Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
MaňaSS   15.01.2011 21:11:02
Bydlim nedaleko Litomyšle a vůbec mě nenapadá kdo by to mohl mít? že by u Maiwalda ?
KARFIK   15.01.2011 21:17:25
Myslíš si to dobře, je to u Maiwalda
Jakub Medera   15.01.2011 21:18:45
Přesně tak. Zdravím tímto farmu Maiwald a její zaměstnance. smile
TomDuba   15.01.2011 22:10:25
Mohl bych se zeptat jak se jim líbil ve srovnání s jejich STXkem ? Je jasný, že nemohli porovnávat poruchovost atd. ale např. v tahovejch vlastnostech, spotřebě apod. ?

Díky za odpověď.
Jumbo   15.01.2011 22:10:44
Neměl Case pasoveho?
TomDuba   15.01.2011 22:23:05
to Jumbo: Snad pořád má, nebo ne ? Konkrétně 450ku Quadtraca.
MaňaSS   15.01.2011 22:34:33
Dík za odpověď jediný Maiwald mě přišel jako nejpříznivější...
Filip_SK   16.01.2011 10:13:45
máš to pekné kolego smile smile
Jakub Medera   16.01.2011 11:04:29
Steigera má 450tku. Ano tohle je foceno u Čisté, jestli jim tam zůstal nevím, od té doby jsem nemluvil s nikým od Maiwalda.
agromanCR   16.01.2011 18:07:36
K otázce srovnání: Case 450 Quadtrac a Challenger MT 865C. Bavil jsem se o tom se Štěpánem Maiwaldem a on mi jasně odpověděl. Tahové vlastnosti a síla na poli vyhrává Challenger. Nemohl si vynachálit těch 600koníku pod kapotou a komfort v kabině, protože jejich Case už má taky nějaký ty léta za sebou. Naproti tomu říkal, že by s tím nechtěl sejt, protože když se bude na souvrati otáčet, tak mu to bude vyhrnovat hlínu a bude to vidět. Mohl by si taky víc nadjíždět a méně točit, ale to není efektivní. Byl s Casem velmi spokoje, protože velmi dobře kopíroval terér - tudíž se s ním dalo krásně sejt, ale servis je prý nic moc. Něco se jim tam podělalo zrovna v dobu kdy se měla sejt řepka a on jim Case stál 14dní a čekal na náhradní díl. Na otázku: jaký další pásový traktor?? myslím že vyhraje Challenger.smile
Zetor   16.01.2011 19:37:59
Líbí se mi, že se žačínají řešit náhrady starších pásových či kloubových traktorů. Zde se ukáže, jaká byla skutečně spokojenost se strojema.

Moutnice nezůstala u Steigera, šla po Challengeru. Tady to tedy vypadá taky tak, já naopak vím o podniku, kde by chtěli Challenger vyměnit za JD, až k tomu bude vhodný čas.

A další, jsem zvědav, co se někdy koupí ve Švábenicích, Agru ZM atd. Samozřejmě musí se od toho oddělit Babišárny, Kvazi-Babišárny, případně John Deeroviny a Agralloviny...
Jakub Medera   16.01.2011 20:07:34
Čekalo se tuším tenkrát na turbo. Já jsem se na toto téma taky bavil s panem Maiwaldem ( jen si tak zapamatovat, který je který )smile a bylo mi řečeno, že Steiger se mu zamlouvá více. U tohoto starého byla nemoc v podvozku. Že Challengera testovali neznamená, že tam nutně bude.
Honza.S2   16.01.2011 20:17:26
No ono je to spíš takový utíkání od "někama do někam". Když budu mít starý Caterpillar a zkusím nového Quadtraca 535 tak se mě to bude třeba taky líbit. Bude hlavně nový a poruchy se začnou projevovat až po nějáké době. Tím se samozřejmě nezastávám Case žejo. Co se týče Švábenic, vedle jezdí dvě 865 a co jsem lehce naznačil o Catu v létě tak jednoznačně ne e koncepce détika. Za další, sice to nemám podložené ale prý měli i MT765 na podívání asmile
Zkrátka je to podle mě to samé jako když se mě kazí John Deere tak si koupím Fendta a bude to stejné navíc za dvojnásobnou cenu servisu.

