.19
Pane Ageli, tím co jste napsal, jste potvrdil to, odkud vznikají Vaše přesvědčení o tom, že to nemůže nikde fungovat…
Pokud Vaše uvažování nad celou problematikou začíná a končí na tom, že není kam složit 100 t volně loženého osiva, tudíž je použití překládáku bezvýznamné, a proto je tedy lepší používat napřímo BB, pak jen potvrzujete to, jaký máte k této problematice postoj...smile

Běžný příklad Z PRAXE, mimochodem, přesně tak, jak píše kolega Litos! Když to vezmu úplně od začátku: dovezou mi osivo v BB, ráno je nasypu do překládacího vozu a spolu se secí mašinou odjíždíme na pole. Jeden člověk se vrátí zpět dělat jiné práce (příprava, postřiky, hnojení, doprava…)
Jakmile mám secí stroj prázdný, najedu si pod PERARDA, přeskočím do této soupravy, zapnu plnění a do pár minut odjíždím s naplněnou secí mašinou dělat hektary, protože čas jsou peníze a včas zasetý porost je pro drtivou většinu pěstitelů mnohem důležitější než to, že chlapi ráno před setím anebo na padla stráví hodinku tím, že naplní překládací vůz skrz BB vaky.
Výsledek plnění secího stroje překládacím vozem?
1) rapidní navýšení denního výkonu secího stroje
2) komfortní a jednoduché naplnění secího stroje z pohodlí kabiny traktoru
3) značná úspora nafty-když párkrát během dne na 2-3 minuty nastartuju traktor vs. 15minutová práce manipulátorem
4) pohodová práce-žádná fyzická námaha
5) vzhledem k rostoucímu problému s nedostatkem lidí v zemědělství, ušetříte jednoho dobrého člověka na jinou práci
6) ochrana zdraví – žádný kontakt s namořeným osivem
7) bezpečnost práce – žádné ohrožení pracovníků vlivem toho, že pod vakem někdo stojí – utrhne se ucho vaku, stane se něco na manipulátoru atp.

Jistě, tohle je individuální věc, ale hlavně otázka priorit. Pokud překypujete kvalitními lidmi, nikam při setí nespěcháte a je pro Vás nákladnější to, že strávíte hoďku plněním vaků do překládacího vozu pod střechou kůlny, než-li to, že zpomalujete průběh setí a zbytečně se u běžného plnění BB vaky nadřete a ochuzujete se o vysoký plnící výkon překládacího vozu a bezpečnou, pohodovou práci, kdy dokážete včas a rychle zasít, tudíž minimalizujete riziko nestability počasí natolik, aby jste neohrozily založení nového porostu?
V takovém případě je klasické plnění vaky OK.

PERARDY dělám v České republice již 5. rokem. Jezdí mi zde již víc jak 25 mašin a další jsou na cestě! Pokud by všichni uvažovali tak, jak jste tu píšete a skálopevně nás o tom přesvědčujete ve Vašich komentářích, tak by tady nejezdila ani jedna mašina. Jenomže, pracuje jich tu víc jak 25 ks!
Proto laskavě, nepaušalizujte a nehodnoťte něco, o čem zdaleka nic nevíte, protože jak vidíte, tak v tomto se skutečně velmi mýlíte!
Stačí jen připustit, že jsou lidé a podniky, kde se to dělá jinak! Já respektuji, že Vy máte jiný přístup a řešení, v pořádku! Je mi to celkem jedno a nikdo Vás nepřesvědčuje, ať to děláte jinak, přeci. To je Vaše věc… Ovšem překvapuje mě Vaše jistota v tvrzeních a paušalizování všech ostatních do toho Vašeho názoru a přístupu.
Rád diskutuji a oba jistě uznáme názory druhých, ale… Řekněte, opravdu znáte poměry napříč republikou, že si troufnete s absolutní jistotou tvrdit to, co tvrdíte anebo jen vycházíte z toho, jak to funguje u Vás v podniku a tzv. kolem baráku?
Já vycházím ze zkušeností napříč celou republikou. Vycházím z nejrůznějších a nejspecifičtějších podmínek hospodaření každého zemědělce zvlášť. Vím, jak to kde funguje a jak PERARDA používají a spoustu těchto majitelů se rádo podělilo o to, jakou hodnotu pro ně PERARD má a jak se jim díky němu zlepšilo a zefektivnilo hospodaření. Má to ale jednu jedinou podmínku úspěchu… Oni byli otevřeni novým věcem a chtěli něco změnit k lepšímu. Způsob myšlení je v tomto zásadní, jinak se nikam neposunete. Pak stačí jen chtít a dám tomu šanci, to je vše! smile
nahled GTA vložil tento komentář k této galerii, 21:38   06.09.19
Věřte, že z moudrosti to nebylo. Já se Vás také ptal, když v tom máte tak jasno, na konkrétní negativní zkušenosti se závadami a reklamacemi na této značce vozů a odpověď nula. Přidám také jednu zkušenost s plněním osiv s využitím vozu k plnění sečky....... Roční osev. plocha cca 1000 ha, 40 %pšenice,60% jarní ječmen. Počet odrůd nevím. Mořeno mobilní mořící linkou v podniku.
nahled skacel99 vložil tento komentář k této galerii, 20:20   06.09.19
Plnění osiva šnekem (na 20t návěse,nikoliv překlaďákem) praktikují místní družstevníci. Pouze u jarního ječmene,1 odrůda,plácnu 100 ha. U plnění návěsu jsem nebyl,ale mají vlastní osivárnu,takže je velká pravděpodobnost,že si to plní na volno manipulátorem. Proč to plnit do vaku ,pak přesypat do návěsu a teprve pak do secí mašiny? Časově je to nesmysl. Sice potom rychleji seju,ale čas na manipulaci větší,víc zapojených strojů,takže větší náklady na naplnění.
nahled MatějČerný vložil tento komentář k této galerii, 18:08   06.09.19
Jo, celkem jo smile
         1   2   3   4  5  6   7   8   9   10         
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2019
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.069855928421021.s