Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Filip_SK   29.12.2010 21:35:36
pekne nafotene kolego smile
steyr-magnum   29.12.2010 22:01:03
pekna galerie! smile smile
TomášBoura   30.12.2010 11:50:51
Jen se chci zeptat, jě na toho terra varianta 500 / 600 nějaká výbava, i na vyrování a sbírání řepy? Prostě udělat z něho terra dos. smile
Honza.S2   30.12.2010 12:02:40
Jenom překládací nástavba na řepu, na obilí, kejdovač, Bergmann na hnůj a zásobník se secím strojem Horsch.
TomášBoura   30.12.2010 12:04:19
Já jen že tady se nad Terra Variantem uvažuje, chce se na něj kejdovač, sečka od horsche a právě sem slyšel i výbavu na řepu. Tak to nevím no. Vím že konstrukčně by to kvuli "předku" asi nešlo. Ale nwm no.smile
Honza.S2   30.12.2010 12:48:52
Třeba bude Holmer u vás testovat prototyp nové nástavbysmile Podobně jako byla na Xeriona ve vývoji. Včera jsem se díval na stránky Holmerů po dlouhé době a co mě překvapilo, byl čistící nakladač na řepusmile
Matúš.V   30.12.2010 13:05:44
Takýto stroj má vo veľkých podnikoch podľa mňa veľké využitie. Viem si ho predstaviť ako primárny článok podniku. Otázka je v akom smere bude pracovať. Mne sa javí zaujímavá kombinácia sejačky a prihnojovania. Na stránkach holemra som si všimol aj agregáciu pri siati kukurice z kockerling master, čo by akurát doplnilo využitie tohoto stroja. Potom ešte zladiť jednu operáciu ktorú by tento stroj robil a neprekrýval termín. Zaujímavá je aj možnosť ktorú napísal Petr. 500ps v príprave a rovno aj hnojenie do depa. Je to na proritách každého podniku ako využije tento stroj a jeho potenciál.
Výhodu vidím aj vo veľkom priestore na nádrže a hlavne možnosť dvojmontáží!
Martin Hruška   30.12.2010 17:28:11
Velice zajímavá diskuze, ale řada "ideových myšlenek je trochu zcestná". Mám před sebou prospekt firmy Holmer , kde se píše něco o universálnosti a rychlé výměně nástaveb. Rád bych upozornil, že tento podvozek se ani náhodou nedá srovnávat s universalitou výměnného systému, který dělá například Annaburger.
V prospektu jsem na předposlední straně marně hledal údaj po hmotnosti. S Zunhammer nástavbou 21 m3 a plným nákladem má vůz skoro 40 t!!!!.

V Německu je často vidět Holmer podvozek s cisternovou nástavbou u podniků služeb, kteří dělají okolo 100 000 m3 a více. Nikdy ale tyto podniky nemění nástavbu. Vzhledem ke složitosti tohoto samochodu (cisternová nástavba, elektronika, čerpadlo, hadice) to ani není moc možné. Podobně je to u rozmetadla, kde ale většina službařů volí traktorovou verzi. Nezmnám moc tento případ ,ale z doslechu vím, že zde existuje určité propojení tohoto službaře s firmou P+L , takže bych zde viděl určitou souvislost s předváděním a děláním image pro rozmetadla Bergmann.

K překládání řepy. To co zvládne tento samochod s 500 k motorem zvládne výměnný systém HTS 22.69 sk orbou 29 m3 a traktorem Fendt Vario 820 taky a za podstatně nižší náklady. Praktický příklad ze Slatiny u Libochovic, která je 3 km od nás. Když by extrémně traktor nestíhal, tak by mohl krátkodobě jezdit druhý vůz.
Nikdo mi ještě neřekl, kolik váží podvozek s překladačem na řepu a nákladem.
Pokud to srovnáváte s klasickou starou technikou, tak to ano ,rozdíl je vidět, ale pokud to bude srovnání s moderní dopravní technikou na ráfcích 26,5" a možností vypuštění gum na 1,8 bar, tak je traktor okolo 200 k lepší volba.
