Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
TomDuba   08.01.2015 18:17:54
V čem konkrétně není ten stroj konkurenceschopný? Výkonnost, spotřeba nebo v čem?
Honza.S2   08.01.2015 19:32:15
Tak to čekám na výčet těch poruch. 100 mlátiček v provozu zhatila jedna. Závadu č. 1 vidím na první pohled a začíná mě to být jasné.
Milda11   08.01.2015 19:45:11
Nh je citlivý na nastavení, spotřebově je na tom velmi dobřesmile
Joska   08.01.2015 20:19:14
Také mě zajímají poruchy a hlavně ty - mlátičky CR smile díky
tx66   08.01.2015 20:30:05
Stejně vše záleží jen na obsluze protože ta tvoří 80% kombajnu smile
Palo66   08.01.2015 22:09:18
Zdar chlapi,som tu nový a jazdím z žltým desať sezon.Všetky mašiny majú svoje muchy,či je žltá,zelená...treba si to zoladiť a možno sa to prejaví prvú sezonu druhú.Ja som mal problémy neskutočné s elekronikou,ale teraz by som ho nedal ani za nič.Tod vše dík
OŤAS   09.01.2015 21:13:33
Už ta citace je zavádějící "Jediný důvod neúspěšnosti byl samotný stroj, který se mi do prvního ostrého výjezdu zdál bezchybný a úžasně jednoduchý." Dnešní sklizňové stroje nejsou vůbec jednoduché a to mi může potvrdit každý starší kombajnér který začínal, tak jako já na kombajnech před 25. lety a dříve. Jsou lehčeji ovladatelné to ano, ale co se týká seřízení, tak aby stroj podával ten nejlepší výkon v co nejlepší kvalitě, to už chce sakra fištrón. Jednoduchost ovládání počítačem nadupaných strojů je v tom, že přes elektroniku zadám kompletní seřízení na tu kterou plodinu podle přednastavených parametrů z výroby, ale jak jsem se sám mohl mnohokrát přesvědčit tak co platilo dnes v jedné odrůdě a fungovalo to, tak zítra to může být u jiné odrůdy ježek v kleci. Musí se zkoušet a přemýšlet a ne to potom všechno svádět na mašinu. Asi vím na co přítel Honza naráží, já taky nejsem vůbec spokojený s výsledkama některých službařských firem, které horko těžko shání kvalitní posádky na ještě kvalitnější stroje, ale taková je bohužel realita. Výrobci, prodejci a školitelé budou tvrdit že jejich stroje jsou pro obsluhu tak jednoduché že je zvládnou i cvičené opice, tak potom se teda nemůžeme divit jak to v praxi vypadá.
Honza.S2   10.01.2015 08:52:01
Stále čekám na tu diskuzi.... Mě by to pomohlo, přemýšlet takhle o kombajnu, jestli Claase, Hollanda, JD/Casesmile
Takhle bych jednoho vyřadil pokud je nekonkurenceschopný.
skacel99   10.01.2015 09:33:28
Taky čekám,kdy se objeví nějaký konkrétní zápory toho kombajnu.Celkem mě to zajímá
Patrik Chromý   10.01.2015 09:46:17
Jak zde už kolegové, ač nepřímo, naznačili, problém nebude ve stroji samotném, ale v tom článku mezi sedačkou a volantem.

Jsem teda taky zastáncem sklízecích mlátiček Claas, ale letošní svezení a předvedení NH CR 9.80 s lištou Varifeed 10,7 ve mě zanechalo velice příjemný dojem.
skacel99   10.01.2015 09:53:49
Autor ale na konci popisu píše,že sem napíše veškeré svoje názory na kombajn. Nic z toho se ale nedějě. Každý stroj má svoje pro a proti.
GoodfellowFrank   10.01.2015 12:16:36
Autor Fastrac3220 / Podle mě není zase takový problém s mlátičkou NH CR. Není to špatný stroj naopak myslím že je velice dobrý. Zásadní problém bych tam rozhodně nehledal.

Otázkou je seřízení stroje a hlavně ten článek co sedí na sedačce.
Dále v čem konkrétně není ten stroj konkurenceschopný? Spotřeba,Výkon?!


Pokud s tím "nic proti" jen tak lítáš někde na poli a na ostatní věci se nekoukáš tak hledej problém mimo mlátičku. Seřizuješ mlátičku nějak nebo jak tak pro srandu sedneš a jedeš?!

Když už tedy s tím máš nakrouceno 5. sezónu jak říkáš tak stroj by si měl trochu taky přece znát... A co sezona 1,2,3,4... ty byly v důsledku stroje taky tak nevydařené smile

Byl bych moc rád kdyby si zde napsal hlavní příčinu NEÚSPĚŠNÉ sezony. Jasně závady tam určitě po pár letech budou to je mi jasné ale ne takové že díky stroji byl sezona špatná.

skacel99   10.01.2015 12:43:29
Pochopil jsem popis tak,že dřív jezdil na Claasu a na NH byl teď první sezónu
stalinrio   10.01.2015 15:26:59
no nevím... úplně všechno obsluha taky neovlivní! Polemizujete tady o slovíčku "není konkurenceschopný" ale nevíte nic - počkal bych až se autor rozepíše...smile
Skalda   10.01.2015 15:37:54
Myslím si, že žádný problém na kombajnu nemůže byt tak velký, aby někdo kvůli tomu ukončil předčasně sezónu. Před cca 3 roky byli problémy s hydraulikou a to výrobce měnil na strojích na vlastní náklady za chodu, i když byl stroj již po zaruce, jelikož kombajn je pořízen kde je pořízen, je možné že toto nebylo odstraněno. CR9080 je nejprodávanější model u axialnich mlatiček na trhu. Jako u každého stroje podobné vykonostní třídy je jeho seřízeni o zkušenostech, rozhodně složitější než u vytřasadloveho kombajnu. Proto přední výrobci vyvíjí automatické způsoby nastavení.
carrera.rapida   10.01.2015 15:41:36
Trochu mi vadí, že kdekdo hned vidí problém mezi sedačkou a volantem(nechci urážet ty, kteří se chtějí něco dozvědět). Letos pojedu na kombajnu 10 sezonu a za ty roky už jsem zažil ledacos a někdy to byl opravdu den blbec a mezi volantem a sedačkou mohl sedět samotný Bůh a stejně by to nepomohlo. Jak se říká hezky česky: "když se sere, tak se sere". Samotného mě to zajímá, jaké problémy se vyskytly, nemám z NH CR žádné zkušenosti, takže se rád dozvím, co bylo špatně, takže prosím uživatele Fastrac3220 jestli by mohl svůj popis doplnit o podrobnosti. Jestli můžu mít hned několik otázek pro začátek, tak by mě zajímaly udaje o tomto konkrétním stroji, jaký je to ročník, kolik má uděláno hektarů, kolikátý majitel. Jak probíala předsezonní příprava, jak denní udržba. Jak se servisovaly poruchy, které se vyskytly, když kombajn jezdí ve službách? No a samozřejmě nějaký seznam poruch které se vyskytly. Díky moc za doplnění.
GoodfellowFrank   10.01.2015 16:08:58
Ano je tam třeba výkon motoru a spotřeba jiná jako u každé mlátičky to je myslím jasné. Ale rozhodně nemá takové vady aby tu celou sezonu nějak pokazilo. Jedině že by byl tak vážný problém příklad : Motor - což rozhodně není. Jenže aby CR měl takové vady které by měly opravdu dopad na všechno tak to by výrobce rozhodně nepustil ven z továrny!

Už jen popis je opravdu položený trošku jinak smile

Obsluha stroje dělá 80% a to myslím vážně. Pokud nedokáže stroj seřizovat a dělat údržbu tak tohle je chyba která má dopad to rozhodně ano. Je rozdíl sedět a jen tak se vozit ! Ale je nutný s ním pracovat a učit se.

