Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
George8030   03.10.2013 00:07:04
Přijde vám adekvátní se chlubit spotřebou skoro 10litrů na hektar s traktorem této kategorie a dle mě neadekvátní velikostí nářadí,aby tento traktor dovedlo vytížit??? smile ... mě tedy NE!!! Osobně jsem jezdil s traktorem Fendt 939 Vario v kopcovitém terénu,pracovní hloubka Vaderstad Carrier 1225 (který normálně tahal STX 485) byla něco kolem 10cm a tahal jsem ho rychlostí 14km za hodinu a do kopce kolem 10-11 a spotřeba se pohybovala mezi 5-6 litry na hektar :))))))
FarmaBlazek   03.10.2013 06:52:14
Tak takhle se přesně vytváří nevraživost k dealerům. Tahám 6 metrove Bessony v hloubce 10 cm druhý přejezd před setim a s vašim MT 865 jezdím za 12 litrů rychlosti do 12km/h. Půda je slita těžká dělají se hroudy a je to boj a drahej boj. Tak až se budete divit že při vašem vyprávění někdo kroutí hlavou tak se nejdříve pozastavte sám u sebe.
Milda11   03.10.2013 06:57:32
Velké disky typu besson budou mít vždy vyšší spotřebu než krátké disky typu carrier, heliodor.....
Půdní podmínky jsou všude jiné. Znám dva podniky vedle sebe kde v jednom tahá 933 fendt 4 horsch tiger MT 33 cm hluboko a hned vedle jezdí 936 na 900 gumách s tím samým tigrem s bídou 25 cm v zemi a má toho plné kecky....smile
FarmaBlazek   03.10.2013 07:17:50
Jsou sice těžší ale mám o 200HP více a malé disky se více hltí. A samozřejme že záleží na pudě a podmínkách ale to si musíte udělat vnitropodnikové školení a vysvětlit to vašim prodejcům než tu začnou něco vyprávět.
Milda11   03.10.2013 08:00:26
Každý má svůj rozum a svoji pravdu, to že se to někomu líbí a někomu ne je věc druhá. V každém případě nikdy nebudou dva stejní zemědělci se stejnýma podmínkama...
Každý hospodaří tak jak umí, pokud mu to ekonomicky vychází tak to může být ostatním jedno...smile
FarmaBlazek   03.10.2013 08:07:24
Ja ale proti této soupravě neřekl půl slova. I když by mohl mít dvojmontáže před setím ideální mašina.
George8030   03.10.2013 10:15:16
přesně vím,co taháte za disky. Když jsem je viděl,jak s tím jezdíte,ty Bessony jsou dle mě konstrukčně skoro jednou takové monstra,než ty Carriery. Další věc,letošní rok,pokud poukazujete na něj,tak je poněkud vlhčí a jak ste zmínil,dělá to hroudy a je to drahej boj!!! I já si lecos už na poli odjezdil a nejsem JEN ten prodejce,to Milda11 může vcelku potvrdit. A traktory JD vcelku také znám,i po servisní stránce,s hodně jsem jich jezdil,tahal různá nářadí atd.
Konec konců,teď jsem byl svědkem,kde člověk z fabriky Fendt dovedl tak vyladit 936 s 9 radličným pluhem,že jela,dělala co má,nežrala ...oproti tomu jejich stávající Magnum,kdy ten podnik hodnotili nejmenovaní odborníci a študovaný lidi (hodně jen od stolu),tak jim v tom podniku řekli,že jezdí s těma Magnumama správně,doporučovali jim traktory,že je to pro ně dobře,přitom je to dobře na tuhle práci,ale na další už by zase byl potřeba jinak konfigurovanej traktor, ten podnik zjišťoval,ptal se,jak ty traktory má používat,aby to bylo dobře ... tady v ČR jim skoro nikdo nedovedl poradit!!! Nebo jen na oko! Ano myslím,že nejsem pitomec,něco znám,ale když byla možnost,vzal jsem tohodle člověka z fabriky,dojel s ním k zákazníkovi a poprvé jsem viděl na poli koncert doslova!!! Za sebe jsem smekl čepici!!!
