Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
TomDuba   25.07.2010 22:20:46
to smouki: Chtěl bych se zeptat, jestli jsem dobře pochopil, že to je ten samej návěs kterej byl v tom zpravodajství od Zdeňka ? Teda jestli máte ten návěs od nich z podniku. A například, pokud si to pamatuju dobře, tak tam bylo dost problémů s tím, ty návěsy byly nevyužitý, něco kvůli velikosti toho to nesmělo na cestu, nebo tak nějak, takže mě zajímá jestli jste to nějak vyřešili.

Díky.smile
Tomas1   25.07.2010 22:28:55
Je to ten návěssmile
Ondra A   25.07.2010 22:43:25
Taky mně to trošku zaraží,protože když to nemohlo jezdit po cestách u nich.Tak tady taky ne.Snad se brzy dočkáme vysvětlení.
George8030   26.07.2010 08:35:18
co to bude tahat? ...koukám,zatím sepřažená 8100 ...ale té bych moc šancí v tom nedával!!!!
honzaross   26.07.2010 10:45:54
takže to tak vypadá, že tatrám a matesům v Tozosu už odzvonilo....škoda, měli pěknou kavalérii. Ale je jasné, že pokrok a dobu nezastavíš smile
smouki   26.07.2010 11:05:02
Ano je to přesně ten návěs, který měl Zdeněk ve zpravodajství, tahalo to tam více traktorů (to by mohl přiblížit tomas1) měli s tím problémy, tak to dali do kopřiv a teď to dovezli k nám.
Bude to tahat ta 8100 co je na fotkáchsmile aspoň zatím....
Určitě budou problémy, jsou tady jetele na kopcích a cesty úzké a navíc nás tam nechcou obce pouštět......
honzaross: zdaleka autům ještě neodzvonilo, tatry mají dost práce u přepravy po cestách a trambusy mají rozmetadla, za traktor máme jen jedno rozmetadlo......
George8030   26.07.2010 11:21:24
škoda,že tu 8100 v tom neuvidim ...co ten návěs s ní bude dělat. vcelku by mě to zajímalo! Protože,když si vzpomenu na to,co tu psal Zdenek,tak nevim nevim ...budete na ní muset nafrkat i nějaký ty kila navíc a ona zase moc koníkama nedisponuje,takže hlavně to ubrzdit ...to bude eldorádo
TomášBoura   26.07.2010 11:32:03
kolik má přibližně 8100 koní? 200?smile
smouki   26.07.2010 12:01:21
Tomáš: jo odpověděl sis správněsmile
VonVagel   26.07.2010 12:27:37
Jak to ze koupili tu rezacku? Vzdyt tam jezdil JAG 860 ne?
mladej   26.07.2010 12:29:16
8100 ma 180 koní
Zdenda Deere   26.07.2010 12:34:11
Velice jednoduché vysvětlení pro tuto "akci", v našem podniku jsme s tím odmítly jezdit, proto to stálo celý rok v kopřivách, ale nedávno jsme koupily TOZOS a tak to vedení firmy přesunulo do nové firmy, kde nejspíš neví o co jde a tam zřejmě přišlo na oblíbená slova některých pánů vedoucích, BUD S TÍM BUDEŠ JEZDIT, NEBO PŮJDEŠ, ZA BRÁNOU JE LIDÍ DOST..smile
honzabru   26.07.2010 12:38:57
A lidé s tím odmítli jezdit kvůli té šířce, nebo to má ještě nějaký jiný důvod?
honzaross   26.07.2010 13:45:34
TOZOS někdo nově koupil? Má někdo nějaké nové info?smile
Tomas1   26.07.2010 14:22:05
Dyť Zdenda píše že to koupili... (Lukrom)smile
v.l.a.s.t.i   26.07.2010 20:06:53
Zdendo tak s tou hláškou!..ZA BRÁNOU JE LIDÍ DOST..smile Máš pravdu ta se drží i u nás! Ale ty lidi sem tam nikde nepotkalsmile
smouki   26.07.2010 21:39:39
no zdeněk má pravdu, nikdo pořádně nevěděl o co jde, řidič co to dovezl to viděl až na místě. vedoucí tady takové věci zas tak moc neřeší, takže to dovezli. Dneska mi řidič říkal že po cestě se s tím jede po prázdnu dobře. jel s tím asi 65km.