Nejsou to vůbec jednoduchý stroje vlastně když se na to člověk podívá tak žádný "kombajn" není jednoduchý stroje se mění a jejich složitost taky! smile Aby si mlátičku seřídil " skvěle" tak to je pořádný oříšek není to vůbec žádná legrace se s tím hrát. I profi mechanik má někdy velké problémy dobře mašinu seřídit a to at si klidně říká co chce. To se s tím chce hrát ale jako první důvod uvést že za chyby může stroj je celé úplně bokem.

smile
deno   10.01.2015 16:39:23
Túto sezonu v službách sme dáku dobu boli spolu s chalanmi čo jazdia na claase.Za 2 týždne spravili s jedným kombajnom cca 20ha ,to myslím vážne čo deň to porucha bolo mi ich až lúto smile .Sú sezony ked sa kazi uplne všetko a stále a nikto nevie prečo a inokedy celý rok ani nevieš že na niečom jazdíš asi je to osud raz to ide raz nie smile
Fastrac3220   10.01.2015 20:08:29
Pěkný večer všem. Prosím nespekulujte a neodsuzujte vše předem..... počkejte si na fakta a pak se doufám rozběhne diskuze která bude mít smysl. Momentálně jsem na trajektu z Anglie do Holandska a tak o sobě dávám vědět aby jste si nemysleli že na to kašlu. Jsem na mobilu a signál je velice špatný, ovšem příští víkend dojedu domů a tak usednu k počítači a rozepíšu se. Díky za pochopení
GoodfellowFrank   13.01.2015 16:37:35
Tak doufám že něco během víkendu zde bude napsáno. smile
Fastrac3220   19.01.2015 13:52:35
Dobrý den. Takže předem se omlouvám za zpoždění, pracovní cesta se mi trochu protáhla a někteří zde přítomní tuto skutečnost psychicky neunesli. To jen na úvod a vysvětlení, proč se moje odpověď o 1 den protáhla. Nebudu zde odpovídat jmenovitě každému, zkusím to shrnout do jedné odpovědi a pokud na něco zapomenu, nebo budete chtít vědět něco víc, prosím ozvěte se. Začal bych tedy tím, že když nepočítám 14 dní na záskok (viz moje galerie z Rumunska) kde jsem jezdil na NH CX, tak doposud jsem jezdil na Lexionu 600 a minulý rok tedy na CR. Nebudu zde řešit záležitosti které jsou individuální a každému tak vyhovuje něco jiného.

Něco tedy o mě. Nejsem ten, který ráno sedne a jede. První kombajn jsem dostal pod křídla když mi bylo 20 let, jel se mnou o rok a půl mladší kolega a dobrý kamarád. V každém podniku jsme tedy byli středem pozornosti a hlídali nás víc než ostatní - nikdy žádný problém. Další důvod mého snažení o odvedení co nejlepší práce je ten, že jsem si vědom velké konkurence a tak chyba nebo dokonce vyhození z podniku může být fatální.

Co se týče údržby a starost o kombajn. Mazání podle servisního plánu, foukání každý den (pokud se neudělaly např. 3Ha, to pak nechávám na další den), kontrola řemenů a řetězů při foukání, kontrola všech kapalin vždy před studeným startem, když je více času což bývá většinou každý týden tak kompletní kontrola kombajnu kvůli zjištění nějakých anomálií a tak zabránit poruše ještě v zárodku.

Napsal jsem že je CR jednoduchý kombajn a za tím si stojím, i když mi to bude vyvracet PAN kombajnér (kterého si mimochodem velmi vážím). Ano, sklízecí mlátička je složitý stroj a čím modernější, tím složitější. Ovšem některý více a některý méně. Jak už jsem psal, dříve jsem jezdil s Lexionem a když to porovnám s CR, tak zde je "půlka" mechanizmů, všude je na všechno dost místa a od údržby po opravy je vše snažší a tudíž i rychlejší. Ano, porovnávám Axiál s hybridem, ale porovnávám z důvodu praktických zkušeností. Co se týče obsluhy tohoto stroje, byl jsem s ním spokojený. Jeho ovládání je snadné a intuitivní.

Něco o stroji: Byl dovezen vloni z Maďarska spolu ještě s jedním CR 9080, který byl naprosto totožný. Oba stroje měly málo najeto, byly používány pouze v hlavní sezóně na cca 500Ha pro každého. Ten "náš" má momentálně 2050 Mth na motoru a 1423 Mth na rotorech - v současné době na prodej.

A teď se tedy dostáváme k mému názoru o nekonkurenceschopnosti. Jde o 3 záležitosti, a to: Výkonnost, separace v závislosti na výkonnosti a poslední - předsudky (které z části chápu).
Výkonnost: Jelikož je tento stroj všude uváděn jako výkonná, někde nejvýkonnější sklízecí mlátička, čekal jsem tedy že tomu tak bude. Měli jsme dost možností si toto ověřit (ideální počasí, stojatý suchý porost s průměrným výnosem 6,5 t/Ha, celý den na jednom poli od rána do večera a také stíhající odvoz který jezdil ke kombajnům a sypalo se za jízdy). I přes toto se nám nepodařilo při optimálních ztrátách a čistotě vymláceného zrna přesáhnout 40Ha. Jak jsme se potom dozvěděli od dvou nezávislých lidí kteří mají na CR dlouholeté zkušenosti, pro CR 9080 a 9090 s 9,14m lištou je 40 Ha strop. Pro porovnání, při podmínkách které jsem popsal výše jsem nejednou s Lexionem 600 zvládl přes 60 Ha denně. Optimální ztráty a vynikající čistota vymláceného zrna byla samozřejmostí - to jen pro rýpaly. Výkonnost u tohoto stroje také velmi záleží na hustotě porostu, jestli je porost polehlý a nebo vlhčí. A nedejbože když se tyto 3 aspekty sejdou, tak je tento stroj brzda i pro vytřásadlového Lexiona s V900. Když vezmu řepku, kterou jsme bohužel/bohudík mlátili jen okrajově, opět musí být dokonale vyschlá a stojatá, jinak je CR v nesnázích a to ve větších než v obilovinách.
Separace: Jak už zde někdo napsal, CR je velmi náchylné a citlivé na seřízení. Toto nám bylo vtloukáno do hlavy na školení a následná praxe pak ukázala, že tomu tak opravdu je. Kombajnér musí přemýšlet nad spoustou věcí a podle toho stroj optimálně nastavit. Pro základní nastavení vždy sloužila chytrá knížka pod sedačkou a nadále se stroj ladil podle toho co bylo za kombajnem a v zásobníku. I přesto se několikrát v zásobníku objevovaly nevymlácené klasy a dokonce i stébla slámy (především ve vertikálním svahu) a nevěděl si s tím rady ani přítel na telefonu - člověk s mnohaletými zkušenostmi na CR. Byli jsme důrazně upozorňováni, že CR má veliké problémy s mlácením ječmene - osobně nám šel ječmen velmi dobře. Ale musím také napsat, že jsme v jednom podniku sekli extra tvrdou pšenici na italské těstoviny, a zde pohořely všechny kombajny.
A nakonec předsudky: Zde jen krátce a to - Axiál skoro nikde nechtějí, což je ve službách obrovský problém.

Jak už jsem výše psal, tyto CR 9080 byly dvě totožné. Obě ve službách a obě víceméně se stejnými výsledky práce. Náhoda?

A dostávám se do závěru. Nikde jsem nenapsal že stroj byl poruchový. Chtěl jsem rozpoutat diskuzi s obsluhami, které mají zkušenost na CR a podělit se tak o zkušenosti včetně poruch. Poruchy jsme měli, ale byly to běžné závady které řešil servis a až na poslední poruchu to byly vždy záležitosti, které nezastavily celý stroj. Někdo tu psal, že je nesmysl ukončovat sezónu kvůli poruše...... O tomto si myslím svoje a nebudu se k tomuto názoru vyjadřovat. Po bitvě je každý generál a nejlépe, když o tom daný člověk nic neví. Blížil se konec sezóny a zničehonic na kombajnu fungovala pouze mlátička, lišta a pojezd dopředu a dozadu. Práce utíkala mezi prsty a kombajn byl stále nepojízdný. Nakonec ho servis provizorně zprovoznil pro nouzový dojezd na servisní středisko a nezbývalo nic jiného, než sezónu předčasně ukončit.