Navíc ta řepa a hnůj se u Profi službařů docela překrývá. Opět mně to vede k domněnce, že tento stroj byl původně určen hlavně jako demo mašina na rozmetání hnoje (služby) a pak se hledalo využití. Je to jen můj dojem. V Německu jsem již něco viděl, navíc pravidelně odebírám časopis "Službař" z Německa, kde mohu sledovat trendy.
Podvozky Holmer s násypkou ala Horsch, nově Kockerling secí stroj nebo Terragator ala Lemken jsou jen reklamní stroje s cílem odbytu v Rusku, kde to ale již druhý rok moc nejde, takže taky jen trochu nápad, který se může chytit nebo nemusí.
TomDuba   30.12.2010 18:29:03
to Martin Hruška: Dalo by se polemizovat o tom jestli by toho holmera nahradil traktor s annaburgerem. Hlavně ale při použití normálního návěsu je potřeba ještě nakladač/manipulátor u hromady s řepou, kdežto u Holmera, či HAWE RUW apod. není - ušetření jedné obsluhy a nafty.
Martin Hruška   30.12.2010 18:42:06
Pro TomDuba: Tahle ebata je hezká, ale zapomělo se zde trochu na to co ta technika stojí. A to je trochu problém. To dělání hromad je trochu výmysl cukrovarů a závisí to na technice, kterou hromady vybírají. Včera jem jel okolo konce dálnice D 8 u Lovosic a viděl jem vybírač hormady (nevím zda to byla Ropa nebo Klein) ,ale v těchto drsných podmínkách tam měli stejně bagr na úpravu figury.
Tyhle diskuze jsou krásné, ale já se setkávám často u zemědělců jen s plaáčem, že nemají peníze. Vše se dá spočítat, ale u tohoto systému bude ekono,ika někde jinde. Nakonec to zaplatí vždy jen zemědělec. A je otázka, zda není lepší mít v podniku vlastní profi techniku na bázi traktorové techniky . Ostatně teleskop má v podniku každý. Bylo by asi dobré se tady bavit o cenách ,spotřebě atd. Ostatní je trochu zavádějící.
TomDuba   30.12.2010 18:54:35
Dobrá, z ekonomického hlediska by se tento stroj měl stejně zaplatit. Nebo jinak řečeno, kdo na to má, tak si to může koupit. Např. jako v tomto případě, službář.
alda   30.12.2010 19:11:09
Já si myslím, že tato linka v cukrovce je absolutně bezkonkurenčnísmile
Ideální je vyorat a následně uložit bez jakéhokoliv zásahu
smile
Jelikož je trend v samochodných čističích, které umí nakládat pouze z pole, ale i kolových nakladačů tak v mokrém podzimu kdy vidím na poli jezdit Annaburgry a Fliegly klidně i na ráfcích 26,5" je to naprostá tragédiesmile traktor nemá trakci, nejde couvnout k hromadě a nakopou se takové díry, že při následné nakládce jsou ztráty až 20%smile
Další využití Holmeru je zajímavé, ale já se na to dívám skepticky, protože spousta operací se překrývá smile
Matúš.V   30.12.2010 19:14:05
Pre Martin H. často píšeš o tom že poľnohospodári nekupujú profi techniku, lebo je drahá. Zrazu pri tomto stroji filozofuješ, že je drahý...
Všetko si to chce spočítať a určiť priority. Stroje takýchto koncepcií nikdy nebudú mať masový úspech pretože sú to skôr špeciály. Čítal som zaujímavý článok o skoku v produktivite z traktorom claas xerion 3800 z natsavbou lomma, kde boli výsledky veľmi kladné a zaujímavé. Pri aplikácii kalov by som tento stroj neodsudzoval. Ak je holmer plný z dvojmontážami tak na 1m2 má nižší merný tlak ako traktor z 20 000l cisternou. Navyše tento stroj bude určite obratnejší a rýchlejší na úvratiach. Výmena nadstavieb tu nie je veľmi zložitá ale sa s ňou často nepočíta. Tento stroj je univerzálny vo výbere ako bolo písané, ale potom to je na prioritách podniku čo s ním budú robiť.