Proto jsem neřekl,že by ten traktor nedovedl jezdit možná i za lepší spotřebu,ale když to nikdo bohužel neumí nastavit tak nebo těm užvatelům poradit,to je pak těžké. A stroj nevychytám za dvě obrátky na poli. To chce minimálně jednu sezonu!smile Ale to Vám zrovna nemusím asi vysvětlovat smile Hlavně to byl rýpavej komentář na dealery JD, kteří jsou dosti demagogové a co mají zmáklého bravurně,je marketing a jak cpát zemědělcům nesmyslné klíny do ihlavy,ale malinko z těch lidí umí dojed na pole a opravdu tam něco předvézt!!! A že jich od zelenožlutých znám hodně, mají ke mě nevraživost,pomlouvají mě,jako bývalého zaměstnance u zákazníků,tak jim to jen veřejně vracím!!! Neměla to být výčitka nebo rýpání do zákazníků a zemědělců,ale do dealerů JD !!!! Tímto se Vám omlouvám,pokud se Vás to pane Blažek nějak dotklo smile
medulin   03.10.2013 12:50:50
Tak nevím demagogové jsou určitě u všech. Vlastním JD6420 a Fendta 714scr. Co se týká spotřeby u Fendta tak zatím ve většině prací o něco horší. Ale jak bylo psáno nahoře srovnání je lepší dělat za delší časový úsek v řádu let.
George8030   03.10.2013 13:24:32
JD6420 x Fendt 714 Vario ...třídově jiné traktory, JD 4 válec, 110 koní a co jsem našel na webu,tak vážící 4,8 tuny, Fendt 6 válec s hmotností 7600kg prázdnej ...rozdíl 30 koní,ale skoro 3 tun jen samotné váhy ...to někde být znát musí. Pokud jste chtěl 700ku do těžších prací,aby byla úsporná,volil bych alespoň 716 nebo 718 výkonově. Tu 714ku doporučuju na lehčí práce spojené s vývodovkou a případně pokud někdo nepotřebuje koně,ale hmotnost,např. se sekačkama ve svazích apod. práce v komunálním sektoru - škarpové ramena atd. ...jelikož ty dovedou s traktorem také dost zamávat
Milda11   03.10.2013 14:39:06
Taky jsem se chtěl zeptat co s těma traktorama děláte???
Ono spousta lidí je překvapenýcj když přesednou ze zetoru 7245 do jakéhokoliv zahraničního traktoru o výkonu cca 100ps jaká je tam spotřeba nafty.....
JohnDeere8430   03.10.2013 15:21:47
To George8030 : Když se podíváš na třetí fotku tak vidíš průměrně 42l/hodinu a výkon 7ha/hodinu , tudíž jezdí podle toho tak za 6l/ha .
Petr.J   03.10.2013 16:45:42
Nevím jestli se mýlím, ale co vím, tak zrovna v tomhle zobrazení je celkový průměr, takže se do toho započítává i ta hodina a půl co klapal na volnoběh. Takhlem je to i u našeho, když jezdím, tak aktuální je mnohem nižší než na tomhle celkovém zobrazení.
Afrokvetack   03.10.2013 17:27:27
presne tak johndeere8430 ..nebudte zaujaty monitorama ty vam teho nakecaj
a nehlede na to ze kdyz nedocvaknu scv na max hektary to nepocita :) objizdeni sloupu atd. :)
Tomas1   03.10.2013 18:47:03
Asi tak nějak jak říká Dan a Petr.. A George to by to jako bývalý servisman JD měl vědět, ale teď je u jiné značky tak samozřejmě musí jít proti.. smile smile
medulin   03.10.2013 20:26:29
geore: naše 64 váží 6000kg 714 oněch 7600kg počítal jsem s tím že se tenhle rozdíl projeví až ve vysokých rychlostech, ale spíš jsem doufal že ty dva hrnky navíc a 25koní tohle smažou. Jinak můj názor že tenhle model neměl existovat a začínat by měl u tý 718.