Nakonec dodám že konkrétní a přesné informace, resp. čísla mám pouze mazi stroji Claas Lexion 600 a NH CR 9080. Ostatní informace jsou jen z rozhovorů s obsluhami jiných značek strojů a také ze sledování na polích.

edit: A ještě bych doplnil jednu věc. Někdo tu psal, že měl možnost vyzkoušet novou řadu CR. Taky bych jej rád vyzkoušel. Tento model rozhodně nezavrhuji a to hlavně z důvodu konstrukční jednoduchosti která se mi u CR opravdu velmi líbí. Havně by mě zajímal Feed Roll. Na školení nám říkali že tento buben bude sloužit pouze pro usměrnění kamenů do lapače. A jak se stroj dostal na světlo světa, už se mluví a píše i o vyšší průchodnosti a lepší kvalitě mlácení. Nejednou jsem o žních slyšel že starému CR buben před rotory prostě chybí.... A je to pravda
Michal Vencel   19.01.2015 17:48:35
Dobrý den.

S mlátičkami CR mám pár zkušeností, ale nejdříve bych se chtěl zeptat na nastavení stroje v obilovinách, ale né jen na prvky nastavitelné z kabiny, ale například na nastavení vnitřních lopatek nad rotory (pokud jsou nastavitelné), dále pak bych chtěl více popsat problém týkající se sklizně řepky (co, kde a jak nefunguje, je problematické), co na řepku všechno předěláváte na mlátičce?
Klidně můžete do SZ.

Děkuji předem za odpověď.
Fastrac3220   20.01.2015 17:53:56
Dobrý den. Nastavení v obilovinách zahrnovalo výměnu půlměsíců na domlacečích za vroubkované a mechanické zrychlení rotorů. Dále pak ruční doladění předsíta. Lopatky nad rotory byly zřejmě pevné. Nevím to jistě, ale usuzuji z toho, že servisní pracovníci a školitelé se o tomto nastavení nezmínili a ani v příručce o nastavení nebylo psáno. Byla nám ovšem navrhnuta výměna kompletních mlatek na rotorech, ale celodenní zastavení stroje s nejistým výsledkem toto zavrhlo.

Co se týče mlácení řepky. V suché a řídké řepce nemá žádný problém. Ale zelené stonky + hustý porost = veliký problém. Lišta bez problémů, šikmák bez problémů, ovšem rotory měly co dělat a nejednou na nás vyskočily kritické otáčky. Dodnes si pamatuji že se dalo jet pouze na mezeru 25mm. 24mm už zrno drtilo a při 26mm šlo všechno ven. Otáčky rotorů se ladily, ovšem s žádným výsledkem, zkrátka bylo to na ně moc. Příprava na řepku: Výměna půlměsíců na domlacečích za hladké, mechanické zpomalení rotorů (v zelené řepce zrychlení) a drtiče a podle potřeby doladění předsíta.
Michal Vencel   20.01.2015 19:12:27
Chtěl bych Vás poprosit o informace v podobě otáček rotorů a mezeře koše při sklizni obilovin? Protože když jste měl snížené otáčky, to znamená že jste tam měl ,,želvičku" a to max otáčky jsou nějakých 750 nebo 800. Což je hrubě málo, protože při takovýchto otáčkách nemáte dostatečnou úhlovou rychlost pro uvolnění zrna z klasu a hlavně se snižuje účinnost separace již vymláceného zrna. Ještě taková otázka, měli jste sundané koše, jestli opravdu mezera koše na monitoru odpovídá skutečné mezeře? Nebo jinak, zkoušeli jste zkalibrovat mezeru koše?

A teď řepku... Mezeru na řepku jste měl nastavenou na 25mm? Není důvod mít tak přitažený koš a vysoké otáčky, protože řepku máte vymlácenou už v šikmém dopravníku a vám jde jen o to, aby to co nejrychleji prošlo mlátičkou. Dále zbytečným přitažením košů a vysokými otáčkami rotorů ,,drolíte" rostlinu na menší časti a ty propadávají košem na čistící ústrojí a tím pádem Vám začíná problém s čištěním. Nízké otáčky rotorů také proto, že s nízkými otáčkami Vám vzrůstá točivý moment a snáze překonávají zatížení. Kdybyste měl stavitelné lopatky rotorů, tak bych doporučil nastavit je do polohy označené ,,řepka" čímž zvětšíte stoupání a zrychlíte tok materiálu v mláticím ústrojím. On je ještě takový malý chyták, při sklizni řepky se dají mechanicky oddálit prodloužení košů, tím docílíte stejné mezery po celém obvodu rotoru a celá mlátička jde úplně jinak a hlavně lehčeji. Při sklizni řepky občas dochází k zacpávání nebo snížení otáček odmítacího bubnu a PSD dopravníku, to se dá vyřešit zaslepením koše pod zmiňovaným odmítacím bubnem, aby se v něm nezachytaváli stonky řepky a nebránili v toku materálu k drtiči.

Jestli jsem to pochopil, tak vy na řepku zrychlujete drtič a na obiloviny otáčky snižujete?
Fastrac3220   21.01.2015 10:58:25
Otáčky rotorů v obilovinách si vzpomínám 1080 - 1200, Max. je 1250 tuším. Ale bylo to dost individuální stejně jako mezera mezi rotory a košem. Jak už jsem psal výše, nastavení mlátičky probíhalo vždy způsobem: Nastavit hodnoty podle příručky a poté doladit podle toho co je v zásobníku a za kombajnem. Kalibrace proběhla 2x ještě na servisním středisku před prvním výjezdem.

A teď řepka. Takto přitažený koš byl záměrně. Jak už jsem psal, když se dala větší mezera, ano, mlátička šla o něco lehčeji, ale za kombajnem to vypadalo jako za secí mašinou. Otáčky rotorů cca 950 a i tak nejednou výrazně poklesly z důvody velké hmoty. S čistotou vymlácené řepky jsme neměli větší problémy. S odmítacím bubnem a PSD pásem jsme v řepce neměli problémy. Pouze v obilovinách se mi ucpal, ale posléze jsem zjistil že mi někdo snižil otáčky rozmetače plev na 0 a tím pádem se vymlácená hmota nakupila a pás se zastavil. 5 minut práce, otočení ovladače zpět na max. a bylo po problému. O záslepkách koše pod bubnem i o záslepkách části koše pod rotory nám říkali. žádali jsme o ně, ovšem bylo nám řečeno že je potřebovat nebudeme... Záslepky košů pod rotory jsou primárně na ječmen, ale jak jsem již psal, s ječmenem jsme neměli žádný problém. A co se týče drtiče, napsal jsem to poněkud nejasně. Bylo nám doporučeno ty otáčky měnit jak jsem psal, ovšem měli jsme je od prvního výjezdu nastavené do rychla po celou sezónu.

A ještě otázka. Ty stavitelné lopatky rotorů jsou příplatková výbava?

edit: Teď koukám že v předchozím příspěvku jsem to zkonil, ty otáčky rotorů. V tomto příspěvku již opraveno. Díky
Michal Vencel   21.01.2015 18:30:29
Začnu lopatkama... Mlátičku lze vybavit lopatkama pevnýma, ale i nastavitelnýma. Vy jste psal, že je to dovezená mlátička z Maďarska a u nich si netroufám říct, jak to mají. Pro český trh vozí importér nastavitelné lopatky v zálkadní výbavě, pokud zákazník nechce jinak.

Na úvod přiznávám, že nastavení není jednoduché (zvláště u axiálních mlátiček, ale s trochou porozumění jak to vevnítř funguje) a s kouskem citu k mašině to jde nastavit parádně.