George8030   27.07.2010 07:38:48
njn hodně špatná politika vedení podniku zřejmě!!!smile ...osobně bych radši teda šel,než se s tim někde zmrzačit a nebo nedej bůh ještě někoho okolo!!! protože ta 8100,když to plné roztahne (což bude mít velkej problém) tak to neubrzdí a uvidí,jak budou na traktoru trpět koncové převody,přední náprava celkově a bůh ví co ještě vše smile ...ale jak dodělat traktor,dobrej způsob
chomyz   27.07.2010 11:55:14
Ježkovy voči už zase ty katastrofické scénáře - sice jsem měl závazek, že se nezapojím, pač minule jsme to probrali dost ze všech stran, ale tohle mi fakt nedá. Vždyť je to normální tridem 33t technické, i pokud ho naloží na plnou technickou (ne přeloží!) tak s tímto odhadem 11t traktorem má 44t a 185k:44t je 4,2k na tunu! To sice není ideálních 5k, ale spočtěte si tento poměr třeba u zcela běžných kombinací jako Z7745+9t a vyjde vám to velmi podobně. A copak tyto kombinace jsou výkonově nepoužitelné? A s tím bržděním - copak 8400 brzdí líp než 8100? Zásadní je poměr hmotností a sladění brzd. I kdybych to bral přísně podle vyhlášky tak na 33t návěsu vychází vlastní váha traktoru 12t. A to může řidič být dbalý legislativy a dodržovat v ČR povolenou celkovou tridemu 27t a jsme zase na mnohem lepších hodnotách. A 8100 je Pan traktor, podívejte se, jaké traktory jezdí v SRN s zugem 2x18t přívěs. Pro jistotu - rozhodně to nepovažuju za optimální či kdovíjakou kombinaci, ale byly tu jiné tridemy s obdobnými traktory a nikdo to neviděl tak technicko-bezpečnostně katastrofálně. Ale samozřejmě nemůžu tam vozit těch 30t nákladu jak se tehdy uvádělo při prvním nasazení vozu.smile
smouki   27.07.2010 12:59:29
on ani pro nás není tak velký problém hmotnost, jako velikost! na cestách tady u nás ten návěs nemá šanci. smile
Drtikol   27.07.2010 13:12:00
Kdo neokusil neuvěří!smile Chce si to vzít OTP od obou strojů najet na váhu a pak se budete divit k jakému závěru dojdete. Udaje co udává ,,Chomýž" nesedí, není tam 33t ale 27t váha prázdného není 8,5t ale12,5t a celková u JD není44t ale nejakých 42,5t. pak zjistíte kolik vlastně ,,Obluda" odveze. Jinak jízda po široké ceste ok, ale na uzkých cestách žádný příjemný zážitek když si nemůžeš vyhnout ani s OA,samo že prázdný. Jinak druhý jezdí na rovinách v Chropyňi tak to vcelku jde,ale do kopců ani omylem a určitě se mnou souhlasí mnoho mých kolegů. Nepřejem nikomu nic zleho ale potom by se s námi mohl řidič 8100 podělit o zkušenosti a kolikrát měl studený pot na zádech.smile
chomyz   27.07.2010 14:43:30
Jasně že je tam 27 dle legislativy, já mluvím o technických hmotnostech! To kolik to odveze neřeším, že je to samo o sobě těžké taky ne, jde mi o poměr výkonů a hmotností celkové soupravy. Že je se vším širším než 2,55m problém na úzkých cestách je jasné a že do kopců to není právě ideální taky, ale ty hmotnosti bych opravdu v normálním provozu nedramatizoval a tou senáží tam zřejmě těch 20t nákladu nedostane (33-12,5) a u obilí je to nouzovka, která se musí hlídat při nakládcesmile
alda   27.07.2010 15:35:59
To George8030: Můžu se tě zeptat z čeho usuzuješ, že to neubrzdísmile
No můj názor je, že kdyby to bylo v agregaci z jiným tridemem tak to nikoho ani nehne
Mi připadá stejný jako naše obluda http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MTUxMVgxMzA5MVgxNDI3NDQ=#skok
Jan.F   27.07.2010 15:40:13
Nebo Schubmax HTS 33.17 to je taky pěkný monstrum.