FarmaBlazek   30.12.2010 20:21:12
Máme rozjednaný nákup konkurenčního nosiče a to z důvodů potřeby předních ramen které Holmer nemá. Nosič má zajišťovat odvoz obilí od kombajnu, setí s přihnojováním, samotného přihnojování, rozmetání hnoje a ve hře jsou další varianty.Je možna aplikace DAMu na strniště při podmítce, aplikace preemergentních herbicidů před setím řepky atd.. Disky či kompaktor těžko zapřáhnu za návěs.. Snažíme se to postavit na práci jednoho řidiče a proto nosič bude vybaven kontejnérovou nástavbou pro rychlejší výměnu. Samozřejmě že nástavby jsou drahé ale spousta se toho dá udělat a upravit doma od rozmetadla na hnůj z tatry po zásobník na osivo.. Nosič bude první na jaře vyjíždět přihnojovat pšenice a řepky a na podzim poslední končit s rozmetáním hnoje a tím by se měl zaplatit. Jsme soukromníci o velikosti 1300 hektarů ale tento systém se nám rozhodně vyplatí víc než nějaký Annaburger.. A to neustálé osočování všeho co neprodává CRS mi už příjde trochu nevkusné. Jo a ty bagry co stojí u těch překlepávačů rozbijí velké zmrzlé kusy zaviněné letošním mokrem a pak mrazem. Prostě se jim to cpe a není jiná varianta jak to nadrtit..
Ben Brocka   30.12.2010 20:39:07
Mohu se zeptat , co je to za nosič ?
TomDuba   30.12.2010 20:47:23
Pokud mohu reagovat na otázku, a není to snad tajemství, protože jsem to tu už kdysi četl, mělo by to být Vredo.
FarmaBlazek   30.12.2010 21:01:03
Ano je to Vredo které má 430 HP. Ale do hry se vložil i Challanger s Terra gatorem i s tím že dodají přední ramena a zadní vývodovou hřídel (hnanou olejovým čerpadlem). Ale ten má pouze 360 HP a to je málo. Nám by se celkem zamlouvalo něco okolo 500 až 550 HP ale to má pouze Holmer který zase nemá přední ramena..
Ben Brocka   30.12.2010 21:11:01
Počkať ...
Na Challenger terra gator ramena ? smile
FarmaBlazek   30.12.2010 21:19:48
Ano jsou stejné jako na pásové vyvážečce kterou Challenger vyrábí ta na nich má radlici.. I Case nám nabídl na Steigera přední ramena.. Všechno jde když....
stenlynko   30.12.2010 21:27:45
Matúš, jedna otázka, videl si už Holmera na dvojmontáži? to nie je traktor, kde ide urobiť dvojmontáž dosť ľahko. Myslím, že budú trošku dosť trpieť nápravy, keďže sú natáčacie a hlavne, Holmer má trošku inú hmotnosť ako traktor, takže neviem, či je to také jednoduché
Martin Hruška   30.12.2010 21:29:11
Rad bych reagoval na některé reakce na můj komentář.

Pro Matúše: V komentáři jsem nemluvil o Xerionu ,ale o Holmer podvozku. Závisí na využití a to je především u službaře. Jen jsme sděloval svůj názor a osbní zkušenosti. Sám můžeš zjistit kolik nástaveb Bergmann na Holmeru jezdí v Německu a kolik se jich dělá ročně. Asi nejprodávanější nástavbou je cisternová nástavba od Zuhnammeru a to je většinou speciál.
Viděl jsem výsledky měření od jednoho profesora na TU Dráždany . Na 100 ha poli při zapravování kejdy činily přejezdy kol 70 ha. O utlačení nemluvím, protože 40 t se rozdělí na 10 t na nápravu což je hodně. U profi cisterny s dofukováním a koly 30,5" je zatížení rozloženo na kola cisterny a závěs traktoru, tedy další čtyři kola. U specifikace cisterny závisí na regulaci tlaku na poli a na silnici a strategii foukání gum.
