Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
maclos   27.08.2012 16:25:15
Už aj vieš nejaké tie čísla???
A spokojnosť alebo sklamanie, prezraď niečosmile
forterra 12541   28.08.2012 10:13:37
U nás ho právě koupili.
Stepan   30.09.2012 22:23:04
1.den:
- 10 Mth
- 116 km/22fůr (1 otočka 5,3km)
- 1 fůra 9,3t
- 104 litrů nafty
terén - pole, polňačka, krátký úsek asfaltky bez možnosti dosáhnutí 40km/h (cca 22km za celý den)
= 90 litrů/100km

2.den
- 14 Mth
- 166 km/22fůr (1 otočka 7,5km)
- 1 fůra 9,8t
- 145 litrů nafty
terén - pole, polňačka, asfaltka 40km/h (cca 90km za celý den)
= 87 litrů/100km

3.den
- 3 Mth
- 26 km/6fůr (1 otočka 4,3km)
- 1 fůra 9,8t
- 30 litrů nafty
terén - pole, polňačka, krátký úsek asfaltky bez možnosti dosáhnutí 40km/h (cca 6km za celý den)
= 87 litrů/100km

Závěr:
Spotřeba klesá s délkou trasy. A to především na silničních úsecích kde mohu jet maximální rychlostí na snížené otáčky motoru. Spotřeba je zcela srovnatelná s JD 7930!!

Pro mě jako obsluhu neskutečně pohodlnej traktor!!
George8030   01.10.2012 00:48:47
sice hezké,že je traktor pohodlný,ale přijde vám ekonomické,aby takovejhle traktor kolem 200hp v návěsu,kde vozí skoro "nic" žral od 90litrů na 100km???smile smile ...co by dělal,kdyby mu tam frknul někdo 16tun pšenice???
Honza.S2   01.10.2012 13:57:37
Co na tom chcete srovnávat? Vyjede z pole na polňačku, z polňačky na asfalt a než nabere 40 už brzdí.
Až bude jezdit 20km do výkupu tak potom se dá bavit o tom co je a není dost.
Jinak ale krásně zpracované výsledky z provozu, chválím obsluhu.
Radim Král   01.10.2012 14:41:49
A převodovka AutoQuad ecoshift ?
Martin Hruška   01.10.2012 14:43:04
Pro Honza.S2: Nechci kritizovat tento koment. Když se nezávisle zamyslím ,jak je tento návěs velký, že veze silážní kukuřici asi i o vyšší sušině, je mi jasné, že poveze tolik co vezl. Ale tento nejmenší Annaburger je požád větší než Mega 20 a jiné návěsy, které běžně v prvovýrobě jezdí. Běžně to vidíte u nových bioplynových stanic.
Zde je třeba si uvědomit, že stejný traktor může tahat v objemu Schubmax o objemu 55 m3 a né o objemu 30 m3. Čím delší vzdálenost s objemem, tím musí být větší návěs (objemově).
V praxi si tohoto málokdo všímá a spotřebu a objem nikdo neřeší. Důležitá je cena vozu.
TomášJ.   01.10.2012 15:09:29
to Martin Hruška. Letos jsem o silážích na vysočině v nasazení velké návěsy takřka neviděl a podniky je mají. V podniku, kde jsou 4 anny, jezdily matesy a krampe 600 a v nasazení jsem já osobně viděl jednu annu. (třeba to bylo jiné dny jinak nebo jsem měl zrovna jenom smůlu - nevím), v podniku kde jsou Krampe 700 a 800 jezdí linka malých traktorů ve složení 4 JD a jeden MF s zdt gigantama a ifákama. Podnik kde mají megu 20 a 33 jezdí 5 zetorů a jeden Landini s megama 9 a 13 a všechny tyto podniky plní své bps.