Milda: Tahá samý nářadí co jelen. To je diskový sečení, lis, disky, pluh, kombinaci, opaváky. Loni průměr u jelena při sečení 5,7l/ha Fendík 6,2l/ha s ecco otáčkama který jelen nemá, pravdou je že letos bylo víc hmoty. Včera jsem zkoušel terrano a do kopce jel jen o 0,2km/h rychleji než jelen(údaje z tachometrů ale fendt ještě dost přeměřuje)
FarmaBlazek   04.10.2013 12:43:20
Ještě jeden malý postřeh. Už je to přes 10 let co má Fendt vario, TMS a možnosti nastavení zatížení. Traktory mají dotykový obrazovky a miliony dalších vymožeností. Tak proč tam není možnost volby režimu jako je doprava, orba, vyvodová hřídel atd.? Proč tam jsou nějaký % u kterých polovina lidí nechápe ani vyznam? V autě si můžete zvolit režim sport, město atd. a už vidim jak by si někdo nastavoval brzdy a plyn. Ne každý ma technické chápání a pokud ma ten traktor jezdit za málo nafty i farmářům nejen lidem z fabriky tak ať to dělají pro lidi. A to není výtka jen pro Fendt v Xerionech je to stejný.
TomášJ.   04.10.2013 13:18:35
Zajímavá diskuze, ale poměrně dost subjektivní. Nikdy nikdo nebude mít stejnou spotřebu při stejný práci. Jednou se vám povede jet za málo a pak pojedete 2x za hodně. Data o spotřebách strojů si sbírám už poměrně dlouho a prostě to porovnávat nejde. U mě v okolí jsou převážně Fendty, MF, pár JD a NH. Co mám data tak vychází spotřebově hodně dobře MF, ale taky né vždy. I velkej MF umí jet dejme tomu v orbě za 17 ale taky za 30 na ha. V dopravě umí jet na DTM za 75 ale v pohodě i za 100 na 100km, takže to prostě takhle porovnávat nelze. Zajímavý mě přišly třeba dlouhodobý spotřeby traktorů v rotačkách, kde je velkej MF schopen jezdit dlouhodobě za 2,8-3,5 na ha, oproti tomu stejně výkonnej Fendt jezdí za 4,5-5 stejně jako JD s o pár koňma míň. V těžkejch polních pracech měl poměrně zajímavou spotřebu třeba i takovej Magnum. Každopádně je skoro jistý, že někde tu naftu ušetříte a v jiný práci si jí traktor vezme zpět i s úrokama a osobně neznám moc podniků (s ŽV), kteří si mohou dovolit používat velký traktory jenom na polní práce, střední na dopravu a lehčí práce atd....

Vrátím li se k podstatě komentáře od George. Pokud bude mít Fendt někdy motory Sisu popř. jiný s odpovídajícím obsahem a dokáže, že je opravdu úspornej (což nyní zcela není), pak bych tu narážel na spotřeby konkurence, dřív určitě ne, protože mnohdy i tahle zelená konkurence vychází mnohem líp, mnohdy samozřejmě taky ne. I tak je to ovšem porovnávání jablek s hruškama, protože Fendt dodnes nevyrobil opravdu polní tahač,kterým minimálně JD 8 je.
Honza.S2   04.10.2013 22:49:36
S dovolením se ještě vrátím k prvním příšpěvkům týkající se 9radličného pluhu a Carrieru 1225 s 939. Agregace se dají udělat a vyladit do špičkových parametrů, člověk se diví až co se dá táhnout kde. Ale pořád mě napadá otázka, předpokládám že to byla agregace ukázková a ne trvalá. Pokud by měla být stálá, co potom na to životnost částí traktoru, převodovka, motor, diferenciál atd?
Má někdo tohle ověřené? Spotřeba hezká, výkon také, ekonomika do jisté míry také ale když budu po dvou letech dělat převodovku tak to už tak moc zajímavé nebude.