Než přejdu ke sklizni obilovin, popíšu sklizeň řepky (spíše nastavení), protože mi nejde do hlavy, jak můžete mít problém s mlácením řepky, když řepka je vymlácená už v šikmé komoře... Nevím...
Ať mlátím řepku s axiálem nebo tangenciálem, tak mám koš povolený skoro na doraz, protože do řepky klepnu a semínka jsou všechny venku.
K nastavení. Před tím, než nastavím mlácení a čištění z kabiny, udělám tyto kroky:
1. Na lištu namontuju aktivní děliče.
2. Vyměním vratné kryty domlaceče (půlměsíce) za hladké.
3. Oddálim prodloužení mláticích košů.
4. Namontuju zaslepovací plech pod odmítací buben.
5. Přehodím pákou rychlost rotorů na nižší rozsah otáček.
6. Předstíto nastavím na cca 7 mm
7. V extrémních případech pohnu s nastavitelnými lopatkami rotorů (při mých zkušenostech takový extrém nenastal, tak jsem to nedělal)
A teď nastavení mlátičky z kabiny. V monitoru IntelliView při zadávání pěstitele, pole a úkolu, zadám sklízenou plodinu řepku a celá mlátička se mi nastaví díky systému ACS pro sklizeň řepky. Samozřejmě to je orientační nastavení a já si mlátičku nastavím takto (berte to orientačně , protože podmínky jsou odlišné a na druhé straně pole to už platit nemusí):
1. Otáčky mlátících rotorů na 650 otáček. (Proč takové otáčky jsem popsal v minulém příspěvku)
2. Mezera koše na 35mm. (Proč takovou mezeru jsem popsal v minulém příspěvku)
3. Otáčky ventilátoru na 550 otáček.
4. Horní síto 11 mm.
5. Spodní síto 3 mm.
Tohle je celé mé nastavení a věřte nebo né, když těhle celkem 11 (popřípadě 12 bodů) provedu, jsem králem pole smile

Obiloviny.
Tam se zmíním hlavně o nastavení mlácení. Otáčky mlátících rotorů mám podle množství materiálu a povahy rostliny nějakých 1250 a při vyšším výnosu dokonce 1350 otáček a mezeru koše nějakých 20mm. Proč takhle? Protože u axiálu oproti tangentiálnímu výmlatu dochází k uvolnění zrna z klasu odstředivou silou, vytíráním materiálu mezi sebou (proto se nesli předsudky, že axiály měli ztráty při zajíždění a vyjíždění z porostu, z důvodu nezaplnění mláticího ústrojí a díky vytírání materiálu jsou také šetrné k porušení zrna, protože nedochází jak u tangenciálu přímý úder mlatkou do klasu), změnou objem a změnou rychlosti toku materiálu.

To jest vše, co mě zrovna napadlo.

Vy Fastrac3220 jste odkud? Protože začínám uvažovat, že bych Vás dojel navštívit, protože to co tu popisujete slyším poprvé. Při mých zkušenostech s modely CR a CR DFR jsem nic podobného nezažil...

Otázky na závěr: Byl nastaven (seřízen) koš paralelně s rotorem? Jaká šla nastavit na koši nejmenší mezera? Jaká je mezera koše u odmítacího bubnu? Kdo Vás školil, že říká, že tohle nebudete potřebovat?
Polci   21.01.2015 19:02:01
Nerad vstupuji do odborné debaty o něčem co neznám, ale trochu mě zarazilo množství úkonů, které je potřeba udělat na sklizeň řepky.
Dále mě trochu vyděsila věta, že u axiálních i tangenciálních mlátiček při sklizni řepky je koš skoro na doraz. U Lexe bych nikdy koš skoro nadoraz nedal, protože pak už neni kam povolit kdyby tam vlétl zelený cucek. Nepřál bych nikomu to pak tahat...
OŤAS   21.01.2015 19:09:24
Děkuji mnohokrát Michalovi za velmi vyčerpávající popis nastavení separátorů u modelu CR, jsem rád že se toho ujal s takovou vervou. Osobně bych to líp nepopsal protože s modelem CR mám pouze teoretické zkušenosti. A těch pár hodin co jsem se s tímto typem "svezl" mě opravňuje jen k tomu že s tím umím jezdit, ale né seřizovat a navíc s takovými zkušenostmi jako má Michal. Ještě jednou mnohkrát díky za takové životodárné příspěvky.

P.S. pouze mne trochu mrzí jedna věc. Kdyby se takhle diskutovalo na foru, tak si člověk aspoň něco užitečného odnese, ale tady to za pár měsíců upadne v zapomění a těžko se to dohledává.smile

P.S.II. protože Polci mě trochu skočil do mé odpovědi, tak dodám totéž. To množství úkonů na předělání axiálu z obilí na řepku není až takový problém, než si u Claasu předěláte Vario, tak my ještě stihneme vypít kafe. Doporučuje se určitě nechat aspoň malou rezervu na to aby koš mohl kousek popojet do úplného dorazu, protože pak to můžete vyřezávat flexkou a nebo tahat kombinačkama po jednom stéble. smile smile
Michal Vencel   21.01.2015 19:15:28
Výčet úkonů se zdá být celkem děsivý, ale jedná se spíše jen o chvilkové a doporučené záležitosti. Ze zkušeností mám tyto úkony hotové dřív, než se u lišty Claas Vario nandají prodlužovací plechy do válu. Ale ovšem záleží na podmínkách, to je alfa omega všeho...

Samozřejmě mláticí koš také nedávám na doraz, proto jsem uvedl mezeru 35 mm a celková mezera je ještě větší.
Ale kdyby náhodou tam zelený cucek vlétl, jsou mláticí koše chráněny střižným šroubem.
To slůvko skoro na doraz jsem uvedl s odůvodněním pro snadné mlácení řepky, kdy jí není potřeba agresivně mlátit.
Polci   21.01.2015 19:30:25
Kolegové, samozřejmě všem závidím jejich lišty kde jsou plechy součástí a nikam se netahají. V tom je Vario za 100 let za opicema a prakticky 17 let na stejném principu. Nechtěl jsem nijak napadat CR či jejich řešení, jen mě ty úkony překvapily.
Michal Vencel   21.01.2015 19:37:42
V pořádků... Vždyť komentáře jsou tady od toho, abysme se dozvěděli něco i o jiných mašinách a bavili se o tom.
Každá mašina má své a teď jde jen o to, jak se k tomu postaví obsluha...
Polci   21.01.2015 19:40:37
Již budu letos načínat třetí desetiletku na kombajnu a ještě nikdy jsem nebyl "králem pole".Pokud by mi někdo poradil také pár bodů abych se jím alespoň na den stal...smile smile
alda   21.01.2015 19:44:43
Na našich "červených míchačkách" to taky není problém samozřejmě trošku jiné nastavení dopoledne, odpoledne a večer, ale jinak v pohodě čistota zrna super to se konkurence může stydět, výkonost naprosto normální podle porostu
smile
Přechod řepka...... pšenice změna mezery (z kabiny) a otáček bubnu (mechanicky pákou) více otevřít předsíto (manuálně) a upravit z kabiny vrchní a spodní síto a ventilátorsmile
Taky si necháváme určitou rezervu na mezeře protože nikdy nevíš kdy to tam vletí ale naše "míchačka" má reverz na bubensmile
Jakub Medera   21.01.2015 19:56:55
Reverz závidím. Vlastně závidím i metrovou páku u MF. smile Claas je v tomto tragedie, stačí udělat "sportovní" buben a už je problém to vycukat ven, protože i když člověk vezme za tu největší řemenici, tak stejně nemá ten správný postoj, aby vyvinul maximální sílu a vyrval to ven. A nedejbože dělat odmítací buben u Lexionu, to nepřeji nikomu. smile
FarmaBlazek   21.01.2015 20:13:56
Jo Lex se nám kousnul v kukuřici a to bylo zlý. Je pravda že na AGCO mlátičkách je ta páka super jednoduchý pomocník. U známého se ale stalo že jí tam zapomněli a to byl pak rachot smile
Jakub Medera   21.01.2015 20:20:44
Taky se stalo, schytal to boční kryt. Kolega na MF ji překroutil, museli na dílně udělat novou, bytelnější a větší. smile
Lalin   21.01.2015 20:26:34
Tak CLAAS už má také vario kde se nemusí nandavat plechy. Vario V930 a V770
Šonek11   22.01.2015 00:51:46
Dobrý večer, na začátek děkuji Michalovi za velice podrobné nastavení a popsání stroje CR a za jeho reakce. S tímto strojem jsem neměl tu čest jezdit a jeho nastavení je pro mě španělská vesnice. Mám pouze informace od oblsuhy a agronoma z podniku ZD Dolní Bukovsko, kde byl stroj CR 9080 před 2 roky pořízen. Kombajn je osazen lištou Varifeed 9,14m a tím bych chtěl reagovat na zde zmíněnou výkonost " 40Ha že je strop". V místních podmínkách se dokázalo sklidit i 55Ha za den, což si myslím že už je více než konkurence schopné (Je mi jasné, že může spousta nesouhlasit, záleží na mnoha faktorech sklizně, ať už čas sklizně, plocha pozemku,stav porostu, výnos, vlhkost, odvoz atd.). Ale když už tu byla zmíněna hranice 60 Ha pro Lexe musím na to reagovat. CR si zde nemůžou vynachválit i oproti tangenciálním mlátičkám CX 8090 a TX 68 nejen kvůli výkonosti, ale i srovnatelným ztrátám a čistotě zrna( Jak zde bylo napsáno, je to opravdu král pole).