Zrovna včera jsem se bavil u nás s agronomem a krampe 700 a 800 budou jezdit až na větší vzdálenosti a hlavně až se doseje. Nyní se všechno jezdí 1-2,5 km a řezačku jsem o letošních kukuřicích ještě neviděl stát a to u nás nebývalo, ještě vloni, kdy odvážely s gigantama starý zetory, stála každou chvílismile A problém se setím a velkýma návěsama měly letos všechny podniky, o kterých jsem psal. Protože minimálně 2 velké traktory setí a příprava vezme, ale zas nemůžu koupit další dva traktory extra proto, aby mi tahaly návěsy o kukuřicích, když pak na jaře a v létě až se bude senážovat bych zas nevyužil ty traktory co teď sejou a připravujou. Jinak na tyhle malý vzdálenosti mám informaci od řidičů, že JD 6520 má v ZDT gigant vyšší spotřebu než MF 6485 ve stejném návěsu. Ovšem tam to bude způsobeno asi i výkonem, kdy 130 koňový JD toho giganta už řádně cejtí, kdežto 170k MF s ním jede krásně lehko.
Tomas1   01.10.2012 16:30:48
George vždycky pobaví, kabátník jedensmile smile
pavel.koky   01.10.2012 17:02:59
to Tomáš1: A u Fendt 930 s Bogballem v dnešní galerii ani nepípne... smile
Jakub Rozum   01.10.2012 17:53:27
To Martin Hruška: Víme, že s rostoucím objemem nám klesá spotřeba na tunu. Ale u tohoto zpravodajství se hlavně řeší spotřeba této konkrétní soupravy v dopravě a né jakou by tato souprava měla spotřebu na tunu , kdyby měla bůhví jak velký tridem od crs marketing za super cenu smile
neznalek   01.10.2012 18:16:30
jeden známý v sousedství si letos zakoupil nový 7200R a sám o tom tvrdí ,že žere i trávu u cesty ( nemá vario převodovku)- v porovnání s řadou 6030, kterou taktéž vlastní. Nový traktor jsem u nej letos zatim viděl jen v pluhu, v ostatních pracech stál a jezdila menší 6630...osobně nemam důvod tomu nevěřit smile
dejv14   01.10.2012 18:56:45
Plně souhlasim pan George zde na farmwebu na raží jenom na značky JD...smile
Martin Hruška   01.10.2012 19:20:50
pro fallaston: To že jsem použil konkrétní tridem od Annaburgeru je proto, že vím co se v něm dá vozit. při těch vašich diskuzích jste zapoměli na jednu podstatnou věc a to jsou náklady. to že traktory okolo 200 k mají na silnici a v kombinovaném provozu spotřebu 70-90 l/100 km je obecně známé a nikomu z ředitelů to nevadí. Důvod ,mají asi hodně peněz. Docela by mne zajímala ekonomika výroby silážní kukuřice v podnicích , které zmiňuje Tomáš.

Musím říct, že je to v řadě případů o managmentu ,řízení linek a nákupu vhodných strojů. Proč to někde jde a někde se to zasekne?

