Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
milko12   12.12.2011 14:47:35
kolko stojí takýto krásavec ???? smile smile smile prosím
hrusko99   12.12.2011 20:24:39
Okolo tích 90 000€ smile
Zetor   12.12.2011 20:45:03
No nevim, to se mi zdá dost málo i na takovou značku, jako je NH. Nedávno jsem měl možnost nahlédnout na ceny nových T8, a pod 150 000 euro se tam dostala snad jen 330ka a těsněsmile
Honza.S2   12.12.2011 21:04:23
Tak toto záleží jak kde. Vzato obecně u T8040 začněte zhruba od 130 000 Eur a T8050 od 135 000 E a to je cena tři roky stará kde chybí akorát GPS a boční xenony na střeše.
Za 90 000 Eur bych to nezavrhoval vzhledem k tomu že se tu otevřel trh a takový traktor vám je ochotna prodat řada neznámých firem za jinou cenu. Akorát to má háček že jsou to vše individuální dovozy z Rakouska, Německa, Itálie nebo relokace pro Německo apod. odjinud a zákazník si to kupuje na vl. nebezpečí.
Polci   13.12.2011 10:23:45
to Honza.S2: 3 roky starý NH za 130-135 tis Eur... asi jsem to špatně pochopil. A cena 90 a 130 je sakra rozdíl... Co je za háček, že si to kupuji odjinud. Pokud bude ještě nějaký pátek fungovat EU, je zde jasně zakotveno, že se jedná o volný pohyb zboží. Takže, když si koupím novou škodovku z Německa, musí mi ji tu ze zákona servisovat. Stejně by to mělo fungovat se vším a za to by si měl ručit výrobce. Jaké vlastní nebezpečí? To jako, že se tyto dovozy rozbíjejí více než zdejší?
Honza.S2   13.12.2011 11:19:19
To Polci: špatně jsem to napsal, to jsou ceny za nové traktory z roku 2008 tak.
Otevřený trh tu je, osobně nic proti tomu nemám ale nechápu tak trochu jednu věc.
Příklad - když chci nového Fendta zpravidla ho budu muset koupit u autorizovaného prodejce. Ten je mě nesympatický a tak chci nový traktor se zárukou koupit jinde. Jde to v ČR? Odpověď NE, vím protože jsem tu možnost hledal. Když zajedu do Marktoberdorfu, prodají mě tam ten traktor? Opět přes výhradního dovozce... Když se obrátím na Agco? Když pojedu do Německa k autorizovanému prodejci, prodá mě traktor k nám na Moravu? Možná prodá, ale udělá to třikrát a dostane přes prsty (nevím jak vaši dodavatelé z Německa). Jiná věc je předváděcí nebo mírně použitý stroj.
Když je tu tak otevřený trh, proč si nemohu vybrat dodavatele odkudkoliv vč. servisu?
Mluvím pouze o nových strojích.
Ten volný trh z EU zatím dovoluje obchodování s předváděcími nebo použitými stroji. Řada autorizovaných dovozců v ČR stojí upřímně řečeno za houby a jejich servis jakbysmet. Ale osobně jako zákazník si vybrat nemohu.
Ohledně NH raději přes SZsmile
Polci   13.12.2011 14:52:53
Nevím, jak to jde v ČR s Fendtem, ale jezdí jich tu dost od prodejců z jiných zemí. To samé JD. Zda sem byly dodány jako jeté po dvoře a přihlášené na sedláka Müllera...to už je jiná věc. Je jisté, že se to děje povětšinou u hranic. Hlavně kvůli servisu. Myslím, že některé ani onen prodejce takto nemaskuje. Může být problém s přihlášením, protože i na ministerstvu mohou být úředníci, kterým tento systém "generálních dovozců" vyhovuje. Nechápu pročsmile ...
Tento systém opravdu nechápu. Je jasné, že pokud kupím nový stroj ze Španělska, nenakluše mi sem jejich servis, ale proč by to nemělo fungovat u hranic, kde ten zahraniční servis mám teba blíže a dokonce to umí i opravit, přijede včas a platím mu třeba méně??? Pak výrobce dělá kontraproduktivní věc, protože ten zákazník třeba přejde k jiné značce jen kvůli servisu. Ale zatím se prodává, tak se to neřeší.