Co se týče zacpání, resp. ucpání rotorů u Lexe v řepce, prý trvalo i 10 hodin než se podařilo vytahat všechnu hmotu ven (Každá situace je individuální samozřejmě). Toto je pouze také poznatek od obsluhy a nechci tím nikoho napadat. Nejsou to moje zkušenosti a nevím kolik času by zabrala tato situace u CR. Jen si myslím, že tu byl konkrétně tento New Holland vystaven velké kritice, tak píšu něco na obhajobu a určitě rád přijmu další reálná čísla a poznatky(Ke CLAASU mám velký respekt, každý stroj má své pro i proti).

Ještě jednou děkuji za věcnou diskuzi všem zúčastněným. smile
Vikinko   22.01.2015 08:18:06
Je zaujímavé, že VARIO je podľa Vás tak nesmierne komplikovane prerobiť na repku. Keď sa človek trošku posnaží a už to niekedy robil môže do 20 min. presedlať s obilia na repku. Tak by som chcel vidieť ako spravite tých 12 krokov a budete stíhať piť kavičku smile .A v dnešnej dobe, kedy niesu porasty repky zďaleka tak vysoké nieje žiaden problém vysunúť vario na doraz bez plechov nasadiť aktívne deliče a ide sa ... a straty to neovplyvní, keď sa s prihŕňačom manipuluje opatrne.

Tiež ma zaujalo riešenie priechodnosti lexiona. Keď sa obsluha venuje radeniu nieje dôvod aby sa tento stroj zapchal. či už vpredu alebo vzadu. ak je všetko dobre nastavené skôr sa zastaví priebežný šnek na lište a šikmý dopravník zastavenie bubna som riešil len raz a to som ani nevyliezol s kabíny.... po zastavení mláťačky sa kôš automaticky povolil na 50 a rozbeh mláťačky to zvládol prehrýzť.... smile
Polci   22.01.2015 08:29:18
Pokud se zde zmiňuje výkonnost, není třeba tahat z paty jakékoliv hodnoty. Myslím, že CR je jeden z nejvýkonnějších strojů na našem trhu. Počítám že v knize rekordů je stále ještě zapsán tak bude asi nejvýkonnější :-). Pokud je osazen širší lištou, bude se za běžných podmínek stojaté pšenice pohybovat na cca 5 ha/hod. Pokud pofrčí 12 hodin, bude mít kolem 50 ha. Někdy více, někdy méně. Prospektově je to jistě "král pole", ale i ostatní značky jsou schopny ve stejné třídě strojů dělat podobné výkony. Někdy se zadaří 20ha někdy 60ha. Máme na dvoře kombajn, který udělal za 1000 Mth na bubnu 5000 ha s průměrným výnosem 8,9 t/ha...pouze obiloviny a řepka, bez kukuřice. Vedle něj stojí identický stroj se stejnou lištou a za 1000 Mth na bubnu udělal 3700 ha s průměrem 7,15 t/ha.
Co mě v diskusích zaujalo je ucpávání a tahání. Jak píše Kuba, i "sportovnější" bubeník je někdy oříšek. Myslím, že i kdyby bylo za co zabrat, chtěl bych vidět někoho, kdo to roztočí rukama za variátor či jinou řemenici :-))). Někdy se jen shodí koš elektricky z kabiny a jede se za minutku dále. Pokud je to u CR řešeno střižným šroubem, tak pokud se střihne, udělám pak co. Dám tam nový a on to vydrží? Nebo tahám. U Claase jsou písty které odskočí, pak to buď proleze nebo se to stopne někde na rotorech. Když už by to tam zůstalo, je dobré mít tam nějakou možnost ten koš ještě o nějaký ten centimetřík oddálit.
Dále je zde zmíněno ucpání rotorů. Před 2 lety jsme tahali triticale ve 3 lidech celou noc. Bylo to žvejklé u začátku rotorů. Myslím, že by se to tahalo takto i u CR. Před 3 lety jsem tahal žito asi 4 hodiny. Byl tam jen malý cucek ve výhozu z rotorů, ale blbě žvejklý a tahal jsem to po stéble...nemyslím, že kterýkoliv jiný rotor je na tom lépe když se to tam žvejkne.
Skalda   22.01.2015 12:56:53
Když už se něco takového stane a že se stane i u CR, tak je všude daleko daleko více místa než u hybridního Classe, kde je okno, že tam člověk strčí ruku a po půl hodině, je odřený. Navíc těch míst, díky množství mlátících segmentů, kde to lze ucpat je opravdu hodně. Na toto bylo dobře pamatováno u JD CTS, kde jsou rotory na kolejnicích a nechá se s nimi vyjet ven. Je to sice na půl hodiny, ale pak se člověk dostal všude v pohodě a cokoli z toho bylo hned ven, jedna z mála dobrých věcí na tomto kombajnu.
Polci   22.01.2015 14:48:12
to Skalda: Pokud zarvu u Lexiona rotory, musím na spádovku, vymontovat segmenty a tahám. Pokud buben, tahám přes kameňák. Žádným oknem to vytahat nejde. Pokud je myšleno okýnko ze zásobníku, tak tam se toho opravdu moc nevytahá. To je spíše pro výměnu předních ložisek.Je to lepší ze spádovky. Místa tam opravdu není mnoho. Takže u CR je to přední i zadní uložení rotorů otevřené? Přístup u CR je pro sedícího člověka na stoličce?
Míst kde se to může ucpat je plno na každém stroji smile , u Claase je více segmentů které se mohou ucpat kde? Na rotorech, na koších rotorů či někde jinde?
Michal Vencel   22.01.2015 18:27:50
Vikinko
Nikdo tady nemluvil o tom, že Vario je složité na předělání, bavili jsme se o tom, že každá mlátička má své...
11 kroků u mlátičky CR jsou jednoduché, když pominu těch 5 kroků, které nastavuji jedním kliknutím na monitoru a mlátička se mi sama nastaví na sklízenou plodinu, tak mi zbývá 6 kroků, které jsou minutové záležitosti, u kterých je největší námaha otevřít boční kryt a pohnout někde s nějakou pákou. Nejtěžší je zaslepení koše odmítacího bubnu, ale to je za momentík hotové...
Samozřejmě kroky, které jsem vyjmenoval jsou doporučené a né přikázané, stejně jako dávání plechů do Varia... Chci to udělat, tak to udělám, nechci, tak v monitoru nastavím plodinu a jedu...