Možná ,že jsem daleko od praxe a konkrétních problémů v danném podniku, ale když si koupím velký vůz, tak bych měl nahradit dva malé a ty odstavit. Tak to dělají velké podniky ve východním Německu, ale i u nás.
George8030   01.10.2012 19:52:06
koukám samej praktik tady smile ... ale to je jedno!
Vyjádřil jsem se ke konkrétním číslům tohoto měření,stejně bych se vyjádřil,kdyby tam byl jakýkoliv traktor ... já si vyzkoušel teď o žně značku,kterou zastupuji a měření vyšla vcelku dobře pro ní,oproti konkurenční značce,která se v podniku pohybuje,dáno i tím,že tam v dopravě nejsou až tak vhodné traktory,kdy vedení podniku to ví a dlouhosáhle plánuje,jak co nejdříve udělat změnu a tyto traktory vyřadit z dopravy. Kdy si vyzkoušeli i nové 7R a už jsem tu někde spotřeby a informace o měření psal,respektive výsledky.
Co se týče dalších věcí s tím spojených, mohl bych Vám,kdyby to s Váma mělo cenu probírat, povídat plno dalších poznatk z praxe,které tady plno lidem zdá se mi chybí a mohli by jsme dlouhosáhle diskutovat!!! smile
Plno z Vás tady naráží na Martina Hrušku ... ANO zastupuje a hájí tady značky,které zastupuje,ale ví o čem mluví a píše zde poznatky z praxe,nepíše tu žádné mystyfikované bláboly,jako někteří z Vás,co si načtou prospekty a dělají rozumy nebo fotografové co někde sesbírají rozumy a pak je ventilujou sem!!!! smile
A pokud Vám někomu leží to,že dělám teď pro jinou značku,tak buď si na to zvykněte a nebo taky nezvykněte a máte smůlu smile ... Já od Stromu odešel sám,čistě ze své vůle... pokud někdo tvrdí,že mě vyhodili,tak výpověď jsem dával já,to lze doložit i případnýma listinama a to kde jsem teď,tak proto,že mi nabídli mnohem lepší a zajímavější podmínky a možnosti k tomu,co dělám a co mě baví
Čekal jsem,že tento web bude sloužit k tomu,aby si lidé vyměňovali své názory a zkušenosti a né se tu jen rýpavými výplody vašich fantaziích pošťuchovali a mysleli si,že nad jejich názory není a JEN oni mají pravdu smile
medulin   01.10.2012 20:17:06
To vychazí něco přes 10l/mth podle DLG je průměr u tohoto modelu 274g. Jen pro srovnání prázdná 712 nám vycházela na necelých deset litrů na hodinu.
Martin Hruška   01.10.2012 20:45:51
Vážení kolegové, chtěl jsem poprosit o trochu více pokory (pokud víte co to slovo znamená). Většina z nás ,co zde diskutujeme ,jsme zaměstnanci a občas měníme práci , v případě prodejců a servisáků, taky značku. To ale není nic špatného. Tady je třeba ještě hodně změnit v hlavě a v myšlení lidí. Jen někteří jako třeba já máme určitou výhdou (a zároveň spoustu starostí),že máme vlastní firmu, ale ani zde se člověk nevyhne změnám v různých směrech. Člověk to musí tak brát. V němčině se často používá obdoba konkurence -spoluhráč (soupeř). U nás se to často dost přehání k obdobě nepřítel!!!

K porovnávání. Není asi moc dobré porovnávat spotřebu na návěsu s diagonálními koly, který je přes 10 let starý a svou velikostí nejmenší u Annaburgu. Štěpán to měření udělal velice dobře, ale pořád je to diskuze a jedno měření. Nezapomínejte na to.

Tak jako všichni bych uvítal více skutečně praktických názorů . Třeba ten údaj z testu v posledním komentu je možný, ale v praxi je to taky 20-25 l/hod. Závisí na traktoristovi, jeho stavu zaškolení, poznání, nastavení režimu jízdy a taky na noze a pár dalších věcích, které se například v časopisu Profi neustále opakují . Pokud budete chtít tak je vytáhnu a stručně popíšu.
medulin   01.10.2012 21:50:10
Pane Hruška já bych to uvítal.
TomášJ.   01.10.2012 22:09:38
to p. Hruška. Samozřejmě přesnou ekonomiku neznám, ale při mých návštěvách byly traktory, které standartně tahají ty návěsy zapojeny v setí. A to jak na Slavíkově (např. na Slavíkově jsem byl vloni až na poslední den, kdy se sekaly kukuřice a všechny Annaburgery jezdily, letos jsem tam byl na otočku hned z kraje a traktory byly v setí), tak v Krucemburku, tak v Borové. Nutno ovšem podotknout, že celé jaro ať už se senážovaly traviny nebo jetel ty návěsy ve všech podnicích jezdí. V případě Borové a Krucemburku to tedy byla zatím Mega 20 v Fendtu resp. Krampe 700 v MF a NH. (a konkrétně ten BB 700 co je v Krucemburku o senážích a žních nestál ani jeden den co se sklízelo). Mega 33 přišla do Borové nedávno a do Krucemburku přišel ten BB 800 v průběhu žní. Takže tyto návěsy se do provozu ještě takřka nezapojili. Ta mega nevím zda vůbec vyjela a krampe 800 v Krucemburku jezdil o žních a jezdil na třetí seče jetelů, v kukuřicích zatím nejezdil. Jinak já píšu vždy informace o Vysočině, je jasný, že třeba na Moravě, kde se kukuřice dělaly před měsícem, tyhle starosti nemají, ale zde se to každoročně kryje se setím.

