Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
karanice   21.01.2013 18:34:57
Tak to je pořádný záběr.
Všimnul jsem si, že je na jednu stranu ta lišta delší.
Zdá se mi to nebo to tak je a proč?smile
martinko   21.01.2013 18:58:57
Aj mne to tak pripadá , a myslím si že kvôli komínu smile .
oryxman   21.01.2013 19:32:51
Je to pravda s tou chválou těch kombajnu od Case ?
Tucan7   21.01.2013 20:04:06
Pekná galéria smile
carrera.rapida   22.01.2013 09:50:53
Trochu se bojím, abych tady nezaložil nějaký šílený flame, ale musím uznat, že axialy od CASE jsou hodně dobré, letos první sezóna s 8120 a výkon, čistota zrna i ztráty byly vinikající, navíc luxusní spotřeba. Mezi negativa bych zařadil složitější nastavení a větší laborování, a taky problémy na domlacovači, když jsme se dostali do zeleného bordela. Poslední drobnost je sání motoru, kde je takový bazmek, ve kterém jsou plastové otvory a když se jezdí ve špatném větru a lítají kolem kousky slámy tak se nám to zacpávalo. Poprvé jsme měnili oba naftové filtry než jsme přišli na to, co to dělá. Teď po přidání mřížky z tahokovu a dotěsnění víka, a už je to v pohodě.
Hodně diskutovanou slámu moc neřešíme, protože sice všechno lisujeme, ale jde to do pelet, takže lis má zapnuté ještě řezání. Sesbírat to jde normálně. Navíc když jezdil lis, tak přesně poznal jednotlivé řádky. Po klasickém klávesáku JD WTS to šlo špatně do kasače na lisu a motor na doraz. Po hybridu JD CTS (podobný systém jako velké CLAASy) to kasač zvládal v pohodě i ve větší rychlosti a motor traktoru měl menší zatížení. Po axiálu zcela bez problémů a to byl řádek z 9m lišty oproti předešlým 7,5m.
Nejvíce to šlo poznat v řepkové slámě, kde po axiálu sláma byla v celku kdežto po JD hybridu byla hodně nadrcená a našla posbírat.
Celkově si myslím, že v axiálech je CASE nejdál. Když jsme vybírali nový kombajn, ještě připadal v úvahu CLAAS, který dělá taky hodně výkonné kombajny, ale je tu jeden velký problém. Nekupujeme mašinu na 3-4 roky, a mám dost obavy o servis starších strojů. Když porovnám složitost axiálu a hybridu od Claasu, tak Claas je domeček plný koleček. Opravit se dá všechno, otázka jsou náklady s tím spojené. Case je hodně jednoduchý kombajn, a když tam spousta věcí není, tak se prostě nemůže pokazit.
Třeba kompletní sada řemenů na celý kombajn je cca 20 000kč. Hodně pohonů je řešeno kardany, a máme blízko firmu, která je opravuje a ceny repase nejsou nějaké hrozné a hlavně to dělá rychle.
Stejně jako hydraulika, které je taky dost. Opět v blízkosti je firma, co vyrábí vše kolem hadic a šroubení, takže když praskne hadice, tak jsme schopni operativně opravit. Zbývá elektronika, ale ta je na každém kombajnu, a moc si člověk nevybere.
Takže pokud axial, tzn. rozhodování mezi CASE a JD řady S, tak za mě jednoznačně CASE kvůli celkově lepšímu konstrukčnímu řešení a větším možnostem nastavení.
Pokud chci velký kombajn, tak rozhodování mezi CASE a CLAAS je složitější. Osobně mám ze složitosti hybridů strach do budoucna.
