Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
skacel99   28.05.2015 18:53:16
Všechno bych bral,ale bez brzd je to fakt vůlsmile
Dragy   28.05.2015 19:12:24
A ještě se senáží která je sama dost těžká smile
skacel99   28.05.2015 19:17:02
Vidím tam 20 balíků. Nevím přesně,kolik váží balík senáže,ale kdyby měl každej 5q,je to 10 tun + vlek má tak 3 tuny.Mít za sebou v takhle lehkým traktoru 13 tun nebržděných chce fakt dávku odvahy,nebo blbosti.
Filip 90   28.05.2015 19:17:52
Jo asi tak, bez brzd, to je magor. Všechno ostatní by se dalo skousnout. Přitom stačí u červený hadice přehodit koncovku a už to funguje. smile
Dzanito   28.05.2015 21:16:36
Agregace traktoru s vlekem byla opravdu bláznivá. Ještě takový detail, nehodu zavinila dodávka, která couvala ze hřbitova do cesty traktoru, který se chtěl dodávce vyhnout vjetím na chodník no a jak to dopadlo už netřeba komentovat.
Ludvík   28.05.2015 21:22:35
Pro Filip 90 : Jen přehodit koncovku? U krmáku předělaného z dvouokruhu na jednookruh ještě předělávali něco v ,,brzdiči",ale nevím co a je to již asi 10 let
Filip 90   28.05.2015 22:31:11
No jen se místo červený dá ta "jednookruhová" aby to pasovalo do traktoru a žlutou necháš odpojenou. Brždění je semozřejmě udělaný tak, že se ovládá puštěnim tlaku do žlutý, ovšem pro případ, že se urve vlek je tam nouzovej okruh, kterej při poklesu tlaku v červený rovněž zabrzdí vlek. Je to taková prasečina ale brzdí to a to je hlavní - jako nouzovka.
Další věc samozřejmě je, že autovleky jsou většinou dělaný na 8atm a pokud má "parkovačku", tak traktor s jednookruhem nemusí nafoukat takovej tlak aby ho vubec odbrzdil.
Ale tak tady to nebyl ten případ, když jel bez vzduchu.
TomášJ.   29.05.2015 11:09:01
Dneska není optimálních 95% kombinací, který se pohybujou po komunikacích. A to ať se jedná o starý zetory nebo moderní stroje.


Když už vám to nedej bože sedí váhově, tak má traktor v TP omezenou tonáž, co může táhnou. U velkých polních traktorů to bývá taky i 12-13t jenom. Případně tam tu tonáž nemá uvedenou vůbec.

Další věc, absence motorových brzd u většiny traktorů (byť to v nabídce je).

Další věc, porušování rychlosti. Nový traktory, tahaj starý 9t ifáky apod. Tam je rychlost 25. Kdo s tím 25 jezdí?

Šulení předpisů v podobě zásahů do řídících jednotek traktorů a zvyšování rychlostí na 50 a víc km/h.