Jano SK   13.12.2011 23:57:51
Polci: system generalnych dovozcov ( inak povedane velkoobchod ) ma aj svoje opodstatnenie, nie je iba z potreby ministerskych uradnikov, ktori su v celom tom procese najviac nepotrebni.... Realita je ta, ze vyrobcovia su nadnarodne kolosy, ktore sa nemozu bavit s kazdym lokalnym predajcom, ci preda buduci rok 5 alebo 6 traktorov. Hlavne v nasich koncinach potrebuju objednavku od velkeho silneho partnera, ktory berie na seba riziko, ci sa stroje cez jeho siet predaju a nezavislo od toho hlavne vsetko zaplati fabrike nacas.. Ono to mozno bude smerovat tadial, ako je to u aut, ze kdekolvek sa kupi auto, je o neho postarane. V polnohospodarstve je zatial, co aspon viem, ohranicene posobnostou dealera na iste krajiny/oblasti. Da sa to riesit sposobom, ze ak preda predajca A do teritoria predajcu B, posle mu aj nejaky servisny pausal na naklady spojene so servisom. Najlahsie sa to vsak obchadza "jazdenymi" strojmi, ktore maju 20 MH a boli niekde prihlasene 1 den. Realne vsak treba pozerat na to, ze ak lokalny predajca ma naklady s predvadzanim, ukazkami a pod., a potom si kupim stroj v Nemecku, lebo tamojsi dealer kupuje strojov mrte a ma teda nizsiu cenu z fabriky, aka je motivacia lokalneho dealera to dalej robit ? Fabrika potrebuje byt cez predajcov zastupena vsade a mozno ich motivovat prave tou exkluzivitou. Nehovorim, ci to je spravne alebo nie, iba konstatujem ako to podla mna je. A este jedna velka vlna prekvapeni nas caka, ked okrem toho, ze zakaznik bude tvrdo bojovat o cenu stroja, ktoru niekde videl v nemecku, zacne aj predajca tvrdo bojovat o cenu servisnej hodiny, ktoru videl v nemecku u toho isteho predajcu.. Myslim, ze vzhladom k tomu, aky ma dnes kazdy pristup k informaciam o vsetkom, kazdy predajca, ktory chce uspesne prezit, musi ponukat prijatelne podmienky voci konkurencii. A ak to je o tom, ze z USA dovezem ten isty traktor/auto za 2/3 ceny, tak potom sa nemozem ist pytat ku predajcovi, ci zoberie syna do roboty, lebo ziadna nebude. Doma zaplatene peniaze sa nejakym sposobom mozu vratit..
TomášJ.   14.12.2011 00:52:51
To skoro vypadá, jak kdyby bylo trestný koupit jetej traktor. Jak to je třeba u traktorů, který si koupim jetý a jsou původem z ČR? To se to kupuje přes prodejce nebo si můžu od nějakýho podniku to rovnou koupit a pak doufat, že mě to ten prodejce bude servisovat? Nebo jak to vůbec chodí? Dit přeci ty starý stroje musej taky někam pak putovat ne? Když dám příklad... budu mít dejme tomu 15 let starej traktor jedný značky a budu za to chtít traktor jiný značky, ale taky jetej, třeba 3-4 roky. Jak to udělám? Obrátím se přímo na prodejce ať mi ho sežene např. na protiučet? Samozřejmě prodejce asi bude hodně nadšenej že? Nebo prostě ten traktor nějakým způsobem udám a pak si nějak koupím ten novější jetej? Jak na něj pak seženu servis? Asi to teda nechodí jak u aut, že když si třeba koupim fabii z bazaru a zajedu si do servisu škoda a pohoda... jak to tedy chodí v těchto případech? Nebo třeba nejsou ojedinělý případy, že mám traktor jedný značky a chci za to novej traktor jiný značky a prodávám přes protiučet... to by mě zajímalo, jak se těch traktorů třeba pak zbaví ten projdece. Nevím budu mít starej Fendt a na protiučet za to budu chtít novej JD R. To by mě taky zajímalo, jak se tohle ošefuje, aby byli všichni spokojení....Když mě dejme tomu projdejce JD toho fendta na protiučet veme, jakým stylem se ho pak zbaví on??