A ještě k posl. přísp. Na turbo u nás také čekaly na začátku, také dlouho. Poruchy jako tak Quadtrac ani nemá, ale problém je v podvozcích kór u prvních - viz. Moutnice nebo Švábenice. STX 450 v Rostěnicích je případ sám o sobě.
GTA   16.01.2011 20:34:19
Honza: Ano ano, Case ses skutečně nezastal.Jen jsi zcela nepatrně a velmi obratně pohanil toho žlutého.smile
Skalda   16.01.2011 21:08:27
Porovnávat 8let starého STXka a nejnovějšího Cata není moc adekvátní, jen těch 120koní navíc. V STXku je Cummins, což dle mého není top a oproti Catu asi horší, co ustojí ten motor se mi perfektní. Ale Steiger není o nic horší, nové koncernové motory, odpružení podvozku a jiné napínání pásů. Každý z nich má něco. Co jsem si mohl vyzkoušet, Cat je opravdu tahač s výborným motorem. Co se týče ovládání, šetrnosti na mě větší dojem dělá STXko
Honza.S2   16.01.2011 21:45:57
To GTA možná vím kam tím směřuješ, pokud se mýlím tak pardon. Nejsem odměňovaný ani v sebemenším, nemám z toho nic za to co někde píšu nebo říkám. Caterpillar Challenger se mě líbí, ale pouze tím vším naznačuji že všechno má svoje pro a proti. A za další jsou věci, které tu napsat nemohu, i když bych tím nic neztratil, bylo by to nekorektní vůči druhým. Navíc vycházím z toho co vidím, vím a sáhnu si na to. Ne z toho co kdo říkal. A někdy to opravdu neuškodí poznat víc a objektivně si to srovnat.
Jano SK   16.01.2011 22:00:58
To Skalda: Steiger - odpruzeni podvozku?
GTA   16.01.2011 22:35:27
Honza: Ano ano, dokonalé není nic.Navíc 100 lidí, 100 chutí.Toto bych řekl platí kdekoliv, zemědělské stroje nevyjímaje.A nemyslím tím jen laickou veřejnost, ale i lidi zodpovědně za výběr strojů v podnicích.A chlapi rádi pěkné hračky.A co si budeme povídat, obzláště u některých SHR, kteří na to mají peníze, je to vidět.Protože co kdyby měl soused v podniku lepší či výkonnější mašinu......

Pak ovšem s tím tvým vidím, vím a sáhnu moc nejde dohromady vyjádření z předešlého příspěvku o 765, tam to seriozností moc neoplývá.Nic ve zlém.smile
Jumbo   17.01.2011 11:31:49
v Bydžově mame 535 PRO za sezonu 3000motohodin a zatim dobry mušky se najdou čidla nebo i pas
GTA   17.01.2011 12:22:30
Jumbo: 3000 mth za rok? Nevim, kolik máte polí, či kolik hodin denně ta mašina jede, ani co za sebou tahá, ale při jednoduchém přepočtu by to znamenalo, že i kdyby jel celých 16 hodin denně, byl by v provozu téměř 190 dní v roce.Není to nějak mnoho?
ErroRiq   17.01.2011 12:37:49
v modernej mechanizacii je JD 8270r, ktory vraj narobil za 2 mesiace na jesen 1000mth..tazko povedat ci to je realne..skoro 20hodin kazdy den neberuc do uvahy vplyv pocasia..no..museli ho vazne hnat na limitsmile
GTA   17.01.2011 13:00:32
Já nechci zpochybňovat tvrzení Jumba, jen by mě zajímalo, kolik plochy s ním obdělají a jaké tahá nářadí.
Kolový traktor lze přeci jenom využít o dost univerzálněji.Pamatuji zdejší podnik za minulé struktury.Tam jel MF3690 jeden či dva roky na podzim prakticky nonstop.Začalo to setím, kdy jel na dvě 12h směny, pak v nesené řezačce na kukuřici to samé, potom od rána do večera v řípě, a nakonec zase non stop orba.