A jinak i ten vůz má přece brzdy.
T-scherto   27.07.2010 15:44:09
tu nejde o to jestli to ubrzdí nebo naopak utáhne. Ale dovedete si to představit na úzké cestě mezi domy, samé stromečky, keříčky až do cesty, dráty el. vedení a ty jsou někdy proklatě nízko - no nevím nevím. podle mého budou mít chlapci od čezu co opravovat..smile
Drtikol   27.07.2010 16:13:15
Dovedu si to představit , cesta do Valmezu zažitek,oči na stopkách jak jsem hleděl na vedrem prověšené dráty. A co myslíte že bude brzdit lepší z kopce a v zatáčce 8100 nebo 8420?smile
GudiTM   27.07.2010 16:16:43
Za 8100 mužete zapřihnout asi jak za kterou ale v drtivé vetšině 27t odečtěte od toho váhu vozu 13t a tak legálně můžete na tom voze uvézt 14t. To ale uveze kdejake S-Profit nebo ZDT. Není potřeba takovou krávu. 14 tun pšenice je v tom vleku asi jak kybl vody v bazeně. Když sem s ním jezdil tak v tlumačově na krátkou vzdálenost to uvezlo cca 35t pšenice když to bylo plné ale zase s traktorem je to vic jak 50t a na to neni skoro žádná váha stavěná. O práci SME se nebojím. dráty mají být minimálně 4,5m nad zemí, Hawe má "jen" 4m bez plachty. když sem s tím jezdil docela často sem tahal dráty. Já sem měl v 8410 v každém kole 650kg a vodu. Tato tam nemá ani 290kg. Ale nic jineho než vydržet do te doby než vám příde nová 8345R vám nezbýva
Drtikol   27.07.2010 16:25:57
Tak a je to, teď jsi to napsal a vysvětlil dobře K. Nezbývá a nebo ho časem zase někde popošoupnout.smile smile
smouki   27.07.2010 16:43:34
tak vidím že o naší budoucí krásce se ví už všudesmile
Zítra by mělo příjt další závaží do kol a ten návěs je tady prý na zkoušku, a jestli by to šlo tak tady zůstane, takže je to myslím jasnésmile
GudiTM   27.07.2010 16:47:08
ja si myslím že vám ho tam nový vedoucí s melouny pod paží nechá. a určitě s velkou radostí jarohněvičáků vám tam šoupne i ten druhý. Závaží vám už přišlo dneska
George8030   27.07.2010 17:31:52
návěs jsem neviděl,ale vim co ve vedrech udělá 8100 s TC 21000.když se jezdí z kopců,jak pak ten brzdný účinek slábne a to sakra rychle!!! A to je podstatně menší návěs!!! ...jinak technické údaje jsem nehledal,ale když to tahal Zdenda Deere s 8420 a jeho považuju za zkušeného řidiče,soudě dle názorů a toho všeho! A on sám napíše,že s tim návěsem je to o ústa,tak tomu věřim a 8100 mi přijde trošku víc poddymenzovaná!!!smile
lukasbranka2   27.07.2010 21:03:10
jetsli jsem to dobře pochopil tak to prodal lukromsmile
TomášJ.   27.07.2010 22:21:54
podobnej tridem, jsem potkal v Rakousku směr víděň. CCa 40-45km za Cz hranicema. Nevím už jestli to byl totožnej návěs, ale byl to tridem Hawe a nebyl to překládací vůz a táhnul ho Fendt 820. Překláďák tridem hawe, ten jezdí kousek za Cz hranicema. Možná by k tomu něco řekl Metallica jestli náhodou neví smile smile
GudiTM   27.07.2010 22:35:11
Georgu máš pravdu. S těma brzdama je to horší. Možná bych se nebránil slovu žalostné. Nevím jak 8420 ale 8410 motorem ubrzdí tak maximálně sama sebe. Z prudšího táhlého kopce jedeš na F10 a přibržďuješ a stejně přetáčíš motor ta to všechno asi při rychlostni 12km/h. A v půlce kopce se ti začne zdát že brzdy vadnou a dole pod kopcem to už nebrzdí skoro vůbec, dým od zadnich kol a spousta naštvaných řidičů za tebou. Ještě teď mě polévá pot když si na to vzpomenu. A to sem tam míval naloženych 17-19t.