George8030   06.10.2013 17:50:59
nevidim důvod,proč by v tom ta 936ka neměla chodit,když v tom chodil nachipovanej Case Magnum 310. Ano,je pravda,že měl servisní problémy,místy v této oblasti jsou velice těžké červenice,kde bych si spíš představoval z toho plácat cihly a né na tom hospodařit,kord v letošním roce a teď jsem přímo na těchto půdách s různým nářadím ztrávil týden v kuse,kdy jsem si mohl hrát,testovat,porovnávat s jinými traktory apod. nebo i slabšíma Fendtama. Firma,co to řeší,tak orala,orá a bude orat,je to pro ně ztěžejní pracovní úkon. Né,že by v tom ten Magnum nechodil,jezdí na tom šikovná obsluha,ale bohužel ze strany servisu ... smile nebudu tohle dál rozvíjet !!! A co se týče vyladění,to je POUZE a JEN o přístupu lidí,co ty dané mašiny obsluhují. Oni mají i toho Magnuma vyladěného dobře,umí s ním pracovat dobře,ale ten traktor se se*e od nova a servis stagnuje relativně!!! Ale sama obsluha řekla,že Fendt je proti tomu Magnumu někde jinde,co se týče obsluhy,tahá to stejně dobře,jako podle fůry vás "polní traktory" Case,JD aj. Kdy plno Vás tvrdí,že Fendt není dobrej na polesmile a to nepodotýkám ani komfort ovládání a pohodlí. ... A líbila se i navigace VarioGuide,vše fungovalo všechny dny perfektně i za sehrání souvraťového managmentu. To mě osobně stačí,takový názor od lidí z praxe!
George8030   06.10.2013 18:02:55
jinak co se týče spotřeb,tak já s tím nikdy problém neměl,vždy mi to vyšly zajímavé hodnoty,které lidi kolem oslovily. Asi je to o tom,že k tomu mám jiný přístup,než jiní. Fendt je evropskej výrobce traktorů pro požadavky evropského trhu. JD má zase jiné parametry,nikdy jsem neřekl,že ten traktor neumí tahat,ale je to jednoúčelovej traktor potom v tom případě. Jak zde bylo napsáno u jiné galerie,pochybuju,že všechny podniky si můžou dovolit použít ten traktor na tuhle práci a na další mít jinej. Chtějí více univerzální traktory,což dle mě Fendt je,oproti JD ř.8 nebo Magnumu. Ale samozřemě někde je to i jiné a tam chtějí jednoúčelovej traktor a tam jezdí zase tyhle značky hold no,to tak prostě je!!! Každý si může koupit,co mu víc vyhovuje !!! A pokud by Fendt nebyl úspornej,jak tvrdíte,tak by asi ve 3 kategoriích vyhrál prvenství v DLG nezávislém testu!!! To samé všechny Vaše mýti o účinnosti Vario převodovky, traktor funguje jako celej,obsluha nemusí řešit nějaké účinnosti,ta chce,aby to jelo a jelo to za co nejméně a splnilo to požadavky na jejich technologické postupy a tahalo jejich nářadí !!! pokud nepojede,od toho je servis!!! A pokud by ta převodovka byla špatná,jak mnozí říkají,mohl by ten traktor vyhrát takovýto vcelku jasný test DLG se špatnou převodovkou???
Honza.S2   06.10.2013 18:36:44
No dobře dobře. Nechme to být. Já to spíš myslel v tom smyslu, jestli do toho pluhu nevzít v úvahu už silnější pásový tahač. Ale třeba příště.
Milda11   06.10.2013 18:55:03
Tahat pásákem pluh není podle mě úplně šŤastné. Za jistých mokrých podmínek, pásák vždy jede online, vysoký prokluz smýkání traktoru atd. Traktor v brázdě má lepší trakci. je tu několik souprav kdy 12 radličný pluh tahá traktor myslím johnek....§
Pásák má smysl do minimalizace, přípravy, největší přínos stroje je v utužení a hlavně na jaro....
Ono jezdit s dvojmontážema když rostou středové můstky pro chodce je čím dál větší problém...
stenlynko   06.10.2013 21:38:03
DLG je až tak nezávislý test, že spotreba Fendtu bola meraná bez kompresorov (ako vzduchového, tak klímového) smile jedno pole, jedno náradie, viacero traktorov, potom sa môžeme baviť o porovnaní spotrieb... inak, Fendt 936 a 7 radličný pluh Lemken a Magnum 335 s rovnakým pluhom na rovnakom poli... rozdiel 7 litrov v tankovaní na rovnako veľké zorané časti... btw, lepšiu spotrebu mal Fendt
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0083110332489014.s