Polci   14.12.2011 07:37:09
to Jano SK: Rozumím tomu, že potřebuje výrobce silného partnera, který mu bude platit, dělat předváděcí akce atd. Ale pokud budeme srovnávat s oním automobilovým průmyslem, platí to tam úplně stejně... servisní paušál OK, hlavně, aby ten servis fungoval...nevím, jak na Slovensku, ale tady je to v dost případech tak, že by ten servisní paušál raději měli posílat majitelům.smile
Pokud servis funguje, je dost firem, kteří jim zaplatí jakoukoliv cenu. Pak u nich budou kupovat jako o život i nové stroje. My jsme takto vzali 4 nové stroje, protože jsme mysleli, že ten servis bude fungovat a výsledek je, že se snaží, ale pořád jich je málo, takže výsledek je 0 (i když ne přičiněním servisáků).
S tím zaměstnáním je to jistě zajímavá myšlenka, ale vezme mi ten prodejce syna do práce, když mu budu platit za každý stroj třeba 10 000 Eur navíc? Nebude mít plný stav, nezabalí to? Nepřijde onen zahraniční prodejce na jeho místo a nezaměstná jej on za výhodnějších podmínek?
Každý, kdo něco dělá by chtěl mít přiměřený zisk, ale pokud není schopen se přizpůsobit konkurenci, musí z kola ven. Také tu jezdí plno lidí ve službách, kteří mají dotované úroky od PGRLF, mají výhodu, ale pokud bych přišel s tím, že je potřeba si připlatit na mou službu a že jim zaměstnám syna, dá mi to někdo? Dnes již není problém si informace sehnat, zjistit ceny, ceny servisu, ceny dílů...pak jsou již někteří prodejci, kteří žijí pouze z těch, kteří to nechtějí zjišťovat, neumí to zjišťovat či nemají připojení na internetsmile
Ideál by byl, kdyby onen prodejce v mém okolí fungoval, měl přiměřené ceny, funkční servis, občas nějaký díl na skladě.Pak bych k němu hned běžel a třeba si i připlatil. Pokud to tak není...smůla. Znám tu jen jediný servis v okolí, který funguje, ale stále váhám, zda měnit 9 kombajnů a 2 traktory...
Jano SK   14.12.2011 09:52:18
Polci: s synom a jeho robotou som nemyslel, ze konkretne ak zoberem stroj tak zamestnaju syna ako barter, ale vseobecne, ze peniaze pre miestneho dealera sa tocia v regione a je cesta dostat ich nejako nazad - cez zlavu na iny stroj, ze ma peniaze na zaplatenie servisaka, nove naradie a pod.

Co sa tych cien - myslel som na normanly stav, ze cena strojov je cca.rovnaka v EU a po zohladneni dopravy a tak by to mohlo vychadzat cca.rovnako. Vzdy samozrejme budu rozdiely, ak niekto spravi akciu na vypredaj skladu tak jednoducho bude cenou inde. Uz to riesili par rokov nazad automobilky, ked sa masivne kupovali VW a pod v Spanielsku, kde boli podstatne lacnejsie.

Servisu - samozrejme ocakavam, ze ako zakaznik mam pravo na 100% servis, ktory zabezpecuje autorizovany predajca. A taktiez je fakt, ze ak to u nich nejde, nie vzdy je prave tej exkluzivite problem najst niekoho druheho. Idealne to asi nebude nikdy, ale priebezne casom sa to vycisti - myslim, ze prave agrosektor je dost silno orientovany tak, ze vernost znacke je dlhodoba, ak funguje servis. ak sa meni dodavatel tak s celou flotilou a to moze byt hukot u predajcu...zla sprava sa siri lavinovym sposobom
mister   14.12.2011 12:06:33
mě tak napadá, když mi prodejce udělá klidně bez problém slevu na traktor i 500 000 Kč a pořád se mu to vyplatí.. kde na tom vydělá? Natáhne mě na servisu a hlavně ceně náhradních dílů? smile
Jano SK   14.12.2011 12:14:39
Zlava sa da dat aj 1.000.000 kc... zalezi z akej ceny...
mister   14.12.2011 12:16:02
ale at se na mě nikdo nezlobí některé ceny originálních dílů jsou vážně zajímavé.. co je na kusu gumy tak skvěléhoo když stojí 500?? jen mě to proste přijde přehnaný.. a možná být ceny náhradních dílů přijatelnější... spousty lidí by nevymýšlelo různé domácí náhrady.. je to škoda protože se mi líbí aby opravu prováděl autorizovaný servis a dával mi tam origo díly.. človek má pak alespon takovej vnitřní klid ale s takovými ceny...
mister   14.12.2011 12:17:27
to Jano Sk : no vidíš... a to mi řekni... jak to dokážou smile
Jano SK   14.12.2011 12:22:25
mister: ceny ND - to je celosvetovy boj medzi 3 skupinami, napr.filtre:
originalne diely = vyrobca X filter vo farbe Y ( original znacka )
nepovodne diely = taktiez vyrobca X filter vo farbe X alebo neutralnej
falsovane diely = shit vyrobca Q vo farbach Y....