Zetor   17.01.2011 13:19:31
Tak ten údaj mě taky trochu zarazil, ale koneckonců, možný to je. Ten podnik má přes 5 000 ha. Ten Quadtrac hodně jezdí se Simbou SL 700, tzn. pouhých 7m. Jestli se s tím dělá většina prvních podmítek, tak ty hodiny naskakují. K tomu určitě dělal dost druhých podmítek, na jaře nějakou předseťovou přípravu, připočtěte k tomu mokrej rok, kdy hektary nabíhaly pomalu a půda se musela zpracovávat víckrát. Je to hodně nevídaný číslo, ale možný to skutečně je. V jednom podniku mi u 8520ky tvrdily přes 5000 mth ročně, bohužel nikdy jsem neměl možnost si to ověřit. 3000 mth tam dělá naprosto běžně...smile
GTA   17.01.2011 13:35:00
Tak to jo, pokud mají takovou výměru a tohle nářadí, celkem by se to dalo nahnat.
FarmaBlazek   17.01.2011 14:25:25
náš CAT udělá za rok 800 Mth a je rád a i tak se vyplatí. Ale dělat bezorebnou technologii tak bych bral jedině kloubák ať Case nebo Johna protože trefit dvoupasovým podvozkem kámen na strništi tak to stojí za to když celej traktor letí vzduchem. 4 pásy a kabina uprostřed to je jiné pohodlí o tom není pochyb. A to setí s CATem je pravda ty souvratě jsou jak tankodrom. Ale do pluhu nemá konkurenci. Káždý má svoje výhody o tom není pochyb. A nemyslím si že by SHR měly velký stroje jen pro to aby se mohly vytahovat a peníze na ně taky od nikoho nedostali. Spiš by jsi měl zabádat proč tomu tak je a proč některé velké podniky jsou daleko za nima.
honzabru   17.01.2011 14:57:15
Já si osobně nemyslím, že pásový traktor není vhodný do bezorebné technologie. Když se podíváme do některých hlavních produkčních oblastí v Kanadě nebo USA, jako jsou třeba obilnice Alberta a Saskatchewan v Kanadě, nebo kukuřičný středozápad Illinois a Iowa v USA, tak tam nalezneme v hojném počtu pásové traktory JD 9630T, případně občas CAT 865C. Kolových verzí tam jezdí sice také hojně, ale v této výkonové kategorii je to skoro půl na půl. Přitom nemají žádnou potřebu nějak se starat o přepravní šířku, takže kdyby chtěli, tak nakupují pouze kolové verze. Ale skutečnost svědčí o opaku. Mimochodem tvrzení některých, že vhodně obutý kloubák na dvojmontážích má přijatelný půdní tlak, je ve srovnání s pásákem zcela mylné. Sám výrobce John Deere udává, že traktor 8345RT má poloviční půdní tlak oproti 8345R na dvojmontážích. U řady 9030 je to stejné.
U nás můžeme vidět ve Višňové dva traktory 9630T, což je podnik, který také přepravní šířku moc neřeší. Takže kdyby chtěli, tak by si pořídili kloubáky, ale pokud já vím, tak jsou s nimi velice spokojeni.
Ještě jedna věc k agregaci traktorů s překládacími vozy. FarmaBlazek to vystihl naprosto přesně, když v jiném vlákně napsal, že v jejich podmínkách by byl potřeba při agregaci s překládacím tridemem traktor takřka 400 koní. Já s tím plně souhlasím. Pokud požaduju výkonný odvoz obilí, tak si těžko vystačím u tridemu s traktorem 250 koní, který se mi s ním bude po poli šourat. Zase se stačí podívat do USA, odkud celý tento způsob dělené přepravy obilí pochází. Velké podniky u skupin více výkonných mlátiček nasazují do překládacího vozu velice často a ve velkém traktory STX 485, JD 9030/9030T či CAT 800C. Traktory typu JD 8030 tam ve velkých překládacích vozech nějak moc často neuvidíte.
A poslední věc k setí pomocí pásového traktoru. Pokud takový traktor pracuje se secím strojem nějakého většího záběru (8 a více metrů) a pracuje podle GPS stylem ob jeden či ob dva záběry, tak se otáčí na průměru nějakých 25 metrů a souvratě rozvrtá minimálně. A určitě tento způsob setí není málo efektivní. Otáčka trvá zhruba stejnou dobu.