U porovnání tlaků na půdu mezi Holmerem a konkrétní cisternou bych byl velice opatrný.

Pro Alda: Kolega je velice dobře znalý problematiky , která se točí okolo cukrovarů a službařů ,kteří pro ně pracují. To co vyhovuje službařům nebo cukrovaru nemusí být vždy výhodné pro zemědělce. To ,že si službař koupí danný typ vybírače, překladače, ovlivňuje trendy pro sklizeň. Trend překládání, nebo tvorby hromad je starý 2 roky (aspoň v ČR ) a 100% je to trochu česká specialita, protože v Německu by s tím masově neuspěli, minimálně v západním Německu. To jen na okraj.
Nejde o jen o kola 26,5" ,ale o celkovou strategii plnění gum. Tady máte odborníka kousek vedle Opavy, který dělá dofukování PTG. Stačí malý kufřík za 160 Euro a jednoduše se dá uspořit na spotřebě 10% nafty. Michelin dělal před lety zkoušky na poli s tlakem 2 bary a 4 bary v pneu návěsu (600/55-26,5"). Výsledek byl 45% vyšší spotřeba na poli u tlaku 4 bary. Zeptejte se těch traktoristů jaký mají na návěsu tlak v pneu a jaký tlak v kolech traktoru, bude vám hned jasné kde je problém.

Pro Farma Blazek: To že každý podnik má své specifické potřeby respektuju. U Vás na farmě to platí dvojnásob. Sleduju už dlouho co děláte a pokud vám to vychází je to OK .To že jsem zmínil konkrétní případ Annaburger vozu je dáno mým stylem argumentace. Vlastní zkušenosti s vlastní technikou, to co tady občas chybí. Že to někomu může vadit je druhá věc.
To ,že se na vaší farmě často některé stroje upravují je vaše výhoda . Pokud máte vizi, je to to nejlepší pro sebereailizaci. V každé zemi je určité procento takovýchto šikovných farmářů. Protože víc jak 15 let dělám trochu do dopravní techniky, tak znám výhody a nevýhody jednotlivých řešení. Hákový systém na takovémto nosiči je výhoda z hlediska agregace vlastních nástaveb, na druhou stranu je to minilmálně o 1,5 t navíc v hmotnosti celého nosiče. Když slyším o montáži rozmetadla z Tatry tak to do sebe zapadá, otázka rovnoměrnosti záběru ,šířky rozmetání je druhá věc.
Každý kdo jde novou cestou musí počítat také s možnými problémy, ale to je věc,která se diskutovat třeba po 1 roce nasazení. Nějaké zkušenosti se servisem nástavby na samochodu taky mám.
TomDuba   30.12.2010 21:37:36
to stenlynko: Ale jistě, že je variant i s dvojmontáží. Stačí projet youtube a možná i stránky holmeru a najdeš to tam.smile

Pro Martina Hrušku: S těmi "pojetými" hektary u toho holmeru (na 100 ha poli pojede 70) jakýpak by byl rozdíl v případě annaburgeru ? Za předpokladu , že by měl stejně velký aplikátor, by pojezdil o něco méně jen z důvodu užších kol. Ale dráhu by měly naprosto stejnou. Rozdíl by nastal v případě použití krabího chodu u Holmeru, ovšem v tom případě by každé kolo u Holmeru mělo jet v jiné stopě a ve výsledku by se mělo jednat o menší utužení, pokud se nemýlím.