A to je právě to, co dělá a ovlivňuje obsluha. Mám obsluhu, která má zájem o stroj a má zájem o odvedení precizní práce, tak to bez remcání udělá! Sedí tam jen ,,kormidelník" tak to nedělá a pak se tady bavíme o tom, že je hrozně těžké sehnat kvalitní obsluhu a svádíme vinu na stroj, protože je nekonkurenceschopný.

Polci
Každý stroj se dá zahltit a i CR není vyjímkou... Mě tohle neštěstí naštěstí nepotkalo, ale kdyby se stalo, tak uvolňovat ucpané rotory bude trvat +/- stejně. Tady u této problematiky je nesmysl dlouze diskutovat, co je lepší. Nastane-li technologický problém v podobě ucpaných rotorů, tak bude nějakou dobu trvat, než je obsluha zase uvolní a jak jste zmínil, když tam vlítne nějaký sebemenší cucek a k tomu vlhký, tak je to raz dva. U CR se k mláticímu a separačnímu ústrojí dá dostat 4 vstupy, kterými se dá pohodlně vlést až na vynášecí desku (což je celkem zbytečné, protože rotory dokážu uvolnit těmito vstupy aniž bych musel lést dovnitř) a těmito vstupy sundám prodloužení košů nebo rovnou celé koše a mám k tomu dobrý přístup. A nebo co bylo zmíněno na mlátičkách AGCO, tak i u CR mám páku a podle toho, kde se mi to zacpe, tak to vytáčím. Zacpou se mi rotory? Tak si v převodovce vyřadím a otáčím pouze rotory, nikoliv celou mlátičkou. Zacpe se mi odmítací buben, vytáčím odmítací buben. Jak dlouho to bude trvat? Nevím...
Nastavování košů u Lexe je hydraulické s hydraulickými akumulátory a při vniknutí cucku, jak jste zmínil koš odskočí a cucek projde nebo neprojde...
U CR je nastavování elektormotorem, tak proto tam je střižný šroub, který chrání mláticí ústrojí před poškozenín a další postup při skočení cucku je stejný, buď cucek projde nebo neprojde... Při mých zkušenostech s CR se mi střižný kolík střihnul 3x. Poprvé na Slovensku, když jsem mlátičkou protáhl pneumatiku, dále o rok pozdějí v roce 2013 v porostu pšenice, kde byla zelená sláma a zrno suché a loni, když jsme mlátili poslední kousek ležáku pšenice za deště. Když se to stane, tak dám nový šroub a jede se dál.
Je to všechno stejný ať je to jakákoliv mlátička, že když se mi to zacpe, tak povolím koše co to jde (mockrát zmíněné téma, že koše nemám povolené na doraz, právě kvůli této situaci) a zapnu mlátičku. Buď to to jde a nebo pak jdu uvolňovat rotory růčo.
momin   22.01.2015 18:47:48
to Polci:Abych trošku osvětlil jak se postupuje při zarvání Crka nebo jak to většinou děláme my.Elektricky se spustí koše co nejníž,na každém boku se odklopí 4 boční kryty kde je krásný přístup k rotorům jak v defacto mlátící části tak potom v části už separační.V mlátící části se po uvolnění dvou páček spustí koše skoro na spádovou desku klidně je můžeš vytáhnout uplně ven.Horší je potom je dostat zpátky chce to trošku grif a koše taky neváží málo smile.Trošku to vytaháš a potom si nasadíš páku,která je přímo k tomu určená na variátor a točíš proti směru pohybu hmoty musím říct,že někdy je to opravdu makačka i časově,ale nejedená se o nic hrozného.Horší je to když se ucpe odmíták co usměrňuje hmotu na pás.To s tím kolikrát nejde pohnout ani tam ani zpátky,ale vždycky jsem to nějak zvládli.Většinou jsou problémy v řepce,ale už se nám podařilo zarvat aj v ječmeni a moje zkušenosti jsou z CR 960,která má oproti 80 menší průměr rotorů myslím 17 palců tak je k tomu náchylnější se mi zdá aneb jak říká šéf tak tu mašinu musíš pod zadkem cítit smile
Fastrac3220   24.01.2015 21:29:19
Takže předem musím říci, že jsem velice rád že se tu rozběhla takováto smysluplná diskuze, která už je pomalu vhodná do fóra. Toto jsem ani nečekal, teže za ní díky smile

Jsem ze znojemska, ovšem to co zde píši a budu psát bych řekl i osobně, názor bych změnil případně po dalších zkušenostech (a to beru celkově a na vše, ne jen konkrétně teď CR). Tudíž nevidím důvod setkání jen kvůli této záležitosti. Ovšem je možné že se někdy někde setkáme - velice rád si s Vámi popovídám. Jmenovat kohokoliv zde nehodlám, vím jaké to může mít následky, proto to omluvte. Co se týče zkalibrování a nastavení košů, toto prováděl kolega se servisními pracovníky, tudíž předpokládám že vše bylo správně.

Rozběhla se tu i diskuze ohledně ucpání mlátičky. Když pominu zarvání šikmáku (CR) kvůli spadenému řetězu pro pohon šikmáku (který je z mého pohledu nešťastně řešen), tak se mi ještě nikdy nestalo abych ucpal mlátičku na kterémkoliv bubnu nebo rotorech. Vždy tomu naštěstí zabránila spojka průběžáku a tak se cucek ani do mlátičky nedostal. Když ovšem porovnám CR a Lexiona, jak už zde bylo psáno, u CR je tahání jednodušší, resp. pohodlnější (zkoušeno tedy jen na sucho při seznamování se strojem).

A přestavba na řepku, resp. následně zpět na obilí. Není to závod, ale když vezmu 2 lidi tak u CR je to otázka max. 10 minut bez žádnýho honění. Vypadá to složitě, ale opak je pravdou. Taky se mi velice líbí přestavení drcení/řádkování. Zatímco na Lexionu musím vypnout mlátičku, počkat až se drtič dotočí a pak teprve přehodit, u CR/CX jen vyskočím, předělám a během 20 vteřin jedu dál.

Michal Vencel: To co jste napsal v posledním komentáři a druhém odstavci, no mám z toho smíšené pocity. Neznáte mě, nevím jak tedy můžete mít tu drzost napsat to co jste napsal. S CRkem jsme se dost natrápili, nejednou nám po telefonu i osobně pomáhali kolegové s mnohaletými zkušenostmi právě na CR, pomáhal nám i člověk který jezdí na prvním dovezeném CR do čech (plete se mi to, ale je to 10 nebo 13 let), takže předpokládám že je také dost zkušený. Zezačátku kdy jsme se se strojem prakticky seznamovali tak nám dost pomohli, ovšem následující týdny už tomu tak nebylo a častá věta byla - ale toto je u CR normální. Kdyby jsme byli podle vás pouze kormidelníci, toto by jsme vůbec neřešili a jen honili hektary. Ovšem toto není můj/náš styl.

GoodfellowFrank   24.01.2015 23:18:17
Michal Vencel : Tvé příspěvky se mi hodně líbí a myslím že jsou odborně napsané což chválím smile smile Jinak soudím že si přišel na celý problém který zde kolega si nechce připustit. Jinak díky taky. smile smile
Honza.S2   25.01.2015 08:45:50
Něco mě na tom pořád nesedí ale to je vedlejší. Jenom mě z toho vychází fakt že většina řešení problémů se strojem proběhla po telefonu odněkud ale technická podpora od dodavatele se tam vlastně ani nedostala. Ta pravá se k tomu dostala v podstatě až zde na FW.