Třeba když vidím řemen na pohon separátorů a přemýšlím jak se dá vyměnit, tak to je tak půl dne na dílněsmile . Navíc takový dlouhý řemen bude balík peněz a životnost vzhledem k tomu, kolik jde přes něj výkonu bych se taky trochu bál. Další strašák na mě kouká u toho 5ti bubnového systému. To je 5 hřídelí a 10 ložisek + pohony. To je spousta potenciálních problémů a drahých oprav. Navíc mě Claas nepřesvědčil , že by byl o tolik lepší, aby všechny ty problémy za to stály.
A tolik diskutovaná sláma je taky trochu mimo. Rozdíl mezi hybridem a axiálem mi příjde hodně malý. Pokud chci velký kombajn, tak už je to jedno. Pokud chci super kvalitní slámu tak jedině klavesák a smířit se s menším výkonem při rozumných ztrátách.
Honza.S2   22.01.2013 13:57:37
A co čištění a kvalita výmlatu? Také lepší než evropská claasika?
Pár zájemců jsem svého času přesvědčoval na žluté i červené a už mě byla několikrát vyčtena horší kvalita práce a horší nastavení ve srovnání s konkurencí.
Slámu vem čert, s konstrukcí souhlas, jednodušší, ale zase ten kardan na boku celé mlátičky a spleť hydraulických trubek....
carrera.rapida   22.01.2013 17:43:01
čištění je opravdu výborné, na stejném poli když srovnám Claas, JD a Case, tak řepka z Case mohla pomalu jezdit přímo na silo, na čističce si to pochvalovali, že můžou pustit víc materiálu a na výstupu pořád čisto, odpad nula nula prd.
Claas byl o něco horší, protože je to hybridní způsob mlácení, kde ty separátory speciálně v desikované řepce dělají víc malých kousků slámy, které se pak musí vyčistit na sítech. Sítovou skříň má dobře vymyšlenou a velkou, tak že to není zase až takový problém, ale prostě něco v zrně zbyde a nebo se síta přenastaví a sníží se počet sklizených hektarů za den.
JD je taky hybrid ale navíc nemá tak dobrou sítovou skříň, takže tam jsme jezdili na ztráty, čistotu zrna jsme tak moc neřešili, protože to šlo přes čističku.
O nastavení už jsem psal, že je složitější. Dá se nastavit plno věcí, které ovlivnují výslednou práci, což na jednu stranu přináší výhodu v tom, že se dá mašina přizpůsobit různým podmínkám, na druhou stranu se logicky dá víc věcí nastavit špatně (čti zk..itsmile) a pak výsledná práce stojí za prd.
Kardanu se tak nebojím, pokud nejde v ostrém úhlu tak je to docela blbovzdorné zařízení, na JD máme kardany mezi separátory originál už 10tou sezónu a vypadá, že ještě ve zdraví něco pojezdí. Na lištách jsou na všech kombajnech kardany, a my jsme měnili vnitřní 6ti hran na JD liště 7,5m po asi 8mi sezonách, protože už byl vymačkaný(jen se odřeže stará cca 15cm část a nová část navaří, díl je originál JD, otázka pár korun, kříže máme zatím původní) a když budu pokračovat, tak na náklaďácích jsou kardany na pohonu běžná věc a taky se nemění jak na běžícím páse a našel bych ještě dost příkladů, kde jsou použity kardany, a když jsou vhodně nadimenzováné a mažou se, tak drží.
Rozvodu oleje je tam ve srovnání s konkurencí víc, ale zase to nevidím tak černě, ono na kusu trubky se toho nemá moc co pokazit. Pokud se neprodře nebo neodejde těsnění, tak to taky bude fungovat. Trošku boj může být s rozvaděčem, no ale snad nebude tak zle, pokud zase srovnám s něčím podobným, tak na každém moderním traktoru je elektricky ovládaný rozvaděč, a zásadní problémy s nimi konkrétně u nás zatím nebyly.(nikdy neříkej nikdysmile ).
Teď jsem se díval na Claas video, kde je vidět, že pod kryty těch trubek taky pár je.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.012553930282593.s