a kedze sa predavaju vsetky, tak asi vsetky maju svojich zakaznikov a trh.......mozes si vybrat..
mister   14.12.2011 12:27:45
Jano SK: to máš výborný přehled.. a kde se k tomuhle dostanu.... můžeš mě na ten trh nasměrovat.. o tom že třeba na Zetora se to dá sehnat... vím. .a na ostatní značky? Kde k tomu přijdu?
Jano SK   14.12.2011 13:05:51
mister: to len podla realneho dielu hladat po internete a najdes vsetky moznosti...
FarmaBlazek   14.12.2011 17:15:54
Jano má pravdu vše se dá sehnat. Máme nedaleko firmu která prodává údržbové díly na nákladní, osobní auta a stavební techniku. Když vyndáme filtr vezmeme ho k nim tak oni seženou ten stejný akorát na něm není napsáno napřiklad Claas.. Stejně tak světla a jiné doplňky které se použivají jinde. Motory máme mercedes, man, cat a deutz.. Všechno někde jezdí ale stavebnictví není dotavané a funguje tam konkurence což se o zemědělství řict nedá. Jen u kombajnu se v předsezoní údržbě dostaneme na 1/3 ceny než kdyby to bylo kupováno v barvě té dané značky.. Jinak souhlasím že musí být silný partner pro dovoz ale nechápu proč dělají takové problémy s ojetinama když si díly musí zákazník koupit u nich. Kdyby se k tomu postavili čelem tak se pak nebube dít to že si to každý tahá jinou cestou..
Honza.S2   14.12.2011 17:52:48
Jo postavit čelem. Jenže tady jde jen o jedno, jak vydrhnout pořádně prachy bez ohledu na nic, hlavně abych měl čárku za kus a co nejvíc na kontě. Jestli je zákazník spokojený nebo ne, něco potřebuje, to je jedno. Hlavně že platí. smile Ale když potřebujete hloupou stahovačku tak ani ta není kolikrát na skladě.
Pardon za ten negativismus..
Polci   14.12.2011 18:05:08
Já myslím, že FarmaBlazek to vyjádřil přesně... Když mi přijel nový kombajn z fabriky, kde byl vzduchový filtr Hengst (ani to Claas tam nikde napsáno nebylo), vznesl jsem dotaz, zda tam můžu dávat filtr Hengst za cenu cca 2000 Kč, když tam byl z výroby. Ne musí se dávat Hengst (ale s nápisem Claas), který je zabalen v krabici Claas za cca 4000 Kč... Tak co na to říci.
Jinak rád podpořím domácí produkci, místní prodejce, ale pokud budou bez skrupulí okrádat, nemá to s obchodem nic společného. Kdo dovede slevit z 2 mil. třeba 500 000, již to se mnou od začátku nemyslí dobře...
S těmi jetinami mi to je dodnes záhadou...proč by je měl dovážet pouze autorizovaný dovozce? Existuje tu mnoho firem, kteří to umí dovézt. Mají i svůj servis, dodávky ND. To, že to třeba autorizovaného dovozce nezajímá, protože je pro něj důležité prodat nový stroj a mít na něj čárku ve fabrice...proč by to mělo zákazníka zajímat?
Jinak věrnost značce projevujeme dost dlouho, ale jen z věrnosti se žít nedásmile
FarmaBlazek   14.12.2011 18:09:34
to máš pravdu ale většina velkých výrobcu má svou síť ojeté techniky a stejně prodá nový za ten starý. A tento přístup odrazující zákazníky nechápu. Pak nemájí prodáno, servis se nudí na dílně a když to vezmu do detailu tak si i ten díl mohu nechat dovézt třeba od BayWy nebo jíných cizích prodejcu. Příjde mi to kontraproduktivní.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0084738731384277.s