Fastrac3220   25.01.2015 10:08:34
Honza.S2: "S CRkem jsme se dost natrápili, nejednou nám po telefonu i osobně pomáhali kolegové s mnohaletými zkušenostmi právě na CR." Víc myslím netřeba dodávat. Ano, pomoc probíhala jak po telefonu, tak nejednou osobně a to i od servisních pracovníků dodavatele (kolegové proto, že to jsou také kombajnéři, né jen "servisáci")

GoodfellowFrank: Né vždy jsme s CR byli nespokojení, hlavní nespokojenost nastávala (jak vychází z mého vysvětlení výše) v situacích jako je vlhčí, hustý nebo polehlý porost. A také jak už jsem psal, s problémy si nejednou nevěděli rady i kolegové s mnohaletými zkušenostmi právě na CR. No nevěděli rady je trochu zavádějící, spíše nám bylo řečeno že toto je normální, lépe to ten kombajn nezvládne, toto je slabina, apod. Zde napsané komentáře můj názor na tento stroj nezmění. Názor změním až mi někdo dokáže/ukáže, že CR do 2014 dokáže za optimálního nastavení odvádět velké výkony, zároveň bezkonkurenčně čistit zrno (ovšem jak už jsem se několikrát přesvědčil, pojem čisté zrno je pro každého jiný pojem) a až CR nebude brzda na poli v relativně běžných situacích které při žních nastávají.
Honza.S2   25.01.2015 12:00:04
A v podstatě se dostáváme k závěru že ta "nekonkurenceschopnost" není až tak na místě. Polehlé, vlhké, husté porosty nelezou žádnému stroji a jak tu bylo víše uvedeno, +/- je všude. Nechte si poradit na příští sezonu a zkuste znovu.
Část nezdaru bych osobně přidal i dodavateli stroje, neboť jisté zkušenosti také mám a akční podpora tam chybí.
A dík Michalu Venclovi za vyčerpávající vysvětlení, klobouk dolůsmile
Fastrac3220   25.01.2015 12:49:01
Svůj popisek jsem si přečetl a přiznávám, někomu se může zdát že je to napsané horkou jehlou a jen ve smyslu kritiky. Ovšem to co jsem zde napsal nehodlám měnit a svůj názor změním, až mě někdo, nebo i já přesvědčí o opaku. Ano, tyto porosty nelezou žádnému stroji, ale do CR to kolikrát nelezlo skoro vůbec. Nebyla vyjímka jet v takovém porostu 1,5 km/h, rychlejší pojezd = ucpání mlátičky (nebavíme se teď jen o řepce) + na každé úvrati pouštět kombajny které jsme brzdili. To co zde píše Michal je velmi cenné a užitečné info za které jsem velmi rád, ovšem nemyslím si že s CR ještě někdy pracovně pojedu. Ale nikdy neříkej nikdy. V mé blízkosti a okruhu známých je totiž samý Claas a mimo služby jít nehodlám.
GoodfellowFrank   25.01.2015 13:04:12
Vojtěch Stehlík : Jak řekl viz : Honza.S2 "nekonkurenceschopnost" není na místě vůbec zde. Pořád tvrdíš do samé a pomalu už si začínám myslet že CR bylo naprosto v pořádku a stroj byl schopný až až.

Spíše bych řekl že si s tím vy nedokážete poradit a správně seřídit! A to myslím vážně.Už od samého tvého popisku galerie jsem hned věděl že takhle to dopadne smile

Mě se líbí jak by chtěl třeba kolega viz : Michal Vencel měl zájem se podívat což je podle mě super že je ochotný atd
smile a místo toho aby se řeklo že teda jo tak hned se okamžitě že NE což jsem čekal a věděl jsem to ještě dříve než to napíšeš.. .. smile

Fastrac3220   25.01.2015 13:23:16
Ano, pořád tvrdím to samé, což je logické ne? Já totiž takhle od počítače, kór v lednu kdy kombajn vidím jen na fotce nezměním názor. To dá rozum....... Ano, nedokázali jsme si s ním poradit a to né jednou. Proto jsme povolali zkušené a pokoušeli se situace vyřešit, mnohdy bez výsledku. Ale toto už jsem zde psal tolikrát, že už mě to nebaví a přijde mi to trapné. S kolegou Michalem si píši po SZ a situaci rozebíráme, né vše se totiž hodí do komentářů a nechci to tedy zde zanášet.