Martin Hruška   30.12.2010 22:10:25
Pro TomDuba: Odpověď na tvojí otázku není jednoduchá, protože jde spíše o technologii. Otázka je co je lepší pro rostliny a půdu z hlediska aplikace kejdy nebo fugátu? Trendem, který se bude postupně prosazovat je hnojení kejdou do porostu obilovin a kukuřice. To lze dělat jen lehkou spoupravou nebo tzv. hadicovým systémem. Lekhká souprava traktoru s cisternou s oddělenou dopravou kejdy po silnici a na poli. Na západě Německa jde trend k velkým cisternám s velkými hadicovými aplikátory a záběrem na kolejový řádek. Problém je v tom, že zde jsou délky pole 300-400 m u nás 1000 m a více. Pro mně je ideální buď 12 -15 m3 aplikační cisterna a přívoz velkými cisternami nebo nový hadicový systém, který má budoucnost. Pro zetlení obilí stačí 30 kg N, tedy 10 m3 kejdy. Aplikace hadicovým aplikátorem a následné zapravení speciálním kypřičem s velkým záběrem , který je v podniku k dispozici je lepší. U aplikace samochodem a kypřičem je problém ztrátové cesty zpět k "tankování kejdy", což jsou koleje navíc. To u velké cisterna za traktorem s hadicákem o záběru 12 m není takový problém.
Pořád u nás platí, že je hodně zákazníků, kteří kejdu recyklují a je jen málo podniků, kteří kejdou hnojí.
Na jaře budem konečně ukazovat aplikační systém s taženou hadicí, který má výkon až 150 m3/hod a je schopen výkonnostně nahrdit práci samochodu při podstatně nížších nákladech. Výkon 1000 m3 za den (10 hod) je reálný.
alda   30.12.2010 22:10:36
Pro Martina Hrušku: V Německu určitě taky čistí cukrovku, protože to má několik výhod:
1. Vozidla nemusí na pole, protože nakládácí pásy jsou dlouhé 7-10m a hromady můžou zůstat na poli, protože cena cukrovky je tak mizerná, že si nedovedu představit vozit to někde na pevné plochy i kdybych měl Annaburgra tak to stojí peníze (aspoň u nás ty pevné plochy už nikdo nemá)
2. Je rozdíl mít srážky 10% anebo nečištěné 20% je to hodně peněz
My se snažíme nepoužívat žádné odvozy a radší to vozíme v Ropě, spotřeba je trochu větší, ale pole je po vyorávce v pořádku a hromada takysmile
A ještě jedna věc neznám u nás cukrovar, který by nakládal na přímosmile
Opava už používá čističe 12let a ostatní cukrovary budou na tom stejněsmile
Pane Hruško věřte mi já viděl už několikrát na podzim zapadlý Annaburger dokonce i převrácený půlmetrové koleje za návěsem, ale není nic lepšího než vyorávač z krabím chodemsmile
GTA   30.12.2010 22:12:42
Ono nejde až tak o to, kolik pojezdím, ale na jakou plochu rozložím tlak.Každému je asi jasné, že čím větší styčná plocha, tím menší měrný tlak.Ono když se vezme pořádná souprava traktor + cisterna s apikátorem, nebude to též žádné peříčko.U Holmra sice připadá 10 t na jedno kolo, ovšem nutno vzít v potaz, že taková pneu 1050 či 1200 má styčnou plochu trochu v jiné lize, než jakákoliv pneu na návěsu.
stenlynko   30.12.2010 22:18:01
mňa by zaujímala jedna vec na súprave s dofukom, čo tie kolesá dofukuje? Snáď nie kompresor traktora, to by tridem a 4 kolesá traktora dofukoval asi mesiac?
GTA   30.12.2010 22:21:20
Pane Hruško, moc rád si tu čtu Vaše odborné příspěvky, ale prosím Vás, přestaňte s tím nesmyslným údajem, že u nás jsou pole 1000 m a více.V životě jsme viděl nespočet polí různých rozloh, délek, šířek, tvarů....... A netroufl bych si rozhodně generálně tvrdit, že tu jsou pole 1000 m dlouhá plus něco navíc.Ano, zajisté taková existují a není jich v našich končinách málo.Ovšem jsou tu také pole, která mají 150m, 300 m, 600m..... a tak dále.Či naopak může mít 2000 m.A i ty je potřeba obdělávat.Čili dle mého žádný ideální stroj s ideálním záběrem a kapacitou neexistuje.