Momentálně by mě třeba zajímalo, jak to mají nové Fendty s rychlostí v ČR. Že tam je standartně nálepka na 40 mě moc netankuje, to je na všech traktorech. Zajímá mě, zda jim to výrobce dodá s SW na 40km/h nebo to jde už z fabriky na 50 km/h a dá se na to akorát nálepka. U MF už je to třeba tak, že všechny nový jsou na 40 km/h, dle český legislativy. Frantíci zatím odmítají servisům do čech dodat SW na přehrání jednotky... A to s tím, že každý nový MF co je nyní na 50-55 km/h se po aktualizaci SW dá na 40. Máme tu 40cítku, tak sem jdou traktory ve 40 a hotovo. Že se to dřív šulilo je jasný... až přijdou na to, jak to obejít bude se to šulit dál... u fendta mě zajímá pouze to, jak to je, když to přijde z fabriky
smile
BKren   29.05.2015 11:11:34
Dohady o tom jestli by to stačilo nebo ne jsou celkem zbytečné. Traktor s jednookruhovým brzdovým systémem nesmí táhnout vlek, který je dvouokruhový. A pozor, nejsem si jistý zda je v platnosti již vyhláška, která zakazuje za traktorem tahat autovlek. Buď je v platnosti již od 1. ledna, nebo bude v platnosti od 1. června 2015. Jedinou možností je autovlek přetypovat na traktorový. Ale potom ho zase obráceně nemůže již tahat nákladní automobil.
JohnDeere8430   29.05.2015 14:02:34
To TomášJ. Jel jsi někdy s traktorem a plným návěsem co má motorovou brzdu? Zas takový účinek to nemá aby ti to v pohodě brzdilo z kopce , pokud tomu nepomůžeš normální brzdou tak těžko někde zpomalíš , s prázdným návěsem je to tak tak někdy.
libor   29.05.2015 17:32:55
autovlek se tahat za traktorem nesmí tak jsme u výrobce předělaly vlek na traktorový prošel TP. a můžem ho tahat.
Fend a všichni dávaj traktoru u nás 40 a pak se to předělá pokud to jde. U case to prý už nejde ani SW. tam si to pojistily výměnou řídíci jednotky za 50 000 kč.
TomášJ.   29.05.2015 19:19:51
JohnDeere8430, jel smile Ale tady nejde o to nepoužívat normální brzdu a brzdit jenom motorovou. Jel ty jsi někdy z prudkýho kopce s traktorem co má Vario a motorovou brzdu nemá? Jistě pak budeš vědět, jakým způsobem se traktor chová a jaký problémy má kterýkoliv řidič s tím, aby donutil jet na poli traktor z opravdu prudkýho kopce třeba pod řezačkou tak, aby nepřetáčel motor a nebo traktor necukal. Vario, když nepřidáš plyn má tendenci vždy zastavit. Zkus si někdy sednout do traktoru s Variem, rozjet ho a dej nohu z plynu, případně ruku, dle předvolby a čekej co se stane. Garantuju ti, že traktor začne okamžitě zastavovat a to většinou stylem, že bude přetáčet motor, pokud nepřidáš plyn a zároveň nebudeš brzdit. Případně zkus si na silnici traktoru s Variem šlápnout víc na brzdu bez toho aniž bys lehce přidal plyn. V kopci, na poli, kdy brzdíš návěs a potřebuješ jet krokem je to znát nejvíc. Otáčky motoru klidně na 2500 během vteřiny. A jeď si pak třeba 15% svah s 25 tunama za zadkem stylem, kdy balancuješ přidaní plynu a brždění. Byť je to tak správně, odhadni, kolik přidat plynu a jak moc brzdit, aby to bylo plynulý. Řidičům, kteří jezdí s variem bez motorový brzdy a odváží například od řezačky v prudkých kopcích v tomto není co závidět ani trochu. Rozhodně není sranda chytit ten správnej grif a vědět, kolik přidat plynu a zároveň do toho brzdit.
roman7711   29.05.2015 19:46:15
Nevim jak je to u jiných traktorů, ale já když jedu s JD, který má plynulou převodovku, z kopce s návěsem,tak se mi neděje nic neovyklého oproti traktoru s klasickou převodovkou. Motor se roztáčí když traktor pustím z, ale ne tak, že by se přetáčel motor.
libor   29.05.2015 20:19:35
mě se z kopce taky vytočí ale max na 2200 ot ale pokud dám motorovku tak motor hodně stichne a tak max na 1500 ot.
A pokud se ti nepřetáčí tak máš malý kopce u většího kopce s pěkným přívěsem se určitě přetočí a motorovka hodně pomůže
JohnDeere8430   29.05.2015 20:35:32
S tím s tebou souhlasím , jezdil jsem na stejném poli jednu senáž pod řezačkou s klasickou manuální převodovkou a druhou senáž jsem jezdil s Fendtem 820 , který má Vario a bylo to o dost poznat . Jinak na cestě co jsem jezdil na knipl tak jsem dal tempomat a nechal ho jet v nebo jak dosáhl požadované rychlosti tak jsem tempomat odstavil a bez problémů.
Jakub Herot   29.05.2015 23:16:34
Motorovka to je zlatá věc. Ani si neumím představit že bych ji tam neměl.
Přesně jak píše Tom o tom když potřebuješ tahat pomaličku z kopce tak jsem taky tahal balíky senáže z menšího kopečka po cestě kde jsem potřeboval jet okolo 5-8 km/h a krásně jsem si přišlápl motorovku a pomáhal jsem tomu brzdou a když jsem dole cítil že už to zastavuje tak jsem pustil brzdu a přidál plyn (tedy rychlost) aby to nezastavilo a bylo to bez starostí než tam laborovat s brzdou a plynem...

Ohledně rychlostí fendů tak když jsme ho brali loni my tak mi sám prodejce říkal že když jde někde první fendt ta tam nechávají tu 40 ale když už berou druhého a nebo u toho prvního po nějaké době se s tím obsluha zžije tak to odblokujou. Paradoxně jsme zjistili u předávání že už ho máme odblokovaného smile Ale jsem člověk s hlavou kterou aspoń trochu používám takže jsem s tím 50 nejezdil a v podstatě nejezdím ani teď jen výjmečně ale po těch naších cestách to stejně nejde. Max do těch 45km/h a to jen na pár úsecích ...
Honza.S2   02.06.2015 07:39:38
BKren: reaguji sice trochu pozdě, ale tento problém jsem řešil a řeším, tedy spřahání autovleků s traktory.
Spojitelnost je upravena § 35 vyhlášky č. 341/2014 Sb. Paragraf 35, odst. 2 uvádí že za vozidla kategorií T a C lze připojit pouze vozidla kategorie R, pokud není v § 34 odst. 6 stanoveno jinak.
Co jsou vozidla kategorie R si lze dohledat...
Paragraf 34 odst. 6 cituji "c) za traktor a vozidlo kategorie Z smí být zapojována přípojná vozidla kategorií O1 a O2 při dodržení podmínek z hlediska přípojných hmotností stanovených při schválení technické způsobilosti těchto vozidel, vozidla musí být vybavena schváleným spojovacím zařízením odpovídajícího typu schváleným výrobcem vozidla. Jestliže není přípojné vozidlo vybaveno výškově nastavitelnou ojí, musí být spojovací zařízení traktoru umístěno ve výšce 350-420 mm. Jestliže oj přípojného vozidla je výškově nastavitelná, může být výška spojovacího zařízení traktoru odlišná za podmínky, že osa ovládacího zařízení nájezdové brzdy přívěsu není skloněná od vodorovné roviny více jak ± 10°."

Kategorie O1 - přípojná vozidla o nejvyšší přípustné hmotnosti nejvýše 750 kg

Katgorie O2 - přípojná vozidla o nejvyšší přípustné hmotnosti přes 750 kg, ale nejvýše 3500 kg

Takže v podstatě tohle nikdo dosud neřešil, silniční kontrola také ale až se stane průser....smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0076491832733154.s