Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
TomDuba   08.12.2013 21:21:30
Docela by mě zajímalo jestli někdo nemá informace o spotřebách (l/tuna; l/km) těch přívozných prostředků (Fastrac, Claas a někdy i Fendt pokud vím).

Vím, že prakticky každý dovozce je jiný - cisterny 21 kubíků a jedna 26 (a také přívěsy vz. návěs) a výkony traktorů také rozdílné, ale i tak by to bylo zajímavé.

+ Jestli se projeví i rozdíl s těmi silničními pneumatikami oproti klasickým šípákům.

Mně osobně to příjde jako možnost ideálního porovnávání...
TomášJ.   08.12.2013 21:38:45
Porovnatelný jsou a to ještě pouze v určitým směru ty Axiony s Annama, zbytek už dost těžko. Na těch gumách by zas záleželo, kdyby měly ty axiony stejnej výkon, což nemají, takhle nepoznáš, čím je způsoben rozdíl. Toho Fastracka taky porovnáš těžko. Jiná cisterna, jiný pneu.

Tak jako tak je ovšem tahle linka sestavena katastrofálně a jsem zvědavej, kdy tohle začne určitý podniky zajímat. Pak to vypadá tak, že v jedný cisterně nezbyde nic, druhou xerion zas nevysaje uplně a ta za ním pak lítá po poli, kde to samozřejmě vůbec není poznat potom. (Tento jev jsem viděl u dvou linek ze tří, který tyhle služby mají).

Každopádně přímo pro tuhle nástavbu by měly bejt optimální ty 21 kubíkový cisterny. Většinou se to plní z vrchu a kvůli pěně jí stejně uplně plnou nedá, xerionu to pak vychází 1,5 násobek nástavby a nic se nezdržuje. Když je pak na poli jeden 18 další 26 a do toho přijede 21, přál bych vám vidět ten cirkus..

Jinak do dopravy optimálně cena/výkon do podmínek, kde tyhle služby zejména operujou jsou nejlepší traktory +-260k s Variem. U ostatních traktorů už ty náklady dost tečou směrem nahoru a to jak u slabších, tak u silnějších.
TomDuba   08.12.2013 22:05:17
to Tomáš: K tomu sestavení linky co se objemů cisteren týče: Mně pořád chybí polní kontejner. Na jednu stranu je nutnost dalšího traktoru, na tu druhou se vyhnu problému s přívoznými cisternami. Můžu podle mě dosáhnout vyššího výkonu samochodu (přejíždění právě při té "půlce" cisterny od jedné k druhé).

Na některých fotkách z ciziny, asi Dánsko či tak, jsem viděl i kontejner co si tahal ten samochod sám. To mi přišlo jako úplně nejlepší řešení, jen není vůbec vidět...

S ostatním souhlasím, problém porovnání tu je, jak jsi popsal. Ale i tak mě to zajímalo jak to vychází.
FarmWEB   08.12.2013 22:10:21
Z osobní zkušenosti šípy versus špalky. Denní vyvážku CHM u nás provádí Claas Arion 520 + nosič kontejnerů Mega hook. První obutí po zakoupení byly pneu Nokian - špalky. Při denním provozu životnost něco přes rok. Druhé obutí už levnější Alliance - špalky , životnost srovnatelná s Nokiany.Třetí obutí byla změna -luxusní Vredestein - šípy , životnost o málo vyšší než u předešlých špalků. V současnosti jezdí na pneu Mitas - šípy s výhledem životnosti jako u předchozích, ovšem s cenou pneu výrazně nižší. Traktor jezdí z 99,9 % po silnici. Během provozu se laborovalo s různým tlakem v pneu, jezdilo se z předním závažím i bez, přední pneu se otáčela pro rovnoměrné ojetí.
temelín   09.12.2013 10:11:29
Spotřeba je u Axionu820 cca 0.5l/km, u 840 je to o par litrů za den víc ,ale je to +-25l za celý de, astraac ma stejnou spotřebu jako 840 a to tahá o 4m3 víc (nedává celých 26,ale 25) a nejuspornejsi je ares 836rz ten žere o 20l min než 820. Ještě jsme měli možnost jezdit namísto 820 s nacipovanou 850 a ta brala stejně jako 840,ale možná kdyby nevyužívál plného výkonu, bral by míň .
A k tomu plnění apod. meprozet vozí25 a xerion pojme bezproblemu 12,5m3, takze ho beru nadvakrat a annaburgry si musim rozplanovat, tak, aby to vyslo 2x sat, je to jen o pocitani, hlavne v porostu. Obcas je to samozrejme reseno jizdou fekalu po strnisti nebo xerionem na prázdno. Na druhou stranu se dá s touhle linkou za den udelat přes 1000m3.
temelín   09.12.2013 10:13:02
Jo a s 90% plnime fekaly spodem. Uz na to mame prostredky na mista, kde je plneni pouze vrchni.
TomášJ.   09.12.2013 13:09:32
to temelin.

těch 0,5l/km se mi moc nechce věřit. 50l 100km většinou neberou ani 120k traktory a mají víc. Takže nevím, až budu mít možnost, pokusím se zjistit, kolik jste tankovali u nás, ale 50/100 to nebude, to jsem si docela jistej. Konkrétně u Axiona bych věřil číslu kolem 85litrů na 100km. Porovnám-li to, kolik u nás tankovali zelení se stejnými výkony, tak to bylo mnohdy i o 80l na 100 víc než uváděná spotřeba u tohoto axiona, to už by pak byl Axion zázrak v tomto porovnání smile

Ten ares je myšlen asi o 20l míň denně než na 100km že? Protože to už by pak byla docela konkurence pro kamiony smile
temelín   09.12.2013 19:43:26
U arese je to samozřejmě za celý den.
Spotřeba je samozřejmě závislá na terénu, době čekání u plnění, zda je plnění čerpadlem nebo se saje a jak dlouho čeká souprava na souvrati, ale průměr není zas tak vysoký, jako u traktoru, kde se využívá neustále plného výkonu.
Ještě k těm špalkům oproti klasice, máme je na 820 a ta letošní sezonu bohužel neodjezdila celou, takže těžko co porovnávat.
A optimální pro plnění je xerion co má kolega s 14 kubíkovou nástavbou a jezdí mu pouze 21 fekály, takže na 3 sání má 2 fekály prázdné což už je efektivnější.
temelín   10.12.2013 07:42:22
Takže abych uvedl tu spotřebu na pravou míru. 820 s prázdným fekalem bere do50l/100km, plně naložený kde neni kopcovito 60-75l a v kopcích je to až 100l, tímto se Tomášovi omlouvám za neúplné informace. smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.028202056884766.s