A k té váze traktoru vs. vlek. Moje 8410 měla skoro 13,4t a široké kola. A i přes to sem musel sem musel třeba při rozjezdu do kopce nebo v prudkém kopci zapínat uzávěrku a přední náhon. Na asfaltové cestě!! Kolega co jel jeden den místo mě se zaseknul v kopci v esíčku źcouvat nešlo tak hrdě zapnul co měl a jel. Rozryl cestu ale na konec se nahoru vyškrábal
Martin Hruška   27.07.2010 22:41:18
Zajímavá diskuze do které se rád připojím. Nástavbu nevyrábí ani Hawe ani Bergmann ,ale jedná firma v Holandsku. prakticky stejnou měla na začátku před pár lety i firma Kaweco.

Info pro Libora. Při těch nápraváchm které jsou na vašem voze se to musí chovat tak jak píšeš. Vůz totiž nemá žádnou dynamickou stabilizaci, což se projevuje v praxi ve stabilitě při jízdě a při brždění.

Info pro George 8030: Problém není při teplu s traktorem JD 8100 ,ale s velikostí bubnů na návěsů a na konstrukci celého brzdného systému. Pokud vím, tak vůz který popisuješ nemá automatický systém ALB regulace brzdné síly ve standardní výbavě.

K problému šířky. Jsou na trhu pořád firmy, které nedodržují základní předpis pro návěs skupiny OT 4 a to je šířka 2,55 m. U Hawe voze o kterem je řeč je zde jednoznačná nezkušenost prodejce nebo zákazníka (u Lukromu se to těžko pozná),který neměl vůbec potuchu co obnáší takovýto tridem.
Když jsem slyšel něco o 65 km/hdo, tak ty diagonální gumy rozhodně nejsou určeny pro vyšší rychlosti jak 50 km/h.
Jinak JD 8100 by neměl být problém pro jakýkoliv takovýto vůz. Jen pro informaci asi před měsícem jezdil v Lesonicích u Třebíče náš Schubmax HTS 29.17 s tímto traktorem JD 8100 prakticky bez problémů.

Problém bych spíše hledal v závěsové technice. Rozchod kol 1,8 m by si zasloužil nucené řízení náprav.
Martin Hruška   27.07.2010 22:53:02
Nejsem si jist, zda by měl traktor svou vahou brzdit prioritně návěs. Mezi výrobci návěsné techniky je mnoho rozdílu zda je systém vybaven ALB (automatická regulace brzdné síly) nebo jen regulátorem brzdné síly, který musí obsluha při každé jízdě nastavit. Co bývá problém, že některé traktory brzdí dříve než návěs, nebo druhá varianta je že brzdí později.
Vše by ale mělo jít nastavit.
Problém brždění v kopcovitém terénu jsou poddimenzované brzdné bubny a nápravy. Do kopce nejlépe buben o šíři 140 - 180 mm. Klasika s 80 mm - 120 mm je málo do skutečných kopců.
Zetor   27.07.2010 22:58:49
Taky přidám pár poznatků. Bavil jsem se letos s řidičem, který loni zkoušel třínápravový návěs s výtlačným čelem od konkurenční firmy a přesto, že ho pouze lehce překládal silážní kukuřicí (prostě čepice), tak udělal brzdy na 8330ce. Samozřejmě je to o technice jízdy, sladění brzd, třeba se tomu šlo vyvarovat. Ale je potřeba u toho přemýšlet. Myslet si, že do takovýho návěsu dám Fendt a valim 50 stále, tak to brzo skončí v příkopě, bez ohledu na odpružení a kvalitu návěsu. Agregace s 800kama Fendt apod. bych zde taky neříkal moc nahlas, toho se někdo taky chytne. V Německu a Rakousku jsou asi jiné silnice, co se týká kopců a kvality. Zde jsem byl svědkem, kdy tridem s hydropneumatickým odpružením lomcoval s 8330kou, protože cesta byl v katastrofálním stavu. Kdo o takovém stroji uvažuje, ať se jede na to někam podívat a nenechá si jen nakukat bláboly od prodejců. Chce se to informovat, ale také u toho uvažovat.

A neporovnával bych to s třínápravovými překladači, kde se neuvažuje častá cesta s plnou fůrou po silnici.