Apropo. Na co by se měl Michal podívat? Stroj byl v nájmu, na začátku sezóny se tedy připravil a vyzvedl, po sezóně komplet vyčistil a umyl a odevzdal. Tím sezóna se strojem skončila. A sejít se účelně a klábosit o stroji, proč? Probíralo by se to, o čem se tu dlouhosáhle píše, proto se mi to zdá zbytečné. Ovšem pokud by jsme se setkali s kýmkoliv včetně Michala třeba v sezóně nebo na Techagru, velmi rád si promluvím o nových poznatcích
stalinrio   25.01.2015 14:39:51
Nechápu proč furt šijete do Fastrac3220! Osobně jsem se taky potkal na poli s CR (nevím co to bylo zač), ale proti nám (Lexion 600, 480) absoutně nestíhal! Byl přesně jak píše kolega naprostou brzdou! Na poli dlouhém cca 500m jsme se otočili třikrát, zatímco CR jednou - věčně stál, když už jel, tak by ho šnek předešel... Viděl jsem to dva dny za sebou. Sice je pravda, že druhý CR jezdilo o trochu líp, ale i tak na nás zdaleka nemělo... Takže nerozumím tomu, proč ho stále napadáte, když to třeba bylo fakt strojem! Už tady někdo výše napsal - trefíš na špatnej kus, nebo má mašina zrovna krámy a vzteky bych překousl volant. S vynášením soudů bych byl opatrnej, zvlášť pokud neznáte ani kolegu, ani stroj...smile
David1   25.01.2015 15:30:50
Je zajímavé tu sledovat, jak si tu někteří "žluťásci" nedokáží připustit, že by jejich stroj nemusel být tak úplně dokonalý a za určitých podmínek i konkurenceschopný. Když jim následně kolega vysvětlí, že vše bylo nastavenou podle manuálů a pokynů servisu, tak se na něho snese úplně zbytečná a ještě větší ofenzíva. Pokud tedy chcete spekulovat o tom, že bylo něco špatně nastaveno, přičítal bych možné pochybení spíše prodejci a jeho servisu. Konkurenceschopný kombajn přece netvoří jenom samotná výkonnost stroje, ale i kvalita a schopnost servisu. To, že je pak na Crku složitější nastavení a seřízení než na tangenciálech, se pak jeví spíše jako mínus. Jinak New Hollandu velice fandím a věřím, že si v budoucím vývoji ve srovnání s konkurenty nenechá ujet vlak, ba naopak. smile
Trubka   25.01.2015 17:25:18
V čem přesně si nechal ujet vlak? Popřípadě kolik těch vlaků ho předjelo?
David1   25.01.2015 17:39:01
Já ale nikde netvrdil, že si nechal ujet vlak. Naopak. Podlě mě stále patří společně s Claasem mezi absolutní špičku mezi kombajny, minimálně v Evropě.
OŤAS   25.01.2015 18:01:57
Začínám mít nepříjemný dojem, že se to tady začíná zvrhávat v dohady co je lepší? Claas versus New Holland, BMW versus Mercedes, Sparta vs. Slavia, Rossignoly vs. Elán atd. . Dobře připouštím že jsem více zatížený na značku New Holland a mám k tomu své důvody už proto že jsem u toho pár let byl, takže něco vím, taky dobře znám i Claase a jako značky si jich hodně vážím, bohužel mě těžce zklamaly tangenciální Lexiony 550 a jim podobné verze přestože je to na trhu nejprodávanější typ. Lexiony s hybridním systémem jsou hodně povedené a měl jsem sám možnost se o tom několikrát přesvědčit, a taky možná proto šel New Holland u nových verzí CR do podobného systému s vloženým vkládacím bubnem. Při vlhkém obilí tam dochází k hodně velkým rázům na separátory a to má každopádně taky velký vliv na kvalitu práce. Jsem velkým fandou i techniky Deutz Fahr a měl jsem s typem Topliner ty nejlepší zkušenosti i když taky měl své mouchy se kterými jsme se museli poprat, ale nikdy bych netvrdil že je to kombajn nekonkurenceschopný. O Fortschrittech se snad ani zmiňovat nebudu, ale uvědomte si že v dobách kdy byly na výsluní dokázala i E 516tka sklidit 30 ha za den. samozřejmě přiznávám že byly i jiné výnosy, ale sklízelo se obilí i na Hané kde 90 metrákové výnosy nebyly až takovou utopií.Tyto příklady jsem zmínil jen proto, že s těmito stroji jsem se seznámil velice dobře a můžu porovnávat, u značek Case, John Deere aj. se diskusí nezůčastňuju, protože o nich nic nevím.
A teď k Fastrakovi, trochu jsem se nad tím jeho problémem zamyslel a pokud bych vzal v úvahu že to myslel se svou činností poctivě, nechtěl aby za kombajnem teklo obilí, aby neměl v bunkru chaos a nedařilo se mu kombajn naladit tak aby ostatní viděl ve zpětném zrcátku, neměl mu kdo poradit, protože sami servisáci nevěděli (v tomto dávám za pravdu Honzovi), a druzí vyprašovali, tak potom to za těma druhýma asi vypadalo nevalně, protože bohužel někteří si pletou pole se závodištěm. Honí hektary, peníze, spěchají domů, nebaví je to a už by se viděli někde jinde atd. taky takových znám dost. A někdy je to velký rozdíl i u kombajnů stejné značky a stejného typu na jednom poli.
Michal Vencel   25.01.2015 18:58:45
Jak už bylo zmíněno v komentáři nad mým, začíná se to tu opět blížit, co je lepší a co horší, protože každá mašina má své + a - a záleží na každým, jak se k tomu postaví. Proto v této debaně se účastnit nechci, pokud se to tu zvrhne na tenhle ten směr .
Jen krátce doplním nějaké info k několikrát zmíněnému přidanému bubnu před rotory. Tendo systém se nazývá DFR a je primárně určen pro pasivní ochranu mláticího ústrojí proti kamenům. Tento systém funguje jako na všech jiných mlátičkách, že buben zklepne kámem do kamenového žlábku a tento žlábek se vyčistí otevřením dvířek a celý obsah vypadne na zem. Samozřejmě napomáhá k plnění rotorů, ale to je sekundární funkce. Toto plnění je znát především v podmínkách vlčího materiálu, ale i před použitím tohoto bubnu šlo tento problém v mokrých podmínkách eliminovat použitím jiných lopatek na vstupní šnekovici rotorů. Tyto lopatky se standartně dodávají ,,hladké", ale ve výše popsaných podmínkách se dají vyměnit za ,,zubaté", které materiál agresivněji odebírají ze šikmého dopravníku. Osobně jsem toto vyzkoušel na mlátičce CR9090 v sezóně 2013, kdy jsem sklízel porosty se zralým zrnem a zelenou slámou. A výsledek? Bylo to znát a mlátička v těchto extrémních podmínkách šla klidněji, plynule a bez rázů, které jistě všichni znáte, když se klízí zelený nebo mokrý porost. Samozřejmě tyto ,,zubaté" lopatky už mohou být v mlátičce namontovány do konce jejího života.
stalinrio   25.01.2015 20:10:18
Mě to nepřijde že by se to stáčelo směrem, který popisuje oťas. Spíš mi to připadá, že někteří nedokážete připustit, že je chyba v tom jednom konkrétním stroji (nebo v podpoře prodejce - to je v podstatě jedno) a neustále se navážíte do kolegy, protože ať napíše co napíše, všechno je špatně. To že kolega jel na tom první sezónu znamená, že tu podporu potřebuje kvalitnější, než kdyby měl 5 sezón za sebou. To že jel předtím 4 nebo kollik sezón na stroji jiné značky sice neznamená že je profík, ale znamená to, že nějaké zkušenosti má. To že byl brzdou provozu na poli znamená, že mu nebyl lhostejnej výsledek jeho práce. Osobně nemám taky nic proti strojům žádné značky - se vším se musí umět pracovat a každej občas potřebuje radu...
Martin   26.01.2015 13:37:15
Teprve dnes jsem měl část dočíst celou diskuzi o CR . Vidím, že je zde mnoho praktických zkušeností tak taky něco přihodím . Mám za sebou druhou sezonu s CR9090 a co můžu říct tak první rok je to učení a nic jiného prostě jsme se jen učili a divili . Až teprve tu loňskou mohu říct, že jsme jeli protože už tam byla ta zkušenost a vědělo se co kde jak nastavit. Nemohu soudit jestli jsem jeli rychle nebo pomalu podle jiných kombajnu jelikož všude jezdíme pouze 2x CR a sklízí se jen doma nejezdí se nikam do služeb.
Ten kombajn je opravdu jiný něž klasika a musí si s tím člověk vyhrát a vyzkoušet všechno možné . Důležité je taky si říct co je priorita při sklizni a u nás to je všechno sebrat s pole ,vymlátit pokud možno s co nejnižšími ztráty.To že do bunkru to jde s vice plevami tolik nevadí , posklizňovka to přebere a myslivci mají co do lesa smile
Loňský průměrný výkon máme 33ha na kombajn /den . Není to moc ,ale na rekordy ve sklizené ploše ty výnosy prostě nebyli. Sypání za jízdy se praktikuje tak na 50% a většinou se začíná po 10hod a ve 20hod už odjíždíme na farmu.
Zarvané rotory jsme měli loni 1x při řepce, ale otázka 30-40min ve 3 lidech a bylo to ven.Vždy 10min vytahování pak zkouška jestli se nechytne a tak pořad dokola až se to roztočilo .
Pocit z kombajnu osobně mam dobrý a spojení s 10,7 lištou je ideální a hodně důležité je mit výkonovou rezervu na motoru ,někdy tam opravdu jdou strašné žvachule a to jsou rány jako z děla a mnohokrát jsem se modlil aby ten poklec otaček nebyl trvalí smile

Ke kombajnu mám spíš výtku k jednomu systému který tam je a dost mě mrzí že nefunguje a ani specialista Zoltán od CNH to nerozchodil
*smile
David Janda   26.01.2015 17:03:24
Michal Vencel: Existuje nějaké měření porovnávající výkonnost mlátičky CR s DFR a CR bez tohoto systému. Mam spíš pocit že ten buben je tam hlavně kvůli zvýšení průchodnosti. smile
Michal Vencel   29.01.2015 17:02:02
David Janda
Osobně o žádném porovnávacím měření nevím... V sezóně 2014 byly v ČR dvě mlátičky vybavené tímto systémem. Byly to konkrétně mlátičky CR9090 a CR9.80.
Ale při zběžném nahlédnutí do prospektu na nové CR, výrobce uvádí zvýšení výkonnosti o 10% v kamenitých podmínkách. Jak už jsem zmínil výše, tento systém je určen do specifických kamenitých podmínek, kde tento systém má oproti stávajícímu provedení smysl, protože za tento DYNAMIC FEED ROLL je připlatek.
Dále výrobce doporučuje v kombinaci s tímto DFR systémem zvolit TWIN PITCH rotory, které nejsou ničím novým a byli v nabídce již na stávajích modelech CR.
Můžu jen zmíním nějaké postřehy a subjektivní dojmy CR s tímto systémem v porovnání CR bez, ale budu se opakovat, co jsem psal v příspěvcích výše. V suchém a stojatém porostu není patrný žádný rozdíl, protože v takových podmínkách sklizně umí sklízet každá mlátička co se nabízí na trhu. Naopak v mokrém ležáku lze spatřit nějaký rozdíl, který není až zas tak významný, že by stál za pozornost a ke všemu tento rozdíl se dá vykompenzovat ,,zubatýma" lopatkama na vstupní části rotorů.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.016051054000854.s