GTA   17.01.2011 14:57:43
S těmi SHR jsme to nemyslel v žádném případě generálně.Ale jsou takové případy.V jednom podniku v okolí koupili před dvěma roky F936.Nářadí zdědil po Fordu 8770, který na něj výkonově bez problému stačil.A od té doby ho tahá stále, o změně technologie se neuvažuje.Kde je v tomhle nákupu špetka logiky?
GTA   17.01.2011 16:10:06
Nu já si nemyslím, že pro 6r pluh a 6m Solitair potřebuješ zrovna traktor o takovém výkonu.Tam se mi zdají ty miliony tak trochu vyhozené oknem.Navíc když jejich pole jsou z drtivé většiny rovné lány s lehčími typy půdy.
deno   17.01.2011 16:30:39
no neviem presne kto to tu uz napisal je to tu vela toho pisaneho ale tak som okom prezrel jeden koment co hovoril o rezerve ked sa ten silny tarktor pokazi tak aby ho mohol nahradit slabsi tak potom aky to ma vyznam kupovat si silny tarktor ktory bude tahat naradie ktore by zvladol aj slabsi traktor tak si kupim tiez daky slabsi v podobnej vykonnosti ako ten druhy a mam to to iste ako keby som mal zbytocne velku rezervu na tom silnom a mal yb ten traktor aj viac vyuzitia po cely rok podla man yb to bolo viac logicke no dufam ze viete co myslim
Jumbo   17.01.2011 17:08:55
Jezdime non stop servis tvrdi mate nejmladši v republice a nejvic nalitano před 535 jsem měl JD8430 1600 motohodin za sezonu v prodlouženych směnach.A asi to bylo malosmile
téesák   17.01.2011 17:30:49
jenže deno, je rozdíl jestli to stim malym budu tahat na 2200 otáčem a vytížení 100% nebo silnějšim na 1600 otáček a vytížení třeba 50% nebo menší... bude to znát určitě i na spotřebě i na výdrži stroje a pořád mam otevřený dveře kdybych potřeboval něco silnějšího nebo byl rok jako loni... když budu mít slabší tak sem nahranej... samozřejmě je blbost mít 500 koní na stálo třeba v 6m branách ale tech 360 do solitairu pokud má rotačky neni zas tak moc, rezerva kolem tech 100 koní ti neuškodí a v případě těžších půd a rotaček u 936ky ani tak velkou rezervu nemáš
Honza.S2   17.01.2011 18:17:29
to casestx, já vím. Vždyť to byla první STX375 na pásech v republice. Až potom v roce 2005 se prodaly první 450ky - Rostěnice, Švábenice, Řišuty a Maiwald nevím od kdy ji měl.
GTA   17.01.2011 19:52:36
teésák:Ten Solitair rotačky nemá.Seje se po přípravě.Už jsem psal, že ho v pohodě zvládal NH8870, který má o 150 koní méně.Stejně tak jsem psal, že půdy tu jsou v lehčí, hlinitopísčitého charakteru.
Beru, že je lepší mít nějakou výkonovou rezervu, ale co je moc.....
To je jako kdybys dal na Lexe 600 lištu 6metrů, jen abys tolik nezatěžoval motor.
kuky    17.01.2011 22:53:26
to Farma Blazek: psal jsi že váš CAT udělá 800h/rok,můžeš napsat na kolika ha hospodaříš?
GTA   17.01.2011 23:09:50
Kuky:Trochu tě opravím, FB psal, že udělá 800 motohodin.
FarmaBlazek   18.01.2011 12:16:28
1300ha.. Podmítá, orá, smykuje, občas seje a na jaře připravuje.
chomyz   18.01.2011 17:20:56
Tak těch 3000mth je na pásák hoodně slušných, ale určitě ne nemožných. Vyžaduje to samozřejmě velmi dobrou organizaci, my jsme loni měli na MT-855 něco přes 2400mth a to rozhodně dost mokré počasí velkým výkonům nepřálo a hned na začátku prosince napadl sníh...
FarmaBlazek   18.01.2011 19:11:20
při takovéhle informaci by byla dobrá specifikace poruchy.. Jestli odešlo ložisko v rolně které vyměním na koleni a nebo nějaké hlavní třeba v portálu. Je to dost velký rozdíl a podvozek je široký pojem.
Gordie   28.01.2011 18:47:57
nice Challenger.small glenvar smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.011257886886597.s