TomášJ.   28.07.2010 12:39:43
to Zetor já to neporovnávám, jen řikám, že jsem to vidělsmile

Jinak když se tu bavíte o brzdách, co takový Jumbo 10 000? Jakto, že tam není problém když to váží bezmála 12t? A myslím si, že těch 180metráků řezanky se tam vejde určitě možná i víc. Nevím jestli je to jinak pořešeno, jen se ptám jakto, že to u těchto vozů asi problém není a zde ano?
chomyz   28.07.2010 12:54:06
Pár poznámek k dalším, velmi zajímavým příspěvkům:
- psal jsem o normálním nakládání a do toho tu GudiTM napíše že vozil 35t pšenice, to je přece bezpředmětné pak tohle řešit, když je to takto nechutně přeložené. Řidič si přece musí hlídat naložení a holt i v zemědělství si musí zvyknout, že se nenakládá plný objem. U kamionů je to samozřejmost že mám vanu 50m3 a tu jen málokdy dám plnou (otruby) a prostě musím po pár fůrách dostat odhad, kolik jakého materiálu tam mám dát abych byl plusminus na nominální nosnosti!
- že hořej brzdy traktoru je dost možné, je to hodně o jízdních návycích a sladěním brzd, ten návěs by se měl z větší části vždy brzdit sám. Osobně čekám, kdy výrobci traktorů vybaví nové modely místo další hromady elektronického balastu nějakou obdobou motorovky či dokonce intardéru. nevím jestli něco takového není u nové řady MF, ale je to už dost na čase, když u kamionů je to dávno standard a nutnost...
- s tím řízením náprav a sladěním podvozku jak píše p. Hruška- to má nepochybně silný vliv, popravdě jsem myslel, že u tridemů s velkým rozvorem (tedy u 33t) je aktivní řízení samozřejmost a jak vidno není
- s tou šířkou 3m-snad to aspoň trochu pomůže stabilitě ve svahu, rozhodně by měla být lepší než stejná nástavba na podvozku 2,55 a to osvědčení jako na závěsný stroj mi s odstupem času čím dál víc připadá jako ne až tak špatné, doklady vystavil dovozce jaké vystavil takže řidič doklady má a aspoń nemusí řešit STK...
- ta výška 4m jistě není optimální ale je to standartně povolená hodnota, u kamionů běžná a třeba české velké sběrací vozy mají tuto výšku už asi 25let, každopádně senážní vozy které jdou po objemu se tomu nevyhnou, pač šířka i délka je taky limitovaná...
- to sladění brzd vidím jako velmi zásadní ze zkušenosti dost často musíme s kamiony zavítat do speciálního Wabco servisu kvůli sladění brzd kozla a návěsu a bez načtení diagnostiky, seřízení ventilů atd. to laicky dost dobře nelze, jinak hoří některá náprava, náběhy nejsou v pořadí jak by měly být atd. U traktorů je to sice zatím trochu jednodušší ale rozhodně by stálo za to ať to servis zkusí sladit. Ovšem jak se to přepřáhne tak za jiným tahačem už je to vždy zase jinaksmile
- k tomu poměru hmotnosti: když vezmu orient. traktor 12t+3t na oji tak je na nápravách traktoru 15t a na nápravách návěsu 30t, tedy dvojnásobek, zkuste si to spočítat třeba u uváděného 7745+9t...
- s tím rozjezdem na asfaltu se zapnutým předkem - to bohužel asi bude u větších tonáží v kopcích realita, traktor je od tahání a zase si musím vzpomenout, jak v bývalé NDR ZT s hmotností cca 5t prohrabovalo na křižovatkách při rozjezdu se dvěma HW80 (tj. cca 22t) a zde návěs navíc dotěžuje traktor, na rozdíl od v SRN zcela běžně užívaného zugu 2x18t přívěs...
- a závěrem: v žádném případě neříkám, že traktoristi co s tím jezdili si vymýšlí či neumí jezdit! jen jsem prostě nepochopil, čím se zrovna tento tridem tak zásadně liší od jakýchkoli jiných velkých tridemů, které vídáme na FW, když šířka vozidla ani druh technického osvědčení nemají na tažnost ani brzditelnost vliv? Snad je to tedy podvozkovo-brzdově konstrukční nepodarek ve spolupráci s řadou smolných náhod?