TomDuba   30.12.2010 22:24:48
MH: To mě ale příjde jako malé odbíhání od tématu, kdo toho pojezdí víc a s jakým utlačením. Je jasné, že s Holmerem se nedá jezdit v porostu (malou vyjímku by mohl tvořit terra gator od challa s uzkými koly, na netu jsou fotky při aplikaci v kukuřici). Nejen Holmer muže ale jezdit po strništi, to muže i annaburger. A podle mého názoru není "recyklace" kejdy její aplikace do půdy např. před setím.smile
Martin Hruška   30.12.2010 22:27:38
Pro alda: tady došlo k nedorozumnění. Já jsem neměl na mysli ,že se cukrovka nečistí při odvozu. Jen si pořád myslím , že s dobře obutým návěsem, dobrým tlakem v pneu traktoru i v návěsu můžu udělat podobnou práci a za daleko míň peněz a na úpravu hromady mi stačí nakladač nebo teleskop. Vy tu věc vidíte z pohledu službaře, někdo to vidí z jiného pohledu. A pokud to znám trochu v Německu, tak řada podiků si vozí cukrovku na kraj pole od Holmetu nebo Ropy.
U Peruce jsem viděl jezdit Holmer terados a několik návěsů Krampe absolutně bez problémů dělali hromadu.
Je to otázka úhlu pohledu. K Annaburgeru nebo jinému návěsu se nemůžu vyjádřit protože nevím jak je obut ,jaky tlak je v gumách ,jaké jsou tam gumy, jaké gumy na traktoru. Za dobu co tuto techniku prodávám od roku 1995 se ledacos změnilo v konstrukci a obutí vozů.

Jako jeden z mála lidí jsem viděl výsledky měření s Zunhammer nástavbou na kejdu. Mně to stačí. Trendy v aplikaci kejdy jsem již objasnil v minulém vstupu. Jinak ta diskuze o gumách je trochu mimo . V prospektu Holera není z neznámých důvodů nic o hmotnosti podvozku ani nástaveb, takže lituju. Jen pokud je v zásobníku u vyvážecí nástavby 28 m3 x 900 kg - 25 t + podvozek + nástavba. To se dá dobře spočítat. Já tuhle techniku nikomu nerozmlouvám.
AGROFARM   30.12.2010 23:03:10
Já vás doplním pane Martine Hruško, když jezděj k hromadě s cukrovkou jenom Annaburgery (třeba tady u nás) tak není potřeba ani nakladač ani teleskop. Sypou na zadek a dělají krásný štrůdl. smile Při následné nakládce není nikdy problém.smile
Jakub Medera   30.12.2010 23:10:55
Ten, kdo tuto linku neviděl v akci může jen těžko soudit zda je to k něčemu dobré nebo ne. Ať si říká kdo chce co chce, tohle je opravdu profi linka pro sklizeň cukrovky. Ve dvou lidech zvládnou sklidit cukrovku, odvézt na kraj pole, založit skládku. Pokud budu mít jakýkoliv návěs, tak tomuto se žádný nevyrovná. Navíc, pokud budu přihrnovat manipulátorem ( nebo nakladačem ) k hromadě, tak zákonitě lžíce nějakou bulvu rozdrtí. U tohoto systému to nehrozí.