Jinak mám i pár údajů o hmotnostech, který se jeden den vozily v jetelu.

JD 5820 + ifák - 85 metráků v průměru
JD 6520, MF 6485 + zdt gigant - 105 metráků
MF 8680 + Krampe BB 700 - 125 metráků (zde jsem byl i u vážení a psal to na lístek asi u 6-ti fůr, kde největší měla 128 metráků.)
MF 8670 + Krampe BB 800 - 150 metráků

Spotřeby traktorů zkusím zjistit.

A pokud se vrátím k ekonomice v kukuřicích. Podle mě je určitě daleko menší zlo nasadit do odvozu malý traktory než nechat kukuřici přeschnout a sklízet jí později v nižší kvalitě, ale za to s odvozama v podobě velkých návěsů. V první řadě je asi sklidit kvalitně a pokud se vozí jako jsem uváděl na příkladu Krucemburku 1-2,5km a řezačka se nezastaví, tak přeci nelze říct, že je to špatně. Pokud by byl volný traktor i velký návěs a nasazen nebyl, to už by špatně 100% bylo, ale pokud traktor seje, tak jiné řešení asi není.

Jinak zrovna včera jsem se bavil se známým co jezdí s kamionem po celým Německu a ten mi řikal, že ve většině případů se setkává s kombinacema jednoho velkýho traktoru, kterej má zapojeny dva ifáky. Ptal jsem se ho v jaký míře jsou zastoupeny velký návěsy a bylo mi řečeno, že podle toho co za ty léta viděl, ten poměr hovoří jasně pro traktor a dva ifáky a jen v malé části Německa, že je to prý naopak. Osobně jsem se nad tím hodně podivoval, protože i já osobně jsem zastáncem spíš odvozu velkých objemů, ale zas nemám důvod mu nevěřit.

Stepan   01.10.2012 22:39:24
Ano převodovka AutoQuad EcoShift 20/20. U všech zde mnou jmenovaných modelů.

Pro porovnání přidám údaj z JD 7930 naměřený o 14dní později.
- 9 Mth
- 175 km/6fůr (1 otočka 28,7km)
- 1 fůra 11,4t
- 115 litrů nafty
terén - pole (kopec takový, že nešel v jednom místě vyjet přímo vzhůru), štěrková cesta, asfaltka 40km/h (cca 160km za celý den), asfaltka - úsek kde se traktor rozjel z kopce až na 50km/h (cca 21km z 160km na asfaltce)
= 66 litrů/100km

Závěr:
Jak jsem již psal včera, čím delší otočka, tím menší spotřeba l/100km.
Oba traktory tahaly identický návěs Annaburger HTS 20.79 obutý na pneu Alliance Profil328 600/55R22,5 s tlakem 2,6bar.

Ještě poznámka, při celodenním odvozu jetelinové senáže, vychází spotřeba 10let starého JD 7810 (176PS) asi o 10-15l méně k JD 7930.
sim111   15.03.2013 14:51:00
Aj u nás je v doprave s cisternou Samson PG 25 traktor JD 7230 R traktorista ktorí predntým robil v dobrave na 8R si v 8R pochvaluje odpruženi lebo 7 R ho má podla neho slabšiesmile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0087330341339111.s