No už nechám toho teoretizování a jdu se věnovat zpět tomu knihomolstvísmile smile
smouki   28.07.2010 13:24:23
chomyz: ptáš se v čem je tenhle návěs jiný, vždyť nad tvým příspěvkem, je nejednou napsane, že tenhle návěs nema nucene řízení náprav ani hydraulicke odpružení. Srovnatelný fliegl asw 270 má prázdný 8,4 t, takže je o nějaké 4 tuny lehčí a 60 cm nižší.
Ten hawe je prostě širší vyšší, těžší a halvně hůře ovladatelný než všechny ostatní tridemy!smile
chomyz   28.07.2010 14:47:30
to smouki: OK, ta poslední věta je výstižná, tak díkysmile
Jinak je na tomto případu taky vidět, jak se v prospektech lže, u tohoto typu je např. psáno výška 3,85, šířka 2,75 (na pneu 700/26,5), a v Seriové výbavě řízená přední i zadní náprava a ALB-regler....A nebo je to zvlášť očesaná verze na přání...
Jinak pokud vím Fliegl dělá tridemy jen v provedení 30t a 33t s dlouhým rozvorem ne(možná už se to mezitím změnilo) a když dodržím celkovou 33t s nákladem (na což má být ten vůz technicky konstruován), tak je čistě technicky jedno jestli je prázdná hmotnost 8 nebo třeba 20t.smile
smouki   28.07.2010 16:49:07
ty máš prospekt tohoto vozu? ja jsem to hledal všude na netu ale nenašel sem, mam aj papirove prospekty hawe ale ne zrovna tohle.
Jak se teď dívám na prospekt flieglu tak jsou tu dva tridemy a u obou je celková hmotnost 29 t ale je to starší prospekt, určitě už se to změnilo.
Jinak máš pravdu, že je jedno kolik návěs váží prázdný, ale jenom když dodžíš max povolenou hmotnost, když chceš ten návěs naložit plný pšenice tak už to jedno není, ty 4 tuny budou určitě poznat.
Zetor   28.07.2010 17:14:55
Prospekt je normálně ke stažení na stránkách Hawe. smile Jinak srovnatelný Fliegl má hmotnost 9,5 tuny. Jenže tento Hawe má podle prospektu 56 kubíků (vynásobením rozměrů), což určitě zavádí, protože sem tam je nějaké zkosení a něco zadní vrata atd. A Fliegl, který má mít stejný objem, má 48 kubíků po vynásobení. Čili Fliegl, který by toho odvezl stejně, by měl taky přes těch 10 tun. A má korbu delší. To si člověk nevybere.
alda   28.07.2010 18:09:30
Naš Fliegl ASW 288 má na štítku napsáno 8,5t, ale ve skutečnosti i z plachtou a posouvací nápravou váží 8,9t (měřeno elekt. váhou v cukrovaru)smile
No ale asi delší je, protože výška je jen 3,75m.
No nevím přesně, ale my máme více jak 50m3. Já bych objem typoval něco jako největší Anaburgr z vytlačným čelemsmile
Ale souhlasím z chomyzem, že ta výška 4m není až taková tragédie, protože hodně dnešních sil. vozů a samozběracích vozů má takovou výškusmile
Horší je nakládka nakladačem, ale u novějších kombajnů a řezačky problém nevidímsmile
smouki   28.07.2010 18:12:20
no právě, novější kombajny a řezačky, my máme 2x NH řady L takže jestli se tenhle návě zapojí do žní tak budou se muset zvedat a i tak tam špatně uvidísmile
GudiTM   28.07.2010 22:41:28
jestli tak ještě k te vyšce. JD 2266 tzv Zetko má mezi komínem a vrchem korby cca 8-10cm, 450Lex asi 15cm. Zdena Deere mi za jízdy na rovném poli sypal z te 450tky. Dokokonce i od laverdy sem odvážel.

K tomu přeložení pšenici. Prodejce mi tvrdil že nápravy jsou jedna na 30t. tak chtěli vědět co se do toho vleze hmoty. plné pšenice 35t, ječmen 31t a v řepce max 28t. já taky nikoho nenabadam aby to vozil plné. třeba v německu sou zakony postavené trochu jinak, zatižení na napravu maji vyšší tak třeba tam to muže jezdit plné.