Honza   30.12.2010 23:21:06
Mrzí mě, že jsem tuto linku ještě neměl možnost vidět na živo, ale věřím tomu, že to je maximálně šetrná linka, a to jak k poli, tak k bulvám. Letos se mi podařilo vidět několik různých linek s různými stroji, a je pravda, že pokud se do této linky vloží jakýkoliv nakladač, ať již při nahrnování skládky nebo při čistění, tak ztráty v podobě rozmačkání bulev jsou obrovské. Ideální by bylo tuto linku doplnit při čistění strojem Ropa Maus a myslím, že ztráty by byly minimální. (pokud tedy nebude extrémní počasí, jako letos od konce listopadu, ale to beztak neovlivníme)
stenlynko   30.12.2010 23:39:26
ono to nie je vždy tak úplne jednoduché, u nás bol tento rok aj tento stroj, aj jeho starší brat, v prvom prípade traktory do poľa nevstúpili, ale Teravariant slúžil ako prekladací voz, na tom poli sa skládka proste robiť nedala, kamióny by sa tam nedostali, v druhom prípade bol Teravariant jeden z odvozov od 2 vyorávačov a verte mi, že aj po ňom miestami zostávali hlboké kolaje, to sa však nedalo porovnať s tými od traktorov, či už s klasickými vlečkami, alebo Flieglom... a hlavne, jeho rýchlosť bola úplne niekde inde... Pri takých podmienkach ako boli túto jeseň neoceniteľný pomocník!!! Fendt927 s tandemom Flieglom sa teda nechytal, hoci bol obutý pekne
FarmaBlazek   31.12.2010 10:04:29
Jen posledních pár postřehů v tomto roce. Nevím proč se všichni tak strašně bojí velkých motorů Holmer má motory které když jsou ideální podmínky sklizně jezdí i na 1200 ot/min. Proto má 500 koní. Když by jsme je postavily třeba s tou 927 proti sobě do rozmetání hnoje či překládacího vozu a nakládali je uplně stejně tak Holmer udělá více za méně.. Když jsme si pořídili MT 865 tak ve stejném nářadí strčil 930 do kapsy protože nemusí ject na plný plyn a životnost motoru stoupá a spotřeba klesá při jízdě mezi 1500-1700 ot/min..
A ještě trochu odbočím s žádostí o radu. Už dlouho řešíme dopravu o žních protože děláme v malém počtu lidí. Často se tu píše o tom že do překladače stačí 200 koní. Jezdím 930 (300koní) počítám soupravu(2 vleky, tridem váží taky tak)10t, 25t náklad a jedu do kopce po silnici a funí. Rychlost 10-15 km/h. Silnice a silniční gumy což by měl být ideál ne? Nejsme Amerika tak že tu nejsou pole v rovině.Letos pojedou 2x 580 TT a Fendt 8350 což je nějakých 24 t v zásobníkách. Podle mého názoru jak je zvládnout obsloužit je bud' Holmer a nebo tridem ale s traktorem přes 400 koní. Čas je neůprosný a co máme změřeno tak má 20 minut k návratu k prvnímu kombajnu a tam se mi nemůže plazit nějakej prcek který za sebou táhne 35t .. Ale když vezmu cenu tridemu a takto silného traktoru už si mohu koupit Holmera. Ano Holmer bude mít větší tlak na půdu ale to už je daň. Ale díky včasné sklizni mám více času a taky peněz za kvalitní zrno.
Je to můj osobní názor ale vycházím z poznatků z praxe že když chci výkon tak ho taky musím mít pod kapotou.
A někdy se ty stroje zaplatí spíš když je práce odvedená včas než když jede non-stop.
Honza.S2   31.12.2010 10:31:36
Traktor s jakýmkoliv návěsem na 26,5" se sníženým tlakem může jezdit za ideálních nebo přijatelných podmínek bez problémů ať se to líbí nebo ne, je to tak. Nechci si ani moc představit traktor 180 Ps s polonaloženým návěsem řepy v těžkých mokrých podmínkách, je to trest. A jak vím, tak proto i loni Varriant nestíhal kdy bylo spoustu souprav traktorů s návěsem vyřazených ze hry, pole potom nebyl tankodrom a na úvrati byla krásně nasypaná hromada bez problémů. Dva návěsy a manipulátor by se v tom plácaly jak čuňata nehledě na ztráty.
A jinak plně souhlasím s tím co napsal FarmaBlažek
smile
Rasounek   31.12.2010 10:50:39
Tak tomuhle rikam paradni diskuzesmile Fakt chvalim panovesmile Jsem nadsen clovek, ktery nema moznost se jen tak dostat do provozu techto stroju se dozvi opravdu hodne vecismile smile
Zetor   02.01.2011 22:26:35
To stenlynko: Kola dofukuje vlastní kompresor, který je umístěn na návěsu. I na tridemu zvládne nafoukat kola o dvě atmosféry do pár minut.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.011472940444946.s