Hold to bylo jen gesto, že dovezou do republiky největší návěs.
Zdenda Deere   29.07.2010 19:06:07
Největší problem tohoto vozu je ten, že spadá do kategorie, v které není povoleno přepravovat náklad po pozemních komunikacích, tudíš nemuže sloužit k přepravě materiálu a kčemu je nám potom takový návěs? Dá se s tím jezdit, ale jen do doby, než se něco stane, nedejbože a nebo, než se na to mrkne nějaký aktivní pomáhač a chránič. Prostě a jednoduše, jsme rádi, že nám po roce uvolnil návěs místo v kopřivách a at se trápí zase někdo jiný, tímto zdravím, nového pana obsluhovatele a přeji mnoho štěstí, které bude díky lidské hlouposti a neznalosti pánů prodejců potřebovatsmile
smouki   29.07.2010 19:56:11
zdenda deere: řidiči to vyřídím doslovně....smile
chomyz   30.07.2010 17:12:34
to Zdenda Deere: tak to je hodně zajímavá informace, to mě nenapadlo, myslel jsem, že jste to měli v kategorii SPT3 nebo SPT 4 což je třeba většina sběracích vozů, rozmetadla, fekály a ty po silnicích s plnou jezdí běžně. Prohlíd jsem všechny naše osvědčení těchto kategorií a žádné omezení v tomto směru jsem v nich zapsaná taky nenašel a do Poznámek v malém osvědčení (které kontroluje ten Pomáhač) se většinou moc těch poznámek z velkého neopisuje. Ale pokud fakt máte na osvědčení napsánu přepravu jen s prázdným tak je to opravdu Pomsta s velkým Psmile
George8030   30.07.2010 18:02:44
to chomyz: to je přesně ono,co jsem tu psal smile ...nač tu rozvíjet takovéhle teorie,když někdo,kdo s tim má zkušenost, viz Zdenda Deere, napíše,že je ten vůz nesmysl !!! Tak třeba u takového člověk,který je na FarmWebu vcelku ověřená osoba,jezdí,má zkušenosti,tak proč mu to nevěřit smile ...
smouki   03.03.2011 20:34:59
Pro ty co to zajímá zde napíšu poznatky z praxe po delší době.
8100 s tím už nejezdí. Ano odnesla to přední náprava. Už to zapřahá jen ta 8345r, ovšem autopower není do těch kopců to pravé. Návěs nebyl při žních využit myslím že vůbec, za to v senážích a silážích se něco navozil a vcelku obstál. Horší už to bylo, když se v prosinci vozil drůbeží trus na větší vzdálenost, traktor celkem funěl s nějakou odhadnutou hmotností 35 tun hnoje + návěs, nehorší překvapení čekalo na poli, kde nešlo hnůj vysypat protože to čerpadlo neutáhlo. Taky se několikrát stalo, že návěs zamrznul po delší době nepoužívání.
Můj osobní názor je, že němci tenhle návěs vyrábějí jen za účelem převážení siláže a senáže.smile
TomášJ.   03.03.2011 20:52:56
to smouki, co se stalo s tím druhým? nějak matně si pamatuju, že se tu tenkrát řešily dva tyto vozy? Nebo je u vás jenom jeden???
honzabru   03.03.2011 20:54:15
No, ono upřímně naložit na jakýkoliv tridem 35 tun nákladu... To už je hodně na pováženou... Ani se tomu návěsu nedivím, to by se moc nelíbilo žádnému.
smouki   03.03.2011 21:06:31
No tak jasně, bylo to v mrazech a s hnojem který není zrovna sypký, ale je fakt, že byl dost přeložený, nakládal to tam manipulátor z jiné firmy a ikdyž mu řidič říkal ať to nenakládá moc plné a hlavně ne na zadek, tak to dost přeložil, přímo náves jsme nevážili, protože není kde, ale na tatře bylo v 17 kubíkovém kontejneru 14,5 tun čisté váhy.
TomášJ. ano u nás je jen jeden, ten druhý je ve Valmezu, nebo kde to říkali chlapi v komentech nad tebousmile
Zdenda Deere   03.03.2011 21:17:54
Druhý návěs je v Chropyni, taky jsou s něho velmi nadšenísmile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.013823986053467.s